*RTH* Massive Attack - Angel
+9
forzautregivo
Joostvdaa
Frodo
Roy
Mirrr
Dave Evans
MrJohn
sowhat
Timmus
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Angel"?
*RTH* Massive Attack - Angel
[19-04-2015]
Dit weekend is sowhat weer begonnen met één van de hoogtepunten van het voorjaar: het posten van "de sensationele". Gevarieerder kun je het niet krijgen (ik ken zeker geen lijst met zo'n geweldige diversiteit - mijn eigen inleverlijst voor de V500 is vergeleken met sowhats lijst één grote eenheidsworst - en dan heb je het wel over een lijst die met name vanwege mijn voorliefde voor het Nederlandstalige lied alsmede electronische deuntjes al sterk afwijkt van het gemiddelde).
De lange lijst van uitvallers betekent dus ook weer veel nieuwe binnenkomers. Het uitvallen van ELO bestempelt sowhat zelf als "een klassieke sowhatfout". Daarom ranken we nu de één-na-hoogste-uitvaller. Massive Attack stond voor het laatst in 2010 in RTH, dus het mocht wel weer eens. Teardrop behaalde toen een bijzonder hoog gemiddelde: 20 stemmers kwamen uit op een 8,55.
Massive Attack, de trots van dancestad Bristol, is sinds 1988 actief en geldt als één van de meest vooraanstaande artiesten binnen (onder meer) de triphop. De band stond in 1991 op #1 in de Nederlandse Top 40 met Unfinished Sympathy, afkomstig van hun debuutalbum Blue Lines. Erg productief is de band niet: sinds de oprichting zijn er vijf studio-albums uitgebracht; de laatste, Heligoland, is van vijf jaar geleden. Interne strubbelingen over de te volgen muzikale koers lijken de belangrijkste oorzaak.
De RTH Angel is de openingstrack van Mezzanine uit 1998, waar ook Teardrop op staat.
Dit weekend is sowhat weer begonnen met één van de hoogtepunten van het voorjaar: het posten van "de sensationele". Gevarieerder kun je het niet krijgen (ik ken zeker geen lijst met zo'n geweldige diversiteit - mijn eigen inleverlijst voor de V500 is vergeleken met sowhats lijst één grote eenheidsworst - en dan heb je het wel over een lijst die met name vanwege mijn voorliefde voor het Nederlandstalige lied alsmede electronische deuntjes al sterk afwijkt van het gemiddelde).
De lange lijst van uitvallers betekent dus ook weer veel nieuwe binnenkomers. Het uitvallen van ELO bestempelt sowhat zelf als "een klassieke sowhatfout". Daarom ranken we nu de één-na-hoogste-uitvaller. Massive Attack stond voor het laatst in 2010 in RTH, dus het mocht wel weer eens. Teardrop behaalde toen een bijzonder hoog gemiddelde: 20 stemmers kwamen uit op een 8,55.
Massive Attack, de trots van dancestad Bristol, is sinds 1988 actief en geldt als één van de meest vooraanstaande artiesten binnen (onder meer) de triphop. De band stond in 1991 op #1 in de Nederlandse Top 40 met Unfinished Sympathy, afkomstig van hun debuutalbum Blue Lines. Erg productief is de band niet: sinds de oprichting zijn er vijf studio-albums uitgebracht; de laatste, Heligoland, is van vijf jaar geleden. Interne strubbelingen over de te volgen muzikale koers lijken de belangrijkste oorzaak.
De RTH Angel is de openingstrack van Mezzanine uit 1998, waar ook Teardrop op staat.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Massive Attack - Angel
@Mirrr: Timmus krijgt alle eer, maar zie je wel dat je me dankbaar mag zijn?
Tja, het is natuurlijk een mooi liedje. Maar ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat het toch geen sowhatje is. Toch een 7.
Tja, het is natuurlijk een mooi liedje. Maar ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat het toch geen sowhatje is. Toch een 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit hele album van Massive Attack is zonder meer de moeite waard met Teardrop als uitschieter. Ook deze track bevredigt alle muzikale lustgevoelens. Euforie ten top !
Als ik een top 1000 zou hebben, dan zou zijn plaats voor jaren gegarandeerd zijn
Een 9.
Als ik een top 1000 zou hebben, dan zou zijn plaats voor jaren gegarandeerd zijn
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Angel vind ik bij lange na niet zo sterk als Teardrop, maar wel goed genoeg voor een 7!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
ik zou werkelijk waar niet weten wat ik hier niet goed aan zou kunnen of moeten vinden, behouden dan dat wat al reeds is gezegd namelijk dat "teardrop"een fractie beter is en dat nu waarde dames ende heren is exact het verschil tussen een 10 en een 9, en dus 9.
Gast- Gast
sowhat schreef:@Mirrr: Timmus krijgt alle eer, maar zie je wel dat je me dankbaar mag zijn?
Jammer hoor want dit blijft bij mij een topper, een dikke 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De muziek van Massive Attack bevalt me steeds weer verrassend hoed. Dat geldt ook voor dit nummer. Unfinished symphaty is van de buitencategorie, maar ook deze verdiend een dikke 8.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Deze valt in de categorie 'ze hebben betere', om maar weer eens een oud cliché uit het stof te halen. Vind dit geen bijzonder boeiende plaat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Unfinished sympathy, Live with me, Teardrop of Paradise Circus. Ik heb altijd wat moeite om door het eerste deel te komen, daarna is het beslist niet slecht. Ruime 6.
Vind deze juist veel spannender dan Teardrop! Geweldige mysterieuze sfeer met fraaie wisselingen qua intensiteit en volume. Ik blijf hoge cijfers strooien. Een 9!
Zoals de luisteraars van mijn weekeinde show zullen weten draai ik elke week een selectie van RTH's van dit forum om dit topic wat extra onder de aandacht te brengen, daarom luister ik ze ook bijna allemaal en dit was een ernstige positieve verrassing. Net als Ivo al meldt is dit veel spannender dat Teardrop en ook als Unfinished Sympathy en het scoort een 8 in mijn boekkie
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
forzautregivo schreef:Vind deze juist veel spannender dan Teardrop! Geweldige mysterieuze sfeer met fraaie wisselingen qua intensiteit en volume. Ik blijf hoge cijfers strooien. Een 9!
Wat ivo zegt!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Sorry voor de fans maar dit vind ik een van de vreselijkste nummers ooit gemaakt
Kan niet anders dan een 1 geven.
Kan niet anders dan een 1 geven.
Vleertje schreef:forzautregivo schreef:Vind deze juist veel spannender dan Teardrop! Geweldige mysterieuze sfeer met fraaie wisselingen qua intensiteit en volume. Ik blijf hoge cijfers strooien. Een 9!
Wat ivo zegt!
Ik sluit me aan bij Ivo en Vleer. Teardrop is een mooi popliedje, niks meer dan dat. Angel is een machtig en duister nummer dat veel meer in zich heeft - vooral de eerste minuten kenmerken zich door de zeer mooi gecomponeerde wisselingen.
Kijkende in mijn laatste inleverlijst voor de V500 zie ik dat Massive Attack in het geheel ontbreekt. Behalve dat dat bijna een misdaad op zich is, kandideer ik bij dezen dit nummer als kanshebber voor de nieuwe editie. Ik geef nu een naar boven af te ronden 8,5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik vind deze slechts een fractie beter dan Teardrop, en beide enorm veel beter dan Unfinished Sympathy. De RTH krijgt hetzelfde als wat Teardrop zou hebben gekregen: een 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Massive Attack - Teardrop
» *RTH* Massive Attack - Safe From Harm
» *RTH* Angel - Wintersong
» *RTH* Angel Olsen - Forgiven/forgotten
» *RTH* The Scorpions - Send me an Angel
» *RTH* Massive Attack - Safe From Harm
» *RTH* Angel - Wintersong
» *RTH* Angel Olsen - Forgiven/forgotten
» *RTH* The Scorpions - Send me an Angel