Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera

+7
Ries
Chevy
arjanh
Jaap2000
Chrisje
forzautregivo
Timmus
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Le Vent Nous Portera"?

*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_lcap0%*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_lcap0%*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_lcap7%*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_lcap13%*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_lcap13%*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
[ 0 ]
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_lcap47%*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_rcap 47% 
[ 7 ]
*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_lcap20%*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Vote_rcap 20% 
[ 3 ]

Totaal aantal stemmen : 15

Enquête gesloten

*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty *RTH* Noir Désir - Le vent nous portera

Bericht  Timmus 04.09.15 19:29

[02-09-2015]

Bekend nummer van Vive La Fete, maar natuurlijk ook de naam van een Franse band met een lange adem: Noir Désir, actief van 1983 tot 2010. De RTH komt van het album Des visages des figures uit 2001.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty Re: *RTH* Noir Désir - Le vent nous portera

Bericht  forzautregivo 05.09.15 11:19

Best leuk liedje, zonder ergens boven zichzelf uit te stijgen. Ik hou het op een 7

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

*RTH* Noir Désir - Le vent nous portera Empty Re: *RTH* Noir Désir - Le vent nous portera

Bericht  Chrisje 05.09.15 11:42

Aardig liedje inderdaad. Le vent nous portera betekent de wind zal ons wegdragen. Heb je ooit grotere onzin gehoord? Heb je ooit iemand door de wind weggedragen zien worden? Het betekent gewoon dat er van alles gebeurt in de wereld en het leven en dat je er niets aan kan doen! Goed liedje dus!

Een 9

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64

Bericht  Jaap2000 05.09.15 12:58

Jullie willen de liedjes altijd puur op muzikaliteit beoordelen en daar heb ik het wel eens lastig mee.
Vooral in dit geval aangezien de zanger in een dronken bui zijn vriendin heeft doodgeslagen.
En hij hoefde toen bij de rechtbank echt niet aan te komen met de verdediging "dat hij er niets aan kon doen". Geen cijfer.

Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66

Bericht  arjanh 05.09.15 12:59

Het liedje is al net zo als de titel aangeeft, er gebeurt weinig. Ik kan er dan ook niks mee. Doe maar een... ach waarom niet een 4.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Chevy 05.09.15 13:48

Jaap2000 schreef:En hij hoefde toen bij de rechtbank echt niet aan te komen met de verdediging "dat hij er niets aan kon doen". Geen cijfer.
Hij heeft voor zover ik weet ook alles bekend. Hij zegt het in een (dronken) vlaag van woede gedaan te hebben, nadat zij een (passioneel) berichtje had ontvangen van haar vorige echtgenoot. Daarmee verder niets goedgepraat natuurlijk, maar hij heeft zijn straf van acht jaar inmiddels uitgezeten.

Zelf vind ik het ook erg dubbel, maar tegelijkertijd vind ik dit een prachtig liedje. Dus sec het liedje heb ik een 9 gegeven.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  Timmus 05.09.15 14:03

Jaap2000 schreef:Jullie willen de liedjes altijd puur op muzikaliteit beoordelen en daar heb ik het wel eens lastig mee.

Wie bedoel je precies met "jullie"? Als dat alle stemmers op RTH betreft, is dat wel ernstig generaliserend en naar mijn mening ver bezijden de waarheid. Men heeft allerhande beweegredenen voor een bepaald cijfer.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jaap2000 05.09.15 14:55

Oke, inderdaad erg generaliserend.
Ik kan me herinneren dat er een tijd geleden hier wel eens een korte discussie is geweest over de manier van beoordelen. Ik weet niet meer waar het toen over ging; het was ook geen hoog oplopend conflict. De reacties waren volgens mij wel overwegend dat het moest gaan over het liedje op zich en dat bijkomende zaken geen rol zouden moeten spelen.

Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66

Bericht  Ries 05.09.15 15:15

Chevy schreef:Zelf vind ik het ook erg dubbel, maar tegelijkertijd vind ik dit een prachtig liedje. Dus sec het liedje heb ik een 9 gegeven.

Komt niet vaak voor maar eens! Inc. het cijfer
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  ErickNJ 06.09.15 20:52

Als je kunst gaat beoordelen op basis van het prive gedrag van de kunstenaar, dan zou er heel wat kunst uit de wereld verdwijnen.

Ik ken de zanger verder niet, en ik wil zijn gedrag ook niet goedpraten. Het liedje is wel een 7 waard.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  sowhat 06.09.15 23:40

arjanh schreef:Het liedje is al net zo als de titel aangeeft, er gebeurt weinig. Ik kan er dan ook niks mee. Doe maar een... ach waarom niet een 4.

Idem

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 07.09.15 5:12

Ergens heel ver weg snap ik Jaap2000 best wel, aan de andere kant als we nou ook nog eens ieder liedje moeten gaan beoordelen op wat een lid of leden van een band c.q. een soloartiest heeft uitgevreten en of dat wel/niet moreel verantwoord is waar blijf je dan?? en vooral wie en waar bepaald dan de grens van wat wel/niet betamelijk is??

Voor je het weet begeef je je dan op het mijns inzien bijzonder hellende vlak der censuur en dat moeten we toch echt niet willen met zijn allen.

Ik denk dat een ieder voor zich maar moet bepalen of hij/zij bepaald gedrag of gebeurtenissen dusdanig zwaar vind wegen en heeft dan de mogelijkheid om en niet te stemmen en om zijn/haar motivatie daarbij eventueel toe te lichten dat lijkt mij nog altijd de beste optie in dit soort gevallen.

Overigens is het liedje an sich voor mij dus wel een 9 waard.

Gast
Gast

Bericht  Joostvdaa 07.09.15 15:07

Ontelbare keren gedraaid tijdens diverse vakanties in Frankrijk. Een heerlijk zomernummer, qua stijl een vleugje Manu Chao. Al een aantal jaar vertegenwoordigd in mijn top 250/300 en ook dit jaar zal ik 'm er ongetwijfeld weer in zetten. Nog een 9 erbij.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  forzautregivo 07.09.15 15:24

Journeyman schreef:

Ergens heel ver weg snap ik Jaap2000 best wel, aan de andere kant als we nou ook nog eens ieder liedje moeten gaan beoordelen op wat een lid of leden van een band c.q. een soloartiest heeft uitgevreten en of dat wel/niet moreel verantwoord is waar blijf je dan?? en vooral wie en waar bepaald dan de grens van wat wel/niet betamelijk is??

Voor je het weet begeef je je dan op het mijns inzien bijzonder hellende vlak der censuur en dat moeten we toch echt niet willen met zijn allen.

Ik denk dat een ieder voor zich maar moet bepalen of hij/zij bepaald gedrag of gebeurtenissen dusdanig zwaar vind wegen en heeft dan de mogelijkheid om en niet te stemmen en om zijn/haar motivatie daarbij eventueel toe te lichten dat lijkt mij nog altijd de beste optie in dit soort gevallen.

Ik kan me best voorstellen dat als je op de hoogte bent van het achtergrondverhaal bij een nummer, deze een extra lading voor jou persoonlijk kan krijgen en dat op die manier het cijfer beïnvloed wordt. Je moet dat in zo'n geval dan ook vooral niet achterwege laten. Het kan voor jou dat nummer extra bijzonder maken. Maar als je niet op de hoogte bent van zo'n achtergrondverhaal, beoordeel je puur op de muziek. Dan moet je uiteraard niet vervolgens het verwijt krijgen dat jouw cijfer slecht is omdat je het verhaal achter het nummer niet hebt meegenomen in jouw beoordeling.

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Timmus 18.09.15 19:01

Heerlijk voortkabbelend nummer. 10.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Bericht  Frodo 24.09.15 22:09

Pffffff, saaiheid ten top.
Een 3
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: