Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Catch 22
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) EmptyVandaag om 1:01 van Grafmat

» April 2024
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) EmptyVandaag om 0:59 van Grafmat

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) EmptyGisteren om 23:56 van Roadrunner

» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) EmptyGisteren om 23:28 van Grafmat

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) EmptyGisteren om 21:00 van Mirrr

» Introquiz April staat klaar
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) EmptyGisteren om 17:38 van Mies

» De top-1000 van 2023
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 18:25 van Timmus

» Wo 24-04 Sokra zaagt door
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 11:53 van sokratikos

» *RTH* Pink - Funhouse
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 10:46 van Timmus

» *RTH* Leon de Graaff – Pittsburg in the rain
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 10:41 van Timmus

» *RTH* Alcazar - Crying at the Discoteque
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 10:37 van Timmus

» *RTH* Staind - It's Been Awhile
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 10:35 van Timmus

» *RTH* Dave Edmunds - Girls Talk
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 10:32 van Timmus

» *RTH* Alan Price Set - Simon Smith and the Amazing Dancing Bear
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 10:29 van Timmus

» Do. 25 april : Grabbelton
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty25.04.24 10:00 van Roche

» Vr. 16 april 20:00: Catch22 & De Weekendstart
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty24.04.24 22:39 van Grafmat

» *RTH* Lily Allen -22
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty24.04.24 21:42 van Timmus

» *RTH* The Cure - Close To Me
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty24.04.24 18:58 van Timmus

» Di. 23 april : Tussendoortje
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty23.04.24 20:29 van Roche

» *RTH* Nice - America
Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty23.04.24 20:23 van sokratikos


Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

+5
Jorg
Kaj
MrJohn
Joyce
Dave Evans
9 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Dave Evans 25.10.09 5:38

***Dit is de originele playlist, gisteravond zijn we er met name later op de avond flink van afgeweken. Dus je zult nummers in de uitzending soms op een andere plaats terug vinden!***

1 Guus Meeuwis- Mooier dan ik dacht (Emmelie)
2 Deep Purple- Child in time (Petert)
3 Eric Clapton- Old Love (Sjoerd)
Er wordt weleens gezegd 'Muziek is emotie' en dat maken de muzikanten op nummer 13 van het fenomenale album 'Unplugged' van meestergitarist
Eric Clapton helemaal waar. Een geweldig mooi nummer met een prachtige piano solo van Chuck Leavell. Muziek op zijn best: melodieus, ontroerend
en vol emotie.

4 E.L.O.- 10538- Overture (Muis)
5 Fugazi- The waiting room (Vleertje)
6 Fun Fun- Happy Station (Sowhat)
Italodisco, een van mijn favoriete hoofdstromen binnen de disco, wordt geboycot in de top 2000. Daarom als protest mijn favoriete Italodisco. Het liedje is erg weirdo en de meisjes zijn superleuk. Dit vinden Raver en MrJohn What a Face ook leuk.
7 Alele Diane- The pirates gospel (Leo)
8 Celine Dion- That’s the way it is (Trea)
9 Linkin Park- New Divide (Joger)
Toen Dave ging parachutespringen maakte dat veel indruk op mij. Zelf heb ik nu ook de wens om eens die sprong in het diepe te maken. Wat heeft dat nou te maken met het liedje vraag je je af. Nou de sprong van Dave staat op een DVD en deze plaat komt daarbij prominent voorbij. Als je dan de sprong weer terug ziet met deze plaat erbij krijg je zo’n adrenaline kick dat je zelf ook zo het vliegtuig in zou stappen!
10 Metallica- The day that never comes (Dries)
11 Christie Yellow River- (Timmus)
Eén van de leukste jaren '60-nummers dat geen jaren '60 nummer is.
Stond voor het laatst in 2003 in de Top 2000, en ik wil 'm er weer in
terug!

12 De Dijk -We beginnen pas (Berend Botje)
Toen onze jongste zoon 3 maanden oud was had hij al 2 keer in het ziekenhuis gelegen. Iedere dag ging ik, na mijn werk, in de auto naar hem toe. Toevallig zat de cd van de Dijk in de speler. Toen ik het refrein van dit nummer hoorde, wist ik dat hij weer gezond thuis zou komen...
13 Kane & Ilse de Lange- Before you let me go (Koekkie)
14 Gerry & the Pacemakers-Ferry cross the mersey (Roelzz) Dit 'rocknummer' uit de sixties is voor mij een van dé voorbeelden van een echte 60's-plaat: Kort, eenvoudig en swingend. Het nummer dreigt te verdwijnen uit de top 2000, vorig jaar stond het er nog in dankzij hogere noteringen in de eerste edities van de top. Hopelijk verdwijnen er niet zoveel sixtiesplaten als de trend doet vermoeden..
15 A balladeer- Fortune Teller (Noes)
16 Atomic Kitten- Whole Again (Emmelie)
17 Buena Vista Social Club- Chan Chan (Maurice)
Zo eenvoudig, puur , maar tijdloos mooi. Door de natuurlijke selectie zijn de leden van dit Cubaanse gezelschap helaas één voor één weggevallen.
18 Michael Jackson- Dirty Diana (Mark)
Tsja, behoeft dit uitleg? In mijn ogen het beste nummer van Michael Jackson, een prachtig verhaaltje over een groupie!
19 Reba McEntire- Mary did you know (Journeyman)
Omdat het een echte tearjerker is en Reba een zangeres is waar ene Ilse deLange een puntje aan kan zuigen, geweldig mens ook.

20 Natasha Beddingfield- Soulmate (Joger)
21 Greenfield & Cook- Easy Boy (Raver)
Rink Groeneveld en Peter Kok, een Haags duo dat met melodieuze liedjes tussen 1969 en 1974 actief is.
Dit nummer uit 1973 heeft 6 weken in de Top 40 gestaan en als hoogste positie nummer 7. Prachtige sfeervolle plaat die in mijn oren als een heuse klassieker te bestempelen is. Het koor op eind van dit lied maakt het erg speciaal en de Raver vindt het gewoon een kanjer van een plaat. Oh ja, deze van het voorjaar pas ontdekt op KX-radio bij Akkerboer (Mark van den Akker).
Heerlijk om steeds songs te ontdekken die BV al 36 jaar oud zijn.

22 The Fray- You found me (Dromertje)
Ik vind dit een prachtig nummer, over de onzekerheden die iedereen in het leven tegenkomt.
Je zit vol vragen en op het moment dat je graag antwoorden zou willen hebben krijg je ze niet en sta je voor je gevoel helemaal alleen. Tot het moment komt dat je inziet dat je sterker bent dan je denkt. Tja dat is het gevoel dat ik bij dit nummer krijg.

23 Athlete- Wires (Gijs)
Extreem gevoelig en prachtig nummer van mijn favoriete band uit de 'zeroes', afkomstig van het meeslepende album 'Tourist' uit 2005.
Het nummer ontroert me erg. Zanger, Joel Pott, schreef het nummer naar aanleiding van de moeilijke geboorte van zijn dochter Myla (nu 6 jaar oud). Ze werd meteen opgenomen in het ziekenhuis, de tekst omlijst het subliem. Vol passie gezongen, ook live. Wat ik eindelijk afgelopen vrijdag (16 okt) heb mogen aanschouwen in de Sugar Factory te Amsterdam. Fantastisch concert, heel goed geluid, intiem. 's Middags heb ik de band ontmoet omdat een dj van Kink FM mij benaderd had om het interview van hem met Athlete voor te bereiden.

24 Elbow- One day like this (Mr John)
Ben nu in het bezit van het album The Seldom Seen Kid van Elbow. Het adembenemende "One Day Like This" is een flonkerend pareltje in een vaak zo donkere wereld.
25 Beautiful South -Old red eyes is back (Dave Evans)
De Beautiful South ken ik al vrij lang, maar eigenlijk alléén van hun wat bekendere platen als Song for Whoëver en de Nilsson cover Everybody’s Talking. Raver bracht me daarna op het spoor van deze plaat. Eigenlijk een zielig plaatje over een oude dronkaard. Maar toch knalt ie er altijd weer lekker in!
Ik zeg meer platen van de Beautiful South in de Top2000!!!!

26 Supremes- Nathan Jones (Miennn)
27 David Bowie- I’m derranged (Vleertje)
De opening van dit nummer schept meteen een verwachting het zindert het broeit. Mooie samenwerking van Bowie en Eno. Het is echt heel jammer dat dit nummer nauwelijks te horen is via welke media dan ook. Mijn absolute favoriete Bowie song.
28 Adéle- Make you feel my love (Koekkie/Trea)
29 Mighty Sparrow & Byron Lee- Only a fool breaks his own heart (Muis)
Echt een heerlijk zwijmelmomentje in doordrukstrip
30 Slade- My oh My (Colijn)
Zo af en toe besluit ik om het nationale radio-aanbod naast me neer te leggen en via internet over te schakelen naar het buitenland. Wellicht worden daar nog 'verborgen schatten' gedraaid die op de Nederlandse stations niet aan bod komen. Na eerst een Brits 'rockstation' gevonden te hebben, komt de muziek nu vanuit de Duitse deelstaat Hessen. Radio BOB laat grote artiesten horen, maar dan wel hun minder bekende nummers, zo ook dit werkje van Slade. Het is een mooi, zoet, simpel en bombastisch nummer tegelijk en alleen daarom al zou het perfect passen in de Top2000!
31 Maria Mena- Belly Up (Sowhat)
Naast Lily en Clarika is Maria Mena dé grote ontdekking van de laatste jaren voor mij op zangeressengebied. Dit hemelsmooie, ingetogen liedje is mijn favoriet van haar.
32 Live- I alone (Maurice/
Noes)
(motivatie Maurice) Helaas is het in mijn ogen te commerciële Overcome de enige notering van deze sterke band in de Top2000. I Alone is een klassieker en een veel beter voorbeeld van de muziek die de in Nederland populaire Amerikaanse band heeft geproduceerd.

33 Fleet Foxes- Mykonos (Kaj/Jorg)
(motivatie Kaj) Het 'self-titled' debuutalbum van de heren van Fleet Foxes werd wereldwijd geroemd. Vergelijkingen met legendarische bands uit het verleden waren niet van de lucht. Door de schitterende samenzang werden parallellen getrokken met namen als de Beach Boys en Crosby, Stills & Nash. Helaas is één van de mooiste nummers uit het repertoire van de Fleet Foxes ontzettend onderbelicht gebleven. Want waar singles als White Winter hymnal, He doesn't know why en Your protector ook op de Nederlandse radiostations (waaronder de beste van allemaal - Orinoco Radio) over aandacht weinig te klagen hadden, is de EP die ze al in 2007 uitbrachten alleen bij intimi bekend. Sun Giant heet de EP, en Mykonos heet het liedje. Als je bekend bent met de andere liedjes van Fleet Foxes, zul je hier niet voor verrassingen komen te staan. De Fleet Foxes doen hier waar ze zo goed in zijn, maar dan nog mooier.
34 Soft Cell- Torch (Mies)
helemaal wild van de extended version natuurlijk
35 U2- With or without you (Joger)
36 4Hero- Les Fleurs (Loni)
4Hero met Les fleurs. Heerlijk fladder nummer. Hij was van de baileys reclame en het heeft lang geduurd voor ik er achter was van wie die was en hoe het nummer heette en nog langer voordat ik m ook echt mijn mijn bezig had. Uiteindelijk heb ik m van Nina gehad.
37 Eva de Roovere- Emma (Emmelie)
38 Marco Borsato- De Wens (Trea)
39 Faithless- We come 1 (Grafmat)
40 The Prodigy- Voodoo People (Dries)
41 Eddie Vedder- Society (Leo V)
42 System of a down- Chop Suey Roche
43 John Cale- Paris 1919 (Raver)
Wauw, die violen, toeters en piano. De man die samen met Lou Reed zeer verantwoordelijk was voor de Velvet Underground heeft in 1973! (alweer, mijn andere tip komt ook al uit dat jaar haha) een prachtig album afgeleverd. Dit is de titeltrack. Mensen, dit is toch een klassieker ten top of zie ik het helemaal verkeerd? Anyway, Raver gaat nu genieten van de fijn gevoelige en strak geproduceerde klanken die als een prachtig schilderij blijven kleven in je hoofd ofzoiets haha.... Enjoy.
44 Nina Simone- Feeling Good (Nien)
Momenteel kan ik het niet opbrengen om lijstjes te maken voor een verrukkelijke 500, of voor een tip 2000. Muziek heeft bij mij ook veel te veel te maken met emoties.
Op dit moment heeft één emotie en ook wel liedje de overhand bij mij. Het is ook het enige wat ik voor de tip 2000 wil aandragen en meteen wil opdragen aan iemand.
Mijn vader heeft mij vernoemd naar Nina Hagen, mijn moeder naar Nina Simone.
Zoals sommige weten is de gezondheid van mijn moeder de afgelopen tijd heel hard achteruit gegaan. Om haar de laatste tijd nog uit bed te krijgen, moest er muziek aangezet worden. Het liefste hoorde ze Nina Simone door het huis heen zingen. Ik maakte voor haar een cd die begon met Feeling Good. Elke keer als ze de cd aanzette, begon ze vooral “and I’m feeling good” heel hard mee te zingen. Iedereen zag dat ze zich niet voelde en helemaal op was, maar die muziek gaf haar wel kracht.

Vorige week donderdag is mijn moeder geopereerd. 11 uur zijn ze met haar bezig geweest, haar chirurgen hebben een operatie uitgevoerd die ze nooit meer zullen en willen doen. Ze is door het oog van de naald gekropen, ze hebben zenuwen in haar rug opgeofferd en het is een godswonder dat ze er nu, een week later, al zo aan toe is.

Het zal nog een hele tijd duren, dat mijn moeder weer thuis komt. De verwachtingen zijn nu, voor eind november, begin december. En dan hoop ik dat ze nog harder dan ooit kan en mag zingen: And I’m feeling good!!!!!!!!!!!!!!!

45 BB King- The thrill has gone (Sjoerd)
BB King is één van de grootste bluesartiesten van onze tijd. The Thrill is gone is in mijn oren één van de betere nummers van deze geweldige
artiest. Het afgelopen jaar stond er niet één nummer van hem in de lijst... Naar mijn mening verdient deze 84 jarige (nog levende) legende een plaats
in de Top2000.

46 Novastar- Wrong (Dave Evans)
Met het prachtige ‘Because’ brak Joost Zwegers alias Novastar eindelijk door in Nederland. Toch wisten de kenners hem al veel eerder te vinden want hij heeft al heel wat pareltjes gemaakt, zoals dit al in 1999 op single verschenen (Where did we go) Wrong! Ik had natuurlijk ook kunnen kiezen voor andere Novastar songs, maar deze heeft volgens mij de meeste potentie om ook daadwerkelijk in de Top2000 te komen.
47 Last Shadow Puppets- The meeting place (Kaj)
Ik had hier natuurlijk één van de singletjes van het geweldige debuutalbum van de Last Shadow Puppets kunnen neerzetten, en ik denk dat ik My mistakes were made for you ook wel nét iets beter vind dan deze, maar de singletjes krijgen gelukkig al ruim voldoende airplay op Orinoco Radio! Vooral zo houden, zou ik zeggen, maar ook de onbekendere nummers van deze briljante cd mogen wel aan bod komen. Als het aan mij lag, zou bijna het hele album in de Top2000 komen - en ja, dit is al een tipje van de sluier voor de Magistrale van 2010 - maar ik moet er toch eentje kiezen. En dat wordt deze, The meeting place. Waarom het nummer zo goed is? Daar ben ik heel erg slecht in. Het 'klopt' gewoon, en als je dat niet hoort dan zijn de Last Shadow Puppets kennelijk niks voor jou.. Heerlijk instrumentaal werk, met de perfect bij elkaar passende stemmen van Miles Kane en Alex Turner er overheen. Drie minuutjes van puur genot.


Laatst aangepast door Dave Evans op 25.10.09 12:38; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25276
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Dave Evans 25.10.09 5:39

48 Portishead- Glory Box (Dromertje)
Dit blijft voor mij een dijk van een nummer! Lekkere zwoele klanken. Mooi omschreven hoe een vrouw zich soms kan voelen hahahaha. Tja meer kan ik er niet over zeggen. gewoon lekker luisteren.
49 Placebo -The bitter end (Mr John)
Placebo is een band die al ongeveer 14 jaar bestaat, maar waar ik vroeger heel vaak aan voorbij ben gegaan. Ten onrechte. De laatste twee jaren haal ik met terugwerkende kracht veel van hen in. Ook hier is de keuze lastig. Het deze zomer verschenen laatste album "Battle For The Sun" kent ook verschillende topsongs. Laat ik voor de tip 2000 enigszins teruggaan naar het verleden: The Bitter End is een bijzonder fraaie.
50 Rammstein- Feuer Frei (Joger)
51 Stateless- Bloodstream (Gijs)
52 Blondie- One way or another (Noes)
53 Patti Smith- Land: Horses/Land of a thousand dances/La Mêr (Vleertje)
Van het album Horses van Patti Smith het nummer Land: Horses / Land of a Thousand Dances / La Mer. Wat een ontzettende berg energie gaat er van deze dame uit. Prachtig poezie met een zeer donker randje erlangs. Het is rauw in your face en je kunt er gewoon niet omheen. Altijda als ik dit nummer heb gehoord moet ik eventjes uithijgen. Het lijkt wel of je mee wordt genomen in galop door de woorden die ze uitspuugt. Grote bewondering voor deze punkprinses. Honderd x beter dan het because the night waarmee ze wel in de top 2000 staat.
54 Bruce Springsteen- Point Blank (Journeyman)
Omdat dit gewoon zijn allerbeste is, de passie, de opbouw, de tekst, alles in dit nummer komt samen tot perfectie55 Kayak- Lyrics (Muis)
56 Sigur Ros- Festival (Mark)
Op Lowlands 2008 heb ik alleen dit nummer bijgewoond, ik kende de band niet. Maar ze hebben me op een bepaalde manier geraakt en dit nummer doet me iets, elke keer. Het nietsbetekenende gebrabbel van deze man, geeft me tegelijkertijd een gevoel van intens geluk en verdriet in een, op een onbegrijpelijke manier. Maar de bedoeling van deze 'jibberish' (de taal heeft zelfs een naam, Hopelandic) is dat elke luisteraar zijn eigen interpretatie ervan heeft. Ook dit nummer bouwt op naar een prachtig climax, waarbij het eerste deel heel mysterieus is, en het tweede deel uit je boxen knalt!
57 Ilse de Lange- So Incredible (Koekkie)
58 Anita Garbo- Miracles (Sowhat)
Laten we het nu eens niet over de gelijkenis met Sparks hebben. Dit is gewoon de ultieme kermisplaat. Dit is zo’n liedje wat nooit maar dan ook nooit verveeld.
59 Marlena Shaw- California Soul (Miennn)
60 Kinderen voor Kinderen- De Kerstezel (Nien)
61 Marco Borsato- Slaap Maar (Emmelie)
62 Pink Floyd- Coming back to life (Colijn)
Toen ik ziek was en na dagen met veel slaap om 12 uur 's nachts klaarwakker in bed lag, moest ik de tijd zien door te komen. Na verwoede slaappogingen om 4 uur The division bell uit de cd-la van mijn ouders gepakt. High Hopes was de bekende afsluiter, maar tot mijn vreugde ontdekte ik ook veel ander moois. Het mooist en op dat moment meest toepasselijk: Coming back to life.
63 Michel Sardou- Les Lacs du Connemara (Loni)
Deze staat al wel in de top 2000 maar vind ik gewoon erg mooi.


64 Within Temptation- The Howling (Muis)
65 Nickelback- If everyone cared (Dromertje)
Soms denk ik wel eens ....waarom doet iedereen toch zo moeilijk. Kunnen we niet gewoon een beetje liever zijn voor elkaar. Proberen niet meteen het slechte te zien maar het positieve eruit pikken. Ik ben misschien wel een dromer maar het is toch de moeite waard om even goed naar de tekst te luisteren.
66 Elbow- Weather to fly (Grafmat)
67 U2- Kite (Smiley)
schaam me dood, maar die ben ik vergeten in mijn top 100, Boon mijn nederige excuses dat ik dit meesterwerk ben vergeten68 Gavin Byars & Tom Waits- Jesus' blood never failed me yet (BerendBotje)
ik probeer dit nummer al 5 jaar tevergeefs in de top 2000 te krijgen: je haat het of je omarmt het. Helaas heb ik nog niet genoeg liefhebbers kunnen mobiliseren om het in de lijst der lijsten te krijgen, want dan gaat het er waarschijnlijk nooit meer uit...
69 Janis Joplin- Cry baby Cry (Mr John)
Laat ik ook nog eens teruggaan naar de sixties. De helaas veel te vroeg overleden Janis Joplin, blijft een van mijn favoriete zangeressen. Doortrokken van de blues en het leven: Cry Baby Cry.
70 Johan- Walking Away (Dave Evans)
Kenners verkiezen meestal Pergola tot het beste album van Johan. Nou misschien ben ik dan maar géén kenner want ik prefereer THNX Johan waarop ook dit juweeltje staat.
In 2007 heb zijn ze dan werkelijk mijn grijze muziekcelletjes binnen gedrongen en daarna nooit meer weggegaan. Wat een prachtig optreden maakte ik toen mee tijdens het bevrijdingsfestival in Zwolle. Heb ze daarna nog twee keer gezien (o.a. mooi theateroptreden) en nooit stelden ze me teleur. Net zoals Kluun ook verkondigd: vergeet de Earring, Shocking Blue, Kayak, Kane of Blof
Johan is gewoon de beste band van Nederland. Daarom is het ook zo jammer dat ze ermee gaan stoppen aan het eind van dit jaar!

71 The Knack - My Sharona (Roelzz)
My Sharona, een typische 'o-ja-plaat'. Het nummer is bij veel mensen bekend, maar het is typsich een plaat waar veel mensen de uitvoerend artiest niet van kennen. Het nummer stond in 2004 voor het laatst in de top en wacht al jaren smachtend op de terugkeer. Ik hoop dat dit jaar daar misschien plek voor is!
72 Madness- One step beyond (Mies)
73 Rammstein- Pussy (Roche)
74 Alice in Chains- Rooster (Dries)
75 Arid- If you go (Noes)
76 Gorki- Mia (Jorg)
Uiteraard wil ik Gorki met Mia nogmaals onder de aandacht brengen.
Mia staat al jaren te trappelen om de top 2000 binnen te komen. Helaas wil het nooit lukken. Dit jaar moe het maar echt gaan gebeuren. Mia is een godin, een illusie, een onbereikbaar iets en toch zo bereikbaar voor de gewone man. In iedereen schuilt Mia.

77 Pink Floyd- The Wall (Petert)
78 Kings of Leon- Use Somebody (Grafmat)
79 Placebo- My sweet Prince (Timmus)
Placebo is één van de bands die ik het meest mis in al die jaren Top
2000. Heb voor dit nummer gekozen omdat de CD een keer bleef hangen en
dit nummer steeds weer opnieuw begon, en ik pas na een uur dacht: goh,
mooi nummer, maar het duurt wel lang.

80 Tröckener Kecks- Het komt nooit meer goed (Raver)Mischien wel de beste Nederlandstalige plaat ooit gemaakt. Uit de TV serie In voor en tegenspoed met Rijk de Gooijer. Door die titelintrosong leerde ik de muziek van Tröckener Kecks kennen (1991), waarvoor mijn dank groot is! Weinig tot geen positiviteit in de tekst..... maar oh! zo lekkere onderhuidse Rock N Roll en die uithaal.... W A T E E N P L A A T!!

De avond valt
De dag is voorbij
Je loopt eenzaam over straat
Wat je ook zegt
Wat je ook doet
Je weet diep in je hart
Het komt nooit meer goed

81 The Marbles- The walls fell down (Smiley)
Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik de nummers uit de sixties altijd geweldig leuk vind om te horen
82 Japan- Nightporter (Vleertje)
83 Dire Straits- Telegraph road (Mark)
Dire Straits - Telegraph Road:
Vorig jaar hebben Marleen en ik (en ongetwijfeld zitten er meer mensen in het verbond) afgesproken dat dit de nummer één van 20 wordt. Daar hebben we natuurlijk wel wel wat steun voor nodig, want met z'n tweeen komen we er niet. Maar waarom deze? Omdat dit 14 minuten en 18 seconden lang keihard genieten is, omdat deze van DS niet zo zoet is, omdat dit een geweldig epos is, omdat het opbouwt naar een geweldig climax, omdat het alles in zich heeft!

84 Muse- Knights of Cydonia (Mr John)
De drie geweldige mannen uit het Engelse Devonshire, Muse. Moeilijk om één nummer te kiezen. Kan varieren van de meesterlijke opbouw in Absolution, het ingetogen Invincible of de doordringende ritmes van The Small Print tot het machtig mooie laatste album "The Resistance". Het zijn er teveel om op te noemen. Laat ik dan de voorkeur geven aan die flonkerende ster aan de muziekhemel: Knights Of Cydonia.
85 Doobie Brothers- The Doctor (Dave Evans)
Gewoon lekker feel good music wat de Doobie’s altijd maakten. En luister hier eens naar, een waarheid als een koe: Music is the doctor!
Geld zeker voor mij! Als er eens wat is…….ellende of wat dan ook, mag ik graag wegduiken in de muziek en voor mij heeft die muziek een helende werking. Voor jou ook?

86 The Mo- Fred Astaire (Muis)
87 Bow wow wow- Go wild in the country (Sowhat)
Toen Kaj dit liedje hoorde tijdens de Sowhat-uitzending van Dave zei hij: ‘Dit liedje ademt Sowhat.’ Dat klopt. Ik kan het wel allemaal uitleggen, maar luister zelf maar. Graag de lange versie met die heerlijke pielsolo.
88 Alanis Morisette Ironic (Maurice)
Voor mij een van de beste platen van de jaren 90. Geweldig, ironische tekst ook. Jammer genoeg is het de laatste tijd relatief stil geweest rond deze Canadese Singer-songwriter
89 Cream- Tales of brave ulysses (Sjoerd)
De band Cream heeft een schokeffect op de popmuziek gehad, waar het muzieklandschap tot op de dag van vandaag nog van trilt. De
invloed van deze drie mannen (Eric Clapton op gitaar, Jack Bruce op bas en Ginger Baker op drums) op de popmuziek mag niet worden on-
derschat. Het album Disraeli Gears is zo'n beetje één van de beste albums ooit gemaakt. We kennen allemaal Sunshine of your love dat
terecht al geruime tijd in de Top 2000 staat.

De reden waarom ik nou juist dit nummer in de lijst zou horen is het voor die tijd revolutionaire gebruik van het 'Wah wah' pedal op de
electrische gitaar. Nog vele bands zouden het gebruik van dit apparaatje in hun nummers verwerken, maar Eric Clapton was bij dit nummer
(naar mijn weten) de eerste die het op deze manier heeft toegepast. Dit nummer markeert een keerpunt in de muziekgeschiedenis en
verdient daarom een plaats in de Top2000.

90 Razorlight- Wire to wire (Koekkie)
91 Coldplay- Fix You (Dromertje)
92 Nick Drake- Day is Done (Kaj)
Nick Drake is een verhaal apart. Volgens critici behoort hij tot de beste folkzangers aller tijden. Wellicht krijgt Nick Drake nu langzaam de waardering die hij bij leven nooit gekregen heeft. Maar nog steeds is Nick Drake voor het grote publiek een vrijwel onbeschreven blad. Een complete biografie lijkt me overbodig, maar feit is dat Nick Drake al op zeer jonge leeftijd zwaar depressief was, en op amper 26-jarige leeftijd aan een overdosis antidepressiva overleed. Dit nummer leerde ik - helaas - kennen toen het op de begrafenis van een vriend van m'n vader gedraaid werd. Hoewel het maar een heel kort nummer is, geeft het z'n essentie duidelijk weer: Day is done is gebaseerd op het mythische verhaal van Sisyphos. Deze moest tot in de eeuwigheid een rotsblok tegen een steile berg opduwen om vervolgens dit rotsblok steeds weer terug te zien rollen. Albert Camus gebruikte deze mythe vervolgens in zijn filosofische werk Le Mythe de Sisyphe. Hierin nam hij Sisyphos als voorbeeld van het feit dat mensen proberen te ontvluchten dat het leven zinloos is. Nick Drake was bekend met het boek van Camus en het lag zelfs naast hem de nacht dat hij overleed. Niet alleen in de tekst is dit thema trouwens terug te horen, je hoort het ook in de melodie: deze lijkt zich steeds op te bouwen tot een soort van climax, om dan af te breken en weer opnieuw te beginnen. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar je hoort het gelijk. Heel kort gezegd: gewoon een héél erg mooi liedje. Kippenvel.
Tipje van de sluier voor de Magistrale: deze kan weleens gaan verrassen!

93 Five for Fighting- Superman (Noes)
94 Bobby Womack- Across 110the street (Mienn)
95 Michelle Shocked- Anchorage (Mies)
Kan ik het nooit droog bij houden, heeft iets te maken met het voor het eerst op mezelf wonen, en dan dit nummer horen. Ook de Twee Meter versie is mooi, maar de single is geweldig
96 Joy Division Love will tear us apart Mr John Joy Division: kortstondige carriere tot aan de zelfmoord van leadzanger Ian Curtis op 23-jarige leeftijd. Band waarvan Anton Corbijn een schitterende film heeft gemaakt. Isolation is een prachtige song, maar als tip deze keer "Love Will Tear Us Apart".

97 The Frames- Song for someone (Gijs)
98 The Shins- Saint Simon (Jorg)
99 Drive like Maria -I’m on a train (Roche)
100 Toni Childs- Next to you (Leo V)
101 Fish- Vigil (Colijn)
Toen Arrow Classic Rock nog te ontvangen was, klonk dinsdagavond regelmatig het symfonische uurtje met Kees Baars uit de speakers. Dat leverde nog wel eens een ontdekking op. Vigil van Fish is toch wel één van de kampioenen wat dat betreft. Het mystieke, bijna angstaanjagende begin en dan bouwt het zich prachtig op tot het refrein. De 2 seconden voor "If there's somebody up there" vormen het mooiste 2-seconden-durende muziekfragment dat ik ken! En het nummer eindigt alsof er in die tussenliggende 7 minuten niks gebeurd is...
102 Emilia- Big big world (Emmelie)
103 Maria Mena- Nevermind me (Grafmat)
104 Sandy Coast- The Eyes of Jenny (Roelzz)
Een plaat die de meesten van jullie wel zullen kennen, voor mij misschien wel de beste van Sandy Coast. Het verbaasde me dat de liedjes van Sandy Coast nooit erg goed hebben gescoord in de top 2000, zo moesten ze het afgelopen jaar ook slechts met 3 noteringen doen. Van mijn part gaan ze komende editie in met minimaal een gelijke score!
105 Bright Eyes- Lover I don’t have to love (Timmus)
Wilde eerst een ander nummer nomineren, maar zag toen op het forum bij Ranking The Hits een versie van dit nummer van Bettie Serveert, wat ik
geen slechte versie vond, maar niets gaat boven dit origineel! Sommige
mensen vinden de stem van Conor Oberst zeikerig, en ik kan inderdaad
wel nummers noemen waar dit enigszins voor opgaat, maar het past prima
in de tragikomische sfeer van dit nummer.

106 Tubeway Army- Are friends electric (Alex)
107 Echo & the Bunnyman- Lips like sugar (Dromertje)
108 Arcade Fire- No cars go (Dave Evans)
109 Lynsey de Paul-Won’t somebody dance with me(Sowhat)
Je hebt wel eens van die liedjes die je opeens herontdekt en daarna elke dag draait. Dat heb ik met dit liedje. De ultieme swaffelplaat van het allereerste échte zuchtmeisje.110 Billy Joel- Leningrad (Loni)
Als laatste nummer van mij Billy Joel met Leningrad. Dit is een klein oud stukje sentiment. Dit nummer stond op een cassete bandje die ik veel heb geluisterd toen ik op mijn 9e met mijn beste vriendinnetje en haar moeder met de trein naar Berlijn ging. De beelden die daarbij boven komen zijn vermoed ik voornamelijk uit oost-duitsland. De muur was toen net 2 jaar weg. Ik kan me herinneren dat we veel ruines van bruggen enzo zagen. Waarschijnlijk oude dingen die nooit opgeruimd waren en waar maar een nieuwe naast gebouwd was. We hebben ruim 12 uur over de reis gedaan.
111 Genesis- Firth of Fifth (Petert)
112 Muse- Sing for absolution (Smiley)
ter compensatie van mijn brave lijstje
113 Mountain- Missisippi Queen (Journeyman)
Omdat deze band in het bezit was van een ven de meest onderschatte gitaristen ooit namelijk Leslie West
114 Simple Minds- Alive and Kicking (Joger)
115 Placebo- For what it’s worth (Roche)
116 Rammstein- Mutter Mr John
Rammstein, je houdt ervan of je haat het. Mutter is wel een basisnummer en daarom hoort deze thuis in de tip 2000.
117 Little River Band- Reminiscing (Muis)
118 Peter Gabriel & Kate Bush- Don’t give up (Koekkie)
119 Tori Amos- Winter (Grafmat)
120 Snow Patrol & Martha Wainwright- Set the fire to the third bar (Jorg)
121 Stone Temple Pilots- Plush (Smiley)
122 The Killers - Somebody told me (Mr John


Laatst aangepast door Dave Evans op 25.10.09 17:37; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25276
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Gast 25.10.09 9:33

Dave Evans schreef:rest volgt nog...............
Ach, ach, ach, het word nu dus echt tijd voor internetradio in de auto!!!!!!!!!!, ik kon er helaas niet bij zijn wegens werkzaamheden, toen jullie begonnen rond 20.00 zat ik in Zeeland en toen ik om 04.00(real time) thuis was kwam ik uit zuid limburg!!!. Het lot van de kleine zelfstandige!!! maar wat vnd ik dat weer zonde als ik het begin zie van deze lange lijst met de bijbehorende motivatie krijg ik overal kippenvelletjes, ik hoop en denk, nee weet wel zeker dat een ieder die geluisterd heeft ervan heeft genoten!!!
Jeetje, als ik het begin van deze lijst alleen al zie zeg ik WE MOGEN TROTS ZIJN OP ELKAAR.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Dave Evans 25.10.09 12:11

Ach internetradio in de auto zal vast niet zo lang meer duren Journeyman Smile
Maarre om 04.00 uur waren we nog druk bezig Wink
I.i.g. waren er nog 3 mannen die mij wakker hielden: Timmus, Mr John & Smiley. Heren daarvoor bedankt, het maakte het voor mij weer iets makkelijker Smile
Maar natuurlijk iedereen bedankt die de moeite nam om te luisteren, in de chat te zijn of om reacties te geven. Wat was het enorm gezellig zeg Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25276
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Dave Evans 25.10.09 17:39

Nou de hele playlist, samen met de motivaties staan er inmiddels op. Zoals ik al eerder zei, in de originele setting. Gisteravond hebben we toch het één en ander omgezet, dus de daadwerkelijke volgorde is anders!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25276
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Joyce 25.10.09 18:06

Leuk om de motivatie voor een bepaald nummer te lezen..
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  MrJohn 25.10.09 18:58

Wat mijn tips (Muse, Placebo, Joy Division, Janis Joplin, Rammstein en Elbow) betreft in relatie tot de T2000 zal de gekozen blues song van Janis wel te rauw zijn en verder misschien alleen Elbow geschikt worden geacht voor het Radio 2 format.

Ik kan me voorstellen, dat Rammstein het niet haalt (jammer maar het is natuurlijk ook wel een heel specifieke sound), maar Placebo en zeker Muse, de beste band van het nieuwe millennium, zouden een kans moeten krijgen. Ik vrees echter het ergste Sad


Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16657
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Kaj 25.10.09 19:35

MrJohn schreef: en zeker Muse, de beste band van het nieuwe millennium, zouden een kans moeten krijgen. Ik vrees echter het ergste Sad

John, je herhalings- en opdringdrift brengen me er bijna toe om m'n Muse-cd's maar in de prullenbak te gooien. Met andere woorden: kan het a.u.b. wat minder? Ik denk dat de boodschap inmiddels wel is aangekomen, bij mijn weten lijdt er hier niemand aan ernstige amnesia... Dank je.


Laatst aangepast door Kaj op 25.10.09 19:40; in totaal 1 keer bewerkt
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  MrJohn 25.10.09 19:39

Er is niks mis met enthousiasme Kaj en niemand verplicht je om mijn posts te lezen !

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16657
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  MrJohn 25.10.09 20:54

Okay okay ik kan zeuren, maar het is een eigenschap, die me in mijn werk juist ten goede komt Smile

Gr, MrJohn


Laatst aangepast door MrJohn op 25.10.09 22:32; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16657
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Gast 25.10.09 21:32

Sorry jongens maar ik wordt een beetje moe van de Muse gedoe. Doordat het steeds meer de hemel in geprezen moet worden ga ik er niet meer naar luisteren (Ja, ook al ben ik geen fan, ik heb er echt wel naar geluisterd en het is geen bagger). Tuurlijk, je mag fan van een groep zijn, maar ik heb nu al drie dagen bijna aparte topics over muse voorbij zien komen. Laten we duidelijk zijn: Muse komt nooit van z'n levensdagen in de top2000 en dus heeft het geen zin om dit iedere keer bij iedere topic over Muse naar boven te halen en er over te gaan kwebbelen. Ja ik hoef niet alle berichten te lezen, maar ik ben het met Kaj eens. Een beetje realistisch denken en dan weet iedereen dat Muse niet in top2000 zal komen en dat het gewoon een band is die niet altijd in de hemel gepist hoeft te worden.

Prettige avond nog!

Alex

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  MrJohn 25.10.09 21:46

Het past niet in het Radio 2-format en daarom zal Muse ook nooit de Top2000 halen en dat was juist de strekking van mijn oorspronkelijke bericht.

Enough said, let's move on !

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16657
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Gast 25.10.09 22:06

Heren, complimenten voor de uitzending. Het was een feest om naar te luisteren. Mijn hele gezin zat tv te kijken en ik zat met een koptelefoon op en de chat voor me.
volgens mij had ik de gezelligste avond... Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Jorg 25.10.09 22:27

Het was erg leuk weer eens op zaterdagavond te chatten onder begeleiding van heerlijke muziek! Leuke tip nog van Kaj moet ik zeggen, wat betreft Nik Drake, nog over getwijfeld die in te sturen, maar steun m dus ten volle!

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Mauricedegier 26.10.09 21:49

Heb echt genoten van 10,5 uur leuke muziek Smile
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6480
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Dromertje 26.10.09 23:30

Nog heel even over Muse,
hahaha sorry Alex maar ik denk niet dat je snel van de Muse-gekte verlost zal worden. Ik heb Muse via deze site ontdekt en ben er helemaal wild van en dit is voor mij nog maar het begin!
Dus haal maar een dikke prop watten voor in je oren want ik ga nog wel eens een lekker Muse-je aanvragen hoor hahaha!! Wink
Dromertje
Dromertje
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 55
Woonplaats : Maarssen

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Gast 27.10.09 0:15

Dromertje schreef:Nog heel even over Muse,
hahaha sorry Alex maar ik denk niet dat je snel van de Muse-gekte verlost zal worden. Ik heb Muse via deze site ontdekt en ben er helemaal wild van en dit is voor mij nog maar het begin!
Dus haal maar een dikke prop watten voor in je oren want ik ga nog wel eens een lekker Muse-je aanvragen hoor hahaha!! Wink
En dankzij de verherontdekking door mij van Muse (dank Mr. John & Dave E.) speciaal Knights of Cydonia zul je zelfs vette watten nodig gaan hebben Alex!!! sorry maar no sorry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Vleertje 27.10.09 8:40

Muse is een leuk bandje maar ik ben het met Alex en Kaj eens dat er hier een soort van muse frenzy lijkt te woeden. Haal die dopjes met muse eens uit den oren en luistert er is meer dan muse alleen.

Leuk bandje maar echt het is niet het zoveelste wereldwonder het staat niet op de unesco lijst en het hoeft zeker niet in vrijwel ieder topic genoemd te worden. Er zijn echt nog heel veel meer bands om te ontdekken en om te noemen.

En ik bedoel helemaal geen kwaad naar de fans maar wil alleen onderstrepen dat het niet nodig is om er over door te blijven hameren. Muse aanvragen bij orinoco mag eenieder natuurlijk gewoon blijven doen. En echt enthousiasme is leuk hoor maar daar kun je ook een beetje in doorslaan.

Rest mij nog te zeggen dat ik de tip 2000 lijst leuk en verassend vind op sommige punten. De motivaties maken het helemaal af.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Paapke 31.10.09 10:57

Hm. Ik reageer net pas op een pm van Dave of ik mijn lijstje nog wil insturen Very Happy Very Happy Oeps Sad
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Playlist en motivaties Tip 2000 (2009) Empty Re: Playlist en motivaties Tip 2000 (2009)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum