*RTH* Goldfrapp - Ooh la la
+8
Led-Zep
Dave Evans
Mirrr
Joostvdaa
Frodo
MrJohn
sowhat
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Goldfrapp - Ooh la la" ?
*RTH* Goldfrapp - Ooh la la
[29-03-2015]
De 2e RTH van Goldfrapp na "Utopia" in 2014
Goldfrapp is een Brits elektronische muziekduo uit Bath, Engeland. De groep bestaat uit:
-Alison Goldfrapp: zang, keyboards, aërofonen, synthesizer
-Will Gregory: keyboards, synthesizer
Terwijl ze nog op de Universiteit van Middlesex zat, speelde Alison Goldfrapp al mee op het debuutalbum Maxinquaye (1995) van een vriend, Tricky, en zong ze op Orbitals album Snivilisation. Toen ze begon met het schrijven van haar eigen muziek, werden haar demo's door vrienden aan de componist Will Gregory doorgegeven. Omdat ze dezelfde muzikale smaak en interesse deelden besloten ze een duo te vormen onder Alisons achternaam.
Het duo ondertekende in 1999 een contract met het Londense label Mute Records en bracht in 2000 hun debuutalbum, Felt Mountain uit. Het album, geproduceerd door PJ Harveys producent John Parish, bestaat uit Alisons zang, gedeeltelijk veranderd door synthesizers. Het album is beïnvloed door diverse stijlen als synth pop uit de jaren 80, klassieke filmmuziek en traditionele volksmuziek. In 2001 werd het album genomineerd voor de Mercury Music Prize.
In 2003 gaf de band hun tweede album, Black Cherry, uit. Het album stuurde Goldfrapps geluid in een heel andere richting, met flinke drumslagen en een wildere uitstraling. Een aantal nummers van het album werden gebruikt in commercials, zoals "Strict Machine" en "Train" voor het uitbrengen van de Game Boy Advance SP, "TipToe" voor Coca-Cola en "Twist" voor Gancia. "Strict Machine" werd ook gebruikt voor de geur "Night" van Armani. Het nummer "Crystalline Green" kwam in de televisieserie House voorbij.
Na het succes werd in 2004 een ep uitgebracht onder de naam Wonderful Electric waarop vier live nummers, opgenomen bij Somerset House en Shepherds Bush Empire staan. Ook staan er verscheidene nummers op die tot heden nog niet uitgebracht zijn.
In 2003 kreeg Goldfrapps website een prijs van MTV Europe Music Award voor beste website. Deze is website niet meer in die vorm te zien, aangezien hij volledig veranderd is bij het uitkomen van Goldfrapps derde album Supernature. Het album kwam uit op 22 augustus 2005 en gaat verder op de met Black Cherry ingeslagen weg. Supernature bevat veel disco- en glamrockinvloeden, goed hoorbaar op de eerste single "Ooh La La", die Goldfrapps grootste hit werd. Later kwamen de singles "Number 1", "Ride a White Horse" en "Fly Me Away" uit. Het album deed het commercieel goed in Europa en bij uitstek in het Verenigd Koninkrijk (nr. 2 in UK Albums Chart). Op 7 maart 2006 werd het album in de Verenigde Staten uitgegeven, waar het opklom tot nr. 5 in Top Electronic Albums en nr. 3 in Top Heatseekers. Ook is Goldfrapp in 2005 genomineerd voor Beste Alternatieve Groep/Artiest op de MTV Europe Music Awards.
We ranken van Goldfrapp het nummer "Ooh La La" van hun derde album Supernature uit 2005. De single strandde in NL en België in de tipparade, kwam in Zwitserland tot #96, in Duitsland tot #82, in Australië tot #36, in Ierland tot #16, in de UK tot #4 en werd een #1-hit in Spanje.
De 2e RTH van Goldfrapp na "Utopia" in 2014
Goldfrapp is een Brits elektronische muziekduo uit Bath, Engeland. De groep bestaat uit:
-Alison Goldfrapp: zang, keyboards, aërofonen, synthesizer
-Will Gregory: keyboards, synthesizer
Terwijl ze nog op de Universiteit van Middlesex zat, speelde Alison Goldfrapp al mee op het debuutalbum Maxinquaye (1995) van een vriend, Tricky, en zong ze op Orbitals album Snivilisation. Toen ze begon met het schrijven van haar eigen muziek, werden haar demo's door vrienden aan de componist Will Gregory doorgegeven. Omdat ze dezelfde muzikale smaak en interesse deelden besloten ze een duo te vormen onder Alisons achternaam.
Het duo ondertekende in 1999 een contract met het Londense label Mute Records en bracht in 2000 hun debuutalbum, Felt Mountain uit. Het album, geproduceerd door PJ Harveys producent John Parish, bestaat uit Alisons zang, gedeeltelijk veranderd door synthesizers. Het album is beïnvloed door diverse stijlen als synth pop uit de jaren 80, klassieke filmmuziek en traditionele volksmuziek. In 2001 werd het album genomineerd voor de Mercury Music Prize.
In 2003 gaf de band hun tweede album, Black Cherry, uit. Het album stuurde Goldfrapps geluid in een heel andere richting, met flinke drumslagen en een wildere uitstraling. Een aantal nummers van het album werden gebruikt in commercials, zoals "Strict Machine" en "Train" voor het uitbrengen van de Game Boy Advance SP, "TipToe" voor Coca-Cola en "Twist" voor Gancia. "Strict Machine" werd ook gebruikt voor de geur "Night" van Armani. Het nummer "Crystalline Green" kwam in de televisieserie House voorbij.
Na het succes werd in 2004 een ep uitgebracht onder de naam Wonderful Electric waarop vier live nummers, opgenomen bij Somerset House en Shepherds Bush Empire staan. Ook staan er verscheidene nummers op die tot heden nog niet uitgebracht zijn.
In 2003 kreeg Goldfrapps website een prijs van MTV Europe Music Award voor beste website. Deze is website niet meer in die vorm te zien, aangezien hij volledig veranderd is bij het uitkomen van Goldfrapps derde album Supernature. Het album kwam uit op 22 augustus 2005 en gaat verder op de met Black Cherry ingeslagen weg. Supernature bevat veel disco- en glamrockinvloeden, goed hoorbaar op de eerste single "Ooh La La", die Goldfrapps grootste hit werd. Later kwamen de singles "Number 1", "Ride a White Horse" en "Fly Me Away" uit. Het album deed het commercieel goed in Europa en bij uitstek in het Verenigd Koninkrijk (nr. 2 in UK Albums Chart). Op 7 maart 2006 werd het album in de Verenigde Staten uitgegeven, waar het opklom tot nr. 5 in Top Electronic Albums en nr. 3 in Top Heatseekers. Ook is Goldfrapp in 2005 genomineerd voor Beste Alternatieve Groep/Artiest op de MTV Europe Music Awards.
We ranken van Goldfrapp het nummer "Ooh La La" van hun derde album Supernature uit 2005. De single strandde in NL en België in de tipparade, kwam in Zwitserland tot #96, in Duitsland tot #82, in Australië tot #36, in Ierland tot #16, in de UK tot #4 en werd een #1-hit in Spanje.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Goldfrapp - Ooh la la
De derde is dan een voldoende dacht ik toen ik de naam Goldfrapp zag. Goldfrapp is erg fijn als ze het klein en ijl houden. Dit up-tempo vind ik bij hun niet mooi, past niet. Schoenmaker, houd je bij je leest. 5 weer
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Kan hier weinig tot geen "la la" n ontdekken, laat staan een welgemeend "ooh" een 4 is wel voldoende voor dit gehannes.
Gast- Gast
Ik word een beetje moe van de hype van meiden met een getormenteerd en/of zuchtend stemgeluid, waarbij de holle ogen ook nog eens verdwaasd in de camera staren. Oppervlakkigheid ten top.
Wordt om onverklaarbare redenen beschouwd als ubercool
Een 2.
Wordt om onverklaarbare redenen beschouwd als ubercool
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik had nog nooit van ze gehoord. Waarschijnlijk zeg ik dat over een jaar nog steeds, zo veel indruk maakt dit op me.
Een 1.
Een 1.
Hmm, een aantal van hun nummers die ik ken vind ik wel aardig, maar deze niet. Ik irriteer me hier aan de zang. Een 4.
Joostvdaa schreef:Hmm, een aantal van hun nummers die ik ken vind ik wel aardig, maar deze niet. Ik irriteer me hier aan de zang. Een 4.
Sluit me hierbij aan...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Och wie dit niet leuk vond, kon vroeger T Rex ook niet aanhoren dan
Want ik vind dit een soort persiflage op T-Rex.
Natuurlijk is Goldfrapp veel beter met geweldige singles als Drew en Utopia [MrJohn luister daar eens naar en je krijgt een heel ander beeld van Goldfrapp], maar dit is best leuk gedaan en beloon ik met een zes!
Natuurlijk is Goldfrapp veel beter met geweldige singles als Drew en Utopia [MrJohn luister daar eens naar en je krijgt een heel ander beeld van Goldfrapp], maar dit is best leuk gedaan en beloon ik met een zes!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Had nog nooit van ze gehoord en dat betreur ook niet. Het is gewoon slecht gejat
https://www.youtube.com/watch?v=swIcX57vYDI
Laat ik het maar op een 2 houden
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Led-Zep schreef:Had nog nooit van ze gehoord en dat betreur ook niet. Het is gewoon slecht gejat
Grappig, dat hoorde ik er ook direct in, maar vanwege de 1 vond ik het de moeite niet om het te noemen.
Als er geen bagger zou bestaan, zouden pareltjes onopgemerkt blijven. Nog even doorzoeken dus na deze blubber. Een 2.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
sowhat schreef:De derde is dan een voldoende dacht ik toen ik de naam Goldfrapp zag. Goldfrapp is erg fijn als ze het klein en ijl houden. Dit up-tempo vind ik bij hun niet mooi, past niet. Schoenmaker, houd je bij je leest. 5 weer
't Is maar wat je als "leest" beschouwt. Ik ken Goldfrapp vooral van dit soort nummers. Nu vind ik ook ik de rustige nummers prima, maar van oorsprong is Goldfrapp toch echt meer een uptempoband.
Ohja, cijfer. Fijne opwarmingsmuziek voordat het echte werk begint. Een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik kan hier niet zoveel mee. Een 4 is het maximaal haalbare
Goed gehoord, Dave! Wiki meldt: ""Ooh La La", Supernature's opening track, inspired by T. Rex, was chosen as its lead single "because it was up and in your face and it carried on the theme of the glammy, discoey beat from the last album"." Hoewel inspiratie toch nog net iets anders is dan persiflageDave Evans schreef:Och wie dit niet leuk vond, kon vroeger T Rex ook niet aanhoren dan
Anderen hoorden ook (goed) wat LedZep en Frodo hoorden:
"The song has been compared to Norman Greenbaum's 1969 glam rock song "Spirit in the Sky", Juana Molina's 2003 song "Sonamos" and Rachel Stevens' 2004 song "Some Girls" (itself heavily influenced by Goldfrapp's own "Strict Machine"). Gregory noted that comparisons to Greenbaum were made when the duo released the song "Train" in 2003, adding that the two tracks share the same glam swing. Goldfrapp rejected comparisons to Stevens, stating that "Some Girls" was "very bland"."
http://en.wikipedia.org/wiki/Ooh_La_La_(Goldfrapp_song)
Ik vind em wel lekker (vette synthbas) en dansbaar, goed voor een 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Wat een slechte cijfers zeg het doet gewoon pijn aan mijn ogen. Ik vind dit dus gewoon een heel lekker nummer. De zang vind ik te gek, de synths ook lekker dansbaar ze komen gewoon weg met een 8 wat mij betreft.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: