Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Joni Mitchell - All I want EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Joni Mitchell - All I want EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Joni Mitchell - All I want EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Joni Mitchell - All I want

+8
Mauricedegier
Mirrr
Frodo
Dave Evans
sowhat
arjanh
MrJohn
sokratikos
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Joni Mitchell - All I want" ?

*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_lcap0%*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_lcap14%*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_lcap7%*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_lcap14%*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_lcap7%*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_lcap0%*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 1 ]
[ 2 ]
[ 1 ]
*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_lcap29%*RTH* Joni Mitchell - All I want Vote_rcap 29% 
[ 4 ]

Totaal aantal stemmen : 14

Enquête gesloten

*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty *RTH* Joni Mitchell - All I want

Bericht  sokratikos 20.05.15 13:34

[14-05-2015]

Joni Mitchell, geboren als Roberta Joan Anderson (Fort Macleod (Alberta), 7 november 1943) wordt gezien als een van de invloedrijkste Canadese singer-songwriters. Daarnaast houdt ze zich bezig met fotografie, poëzie en schilderkunst, wat bijvoorbeeld terug te zien is in een op Vincent van Gogh geïnspireerd zelfportret op de hoes van Turbulent indigo (1994).

Toen ze zeven jaar was nam ze pianolessen en toen zij op haar negende als gevolg van polio in het ziekenhuis lag, begon ze te zingen voor haar medepatiënten. Met behulp van een boek van Pete Seeger leerde ze gitaar en ukelele spelen.

Joni trouwde in 1965 met folkzanger Chuck Mitchell, met wie ze verhuisde naar de VS. Dit huwelijk duurde niet lang, maar na de scheiding bleef ze de achternaam Mitchell voeren.

In de jaren 60 trad zij regelmatig op in folk-clubs en koffiebars waar ze bekendheid verwierf door haar unieke combinatie van stem, gitaarspel en teksten. In 1969 trad ze op in het voorprogramma van Crosby, Stills & Nash en ging met Graham Nash in Laurel Canyon wonen.

Ze had hits met onder andere Big yellow taxi (een liedje over de milieuproblematiek),The circle game, Chelsea morning en Both sides now. Mitchell wordt wel gezien als een van de invloedrijkste vrouwelijke artiesten van de twintigste eeuw. In 1971 verscheen haar album Blue, door velen beschouwd als haar beste album. Later in de jaren zeventig ontwikkelde haar muziek zich van folky naar meer jazzy met het album Mingus als hoogtepunt met medewerking van Herbie Hancock, Steve Gadd, Jaco Pastorius en Wayne Shorter, een tribuut aan Charles Mingus. Duke Ellington was haar voorbeeld. Veel van haar teksten gingen over emotionele ervaringen of zijn maatschappijkritisch. Ze hekelde vaak de consumptiedrang, het militarisme in de VS en de uitbuiting van de Derde Wereld. "Dog eat Dog", waarin ze de hongersnood in Ethiopië aanklaagde, was haar mogelijk haar meest geëngageerde album.

In de tweede helft van de jaren zeventig verschuift ze muzikaal meer naar de jazzrock en aan het begin van de jaren tachtig naar meer eigentijdse popmuziek. Vervolgens keerde ze aan het begin van de jaren negentig weer terug naar de stijl waar ze bekend mee werd in de jaren zeventig. In 1981 werd ze door premier Pierre Trudeau ingehuldigd in de Canadese Juno Hall Of Fame.

In de loop van haar carrière legde ze zich steeds meer toe op schilderkunst, fotografie en het schrijven van poëzie. Turbulent indigo (1994), dat als een van haar beste albums uit die periode geldt, staat op de hoes haar zelfportret afgebeeld, waarin een duidelijk herkenbare invloed van Vincent van Gogh te zien is.

In 2002 vertelde ze aan het Amerikaanse muziekmagazine Rolling Stone dat ze mogelijk nooit meer iets zou opnemen. Ze uitte daarbij zware kritiek op de muziekindustrie en op MTV. Ze stelde zichzelf en Bob Dylan als voorbeelden van goede singer-songwriters. In datzelfde jaar verscheen het album Travelogue, een overzicht van een groot deel van haar werk met orkest uitgevoerd.

In 2007, op haar 64e, bracht ze haar laatste album uit, Shine. Met haar muziekcarrière zou ze stoppen, naar eigen zeggen omdat de muziekindustrie geen enkele aandacht meer heeft voor authentieke muzikale vertolking. Ze treedt niet meer op, omdat ze door een zenuwaandoening haar oude liedjes geen recht meer kan doen. In 2014 verscheen de verzamelbox Love has many faces, met 53 van haar liedjes.

We ranken van Joni Mitchell het openingsnummer van haar 4e studioalbum Blue uit 1971 getiteld "All I Want"

live 1970, 1972, 1974

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Joni Mitchell - All I want Empty Re: *RTH* Joni Mitchell - All I want

Bericht  MrJohn 20.05.15 14:43

Joni is een van mijn meest geliefde zangeressen ooit en deze gestileerde song bewijst maar weer eens haar karaktervolle stemgeluid en haar zeggingskracht in optima forma. Een zonder meer fantastische singer/songwriter.

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  arjanh 20.05.15 15:07

Ik ben de laatste jaren steeds meer van singer/songwriters gaan houden en vraag me daarom ook wel eens af of ik Joni Mitchel niet goed zou moeten vinden.
Ook al, natuurlijk, vanwege het nummer Hey Joni van Sonic Youth - maar dat terzijde.
In elk geval, zoals zo vaak heb ik toch een stuk minder met de pioniers dan met hun gevolg, en dat is nu dus ook zo. Joni doet her niet voor mij, sorry MrJohn.
Kom hier ook niet hoger dan een 5 (maar wel een hogere 5 dan die van Bill Withers)
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  sowhat 20.05.15 15:10

@sokra: Had deze niet NA vrijdag na mijn top25 gekund? Smile

10

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  sokratikos 20.05.15 15:13

@sowhat: Had gekund, maar t is mijn verjaardagsRTH Very Happy

Music-Master
Music-Master

Bericht  Dave Evans 20.05.15 18:46

Ik heb gewoon niets met die schrille stem van Joni Mitchell. Ze doet erg haar best hoor en kan ook goed liedjes schrijven, maar ik krijg er geen fijn gevoel bij. Vanwege de toch wel hoorbare kwaliteit een 3

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Frodo 20.05.15 21:28

Ik heb nog nooit een liedje van Joni Mitchell normaal uit kunnen luisteren. Wat scoort die stem zwaar op mijn allergieladder, met name wanneer ze de hoogte in gaat. Vreselijk schel gegil. En dus krijgt ze een 2.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Mirrr 20.05.15 21:39

Moet eerlijk toegeven, begin haar nu pas beetje te waarderen Embarassed een 7 voor deze
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Mauricedegier 20.05.15 23:13

Ook bij mij duurde het even, maar het kwartje viel vorig jaar definitief.

Big yellow taxi van haar is ook prima aan te horen, maar dit is een klasse beter.

8
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Gast 21.05.15 7:45

Wat had ik vroeger een hekel aan dit mens als ik voor de zoveelste keer weer eens beland was op een vaag (zolder)kamertje waar ik urenlang naar dit toen voor mij irritante vage gereutel moest luisteren tussen de visnetten en de druipkaarsen, ondertussen zogenaamd begripvol luisterende naar het oeverloze gezwam over de diepere betekenis van god mag weten wat met een voor mij fraaie en leuke dame waar ik toch heel wat andere dingen van plan mee was dan naar Joni te luisteren maar ja dat noemden we toen al investeren!!

Enfin pas jaren en jaren en jaren later verscheen het licht en verdomd het mag dan wel een paar decennia hebben geduurd maar nu pas weet ik Joni op haar waarde in te schatten, sterker nog ik vind nu het meeste van haar werk meer dan luisterwaardig en dus haalden die dames op de zolderkamertjes achteraf gezien alsnog hun gelijk want het is prachtig allemaal.

Zo bezien is er dus nog hoop voor al diegene die Joni nu nog niks vinden, zie haar maar meer als een excellente "meer dan dat zijnde" fles wijn die met de jaren rijper en meer te zuipen word het mag een paar jaar duren maar dan heb je ook wat.

O ja een 10 uiteraard.

Gast
Gast

Bericht  Timmus 23.05.15 20:49

Waarom moet ze om de seconde van toonhoogte wisselen? Dat is wat ik me vooral afvraag. Het gepingel gaat aan mij voorbij.

Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Joostvdaa 26.05.15 20:37

Timmus schreef:Waarom moet ze om de seconde van toonhoogte wisselen? Dat is wat ik me vooral afvraag. Het gepingel gaat aan mij voorbij.

Een 4.

Dat vraag ik me inderdaad ook af, ik word hier erg onrustig van. Haar stem vind ik sowieso al niet prettig wegluisteren, maar in dit nummer is het helemaal erg. Ik kom ook niet verder dan een tamelijk milde 4.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Roy 27.05.15 1:34

Absoluut één van de beste (en mijn favoriete) zangeressen. Vrijwel alles wat van haar is verschenen klinkt geweldig en daar zitten dan nog uitschieters naar boven bij. Vanwege die uitschieters blijf ik hier op een 8 hangen. Coyote en Big yellow taxi zouden bijvoorbeeld een dikke 10 krijgen.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  sokratikos 15.06.15 15:56

Prachtige lenige vrouwenstem om heerlijk rustig van te worden. Eén van de beste vrouwenstemmen ooit! Wat kan muziek toch mooi zijn! Kippevel, brok in de keel, 10 en nog eens 10!

Music-Master
Music-Master

Bericht  Vleertje 15.06.15 21:47

Alle goeds is gezegd kippenvel en ontroering ook hier een 10!
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud