*RTH* Golden Earring - Radar Love
+7
Joostvdaa
forzautregivo
Jan...
arjanh
sowhat
Dave Evans
Timmus
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Radar Love"?
*RTH* Golden Earring - Radar Love
[16-10-2015]
Ach ja, Volkswagen. Decennialang een baken van vertrouwen, maar nu is het Duitse merk onlosmakelijk verbonden met fraude, bedrog en oplichterij.
Leuke reclames hadden ze, dat wel:
Het nummer in deze clip is uiteraard Radar Love van Golden Earring. De Haagse band staat voor de vierde keer in RTH.
Golden Earring is met een oprichtingsdatum van 1961 één van de oudste nog bestaande rockbands die ons land rijk is en tevens één van de weinige bands met groot internationaal commercieel succes (weinigen kunnen zeggen Kiss en Aerosmith in hun voorprogramma te hebben gehad). In de Top 40 waren ze goed voor 61 hitnoteringen (de eerste paar onder de naam "Golden Earrings", de S werd er afgehaald omdat ze in de VS tóch al zo aangekondigd werden en dit niet slecht klonk); dit levert een zevende plaats op in de ranglijst "De Succesvolste Artiesten Aller Tijden".
That Day (1966) was de eerste top-10-hit voor de band die opgericht werd door George Kooymans en Rinus Gerritsen. Drie jaar later had Golden Earring met het onvolprezen Dong-Dong-Dik-Ki-Di-Gi-Dong de eerste nummer-1-hit te pakken. Dit lukte later ook met Back Home, Radar Love, Twilight Zone en When the lady smiles.
De RTH Radar Love wordt gezien als de grote internationale doorbraak voor de band, in 1973.
Het nummer verscheen op het album Moontan, dat in de VS, Canada en Nederland de status van gouden plaat behaalde.
In de Radio 2 Top 2000 is het nummer een vaste klant in de hoogste gelederen, met de nummer-12 als hoogste positie (2004).
Bill Clinton gebruikte dit nummer in 1992 voor zijn presidentiële campagne.
Ach ja, Volkswagen. Decennialang een baken van vertrouwen, maar nu is het Duitse merk onlosmakelijk verbonden met fraude, bedrog en oplichterij.
Leuke reclames hadden ze, dat wel:
Het nummer in deze clip is uiteraard Radar Love van Golden Earring. De Haagse band staat voor de vierde keer in RTH.
Golden Earring is met een oprichtingsdatum van 1961 één van de oudste nog bestaande rockbands die ons land rijk is en tevens één van de weinige bands met groot internationaal commercieel succes (weinigen kunnen zeggen Kiss en Aerosmith in hun voorprogramma te hebben gehad). In de Top 40 waren ze goed voor 61 hitnoteringen (de eerste paar onder de naam "Golden Earrings", de S werd er afgehaald omdat ze in de VS tóch al zo aangekondigd werden en dit niet slecht klonk); dit levert een zevende plaats op in de ranglijst "De Succesvolste Artiesten Aller Tijden".
That Day (1966) was de eerste top-10-hit voor de band die opgericht werd door George Kooymans en Rinus Gerritsen. Drie jaar later had Golden Earring met het onvolprezen Dong-Dong-Dik-Ki-Di-Gi-Dong de eerste nummer-1-hit te pakken. Dit lukte later ook met Back Home, Radar Love, Twilight Zone en When the lady smiles.
De RTH Radar Love wordt gezien als de grote internationale doorbraak voor de band, in 1973.
Het nummer verscheen op het album Moontan, dat in de VS, Canada en Nederland de status van gouden plaat behaalde.
In de Radio 2 Top 2000 is het nummer een vaste klant in de hoogste gelederen, met de nummer-12 als hoogste positie (2004).
Bill Clinton gebruikte dit nummer in 1992 voor zijn presidentiële campagne.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Golden Earring - Radar Love
Absoluut legendarisch nummer. Maar eigenlijk vind ik er geen zak meer aan. Live uitvoeringen worden veels te lang uitgesponnen. Nee ik ken ondertussen wel veel leukere Earring nummers!
Blijft over een 4
Blijft over een 4
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Wel aardig. 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ach ja, die live versies. Ik heb de Earring nu ca 4x live gezien, dus dan valt het met die verveling wel mee (al ben ik de laatste keer tijdens de bassolo van Rinus wel even gaan plassen - in TivoliVredenburg is dat nogal een eindje lopen en als je toch moet, waarom dan niet tijdens die bassolo).
Maar we ranken hier natuurlijk de hits, dus niet de meest recente live-versie En dan blijft het gewoon een erg goed nummer. Niet m'n favoriet Earring maar nog wel genoeg voor een 8.
Maar we ranken hier natuurlijk de hits, dus niet de meest recente live-versie En dan blijft het gewoon een erg goed nummer. Niet m'n favoriet Earring maar nog wel genoeg voor een 8.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Jeetje wat een gezanik over een live-versie. De normale versie blijft gewoon steengoed, ook al is de magie er bij mij ook een beetje vanaf. Desondanks een 9
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
jan1966 schreef:De normale versie blijft gewoon steengoed, ook al is de magie er bij mij ook een beetje vanaf. Desondanks een 9
Sluit ik me bij aan
Volgens mij wordt de term 'live versie' nu volledig uit zijn verband getrokken. Ook ik beoordeel niet de live versie, maar het nummer heeft door de ellenlange live uitvoeringen voor mij gewoon aan glans verloren. Leuk dat gepiel en als die solo's maar hou het wat korter en speel dan meer andere nummers erbij
Laatst aangepast door Dave Evans op 17.10.15 15:19; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Wel aardig, maar Twilight Zone is toch echt vele malen beter. Een 7.
All time classic een 10.
NB. Overigens heeft Volkswagen in september over de hele linie 8% meer verkocht, dus is de enig juiste conclusie dat het de gemiddelde consument aan zijn reet zal roesten wat die wagens uitstoten of niet uitstoten, kennelijk kijkt die anders naar de dingen dan de zogenaamde milieu maffia
Gast- Gast
Hoor die Cesar, hoor die George, hoor die Rinus en hoor die Barry! Dit zijn de Nederlandse Beatles en Rolling Stones bij elkaar, en dat weten we al heel lang...
Alleen wij als volk adoreren alleen maar voetbalidioten en coaches ook nog, omdat ze een grote bek hebben, terwijl men ondertussen niets klaar speelt.
Nederland is onderhand de krokodil onder de naties, grote bek, maar wij doen niets, helemaal niets om de pijn van anderen te verzachten.
Golden Earring speelt wel iets klaar.
Een 10!
En toch doe ik geen ringetje in mijn oor. Aan mijn oor geen polonaise!
Alleen wij als volk adoreren alleen maar voetbalidioten en coaches ook nog, omdat ze een grote bek hebben, terwijl men ondertussen niets klaar speelt.
Nederland is onderhand de krokodil onder de naties, grote bek, maar wij doen niets, helemaal niets om de pijn van anderen te verzachten.
Golden Earring speelt wel iets klaar.
Een 10!
En toch doe ik geen ringetje in mijn oor. Aan mijn oor geen polonaise!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Altijd weer lekker om te horen, een 9
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68
Een 9 blijft gewoon bijzonder goed nummer
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Rockplaat die staat als een huis, nog een dikke 8 erbij.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» Zo. 21 feb. 20:00: ODE TO THE GOLDEN EARRING
» *RTH* Golden Earring – Buddy Joe
» *RTH* Golden Earring - Bombay
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Golden Earring - Ce soir [Kill me]
» *RTH* Golden Earring – Buddy Joe
» *RTH* Golden Earring - Bombay