*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera
+7
Ries
Chevy
arjanh
Jaap2000
Chrisje
forzautregivo
Timmus
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Le Vent Nous Portera"?
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera
[02-09-2015]
Bekend nummer van Vive La Fete, maar natuurlijk ook de naam van een Franse band met een lange adem: Noir Désir, actief van 1983 tot 2010. De RTH komt van het album Des visages des figures uit 2001.
Bekend nummer van Vive La Fete, maar natuurlijk ook de naam van een Franse band met een lange adem: Noir Désir, actief van 1983 tot 2010. De RTH komt van het album Des visages des figures uit 2001.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Noir Désir - Le vent nous portera
Best leuk liedje, zonder ergens boven zichzelf uit te stijgen. Ik hou het op een 7
Aardig liedje inderdaad. Le vent nous portera betekent de wind zal ons wegdragen. Heb je ooit grotere onzin gehoord? Heb je ooit iemand door de wind weggedragen zien worden? Het betekent gewoon dat er van alles gebeurt in de wereld en het leven en dat je er niets aan kan doen! Goed liedje dus!
Een 9
Een 9
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Jullie willen de liedjes altijd puur op muzikaliteit beoordelen en daar heb ik het wel eens lastig mee.
Vooral in dit geval aangezien de zanger in een dronken bui zijn vriendin heeft doodgeslagen.
En hij hoefde toen bij de rechtbank echt niet aan te komen met de verdediging "dat hij er niets aan kon doen". Geen cijfer.
Vooral in dit geval aangezien de zanger in een dronken bui zijn vriendin heeft doodgeslagen.
En hij hoefde toen bij de rechtbank echt niet aan te komen met de verdediging "dat hij er niets aan kon doen". Geen cijfer.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Het liedje is al net zo als de titel aangeeft, er gebeurt weinig. Ik kan er dan ook niks mee. Doe maar een... ach waarom niet een 4.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Hij heeft voor zover ik weet ook alles bekend. Hij zegt het in een (dronken) vlaag van woede gedaan te hebben, nadat zij een (passioneel) berichtje had ontvangen van haar vorige echtgenoot. Daarmee verder niets goedgepraat natuurlijk, maar hij heeft zijn straf van acht jaar inmiddels uitgezeten.Jaap2000 schreef:En hij hoefde toen bij de rechtbank echt niet aan te komen met de verdediging "dat hij er niets aan kon doen". Geen cijfer.
Zelf vind ik het ook erg dubbel, maar tegelijkertijd vind ik dit een prachtig liedje. Dus sec het liedje heb ik een 9 gegeven.
Jaap2000 schreef:Jullie willen de liedjes altijd puur op muzikaliteit beoordelen en daar heb ik het wel eens lastig mee.
Wie bedoel je precies met "jullie"? Als dat alle stemmers op RTH betreft, is dat wel ernstig generaliserend en naar mijn mening ver bezijden de waarheid. Men heeft allerhande beweegredenen voor een bepaald cijfer.
Timmus- Beheerder
Oke, inderdaad erg generaliserend.
Ik kan me herinneren dat er een tijd geleden hier wel eens een korte discussie is geweest over de manier van beoordelen. Ik weet niet meer waar het toen over ging; het was ook geen hoog oplopend conflict. De reacties waren volgens mij wel overwegend dat het moest gaan over het liedje op zich en dat bijkomende zaken geen rol zouden moeten spelen.
Ik kan me herinneren dat er een tijd geleden hier wel eens een korte discussie is geweest over de manier van beoordelen. Ik weet niet meer waar het toen over ging; het was ook geen hoog oplopend conflict. De reacties waren volgens mij wel overwegend dat het moest gaan over het liedje op zich en dat bijkomende zaken geen rol zouden moeten spelen.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Chevy schreef:Zelf vind ik het ook erg dubbel, maar tegelijkertijd vind ik dit een prachtig liedje. Dus sec het liedje heb ik een 9 gegeven.
Komt niet vaak voor maar eens! Inc. het cijfer
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Als je kunst gaat beoordelen op basis van het prive gedrag van de kunstenaar, dan zou er heel wat kunst uit de wereld verdwijnen.
Ik ken de zanger verder niet, en ik wil zijn gedrag ook niet goedpraten. Het liedje is wel een 7 waard.
Ik ken de zanger verder niet, en ik wil zijn gedrag ook niet goedpraten. Het liedje is wel een 7 waard.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
arjanh schreef:Het liedje is al net zo als de titel aangeeft, er gebeurt weinig. Ik kan er dan ook niks mee. Doe maar een... ach waarom niet een 4.
Idem
Leeftijd : 67
Ergens heel ver weg snap ik Jaap2000 best wel, aan de andere kant als we nou ook nog eens ieder liedje moeten gaan beoordelen op wat een lid of leden van een band c.q. een soloartiest heeft uitgevreten en of dat wel/niet moreel verantwoord is waar blijf je dan?? en vooral wie en waar bepaald dan de grens van wat wel/niet betamelijk is??
Voor je het weet begeef je je dan op het mijns inzien bijzonder hellende vlak der censuur en dat moeten we toch echt niet willen met zijn allen.
Ik denk dat een ieder voor zich maar moet bepalen of hij/zij bepaald gedrag of gebeurtenissen dusdanig zwaar vind wegen en heeft dan de mogelijkheid om en niet te stemmen en om zijn/haar motivatie daarbij eventueel toe te lichten dat lijkt mij nog altijd de beste optie in dit soort gevallen.
Overigens is het liedje an sich voor mij dus wel een 9 waard.
Gast- Gast
Ontelbare keren gedraaid tijdens diverse vakanties in Frankrijk. Een heerlijk zomernummer, qua stijl een vleugje Manu Chao. Al een aantal jaar vertegenwoordigd in mijn top 250/300 en ook dit jaar zal ik 'm er ongetwijfeld weer in zetten. Nog een 9 erbij.
Journeyman schreef:
Ergens heel ver weg snap ik Jaap2000 best wel, aan de andere kant als we nou ook nog eens ieder liedje moeten gaan beoordelen op wat een lid of leden van een band c.q. een soloartiest heeft uitgevreten en of dat wel/niet moreel verantwoord is waar blijf je dan?? en vooral wie en waar bepaald dan de grens van wat wel/niet betamelijk is??
Voor je het weet begeef je je dan op het mijns inzien bijzonder hellende vlak der censuur en dat moeten we toch echt niet willen met zijn allen.
Ik denk dat een ieder voor zich maar moet bepalen of hij/zij bepaald gedrag of gebeurtenissen dusdanig zwaar vind wegen en heeft dan de mogelijkheid om en niet te stemmen en om zijn/haar motivatie daarbij eventueel toe te lichten dat lijkt mij nog altijd de beste optie in dit soort gevallen.
Ik kan me best voorstellen dat als je op de hoogte bent van het achtergrondverhaal bij een nummer, deze een extra lading voor jou persoonlijk kan krijgen en dat op die manier het cijfer beïnvloed wordt. Je moet dat in zo'n geval dan ook vooral niet achterwege laten. Het kan voor jou dat nummer extra bijzonder maken. Maar als je niet op de hoogte bent van zo'n achtergrondverhaal, beoordeel je puur op de muziek. Dan moet je uiteraard niet vervolgens het verwijt krijgen dat jouw cijfer slecht is omdat je het verhaal achter het nummer niet hebt meegenomen in jouw beoordeling.
Timmus- Beheerder
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: