Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Mad Season - Wake up EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Mad Season - Wake up Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Mad Season - Wake up Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Mad Season - Wake up Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Mad Season - Wake up Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Mad Season - Wake up Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Mad Season - Wake up

+9
Ries
Mirrr
forzautregivo
Chrisje
sowhat
MrJohn
Roche
Frodo
sokratikos
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Mad Season - Wake up" ?

*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap6%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap0%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap17%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap0%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap0%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap6%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap0%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap28%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 28% 
[ 5 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap6%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Mad Season - Wake up Vote_lcap39%*RTH* Mad Season - Wake up Vote_rcap 39% 
[ 7 ]
 
Totaal aantal stemmen : 18
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Mad Season - Wake up Empty *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  sokratikos 30.01.15 23:18

[22-01-2015]

Een dubbel verzoekje van 2 aanvragers, los van elkaar Exclamation Exclamation

Dank voor de verzoekjes die zijn binnengekomen cheers

Er past nog meer op Snow de RTH-pallet

Mad Season was een Amerikaanse band, die in 1994 in Seattle gevormd werd. De muziek van de band was niet echt grunge maar een compilatie van rock. De groep bestond uit zanger Layne Staley (Alice in Chains), gitarist Mike McCready (Pearl Jam), bassist John Baker Saunders (The Walkabouts) en drummer Barrett Martin (Screaming Trees). Aangezien de meeste leden hun sporen al eerder hadden verdiend, staat Mad Season bekend als een supergroep.

In 1994 gaat Mike McCready naar Minneapolis toe om zichzelf te melden in een afkickcentrum vanwege zijn alcohol/drugs problemen. Daar ontmoet hij John Baker Saunders en wanneer McCready terug gaat naar Seattle samen met Saunders, belt hij Martin op. Met zijn drieën begint men te jammen en er vloeien stukken uit om nummers te maken. McCready belt Staley op om als zanger te gaan fungeren van deze band. Staley worstelt overigens ook nog met zijn heroïneverslaving. De reden dat McCready Staley vraagt heeft een diepere betekenis dan alleen een zanger te vinden. Hij hoopt hiermee dat de verslaafde Staley tussen muzikanten die clean zijn zal stoppen met de heroïne.

Ze besluiten om een band te vormen en noemen zich Gacy Bunch hetgeen een kruising is tussen de seriemoordenaar John Wayne Gacy en de Brady Bunch. Onder deze naam treedt men op in Seattle en de reacties van het publiek is overweldigend, hoewel men eigenlijk alleen wat jams en onafgemaakte nummers speelt. Men speelt zelfs op het radiostation van Pearl Jam genaamd Self Pollution. De populariteit groeit en dit doet hen besluiten om een album te maken.

Ze veranderen de bandnaam in Mad Season (de Engelsen gebruiken de term Mad Season als seizoensaanduiding wanneer de paddenstoelen die gebruikt worden als hallucinatiemiddel volop in bloei zijn). Met zijn vieren trekken ze de Bad Animals Studio in Seattle in en produceren bijna geheel zelfstandig hun album. In maart 1995 komt het langverwacht album Above uit waar ook een gastoptreden bij is van Mark Lanegan. Above is een waar perspectief van de rockmuziek waarin men van blues (Artificial Red) tot ballad (Long Gone Day, Wake Up) tot hard rock (November Hotel) gaat.

Hun eerste nummer River of Deceit blijkt een goed rock nummer te zijn dat aanslaat op de radio. Alles smaakt naar meer, maar het drugsgebruik van Layne Staley leidt dat er nooit meer een tweede album zou komen, ondanks het feit dat men nieuwe nummers op de planken heeft. Er wordt nog getwijfeld om Mark Lanegan als zanger te laten fungeren en de bandnaam te veranderen in Disinformation, maar er wordt niets meer opgenomen vanwege de dood van zowel Staley (2002) alsmede Saunders (1999).



We ranken van Mad Season het openingsnummer "Wake Up" van hun enige album Above uit 1995.



live



_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Frodo 30.01.15 23:52

Dit staat in mijn lijst op nummer 6, dus wat dacht je van een hele dikke vette 10 voor deze absolute kanjerplaat? Geen enkele twijfel!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Gast 31.01.15 0:33



Het komt jammer genoeg niet meer al te vaak voor, maar zo heel soms word je blij verrast door iets wat je niet eerder had gehoord, of sterker nog helemaal nooit weet van gehad.

Afgelopen woensdagavond tijdens Vleer enne Sokra's gebruikelijke gezaag was daar weer opeens zo een momentje en wat voor eentje!!!

Vanaf de eerste tonen van deze woensdag door Frodo aangevraagde plaat werd ik uit de pantoffels geblazen op een zeldzame manier eentje die niet al te vaak is voorgekomen zeg maar.

De prachtige muziek geeft alle ruimte voor de zanger om zijn hartverscheurend mooie tekst met een bijna nooit eerder zo gehoorde overtuiging te zingen, dit is nu een plaat die geheid mijn persoonlijke top 10 binnen dendert met heel veel wild geraas.

Soms lees ik hier weleens wat vaag gedoe over teksten die niet zo van belang zijn of zoiets, voor diegene die deze belachelijke theorie aanhangen zou ik zeggen luister naar de woorden die de ziel open leggen van deze fabelachtige zanger Layne Staley die met een ongekende eerlijkheid inzicht geeft in zijn eigen leven........ waarlijk puur en briljant en van een ongeevenaarde intensiteit, je voelt bijna fysiek de pijn en de strijd, een gevecht wat je dus bijna nooit kunt winnen zoals Layne helaas heeft bewezen.

Slow suicide's no way to go en dat zegt eigenlijk alles............. uiteraard en zonder welke soort van twijfel of terughoudendheid een spijkerharde gierende vette 10 met sterren, griffels en goud behangen niks minder maar eigenlijk wel veel meer dan zelfs...



Laatst aangepast door Journeyman op 31.01.15 0:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Roche 31.01.15 0:38

De deejay kan multitasken...een 10 geven en tegelijkertijd dit heerlijke nummer draaien... Smile
Roche
Roche
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3460
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : ergens in Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  MrJohn 31.01.15 0:41

Ik voel de tintelingen op mijn huid, de vibraties door mijn lijf. De extase, die bezit neemt van je leven en een toevoegende waarde van eminent belang is.

Dit is muziek, zoals het bedoeld is.

Een 10.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  sowhat 31.01.15 11:58

Dit is niet mijn muziek. Het zeurt maar door en duurt bovendien veel te lang. 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Gast 31.01.15 12:25

sowhat schreef:Dit is niet mijn muziek. Het zeurt maar door en duurt bovendien veel te lang. 3



Ik neem aan dat u bekend bent met het concept van "beter horen" !!! zo niet dan is echt alle hoop verloren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Chrisje 31.01.15 12:46

Wakker worden! Mooi liedje! Een 10.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3324
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  forzautregivo 31.01.15 14:06

Deze plaat grijpt me constant bij de keel, hoe vaak ik m ook hoor. Ongekend mooi hoe Layne Staley zichzelf vermanend toezingt dat zijn 'love affair' met heroine voorbij moet zijn. Tragisch genoeg is hij nooit daadwerkelijk wakker geworden. Dat geeft dit nummer direct ook weer een bijzondere lading mee. Layne had ten volste het besef dat hij in de problemen zat, zingt daar openhartig over, maar laat en passant ook zien hoe moeilijk het is om daadwerkelijk uit de problemen te komen. 'So an infection not a phase.' De wanhoop en boosheid spatten uit die ene zin.

Vooral het bovenste live-filmpje laat zien hoe ongelooflijk veel talent Layne had. Wát een stem. Bij Alice in Chains is dat al duidelijk, maar bij dit nummer komt het nog eens extra naar voren. Wat mij betreft komt alleen Eddie Vedder in zijn buurt.

Een nummer dat altijd hoog in mijn allertijdenlijst zal eindigen. Een 10. En dat is eigenlijk nog te laag...


_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5377
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Mirrr 31.01.15 15:20

Mooi nummer, een dikke 8 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Gast 31.01.15 15:36


Hear, Hear, Ivo !!!


Overigens........

Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?


de tragiek in een nutshell




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Ries 01.02.15 14:04

Ivo zegt het terecht, die stem is zo ontzettend mooi en de emotie spat er bij elke door hem gezongen regel uit! Hoewel ik Eddie nog hoger inschat is Layne imo 1 van de beste zangers ooit. Dit nummer krijgt een 9 van me maar schurkt erg tegen de 10 aan.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Joostvdaa 02.02.15 13:48

Journeyman schreef:Soms lees ik hier weleens wat vaag gedoe over teksten die niet zo van belang zijn of zoiets, voor diegene die deze belachelijke theorie aanhangen zou ik zeggen luister naar de woorden die de ziel open leggen van deze fabelachtige zanger Layne Staley die met een ongekende eerlijkheid inzicht geeft in zijn eigen leven........ waarlijk puur en briljant en van een ongeevenaarde intensiteit, je voelt bijna fysiek de pijn en de strijd, een gevecht wat je dus bijna nooit kunt winnen zoals Layne helaas heeft bewezen.

Hier wil ik wel even op reageren (zonder dat ik me aangevallen voel of wat dan ook). Ik behoor tot de groep die, in het algemeen, de muziek belangrijker vindt dan de tekst. Zeker wanneer ik een lied voor het eerst hoor of nog niet goed ken, let ik nauwelijks op de tekst maar vooral op de muziek, de sfeer, de manier van zingen, etc. Wat dus niet wil zeggen dat een goede tekst er niet toe doet overigens. Kortom, er zijn mijns inziens verschillende manieren om naar een nummer te luisteren.

Terug naar de RtH, want hoe je het ook wendt of keert is dit wel een mooi nummer. Prachtige zang en zeer sfeervol. En inderdaad hoor je de emotie, dat is prachtig gedaan. Wel wat aan de lange kant, het begin vond ik niet zo geweldig. Alles bij elkaar een 8.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Dave Evans 03.02.15 19:04

Ik vind het tienen gesmijt weer enigszins overdreven, want er wordt net gedaan alsof dit een plaat van buitengewone proporties is terwijl het gewoon ouwe lullenmuziek is...... Razz traag en veel gitaren...
Zit wel degelijk in elkaar en daarom ook van mij een voldoende: 6

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  forzautregivo 03.02.15 20:55

Dave Evans schreef:want er wordt net gedaan alsof dit een plaat van buitengewone proporties is terwijl het gewoon ouwe lullenmuziek is...... Razz 6


Dave..... mijn hart breekt... kan ik je ooit nog vergeven.....

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5377
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Dave Evans 03.02.15 22:09

Tuurlijk Ivo, als iemand vergiffenis kent......ben jij het Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Gast 04.02.15 4:27

Dave Evans schreef:Ik vind het tienen gesmijt weer enigszins overdreven, want er wordt net gedaan alsof dit een plaat van buitengewone proporties is terwijl het gewoon ouwe lullenmuziek is...... Razz



Merkwaardige opmerking als je je bedenkt dat 3 van de 4 leden zo rond de 27 waren tijdens het maken van deze plaat, alleen de baasbassplayer was rond de 40, maar om dan gelijk allen te betichten "ouwe lullen muziek" te produceren??

Overigens zijn er genoeg "ouwe lullen" te vinden die in hun grootste natte droom nog niet in de verste verte ook maar een heel klein miniscuul beetje kwa muziek maken in de buurt komen van deze plaat.

Laughing  Laughing  

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Dave Evans 04.02.15 14:03

Je hoeft geen ouwe lul te zijn om ouwe lullen muziek te maken hahahaha

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  MrJohn 04.02.15 14:24

Dave Evans schreef:Je hoeft geen ouwe lul te zijn om ouwe lullen muziek te maken hahahaha

Je hoeft ook geen ouwe lul te zijn om van ouwe lullen muziek te houden Razz
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  sowhat 04.02.15 15:48

Journeyman schreef:
sowhat schreef:Dit is niet mijn muziek. Het zeurt maar door en duurt bovendien veel te lang. 3



Ik neem aan dat u bekend bent met het concept van "beter horen" !!! zo niet dan is echt alle hoop verloren.

O ik zie dit nu pas.
Beter slechte oren dan het uiterlijk van een aap.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Roy 05.02.15 1:49

Wat een reacties bij deze ranking. Gelukkig laat ik me niet beïnvloeden door commentaren en geef ik mijn eigen oordeel.

Ik kende het niet en heb op m'n gemak geluisterd. Eerste reactie: een veel te lang (en daardoor saai) intro. Maar dan komt die stem... Vervolgens hoor ik een prachtige tekst die door de monotone muziek erg veel ruimte krijgt.

Stem en tekst verdienen een 10 maar de muziek en het intro komt er geen spanning in het nummer. Dat levert voor mij 2 punten aftrek op en dus wordt het een 8!
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Gast 05.02.15 19:23

sowhat schreef:
Journeyman schreef:
sowhat schreef:Dit is niet mijn muziek. Het zeurt maar door en duurt bovendien veel te lang. 3



Ik neem aan dat u bekend bent met het concept van "beter horen" !!! zo niet dan is echt alle hoop verloren.

O ik zie dit nu pas.
Beter slechte oren dan het uiterlijk van een aap.



Daarom zijn nu mensen zoals ik verder in de evolutie gekomen zodat wij prachtige dingen uiteindelijk echt konden HOREN, er zijn er helaas nog een aantal die Darwin's evolutietreintje hebben gemist, ik hoef toch zeker niet verder uit te leggen op welk zijrangeerspoortje je terecht bent gekomen niet?? die ouwe Darwin schud vanaf zijn roze wolkje het wijze hoofd en vliegt ongetwijfeld o.l.h. of zijn equivalent om de nek om deze te danken voor de evolutie van zij die kunnen luisteren en ook horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Timmus 05.02.15 21:01

Hoewel ik het niet geheel onvoorstelbaar vind dat mensen dit een erg goede plaat vinden (al is een 10 wel erg schromelijk overdreven), hoor ik hier eerst vier minuten een heel erg saai stuk waarin niets interessants gebeurt en daarna een schreeuwlelijk en een huilende gitaar (dat tweede is minder erg, overigens), om vervolgens nog een keer een zeurstuk te krijgen.

Een 3.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  sokratikos 12.02.15 21:05

Het is terecht opgemerkt: dit is zo´n nummer dat ruimte laat voor de zanger en daarmee de tekst op de voorgrond stelt.
Wake up young man, it's time to wake up
Your love affair has got to go
For 10 long years, for 10 long years
The leaves to rake up
Slow suicide's no way to go, oh
Blue, clouded grey
You're not a crack up
Dizzy and weakened by the haze
Moving onward
So an infection not a phase
Yeah, oh

The cracks and lines from where you gave up
They make an easy man to read, oh
For all the times you let them bleed you
For little peace from God you plead, and beg
For little peace from God you plead
Ahhaahh, Yeah, Ahhaahh, Yeah, Ahhaahh, Yeah

Wake up young man, wake up, wake up
Wake up, wake up, wake up, wake up
Oh, yeah

Wake up young man, it's time to wake up
Your love affair has got to go, yeah
For 10 long years, for 10 long years,
The leaves to rake up
Slow suicide's no way to go, oh
Slow suicide's no way to go
Wake up, wake up, wake up
Wake up, wake up, wake up
Persoonlijk laat ik me niet verleiden door een keuze tussen Layne of Eddie qua favoriete zanger ooit, want het is beide niet. Maar Layne Staley zingt hier zijn ziel bloot, en dat is eigenlijk altijd van ontwapenende schoonheid - zelfs bij iemand die minder goed kan zingen. De gitaareruptie is ook lekker. Toch resoneert dit nummer niet in mijn ziel als in die van de 10en-gevers en klinkt de loftrompet niet zo luid. Een dikke 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mad Season - Wake up Empty Re: *RTH* Mad Season - Wake up

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum