Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner EmptyGisteren om 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner EmptyGisteren om 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner EmptyGisteren om 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner EmptyGisteren om 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner EmptyGisteren om 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner EmptyGisteren om 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 22:05 van sokratikos

» *RTH* Tommy James & The Shondells - Hanky Panky
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty13.05.24 21:38 van sokratikos


*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

+8
Jan...
arjanh
Roy
Dave Evans
Ries
Mirrr
Martinus
forzautregivo
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner"?

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap15%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap5%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap5%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap5%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap0%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap15%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap0%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap20%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap5%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_lcap30%*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  forzautregivo 11.10.16 20:02

[9-10]

Ik ben natuurlijk een complete amateur, het was desondanks hartstikke leuk om me weer eens onder de profs in Hoogeveen te begeven en onder hun bezielende begeleiding muziekjes te draaien. Een typische Ries-plaat als dank voor de gastvrijheid en de goede zorgen!


_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Martinus 11.10.16 20:09

Heeel goed nummer. op Rateyourmusic.com van beste nummers die langer dan 10 minuten zijn staat deze zelfs op nummer 6 ooit.

8/10
Martinus
Martinus
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 10-12-14
Leeftijd : 29
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Mirrr 12.10.16 15:05

Martinus schreef:Heeel goed nummer. op Rateyourmusic.com van beste nummers die langer dan 10 minuten zijn staat deze zelfs op nummer 6 ooit.

8/10

Met Martinus eens, een 8 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Ries 12.10.16 16:27

Ronduit episch! Een 10 is dan ook eigenlijk te min!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Dave Evans 12.10.16 21:53

Er zijn best nummers van Iron Maiden die de moeite waard zijn, maar dit is echt helemaal niks voor mijn oortjes. Een 2!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Roy 13.10.16 16:16

Ook ik ga hier een 10 aan geven. Het verhaal achter dit nummer is indrukwekkend en dat herft Iron Maiden prims verwerkt.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Gast 13.10.16 18:21



Hoewel meer fan van de "vroege" Maiden zeg maar de non Dickenson periode moet worden gezegd dat dit nummer echt wel tot de absolute hoogtepunten uit het Maiden oeuvre mag en kan worden gerekend derhalve het enig juiste cijfer en dat is een 10.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  arjanh 15.10.16 12:11

Dave Evans schreef:Er zijn best nummers van Iron Maiden die de moeite waard zijn, maar dit is echt helemaal niks voor mijn oortjes. Een 2!
Grotendeels mee eens, als ze het op de eerste 5 minuten hadden gehouden zou het best ok zijn geweest maar geen 13 minuten.
Een 4.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Jan... 15.10.16 23:50

raar nummer. Het begin is flitsend, maar wat ze na een minuut of vijf gaan doen lijkt nergens op. Tjonge, wat een vaag gepiel. Gelukkig herstellen ze het na een minuut op negen. Cijfer? Poeh, doe maar een zes omdat ik Ries een toffe peer vind.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Grafmat 16.10.16 2:33

Haha, het vage gepiel is juist het deel waarin uit het gedicht The Rhyme of The Ancient Mariner wordt voorgedragen.... Maar het zal weinigen verwonderen dat ik voor dit nummer de volle bak van 10 punten uit de kast trek.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Frodo 20.10.16 15:09

Fijn onderhoudend nummer, waardoor je nauwelijks door hebt dat het een klein kwartier duurt.

8
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Joostvdaa 29.10.16 11:21

Eens met Jan: begin en eind zijn goed, maar met dat vage middenstuk kan ik weinig. Voor het geheel een ruime 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  sokratikos 02.11.16 12:22

Bij Rime of the Ancient Mariner moet ik eerst denken aan het gedicht van Samuel Taylor Coleridge uit 1798, dat op mijn middelbare school klassikaal werd gelezen en regel-voor-regel uitgelegd door een zeer enthousiaste leraar Engels (dhr. Achtten) voor wie het 1 van de hoogtepunten was van zijn leraarschap. 
Daarna aan Gustave Doré´s houtgravures van dit gedicht uit 1870. Van Doré´s houtgravures was ik een tijdje helemaal idolaat en heb ik prentenboeken verzameld. http://artsycraftsy.com/dore_mariner.html
En dan pas als derde aan dit nummer van Iron Maiden. Net als Journeyman heb ik een voorkeur voor de Maiden van voor Bruce Dickinson - Paul Di´Anno heeft in mijn oren een mooiere stem ("Remember Tomorrow"!). Maar de RTH is niettemin een klassieker, gaaf dat dat gedicht op muziek is gezet; en krijgt een mooie 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9978
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  forzautregivo 05.11.16 13:19

Sommige stukken zijn goed, maar het hele nummer uitzetten kost toch altijd moeite. Een 6 dan maar

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner Empty Re: *RTH* Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum