*RTH* Opgezwolle - Hoedenplank
+11
Mirrr
snoopy
Dave Evans
Roy
Joostvdaa
Frodo
MrJohn
Ries
sowhat
Led-Zep
Timmus
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Hoedenplank"?
*RTH* Opgezwolle - Hoedenplank
[05-04-2015]
Enkele momenten geleden al te beluisteren in de show van Ries; en hier is-ie dan ook op het forum: het allerlaatste nummer van het recente concert van Opgezwolle in Hedon.
Opgezwolle is al jaren niet meer actief (als band dan welteverstaan; de afzonderlijke leden zijn het des te meer), maar de band geldt als één van de meest succesvolle en getalenteerde Nederlandse hiphopformaties. Dit jaar "wordt" de band vijftien, tijd voor een feestje - wat ze in genoemd concert uitgebreid gevierd hebben.
Mocht u overigens denken dat ik "succesvol en getalenteerd" zelf heb bedacht, neem dan even een kijkje in de indrukwekkende prijzenkast (zie Wikipedia).
En nu: voer voor je woofer!
Enkele momenten geleden al te beluisteren in de show van Ries; en hier is-ie dan ook op het forum: het allerlaatste nummer van het recente concert van Opgezwolle in Hedon.
Opgezwolle is al jaren niet meer actief (als band dan welteverstaan; de afzonderlijke leden zijn het des te meer), maar de band geldt als één van de meest succesvolle en getalenteerde Nederlandse hiphopformaties. Dit jaar "wordt" de band vijftien, tijd voor een feestje - wat ze in genoemd concert uitgebreid gevierd hebben.
Mocht u overigens denken dat ik "succesvol en getalenteerd" zelf heb bedacht, neem dan even een kijkje in de indrukwekkende prijzenkast (zie Wikipedia).
En nu: voer voor je woofer!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Opgezwolle - Hoedenplank
Ach wat leuk om met de paasdagen aan de kindertjes te denken middels het plaatsen van deze Nederlandse herenvariant op de godlof inmiddels uit elkaar gespatte vlaamsche natte droom van K3.
Zelden een zo compleet talentloze verzameling kinderlijke versjes uitbrakende infantiele verzameling zogenaamde muzikanten bij elkaar gehoord als dit vreselijke zooitje complete bagger producerende lachwekkende gezelschap.
Deze bij elkaar geraapte bende een band noemen is niet alleen een gotspe van de bovenste hoedenplank maar ook een rechtstreekse belediging voor iedere echte muzikant, wat zullen deze knaapjes vroeger in hun jeugd veel geplaagd zijn zeg anders kan ik het niet verklaren dat je moedwillig jezelf zo in de zeik gaat nemen als dit zooitje mislukkingen hier aan het doen is dat moet welhaast uit die frustatie komen want een gezond mens slaat zijn beurt namelijk over in plaats van dit soort bende te produceren.
Voor het eerst tijdens een RTH ga ik dit geen cijfer geven want zelfs een 1 is al veel te veel eer voor deze afgrijselijke zooi.
Gast- Gast
Ik mis muziek!
1
1
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Misschien wel de slechtste RTH ever
1
1
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Al aangehaald door Timmus, deze draaide ik dus gisteren in de paasweekeinde show en daar werd ie al op een niet mis te verstane bewoordingen onthaald. Ik snap dat wel dit is nou niet echt een dingetje waar veel forumleden verlegen om zitten, ik incluis.
De voorspelde eenenregen is alweer begonnen maar daar doe ik dan weer niet aan mee, een 4 vanuit Hoogeveen, sommige spitsvondigheden maken dat ik dat cijfer geef!
De voorspelde eenenregen is alweer begonnen maar daar doe ik dan weer niet aan mee, een 4 vanuit Hoogeveen, sommige spitsvondigheden maken dat ik dat cijfer geef!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Geen muziek, die ikzelf thuis zou draaien en na het een enkele keer gehoord te hebben, ben ik er dan voor een tijdje wel klaar mee.
Toch wil ik deze jongens niet zo wegzetten als hier door enkelen gebeurt, want ik bespeur toch wel een zekere inventiviteit.
De vroeger op school gehanteerde 6- is dan mijn oordeel
Toch wil ik deze jongens niet zo wegzetten als hier door enkelen gebeurt, want ik bespeur toch wel een zekere inventiviteit.
De vroeger op school gehanteerde 6- is dan mijn oordeel
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
In het moeras der ellende dat Nederhop heet, is dit de uitzondering op de regel. Opgezwolle heeft een aantal zeer sterke nummers, waaronder deze RtH. Ik was uiteraard sceptisch toen een vriend dit ooit tipte, maar was aangenaam verrast. Ben uiteindelijk zelfs meegegaan naar een concert en dat was hoe dan ook prima. Ik weet niet precies wat het is dat ze onderscheidt van de rest, ik denk dat de beats geraffineerder zijn, het is goed geproduceerd en ook de raps vind ik een stuk beter dan gebruikelijk. Een 7.
Journeyman schreef:
Voor het eerst tijdens een RTH ga ik dit geen cijfer geven want zelfs een 1 is al veel te veel eer voor deze afgrijselijke zooi.
Ik neem aan dat je beseft dat door 'niet stemmen' het gemiddelde stijgt!
Aangezien een 0 niet kan, wordt het bij mij een 1.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Eén ding begrijp ik niet helemaal? Ze zijn in 2007 gestopt en vieren nu een 15 jarig bestaan feestje?
Of hebben ze éénmalig weer een concert gegeven? Timmus help me even hiermee.
Feit is wel dat de meeste jongens uit Opgezwolle [Rico, Sticks] of zij die er aan meewerkten [Typhoon], solo ook al aardige dingen hebben laten horen.
Maar goed hip hop is nooit mijn ding geweest, al hoor ik wel dat hier kwaliteit in zat.
Omdat ze uit mijn geboortestad Zwolle komen krijgen ze een bonuspunt, dat brengt het cijfer op een 4.
Feit is wel dat de meeste jongens uit Opgezwolle [Rico, Sticks] of zij die er aan meewerkten [Typhoon], solo ook al aardige dingen hebben laten horen.
Maar goed hip hop is nooit mijn ding geweest, al hoor ik wel dat hier kwaliteit in zat.
Omdat ze uit mijn geboortestad Zwolle komen krijgen ze een bonuspunt, dat brengt het cijfer op een 4.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
hier maak ik geen woorden aan vuil....een 1
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Roy schreef:Journeyman schreef:
Ik neem aan dat je beseft dat door 'niet stemmen' het gemiddelde stijgt!
Aangezien een 0 niet kan, wordt het bij mij een 1.
Verdomd je heb nog gelijk ook!! en dus hoppa de 1 aangeklikt voor deze afgrijselijke puinzooi en muzikale bagger van de bovenste hoedenplank
Gast- Gast
Dave Evans schreef:Eén ding begrijp ik niet helemaal? Ze zijn in 2007 gestopt en vieren nu een 15 jarig bestaan feestje?
Opgezwolle werd vijftien jaar geleden opgericht en heeft onder die naam tot 2007 bestaan; daarna vertrok rapper Delics en richtte zo'n beetje de rest (waaronder Rico en Sticks) de Fakkelbrigade op; deze formatie werd later de voortrekker van de Fakkelteitgroep, de groep rappers binnen het label TopNotch waar alle grote namen vertegenwoordigd zijn.
Ze (= iedereen van Opgezwolle op Delics na, aangevuld met Typhoon en Freez) hebben inmiddels tweemaal voor een uitverkocht Hedon gespeeld en gezien de massale toeloop zullen er wellicht meerdere revueshows volgen.
Timmus- Beheerder
Dank U!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Oh nee ik ben super allergisch voor dit soort platen, soms best goede teksten maar verder een 2
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Voer voor je woooooooooooooofers! Dit is toch de muziek waarvoor de termen "wreed" en "bruut" uitgevonden schijnen te zijn, want dat zijn precies de woorden die mij binnenvallen bij het beluisteren van de geniale beats.
Eén ding is wel duidelijk: wil je een succesvolle hip-hopformatie worden, bedenk dan een naam die begint met een O. Osdorp Posse, Opposites en Opgezwolle zijn het levende bewijs dat deze voorletter de meeste kans maakt.
Ja, ik kan me wel voorstellen dat je deze voer voor je hoedenplank ver weg vindt staan van alles wat goede muziek voor jou betekent. Maar dit is net zo goed muziek als rock, dance, blues of wat dan ook dat is - alleen een genre dat menigeen totaal niet ligt.
De tjappies en mammies uit mijn generatie (Joost snapt 'm) weten dat dit één van de grootste floorfillers uit de zeroes is, waar tot ver buiten Zwolle totaal op los werd gegaan. Ik was daar één van, en live is het hélemaal een feestje. Op het podium van Hedon stond me even een partij talent bij elkaar.
Een 10 voor deze klassieker.
Eén ding is wel duidelijk: wil je een succesvolle hip-hopformatie worden, bedenk dan een naam die begint met een O. Osdorp Posse, Opposites en Opgezwolle zijn het levende bewijs dat deze voorletter de meeste kans maakt.
Ja, ik kan me wel voorstellen dat je deze voer voor je hoedenplank ver weg vindt staan van alles wat goede muziek voor jou betekent. Maar dit is net zo goed muziek als rock, dance, blues of wat dan ook dat is - alleen een genre dat menigeen totaal niet ligt.
De tjappies en mammies uit mijn generatie (Joost snapt 'm) weten dat dit één van de grootste floorfillers uit de zeroes is, waar tot ver buiten Zwolle totaal op los werd gegaan. Ik was daar één van, en live is het hélemaal een feestje. Op het podium van Hedon stond me even een partij talent bij elkaar.
Een 10 voor deze klassieker.
Timmus- Beheerder
Totaal mijn smaak niet.
3
3
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Je moet ervan houden... en dat doe ik niet... Een 2 helaas
Nederhop is niet het eerste genre waar ik keihard warm voor loop. Ik heb overigens steeds meer ruimte voor hiphop in mijn muzikale spectrum. Wat ik wel hoor is dat dit gewoon goede Nederhop is en derhalve gewoon een dikke voldoende. Het is gezien wat sommige andere Nederhop doet gewoon kwalitatief prima op orde. Overigens vind ik Fresku ook best ok
Een 7.
Een 7.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Hiphop moet zich vaak behelpen met lage cijfers van mij, want het blijft een moeizaam genre voor mij. Maar dit vind ik dus goed te pruimen qua beats en muziek. Een voor mij hoge 6
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: