Steunfonds 25: 14 t/m 20 juni 2015
+7
Joostvdaa
MrJohn
Peter Uit Kampen
arjanh
Mauricedegier
sowhat
Dave Evans
11 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2015
Pagina 1 van 1
Wat vind jij de beste steunfondsplaat van week 25?
Steunfonds 25: 14 t/m 20 juni 2015
So she dit it!!! De eerste dit jaar die in de derde week alsnog de overwinning grijpt! Op het songfestival eindigde ze helemaal niet hoog, maar de echte popkenners wisten Maraaya wel te waarderen. Dus ook zij verhuisd naar de eregalerij van het Steunfonds en maakt kans op een notering in de jaarlijst!
Maitre Gims pakt de 2e plaats en mag op herhaling!
De eindstand van week 24!
Maraaya - Here for you 50% [ 6 ]
Maître Gims - Est-ce que tu m\'aimes ? 25% [ 3 ]
Sven Hammond - Brother drunk 17% [ 2 ]
Metric - Cascades 8% [ 1 ]
Zo we zitten alweer bijna op de helft van het Steunfondsjaar en dit zijn de kandidaten voor week 25! Er zit ook weer 1 verzoekje bij
1. Maître Gims - Est-ce que tu m'aimes
Gandhi Djuna (Kinshasa, 6 mei 1986), beter bekend als Maître Gims [mɛtʁ ɡims]?, is een Frans-Congolees zanger, rapper, muziekproducent en componist. Hij staat sinds 2002 bekend als lid van het Franse rapcollectief Sexion d'Assaut, maar vergaart ook bekendheid als soloartiest. Hij is de zoon van de Congolese zanger Djanana Djuna, vocalist uit de band van Papa Wemba. Zijn zangstijl geeft zijn stem een grote herkenbaarheid en is mee bepalend voor het geluid en de successen van Sexion d'Assaut en het werk van de artiesten waarmee hij samenwerkt. In Nederland en België bereikte Maître Gims in 2013 de hitlijsten met zijn single J'me tire. Est-ce que tu m'aimes staat al in de Franse hitlijsten, volgt Nederland nu ook?
2. The Common Linnets - We Don’t Make The Wind Blow
We don’t make the wind blow is een lied van The Common Linnets. Het zou origineel staan op het vervolgalbum van The Common Linnets. Echter gedurende de opnamen voor dat album belde FOX Nederland met de vraag of zij een lied op de plank hadden liggen, dat zij konden gebruiken voor de Nederlandse versie van de serie Wayward Pines met Matt Dillon, eerste aflevering uit te zenden 14 mei 2015. We don't make the wind blow was toen al een aantal keren te horen geweest tijdens concerten van de muziekgroep in 2014 en 2015.
3. The Last Internationale - Wanted man
Ooit ontdekt door RATM-gitarist Tom Morello die maatje Brad Wilk vroeg om met ze mee te doen. The Last Internationale is met oprichters Delila Paz (zangeres) en Edgey Pires (gitaar) dus een rocktrio uit New York, zou je zeggen. De band staat nu echter overal als duo op de foto en de geruchten dat Wilk er niet meer bij zou zijn, kloppen in zoverre dat hij gerecruteerd was voor de tournee van Smashing Pumpkins. Daar is hij echter alweer klaar mee, maar inmiddels zit er toch een andere drummer achter de kit bij deze band. Belangrijker: hij staat z'n mannetje. Voor debuutplaat We Will Reign (2014) dachten Wilk en Morello mee en strikten ze topproducer Brendan O'Brien.
De band is kortom lekker bezig en mag dus deze maand op stap met grote jongens als OneRepublic, Incubus, The Who, Counting Crows en Lenny Kravitz.
HET NUMMER:
Nieuwe single 'Wanted Man' overtuigt op Pinkpop als een spannende broeierige track over outlaws
Overigens gebeurt het zelden tot nooit dat een RTH ook in het Steunfonds staat!
4. The Tallest Man On Earth - Sagres
Met bevestigingen voor een optreden op Best Kept Secret en een albumaankondiging al achter de rug, is hier eerste nieuw nummer van komende The Tallest Man On Earth-plaat Dark Bird Is Home: Sagres. Een toegankelijk liedje met band dat uitblinkt door een prachtige, helverlicht klinkende inkleuring die je als luisteraar direct een beetje optilt.
Maitre Gims pakt de 2e plaats en mag op herhaling!
De eindstand van week 24!
Maraaya - Here for you 50% [ 6 ]
Maître Gims - Est-ce que tu m\'aimes ? 25% [ 3 ]
Sven Hammond - Brother drunk 17% [ 2 ]
Metric - Cascades 8% [ 1 ]
Zo we zitten alweer bijna op de helft van het Steunfondsjaar en dit zijn de kandidaten voor week 25! Er zit ook weer 1 verzoekje bij
1. Maître Gims - Est-ce que tu m'aimes
Gandhi Djuna (Kinshasa, 6 mei 1986), beter bekend als Maître Gims [mɛtʁ ɡims]?, is een Frans-Congolees zanger, rapper, muziekproducent en componist. Hij staat sinds 2002 bekend als lid van het Franse rapcollectief Sexion d'Assaut, maar vergaart ook bekendheid als soloartiest. Hij is de zoon van de Congolese zanger Djanana Djuna, vocalist uit de band van Papa Wemba. Zijn zangstijl geeft zijn stem een grote herkenbaarheid en is mee bepalend voor het geluid en de successen van Sexion d'Assaut en het werk van de artiesten waarmee hij samenwerkt. In Nederland en België bereikte Maître Gims in 2013 de hitlijsten met zijn single J'me tire. Est-ce que tu m'aimes staat al in de Franse hitlijsten, volgt Nederland nu ook?
2. The Common Linnets - We Don’t Make The Wind Blow
We don’t make the wind blow is een lied van The Common Linnets. Het zou origineel staan op het vervolgalbum van The Common Linnets. Echter gedurende de opnamen voor dat album belde FOX Nederland met de vraag of zij een lied op de plank hadden liggen, dat zij konden gebruiken voor de Nederlandse versie van de serie Wayward Pines met Matt Dillon, eerste aflevering uit te zenden 14 mei 2015. We don't make the wind blow was toen al een aantal keren te horen geweest tijdens concerten van de muziekgroep in 2014 en 2015.
3. The Last Internationale - Wanted man
Ooit ontdekt door RATM-gitarist Tom Morello die maatje Brad Wilk vroeg om met ze mee te doen. The Last Internationale is met oprichters Delila Paz (zangeres) en Edgey Pires (gitaar) dus een rocktrio uit New York, zou je zeggen. De band staat nu echter overal als duo op de foto en de geruchten dat Wilk er niet meer bij zou zijn, kloppen in zoverre dat hij gerecruteerd was voor de tournee van Smashing Pumpkins. Daar is hij echter alweer klaar mee, maar inmiddels zit er toch een andere drummer achter de kit bij deze band. Belangrijker: hij staat z'n mannetje. Voor debuutplaat We Will Reign (2014) dachten Wilk en Morello mee en strikten ze topproducer Brendan O'Brien.
De band is kortom lekker bezig en mag dus deze maand op stap met grote jongens als OneRepublic, Incubus, The Who, Counting Crows en Lenny Kravitz.
HET NUMMER:
Nieuwe single 'Wanted Man' overtuigt op Pinkpop als een spannende broeierige track over outlaws
Overigens gebeurt het zelden tot nooit dat een RTH ook in het Steunfonds staat!
4. The Tallest Man On Earth - Sagres
Met bevestigingen voor een optreden op Best Kept Secret en een albumaankondiging al achter de rug, is hier eerste nieuw nummer van komende The Tallest Man On Earth-plaat Dark Bird Is Home: Sagres. Een toegankelijk liedje met band dat uitblinkt door een prachtige, helverlicht klinkende inkleuring die je als luisteraar direct een beetje optilt.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: Steunfonds 25: 14 t/m 20 juni 2015
Over Maitre Gims heb ik het vorige week al gehad en The Tallesr Man on Earth is Blaudzun op heliumgas. Over The Last Internationale zei ik bij RTH:
Een werkelijk prachtige stem, schriftjeswaardig, maar over het liedje ben ik het eens met MrJohn, bovendien veel te lang, dus ik kom niet verder dan een 6.
Dus die wordt het ook niet.
Dan Common Linnets. Dit liedje is veel beter en veel leuker dan de draak waarmee ze op Eurosong tweede werden. Ilse laat hierop horen dat ze een uitstekende zangeres is. Die wordt het.
Een werkelijk prachtige stem, schriftjeswaardig, maar over het liedje ben ik het eens met MrJohn, bovendien veel te lang, dus ik kom niet verder dan een 6.
Dus die wordt het ook niet.
Dan Common Linnets. Dit liedje is veel beter en veel leuker dan de draak waarmee ze op Eurosong tweede werden. Ilse laat hierop horen dat ze een uitstekende zangeres is. Die wordt het.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Met afstand de beste : Common Linnets. Volkomen met Sowhat eens dat dit beter is dan Calm after the storm.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik zat heftig te twijfelen tussen de 2 cowboyliedjes maar uiteindelijk toch gekozen voor The Last Internationale.
Waarom? Omdat dat eigenlijk geen cowboylied is, alleen wordt je door de clip op het verkeerde been gezet.
Net hun optreden op Pinkpop gezien en het is gewoon lekkere (roots)rock.
Overigens DaveE: ze spreekt zelf de bandnaam uit als bijna op z'n nederlands, 'internationaal' ipv 'internationul'.
Waarom? Omdat dat eigenlijk geen cowboylied is, alleen wordt je door de clip op het verkeerde been gezet.
Net hun optreden op Pinkpop gezien en het is gewoon lekkere (roots)rock.
Overigens DaveE: ze spreekt zelf de bandnaam uit als bijna op z'n nederlands, 'internationaal' ipv 'internationul'.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Mijn stem gaat naar de langste man op aarde, al is t een heel herkenbaar deuntje (of had ik t schielijk al eens ergens tussen neus en lippen door gehoord ?)
Had liever gezien dat Maître Gims al was doorgebroken met Sexion D'Assaut. Maar goed, die zal ik van t zomer nog vaak genoeg langs horen komen op NRJ op vakantie in Frankrijk
Had liever gezien dat Maître Gims al was doorgebroken met Sexion D'Assaut. Maar goed, die zal ik van t zomer nog vaak genoeg langs horen komen op NRJ op vakantie in Frankrijk
Peter Uit Kampen- Music-lover
- Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 04-01-13
Leeftijd : 53
Mooi Steunfonds en zeker een aardige plaat van de Common Linnets, maar mijn stem gaat toch naar een ander.
Bij de RTH vond ik, waaraan sowhat terecht refereert, de band teveel langs gebaande paden bewegen. Er is echter sprake van een groeibriljant, hun optreden op Pinkpop heeft dat alleen maar versterkt en dus krijgt The Last Internationale nu mijn overtuigde steun.
Bij de RTH vond ik, waaraan sowhat terecht refereert, de band teveel langs gebaande paden bewegen. Er is echter sprake van een groeibriljant, hun optreden op Pinkpop heeft dat alleen maar versterkt en dus krijgt The Last Internationale nu mijn overtuigde steun.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Maitre Gims had met j'me tire een erg leuk nummer, maar deze vind ik een stuk minder pakkend en dan blijft er niet zoveel over. Ik vind dit nummer van the Common Linnets ook leuker dan Calm after the storm, hoewel ik dat nummer uiteindelijk nog redelijk ben gaan waarderen. Gewoon een leuk popliedje is dit. The Tallest Man on Earth is zo langzamerhand een garantie voor kwaliteit geworden. Het nieuwe album is de vierde voltreffer op rij. Dit vind ik één van de betere nummers daarvan. The Last Internationale is een groeiplaatje gebleken. Hoewel ik 'm nog steeds niet spectaculair vind, is het toch wel een prettig nummer. Het optreden heb ik op Pinkpop helaas niet gezien.
Met drie goede platen is dit wel een goed steunfonds. The Tallest Man on Earth pakt van het drietal niettemin zonder noemenswaardige problemen de winst.
Met drie goede platen is dit wel een goed steunfonds. The Tallest Man on Earth pakt van het drietal niettemin zonder noemenswaardige problemen de winst.
Common Linnets zag ik al optreden [stream] op het bevrijdingsfestival te zwolle en daar viel me al op hoeveel leuke liedjes ze ondertussen al hebben. Zo ook deze! maitre Gims is gewoon lekker zomers en goed luisterbaar. The langste man heeft een fijn liedje gemaakt maar ik ga toch voor een band die zich zeer snel richting de top van de muziekladder zal spelen: The Last Internationale. Op Pinkpop gaven ze gewoon een goed optreden en Wanted Man komt bij mij heerlijk binnen. Dus de keuze valt daar op!
Dat Ilse in de States nooit echt is doorgebroken is eigenlijk zo logisch als de pest want daar lopen er honderden zo niet duizenden van dit soort zangeressen rond, voeg daarbij het feit dat haar album productie om het maar eens mild te zeggen nogal tamelijk wisselend van kwaliteit is en voila het gebrek aan succes verklaard.
Dat wil niet zeggen dat het slecht is of zo integendeel zelfs want ik blijf het echt onbegrijpelijk vinden dat een internationaal gezien absoluut top album als "the great escape" niet alleen geen vervolg kreeg maar om de een of andere reden ook niet in de States aansloeg ondanks de aanwezigheid van Pat Leonard, maar helaas ging Ilse daarna weer eens een hele andere kant op en zoiets doet je loopbaan nu eenmaal geen goed.
Gelukkig is zij wederom weer eens op het goede pad beland met Common Linnets en wat een meer dan goed besluit om die Waylon eruit te smijten want wat er nu voor een band staat is in mijn oren internationale topklasse en wat Ilse heel slim heeft gedaan en op zich razendknap is haar transformatie van 'de zangeres met begeleiding" naar "een zangeres van een band", die nu wel in staat is om haar het echte succes te gaan brengen.
Dit nummer bijvoorbeeld is daarvan (zeker live) een uitstekend voorbeeld van, sterker "live" vind ik het zelfs beter en het zal dan ook geen verbazing wekken dat zij mijn stem krijgen deze week, en nu nog even extra genieten......
Gast- Gast
Makkelijke keuze deze week. Het 13 in een dozijn popliedje van Ilse verslaat Maitre Gims en de reus, maar ligt mijlenver achter op het enige plaatje dat er deze week écht toe doet: Wanted Man van The Last Internationale. Wat een heerlijke groeiplaat is dat!
ps Journey, ik neem aan dat je na je 10 in RTH ook op the Last Internationale hebt gestemd? ;-)
ps Journey, ik neem aan dat je na je 10 in RTH ook op the Last Internationale hebt gestemd? ;-)
The Last Internationale is voor mij deze keer de beste uit deze reeks
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik had verwacht bij Tallest Man On Earth uit te komen, maar ik vind het toch een ietwat tegenvallend plaatje, iets te landerig. The Common Linnets doen wat ze op het Songfestival ook deden: een goed in elkaar stekend popliedje dat nergens sprankelt maken.
Het ging dus tussen de andere twee. The Last Internationale is onderhoudend, maar verliest het nipt van de aanstekelijkheid en mooie zang van Maitre Gims.
Het ging dus tussen de andere twee. The Last Internationale is onderhoudend, maar verliest het nipt van de aanstekelijkheid en mooie zang van Maitre Gims.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Overtuigd door PinkPop en Dave op vrijdagavond: The Last Internationale.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Het is een gelopen race voor de kwaliteitsvolle The Last Internationale
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74