Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 27-03 Sokra zaagt door
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 18:08 van sokratikos

» Maart 2024
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 17:51 van sokratikos

» Steunfonds 12: 24 t/m 30 maart 2024
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 14:22 van Mirrr

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 14:20 van Mirrr

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 14:18 van Mirrr

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 14:18 van Mirrr

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 14:17 van Mirrr

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 14:16 van Mirrr

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 14:16 van Mirrr

» Do. 28 maart : Jukebox
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyVandaag om 12:31 van Roche

» Vrijdag 29 Maart: Catch 22 & De WeekendsArd
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. EmptyGisteren om 21:28 van Grafmat

» 22-23-24 maart: 90s WEEKEND!!
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty26.03.24 13:43 van Gast

» DI. 26 maart : Jukebox
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty26.03.24 9:58 van Roche

» *RTH* Little Eva - The Loco-Motion
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty25.03.24 21:53 van sokratikos

» *RTH* Wim Soutaer - Allemaal
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty25.03.24 21:50 van sokratikos

» *RTH* Crowded House - Weather With You
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty25.03.24 21:46 van sokratikos

» *RTH* Beatle Barkers – Ob-la-di, ob-la-da
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty25.03.24 21:42 van sokratikos

» *RTH* Jackson Browne - Boulevard
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty25.03.24 21:39 van sokratikos

» *RTH* Salt-N-Pepa – Independent
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty25.03.24 21:36 van sokratikos

» *RTH* Yann Tiersen - Comptine d'un autre été: L'après-midi"
Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty25.03.24 21:34 van sokratikos


Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

+3
MrJohn
Marsha
Roche
7 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Roche 15.08.14 0:10

Vanaf 21:00 uur weer heerlijk zoeken naar allerlei muziekjes....en wat later op de avond de top 10 van een luisteraar. Luisteren en chatten dus!
Roche
Roche
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3425
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : ergens in Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Roche 15.08.14 11:37

En een album van de avond.... vannnnnnnnn... St. Vincent getiteld.... St.Vincent.
Roche
Roche
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3425
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : ergens in Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Marsha 15.08.14 11:39

Ik denk dat ik vanavond maar weer eens even kom aanschuiven. Very Happy
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3462
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 58
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  MrJohn 16.08.14 3:17

Heel fijne klanken en een bijzonder fraaie en originele, goed beargumenteerde top 10 van Jorg.

Daarna af en toe een sprankelende Woodstock-show (it was 45 years ago), afgewisseld met andere heerlijke muziek.

En ja, het werd weer na 3 uur  Razz 

Thanks Roche
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Marsha 16.08.14 3:54

Na een avond weer eens aanwezig te zijn in de chat wist de DJ er gewoon geen eind aan te draaien.

Het was gewoon Late Again...



Bedankt DJ

Mr. John wat viel U toch vroeg om  Laughing 
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3462
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 58
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Chevy 16.08.14 11:10

MrJohn schreef:Heel fijne klanken en een bijzonder fraaie en originele, goed beargumenteerde top 10 van Jorg.
Misschien ook leuk om deze top 10 openbaar te maken.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Mirrr 16.08.14 12:15

Chevy da's toevallig, vraag net aan Roche in de chat of hij niet alle ingezonden lijstjes ergens neer wil zetten.
Vind dat ook leuk om terug te kijken  Very Happy 

Was trouwens weer prima avond Roche Yes  kon niet chatten maar heb wel groot deel geluisterd  Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12011
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Jorg 16.08.14 18:13

Ik zal jullie een handje helpen door zelf de top 10 te plaatsen. Overigens moet worden opgemerkt dat niet alle platen ook daadwerkelijk in mijn top 10 staan, maar ik wilde een luisterbaar uurtje maken met platen die ik goed vind. De volgorde is overigens meer op afwisseling gebaseerd dan dat de numerieke rangschikking een ordening voorstelt.

1. Bruce Springsteen – Meeting across the river

We beginnen deze avond nog enigszins rustig. In mijn top 10 kan The Boss natuurlijk niet ontbreken. You hate ‘em or love ‘em. De beste live artiest die ik tot nu toe heb mogen bezoeken. Eigenlijk hoort hier de live versie van The River te staan, waarbij Bruce in een 5 minuten durend praatje de moeizame relatie met zijn vader uiteenzet. Dat zal ik jullie niet aandoen, daarom houd ik t bij t kortere maar niet minder mooie Meeting Across the River.

2. Supertramp – School (Van het live-album Paris)
Een klassieker. Een plaat die draait rondom de opbouw naar dat pianostuk in het midden. Het begin met die mondharmonica, en dan wordt de spanning langzaam opgevoerd het middenstuk waarin de band met een welhaast orgastische pianosolo toewerkt naar een apotheotisch slot. Over mijn muzieksmaak wordt weleens gezegd dat ik de teksten minstens zo belangrijk vind als het nummer zelf, maar in dit geval gaat het toch echt om de instrumentatie!

3. Led Zeppelin – Babe, I’m gonna leave you
Eigenlijk is dit lijstje ook een verkapt stemadvies alvast voor de Verukkelijke 500. Eerder dit jaar was ik op Rock Werchter en zag ik Robert Plant. Weinig verwachtingsvol ging ik naar de tent waarin ze hem en zijn Sensational Spaceshifters hadden weggestemd. Kan haast niet veel meer zijn, denk je dan. Maar oh wee. Vanaf het moment dat de eerste tonen van Babe I’m Gonna Leave You werden ingezet tot het slot van Whole Lotta Love was het een en al genieten. In tegenstelling tot veel van zijn tijdgenoten is Plant altijd blijven musiceren in plaats van te teren op zijn oude hits. Maar wat was de versie van Babe I’m gonna leave you now geweldig. Als u de kans krijgt deze man nog eens aan het werk te zien, aarzel geen moment. Zijn stem zal u zeker overtuigen.

4. Nick Drake – Fruit tree
Na twee van die knallers komen we weer even in wat rustiger vaarwater. Wat heet. Ruim baan voor de singer-songwriter muziek. Wat mij betreft is zijn debuutplaat Five Leaves Left nog altijd zijn beste elpee. Het is bijna onmogelijk daar een nummer uit te kiezen, maar ik ga voor de song die gaat over de vergankelijkheid van roem. Een besef dat te zeer bij Drake zelf aanwezig was. Voordat hij kon genieten van het feit dat zijn prachtige muziek onder een selecte groep liefhebbers bijzonder gewaardeerd wordt, besloot hij zelf het tijdelijke voor het eeuwige te verruilen. Veel te jong. Je vraagt je af hoeveel prachtige werken er nog aan zijn fruit tree zouden kunnen ontspringen.

5. Jan de Wilde – De fanfare van honger en dorst
Als we dan toch het thema vergankelijkheid aanbreken, kan dit nummer er in een adem achteraan worden gedraaid. Het enige Nederlandstalige nummer in deze top 10. Geen Mia, hoor ik jullie denken. Ach, daarmee zijn jullie al vaak genoeg ‘lastig gevallen’ (maar stem Gorki vooral weer de V500 in!). Dit nummer stond eerder dit jaar in de versie van Thè Lau in het steunfonds, maar de Vlaamse cover door Jan de Wilde blijft wat mij betreft de mooiste. De bezongen vergankelijkheid spat zo wat van iedere zin af. De Fanfare van Honger en Dorst trekt als een soort zwaan-kleef-aan-groep door de stad met allen die de smaak van het Gentse studentenleven durven proeven. Die avond die maar niet mag eindigen en als dan toch de laatste 5 Francs er doorheen gaan, dan maar voor een plaat van de grootmeester van de singer-songwriter muziek, Bob Dylan. Het idee dat hoewel men ooit het bestaan als lid van de fanfare van honger en dorst inruilt voor een baan bij de bank, een auto, een kind, oftewel het maatschappelijke leven, maar dat er dan toch steeds een nieuwe fanfare opstaat, een nieuwe groep jongeren die net zo van hun studententijd genieten, toont aan dat de samenstelling van de groep weliswaar veranderd, maar dat het verlangen blijft. Prachtig.

6. Marianne Faithfull – Working class hero
Oke toegegeven, dit nummer staat niet werkelijk in mijn top 10, maar ik wil er een diverse drie kwartier van maken en dit nummer past daar wat mij betreft prima bij. De versie van John Lennon is mooi en ook Green Day heeft een aardige poging gedaan, maar wat mij betreft kan niets tippen aan wat Marianne Faithfull ervan heeft gemaakt.

7. The National – Vanderlyle Crybaby Geeks
In een top 10 kan ik niet om The National heen. Wat mij betreft dé band van de afgelopen tien jaar. Het is moeilijk kiezen uit al dat moois. Bloodbuzz Ohio is prachtig, maar al wat vaak gedraaid, terwijl Mr November steevast het hoogtepunt vormt van hun live concerten. Ik ga voor het wat ingetogener maar tekstueel minstens zo mooie Vanderlyle Crybaby Geeks.

8. Neil Young – Rockin’ in the free World
Deze rocker mag niet ontbreken. En dan ga ik voor zijn lekkerste nummer met een heerlijk opzwepende gitaar. Need I say more then Keep on rockin’ in the free World?

9. Tom Waits – Martha
Nog even over die Verukkelijke 500 he. Vorig jaar is Tom Waits massaal de lijst in gestemd met Martha. Maar dat moet dit jaar nog veel hoger. Dit jaar mag het nummer wat mij betreft meteen doorstoten naar de top 200. Wat zeg ik? Top 100! Aan mij zal het niet liggen. Ik ga jullie nog éénmaal proberen te overtuigen van de pracht.

10. Editors – Papillon (live)
We gaan er uit met een knaller. En wat voor één. Deze song brengt je zelfs op een druilerige dag in een bijzonder vrolijke stemming. Als je het nummer draait, zou je dan een live-versie willen draaien? Want live komt het nummer nog beter uit de verf. Ik ga nog niet verklappen wat het is, gooi hem er maar gewoon in Roche!

Nogmaals dank voor het draaien mr dj! Ik heb genoten Very Happy

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 34

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Mirrr 16.08.14 18:20

Mooie lijst Jorg Yes  behalve Tom Waits  Embarassed 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12011
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Mirrr 16.08.14 18:21

Hoop dat Roche ook nog keertje een overzichtje plaatst van die lijstjes  Very Happy Wink 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12011
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Dave Evans 16.08.14 18:53

Ja inderdaad DJ's denk aan uw luisteraars Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music. Empty Re: Vrijdag 15 aug.: Roche tracks the music.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum