*RTH* Blue Diamonds - Ramona
+9
Frodo
Mirrr
Jaap2000
snoopy
Roy
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
Timmus
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Ramona"?
*RTH* Blue Diamonds - Ramona
[15-04-2015]
Vandaag is de geboortedag van Riem de Wolff. Wie? Riem de Wolff, zanger van de Nederlands-Indonesische band The Blue Diamonds. De broers Ruud en Riem hadden met Ramona een wereldhit in 1960/1961.
Ramona stond nooit in de Top 40, om de eenvoudige reden dat de Top 40 pas vier jaar later het levenslicht zou zien. De plaat stond echter wel bovenaan de hitlijst van Foon/Platennieuws; ook Little ship zou die positie bereiken, Oh Carol had dat al eerder gedaan.
Ramona stond tot en met 2012 elk jaar in de Radio 2 Top 2000.
Vandaag is de geboortedag van Riem de Wolff. Wie? Riem de Wolff, zanger van de Nederlands-Indonesische band The Blue Diamonds. De broers Ruud en Riem hadden met Ramona een wereldhit in 1960/1961.
Ramona stond nooit in de Top 40, om de eenvoudige reden dat de Top 40 pas vier jaar later het levenslicht zou zien. De plaat stond echter wel bovenaan de hitlijst van Foon/Platennieuws; ook Little ship zou die positie bereiken, Oh Carol had dat al eerder gedaan.
Ramona stond tot en met 2012 elk jaar in de Radio 2 Top 2000.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Blue Diamonds - Ramona
Vreselijk. 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik was in 1960 10 jaar en afgezien van een radio had toen net ook een tv intrede gedaan bij ons thuis. The Blue Diamonds waren overal te horen, zelfs op de Amerikaanse hitlijsten. Puur jeugdsentiment dat warme herinneringen oproept
Het is een heel fraai popliedje en kent een mooie melodielijn
Een 8.
Het is een heel fraai popliedje en kent een mooie melodielijn
Een 8.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Wat een ellende was het altijd weer als mijn vader vroeger op vakantie in de auto naar Frankrijk de best of van de Blue Diamonds opzette. Erg truttig allemaal. Ik vind het nu na al die jaren nog niet veel beter geworden: een 4.
Natuurlijk klinkt het nu oubollig. Dit directe product van de Indie-rock was in zijn tijd echter een megahit en bracht iets dat Nederland nog niet of nauwelijks kende. In dat licht wil ik het dan ook ranken met een dikke voldoende: een 7.
En laten we eerlijk zijn, bij de eerste klanken kunnen we het allemaal meezingen.
En laten we eerlijk zijn, bij de eerste klanken kunnen we het allemaal meezingen.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Roy schreef:Natuurlijk klinkt het nu oubollig. Dit directe product van de Indie-rock was in zijn tijd echter een megahit en bracht iets dat Nederland nog niet of nauwelijks kende. In dat licht wil ik het dan ook ranken met een dikke voldoende: een 7.
mee eens, een waarschuwing is echter wel op z'n plaats: als ik ga meezingen bij die eerste klanken daalt de stemming behoorlijk!!!
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Dit nummer is natuurlijk niet voor niets een Evergreen. Het heeft de tand des tijds doorstaan en is door diverse artiesten van naam en faam gecoverd. Deze zoete uitvoering van de Blue Diamonds krijgt van mij ook gewoon een 8.
Degenen die lager dan een 6 geven, krijgen we waarschijnlijk ook niet enthousiast met het orgineel uit 1928:
Misschien met Satchmo?
Ik ken ook nog een mooie franse versie maar daar is geen clip van te vinden.
Degenen die lager dan een 6 geven, krijgen we waarschijnlijk ook niet enthousiast met het orgineel uit 1928:
Misschien met Satchmo?
Ik ken ook nog een mooie franse versie maar daar is geen clip van te vinden.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Oubollig, evergreen, meezingen, fraai en truttig dat is allemaal helemaal waar en het klopt ook nog eens, maar nou en ??
Wat beklijft is een liedje wat ondanks de sleet van vele vele jaren eigenlijk nog steeds recht overeind staat, zeker in deze fraaie uitvoering, wat ik op zich best wel heel knap vind eigenlijk want zoveel van dit soort echte "blijvertjes" zijn er nu ook weer niet.
Het nummer in deze uitvoering verdiend sowieso een vette 8, maar omdat de nederlandse muziekscene zonder "blauwe" inbreng totaal anders had geklonken en was geweest geef ik een bonuspunt er bij en dus word het een verdiende en terechte 9.
Gast- Gast
Een ouwbollige evergreen die mij nooit zo veel deed, maar goed, slecht is het zeker niet, een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Met 2 bonuspunten erbij voor het belang van dit liedje voor de ontwikkeling van de nederlandse popmuziek kom ik in alle mildheid toch niet hoger dan een 4. Want wat een draak van een liedje! Dit zijn gewoon de Nick & Simon van een halve eeuw geleden.
Frodo, elk cijfer is jouw persoonlijke keuze, het is je goed recht, maar vergelijkingen met hedendaagse artiesten zijn natuurlijk riskant.
Daarmee misken je het ontwikkelingsstadium van de muziek en de toenmalige tijdgeest. Je kunt niet zo maar concrete songs anno 1960 vergelijken met 2015.
Daarmee misken je het ontwikkelingsstadium van de muziek en de toenmalige tijdgeest. Je kunt niet zo maar concrete songs anno 1960 vergelijken met 2015.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
MrJohn, dat kan ik wel. Ik heb het zojuist gedaan, in de reactie boven de jouwe. Kijk maar even.
Dit is toch wel erg fijn om weer te horen. Het roept zoete herinneringen op aan een tijd die je als wat ouwere lul geneigd bent te romantiseren, omdat alles vrij overzichtelijk was en we niet 24/7 op de hoogte werden gehouden van het nieuws en er ook nog niet 10 commerciele televisiezenders waren die de meest flagrante flauwekul de huiskamer insturen.
Het nummer zelf scoort hier een lekkere 7.
Het nummer zelf scoort hier een lekkere 7.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Lekker kneuterig, een 6 kan er nog wel vanaf.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Heerlijke tuttigheid, 7
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Het is wat oudbollig inderdaad, maar het zit dusdanig goed in elkaar dat iedereen dit nog steeds moeiteloos mee kan zingen of 'zingen'. Een nipte voldoende: 6
Ik ga met de zevens mee.
Ik ga met de zevens mee.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Rihanna - Diamonds
» *RTH* Shocking Blue - Mighty Joe
» *RTH* Joan Baez - Diamonds and Rust
» *RTH* The Marcels - Blue moon
» *RTH* Flunk - Blue Monday