Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight

+11
Miennnn
PPProfessor
Frodo
Dave Evans
Mirrr
Laxus11
Ries
sowhat
Joostvdaa
MrJohn
sokratikos
15 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "KC & the Sunshine Band - Get down tonight" ?

*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap11%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap0%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap0%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap5%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap26%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 26% 
[ 5 ]
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap26%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 26% 
[ 5 ]
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap16%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_lcap16%*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Vote_rcap 16% 
[ 3 ]

Totaal aantal stemmen : 19

Enquête gesloten

*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty *RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight

Bericht  sokratikos 20.02.15 20:51

[19-02-2015]

KC & the Sunshine Band is een Amerikaanse discoband opgericht in 1973 door Harry Wayne Casey en Richard Finch.

Ze zijn vooral bekend vanwege hun discohits Shake Your Booty en That's The Way I Like It, maar ook Dance across the floor van Jimmy Bo Horne is van hun. Vanaf de jaren tachtig verloor het discogenre aanzienlijk aan populariteit waardoor de band nieuwe stijlen ging verkennen op andere platenlabels zoals Epic Records. Dit label weigerde om het nummer Give It Up als single uit te brengen, wat aanleiding gaf tot een tijdelijke split van de band in 1985. De heropleving van disco in de jaren negentig zette Casey er toe aan zijn band terug samen te stellen met de oorspronkelijke drummer en nieuwe leden. Deze band bracht in 1993 het album Oh Yeah! uit. In 2001 maakte de band een korte comeback met het album I'll Be There For You. Hoewel dit album geprezen werd door critici bleef het verwachte succes uit.

We ranken van KC & the Sunshine Band het nummer "Get Down Tonight", afkomstig van hun tweede album KC & the Sunshine Band uit 1975 (waarop ook "That´s The Way (I Like It)" staat). Het was hun eerste grote hit - en de eerste van hun vijf #1-hits in hun thuisland: het piekte in Frankrijk op #74, in Australië op #44, in de UK op #21, in België op #13, in Italië op #9, en #1 in Canada en USA. Het stond vanaf 13 september 1975 8 weken in de NLse Top 40 en piekte op #5.

live 1975 en 1977

Laatst aangepast door sokratikos op 20.03.15 20:45; in totaal 3 keer bewerkt

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty Re: *RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight

Bericht  MrJohn 20.02.15 21:22

Vreselijke, schrille muziek in een eindeloze herhaling van zetten. Wat een straf om die bijna 6 minuten te moeten doorstaan Sad Om beroerd van te worden.

Een 1.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

*RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight Empty Re: *RTH* KC & the Sunshine Band - Get down tonight

Bericht  Joostvdaa 21.02.15 10:40

Normaal gesproken is dit helemaal niet mijn muziek (ik vind bijvoorbeeld That's the way (I like it) een vreselijke plaat), maar dit is een uitzondering op die regel. Op de een of andere manier irriteert het deuntje me hier niet maar word ik er juist wel vrolijk van. Kleine 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Gast 21.02.15 10:58

Eigenlijk behoor ik dit vreselijke boutmuziek te vinden, wat het in essentie natuurlijk ook is, maar op de een of andere manier kan en vind ik de hitjes van Meneer KC en zijn bandje toch wel te genieten, het is aanstekelijk, vrolijk en je voelt toch een beetje de sunshine zal het niet al te gauw voor mezelf opzetten om van de muziek te genieten, maar er zijn gelegenheden waar ik dit prima bij kan hebben dit nummer geef ik dan ook een 8.

Gast
Gast

Bericht  sowhat 21.02.15 12:13

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Gezellig. 8

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  Ries 21.02.15 13:42

Sluit me met een gerust gemoed bij SoWhat aan!!!!!! Heerlijke discoknijter
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Laxus11 21.02.15 14:02

Heerlijk nummer van Kc, ik heb wel een zwak voor hun muziek

Een 8
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 31

http://Musicmeter.nl

Bericht  Mirrr 21.02.15 17:13

Ik heb ook een zwak voor ze, gezellige sound, een 8 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Dave Evans 21.02.15 17:24

Een zesje, I'm your boogieman zou een dikke 8 zijn Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Frodo 21.02.15 17:27

Heer Journey weet het weer treffend te omschrijven. Dit genre doet me doorgaans bar weinig tot helemaal niets. Maar wat zit dit toch goed in elkaar, een absolute topper in zijn genre. Deze doet het trouwens ook verrassend goed op 70's party's.

Thuis heb ik verzamelaartje van KC en waarschijnlijk is zijn zonnestraaltjesband (wat een toepasselijke naam overigens, van dit soort muziek breekt spontaan de zon door) de enige discoband die ik langer dan een half uur kan aanhoren.

Ja hoor, ik geef gewoon een 10!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  PPProfessor 21.02.15 20:45

Een 10. Betere Miami-disco is er niet. Het sleept je mee, smijt je neer, vreet je op, en maakt je in en in gelukkig.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Miennnn 21.02.15 22:45

PPProfessor schreef:Een 10. Betere Miami-disco is er niet. Het sleept je mee, smijt je neer, vreet je op, en maakt je in en in gelukkig.

Van mij dus ook een 10 Very Happy Ik hou van Keeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssssssssssssssieeee
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68

Bericht  forzautregivo 23.02.15 13:09

Zonder dat het in de buurt komt van het bijzondere: een erg vrolijk stemmend plaatje! Een 7

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Led-Zep 23.02.15 20:40

MrJohn schreef:Vreselijke, schrille muziek in een eindeloze herhaling van zetten. Wat een straf om die bijna 6 minuten te moeten doorstaan Sad Om beroerd van te worden.

Een 1.

Niets aan toe te voegen
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Roy 25.02.15 2:20

Ondanks dat dit niet zozeer mijn muziek is, vind ik deze wel lekker in hrt gehoor liggen. Een 7.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Timmus 06.03.15 19:24

Ik sluit me aan bij verschillende eerdere sprekers: "niet mijn muziek", maar deze is gewoon erg vrolijk en krijgt een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sokratikos 20.03.15 20:42

Geen luistermuziek voor thuis, maar doet t thuis erg goed tijdens schoonmaakwerk. Natuurlijk erg geschikt voor op de 70ies dansvloer, want het is aanstekelijk vrolijkmakend. Eén van de toppers der disco. Ik geef gewoon een 9

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: