*RTH* Irfan - Hagia sophia
+8
Frodo
Vleertje
Dave Evans
Joostvdaa
Roy
MrJohn
sowhat
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Irfan - Hagia sophia" ?
*RTH* Irfan - Hagia sophia
[21-03-2015]
Irfan is een Bulgaarse band opgericht in 2001. De naam van de band komt van het Perzisch/Arabische woord 'Irfan', dat 'gnosis' betekent (mystieke kennis).
Tijdens de herfst van 2001 werd de band opgericht door Ivailo, Kalin en Kiril, die toen allen ook in andere bands actief waren. In 2002 sloot zangeres Denitza zich bij de formatie aan. Een jaar later verscheen het eerste nummer op Prikosnovénie's Fairy World compilation. Dit label bood hen tevens een platencontract aan, en in 2003 verscheen het gelijknamige debuutalbum 'Irfan'. Dit album werd in 2005 door Noir Records ook uitgebracht in Noord-Amerika.
In november 2007 kwam het tweede album 'Seraphim' uit. Dat werd zowel uitgebracht in Europa als in Noord-Amerika. Tussen de eerste twee albums is de muziek van Irfan op verschillende compilatiealbums verschenen. In 2008 maakte Irfan de soundtrack voor de Bulgaarse documantaire "The Great Heresy", en in 2009 werden drie nummers van Irfan gebruikt in de Bulgaarse film 'Forecast'.
In 2014 zou het derde album van Irfan uitkomen, maar dat is wegens onbekende redenen voor onbepaalde tijd uitgesteld.
We ranken van Irfan het nummer "Hagia Sophia" van hun tweede album Seraphim uit 2007
live 2008 Folkwoods Eindhoven
Irfan is een Bulgaarse band opgericht in 2001. De naam van de band komt van het Perzisch/Arabische woord 'Irfan', dat 'gnosis' betekent (mystieke kennis).
Tijdens de herfst van 2001 werd de band opgericht door Ivailo, Kalin en Kiril, die toen allen ook in andere bands actief waren. In 2002 sloot zangeres Denitza zich bij de formatie aan. Een jaar later verscheen het eerste nummer op Prikosnovénie's Fairy World compilation. Dit label bood hen tevens een platencontract aan, en in 2003 verscheen het gelijknamige debuutalbum 'Irfan'. Dit album werd in 2005 door Noir Records ook uitgebracht in Noord-Amerika.
In november 2007 kwam het tweede album 'Seraphim' uit. Dat werd zowel uitgebracht in Europa als in Noord-Amerika. Tussen de eerste twee albums is de muziek van Irfan op verschillende compilatiealbums verschenen. In 2008 maakte Irfan de soundtrack voor de Bulgaarse documantaire "The Great Heresy", en in 2009 werden drie nummers van Irfan gebruikt in de Bulgaarse film 'Forecast'.
In 2014 zou het derde album van Irfan uitkomen, maar dat is wegens onbekende redenen voor onbepaalde tijd uitgesteld.
We ranken van Irfan het nummer "Hagia Sophia" van hun tweede album Seraphim uit 2007
live 2008 Folkwoods Eindhoven
Laatst aangepast door sokratikos op 28.04.15 16:39; in totaal 2 keer bewerkt
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Irfan - Hagia sophia
Kerkmuziek, zoals ik het maar noem, kan ik soms goed hebben. Maar dit heeft erg weinig variatie, voor dat gegeven erg lang. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ingenieuze, mystieke muziek, die op een wonderbaarlijke wijze tot ons komt. Wat een artisticiteit en verrukking voor het oor. Ook nog eens een zangeres, die waarlijk kan zingen. Het hele album is perfect en altijd vertegenwoordigd in mijn lijst.
Een 10.
Een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik kende dit niet en dat had zo mogen blijven. Kortom: niet aan mij besteed. Een 4.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Iets te weinig variatie zoals Sowhat wel terecht aangeeft. Maar verder vind ik het een aangename verrassing, een mooie mystieke plaat. Een 7.
Ik had dit nummer al wel eens eerder gehoord, maar wordt er toch opnieuw weer door verrast! Mooie sfeerrijke en melancholische muziek die mij zekers kan bekoren. En dat is niet altijd zo met ehh zal ik het wereldmuziek noemen? Of is het meer de Bulgaarse Clannad?
Mij raakt het wel en ik ga hem vaker opzetten, voor nu een 8!
Mij raakt het wel en ik ga hem vaker opzetten, voor nu een 8!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Prachtige muziek en een wonderbaarlijk mooie stem heeft deze zangeres. Zij roerde mij tot tranen bij een live optreden, het was een combinatie van vermoeidheid en diep diep geraakt worden door haar stem. Van mij krijgen ze een 10!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik noem ze de Bulgaarse Dead Can Dance, aangezien Irfan daar flink door is geïnspireerd.Dave Evans schreef:Of is het meer de Bulgaarse Clannad?
Enne, sowhat, kerkmuziek is niet treffend, want het zijn moslims ... dus in dit geval eerder moskeemuziek
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Kerkmuziek, wereldmuziek, moskeemuziek het zal me allemaal een verschrikkelijk dikke worst wezen en zijn wat ik hoor is slechts hemels mooie muziek en verder niets dan dat o ja 10 uiteraard.
Gast- Gast
Gisterenavond hoorde ik, dat deze RTH blijkbaar lang geleden door mij werd aangevraagd, maar het was mij weer ontschoten
De uiteindelijke ranking doet er helemaal niet toe. Ik ben wel blij, dat in ieder geval een aantal de schoonheid van dit lied onderkent en de passie daarvoor met me deelt.
Muziek kan verbinden en tevens ontroeren, zoals Vleertje terecht heeft opgemerkt
De uiteindelijke ranking doet er helemaal niet toe. Ik ben wel blij, dat in ieder geval een aantal de schoonheid van dit lied onderkent en de passie daarvoor met me deelt.
Muziek kan verbinden en tevens ontroeren, zoals Vleertje terecht heeft opgemerkt
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Het doet me niet veel, zowel in positieve als in negatieve zin. Een 5 dan maar.
Ken dit helemaal niet maar als ik in de mood ben is het best mooi, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Niet onaardig, maar wat eentonig en langdradig hier en daar. Een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Prettig om op de achtergrond aan te hebben staan. Een 7
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: