*RTH* Helga - Vlammetjes
+11
Led-Zep
Chrisje
Frodo
Ries
snoopy
Roy
Joostvdaa
sowhat
Mauricedegier
Joyce
sokratikos
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Helga - Vlammetjes" ?
*RTH* Helga - Vlammetjes
[17-03-2015]
Verzoekje
Helga - haar echte naam is Annie de Cocq-van Eeuwijk, geboren in 1950 - is een Nederlandse zangeres. Ze begon met muziek maken in het trio De Kozanies uit het Gelderse Velddriel, en was achtergrondzangeres voor het platenlabel Kritos, dat verzamelalbums uitbracht waarop recente hits (zowel nederlands- als anderstalig) opnieuw in het Nederlands werden ingezongen. Daarna ging ze solo onder de artiestennaam Helga.
Helga kreeg haar eerste hit in de NLse Top 40 in 1971 met "Vlammetjes", dat er 3 weken in stond en piekte op #19. Dit nummer wist Vic van de Reijt´s lijst met de 100 beste Nederlandse nummers te halen.
Haar grootste hit was "Niemand heeft je ooit gezien" uit 1972, die 6 weken in de NLse Top 40 stond en piekte op #19. Dit nummer kreeg in 1982 een heropleving toen een radio-dj het wekelijks draaide en werd daarom opnieuw uitgebracht, maar strandde in de tipparade op #4. In 1987 nam Helga een nieuwe versie op, die weer geen nieuw succes opleverde. Dit lied over pril ongeboren leven is in 2014 gecoverd door Sieneke tijdens haar zwangerschap.
Helga heeft nog achtergrondkoortjes voor Guus Meeuwis gezongen. Ze woont inmiddels alweer enige tijd in Frankrijk.
Verzoekje
Helga - haar echte naam is Annie de Cocq-van Eeuwijk, geboren in 1950 - is een Nederlandse zangeres. Ze begon met muziek maken in het trio De Kozanies uit het Gelderse Velddriel, en was achtergrondzangeres voor het platenlabel Kritos, dat verzamelalbums uitbracht waarop recente hits (zowel nederlands- als anderstalig) opnieuw in het Nederlands werden ingezongen. Daarna ging ze solo onder de artiestennaam Helga.
Helga kreeg haar eerste hit in de NLse Top 40 in 1971 met "Vlammetjes", dat er 3 weken in stond en piekte op #19. Dit nummer wist Vic van de Reijt´s lijst met de 100 beste Nederlandse nummers te halen.
Haar grootste hit was "Niemand heeft je ooit gezien" uit 1972, die 6 weken in de NLse Top 40 stond en piekte op #19. Dit nummer kreeg in 1982 een heropleving toen een radio-dj het wekelijks draaide en werd daarom opnieuw uitgebracht, maar strandde in de tipparade op #4. In 1987 nam Helga een nieuwe versie op, die weer geen nieuw succes opleverde. Dit lied over pril ongeboren leven is in 2014 gecoverd door Sieneke tijdens haar zwangerschap.
Helga heeft nog achtergrondkoortjes voor Guus Meeuwis gezongen. Ze woont inmiddels alweer enige tijd in Frankrijk.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Helga - Vlammetjes
De hoes van de plaat klopt niet met de titel volgens mij....
Hoe dan ook...wat een wangedrocht....heb dit altijd verschrikkelijke nummers gevonden...
Dieptepunt van de Nederlandstalige muziek..
Een dikke vette 2...
Hoe dan ook...wat een wangedrocht....heb dit altijd verschrikkelijke nummers gevonden...
Dieptepunt van de Nederlandstalige muziek..
Een dikke vette 2...
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Kan me in het commentaar van Joyce vinden al ben ik nog strenger....... dit is gewoon een 1 waard.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Voor het epische Niemand heeft je ooit gezien heb ik nog wel een voldoende over. Dit is een 2.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik geef niet snel een 1 of een 10. Hier maak ik graag een uitzondering! Dit sterren.nl-werkje krijgt een 1 en dan ben ik nog gul.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Bij de naam Helga denk ik in eerste instantie aan heel iemand anders.....
oh ja, de titel Vlammetjes zegt eigenlijk al genoeg.....in het kampvuur ermee, een 1
oh ja, de titel Vlammetjes zegt eigenlijk al genoeg.....in het kampvuur ermee, een 1
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Een werkelijk briljante zogenaamde "tongue in cheek" tekst die overigens door de zeker in Vlaanderen op eenzaam bijzonder hoog peil staande bard Guido Belcanto is geschreven en ook nog eens zo meer dan uitstekend gezongen door Helga met precies de juiste (onderkoelde) intonatie die dit liedje zijn kracht geeft.
Dit puur Nederlandse lied zou ware het Amerikaanse country/americana geweest een absolute classic zijn geweest en verdiend zeker niet de lage cijfers die ik tot nu toe zie, het is nu eenmaal ook onderdeel van onze cultuur (like it or not) die net zo bij ons hoort als snert, haring en hagelslag en als je dan ook nog eens dit vergelijkt met de Blofjes en Smitjes van deze wereld die niet veel verder komen dan infantiele simpele teksten op kleuternivo uit te brengen of een Boeyen die zich nogal eens in allerlei mystieke schimmige woordenbrij wil verliezen, ja dan is de keuze makkelijk.
Overigens heeft ze nog zo een briljant nummer namelijk "zijn naam was Vlokkie" met ook al zo een briljante tekst die van puur echt sentiment aan elkaar hangt.
Enfin, vlammetjes een 9.
Gast- Gast
Wie verzint dit? Ik krijg hier de neiging van zo'n heel pak van die vlammetjes naar binnen te gooien om daar dan mijn diarree aan te wijten ipv aan dit soort gekweel! Een 1!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Het verbaasde mij altijd al dat dit in de top 100 van Vic vd Reijt staat. Het is namelijk niet goed en ook niet leuk fout.
Een 1.
Een 1.
Ik vond de Selvera's leuker. Die zongen over hun "scheutje" (schootje, voor Hollanders) en of we er maar even bovenop wilden gaan zitten, en dat in een volle kantine met bronstige militairen... LOL
Dit is absoluut een 1.
Dit is absoluut een 1.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Ik kende dit gelukkig niet, en ik hoop dat het meteen ook de laatste keer is dat ik het te horen krijg.
Een 1
Een 1
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Jouw handen toveren vlammetjes op mijn vel...
En jouw liedjes toveren uitslag op mijn vel. Een 1 voor deze armoede!!
En jouw liedjes toveren uitslag op mijn vel. Een 1 voor deze armoede!!
Het is te goed voor een 1, dus een 2!
Het is te goed voor een 1, dus een 2!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Eh....moet dit nou? Een 3
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De eerste dertig seconden kun je er nog om lachen, maar drie minuten van dit is genoeg om naar de drank te grijpen.
Een 2.
Een 2.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: