*RTH* dEUS - Constant Now
+14
Ries
Led-Zep
MrJohn
Vleertje
Mauricedegier
Mirrr
Chrisje
Frodo
forzautregivo
sowhat
Jan...
Joostvdaa
PPProfessor
Dave Evans
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Constant Now'
*RTH* dEUS - Constant Now
[04-08-2014]
dEUS is een Belgische rock- en indieband afkomstig uit Antwerpen. De groep werd opgericht in 1989, kende sindsdien vele bezettingswisselingen en bestaat anno 2007 uit Tom Barman (zang en gitaar), Klaas Janzoons (toetsen en viool), Stephane Misseghers (drums), Alan Gevaert (basgitaar) en Mauro Pawlowski (gitaar).
De groepsnaam is afkomstig uit het Latijn (deus betekent God), en wordt consequent met een kleine letter d, en hoofdletters E, U en S gespeld. De naam verwijst naar de song Deus van The Sugarcubes.
Keep You Close is een album van de Belgische rockgroep dEUS. Het is het zevende album en is verschenen in 2011. De plaat is geproducet door Dave Bottrill, die ook The Ideal Crash heeft geproducet. Keep You Close, Constant Now en Ghost zijn als single verschenen. Keep You Close is meer dan 20.000 keer over de toonbank gegaan.
dEUS is een Belgische rock- en indieband afkomstig uit Antwerpen. De groep werd opgericht in 1989, kende sindsdien vele bezettingswisselingen en bestaat anno 2007 uit Tom Barman (zang en gitaar), Klaas Janzoons (toetsen en viool), Stephane Misseghers (drums), Alan Gevaert (basgitaar) en Mauro Pawlowski (gitaar).
De groepsnaam is afkomstig uit het Latijn (deus betekent God), en wordt consequent met een kleine letter d, en hoofdletters E, U en S gespeld. De naam verwijst naar de song Deus van The Sugarcubes.
Keep You Close is een album van de Belgische rockgroep dEUS. Het is het zevende album en is verschenen in 2011. De plaat is geproducet door Dave Bottrill, die ook The Ideal Crash heeft geproducet. Keep You Close, Constant Now en Ghost zijn als single verschenen. Keep You Close is meer dan 20.000 keer over de toonbank gegaan.
- Aantal berichten : 25408
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* dEUS - Constant Now
Zoeken naar de essentie van dit nummer is geen sinecure. 5
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Wel aardig, maar ook niet heel bijzonder. Wilde lang een 6 geven, maar omdat het nummer gaandeweg wat meer loskomt en ik het gitaartje toch wel goed vind, wordt er toch nog een 7 uit het vuur gesleept. Alleen die kinderstem die er een paar keer doorheen komt had dan weer niet gehoeven.
Top50 plaat bij mij en dus een 10! Gitaar knalt er al lekker in en de sound blijft de hele plaat prettig. Ik vind dEUS de laatste 6 a 7 jaar dan ook nog veel leuker dan in hun eerste jaren.
- Aantal berichten : 25408
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Deus en ik worden nooit wat. Ik zat wel eens te kijken naar een optreden op Lowlands waar de band compleet wordt opgehemeld. Een ex-vriend van me zei het tekenend: ik doe mijn best, maar ik begrijp deze band maar niet.
Wat een plus voor dit is dat het geen cryptogrammenplaat is waar ze in die tijd patent op hadden. Maar de kritiek van Prof snap ik, het is ook wat kleurloos en het is dat die gitaar speciale aandacht krijgt, anders was hij me niet eens opgevallen. Mijn definitie van erin knallen is gewoon wat anders dan een beetje zielloos mee tokkelen. Tenminste, zo gaat het mijn oren in. Wat me ook stoort is het einde, het is opeens afgelopen, er zit geen kop en een staart in dit nummer en de stem is meer gewauwel dan zingen.
3
Wat een plus voor dit is dat het geen cryptogrammenplaat is waar ze in die tijd patent op hadden. Maar de kritiek van Prof snap ik, het is ook wat kleurloos en het is dat die gitaar speciale aandacht krijgt, anders was hij me niet eens opgevallen. Mijn definitie van erin knallen is gewoon wat anders dan een beetje zielloos mee tokkelen. Tenminste, zo gaat het mijn oren in. Wat me ook stoort is het einde, het is opeens afgelopen, er zit geen kop en een staart in dit nummer en de stem is meer gewauwel dan zingen.
3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vlak eentonig nummer, absoluut dEUS, die zo vele malen beter kan, onwaardig. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik kan Dave prima begrijpen, maar wellicht luisteren wij iets anders naar muziek tsja je weet het niet he.
Anyway, een dikke negen voor deze puike plaat.
Gast- Gast
dEUS had zomaar Duits kunnen zijn: lange tijd lijkt het nergens op, maar in de laatste minuut is het raak. Een 6
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Lekker plaatje, goed voor een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12294
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Mirrr schreef:Lekker plaatje, goed voor een 7
Helemaal mee eens, dit haalt toch niet het niveau van de echte klassiekers van dEUS. Quatre mains komt er dichterbij in de buurt.
Voor mij dus ook een 7.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6610
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Deus heeft hele gave dingen gedaan en gemaakt, maar dit is er niet 1 van. Ik hoor dan toch echt honderd keer liever Gruppo Di Pawlowski van Mauro Pawlowski dan dat hij binnen Deus zo'n middelmatig lied mee moet maken. Ik word hier niet opgewonden als je dit naast Suds and Soda of Roses legt dan is dit echt totaal andere koek. Ik ga er een zesje voor geven.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Fraai gitaarwerk en een imposante song benevens het feit dat dEUS hiermee bewijst dat er variatie zit in hun muziek en ze niet afhankelijk zijn van aan elkaar gelijksoortige riedels waar menige band wel last van heeft.
Dikverdiende 9 voor zoveel kwaliteit
Dikverdiende 9 voor zoveel kwaliteit
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16694
Leeftijd : 74
Dit nummer grijpt me absoluut niet, het kabbelt maar wat voort.
Een 5
Een 5
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Heb dat gedweep met die Tom nooit zo begrepen eigenlijk. Waar de reguliere criticasters in zullen we zeggen OOR altijd lyrisch waren over hem en zij combo kon ik er persoonlijk het briljantje er niet aan af horen. Zo ook bij dit nummer, het duurdeeen tijdje eer ik mijn gradatie aan dit nummer wilde geven maar ik ben er uit. Ik deel hier een 4 uit. Gitaarspel maakt dat er die 4 nog uitrolt, had zonder dat bij vlagen goede werk makkelijk lager kunnen uitvallen.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7106
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Niet mijn ding, een 3!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
dEUS valt eigenlijk nooit tegen, en nu ook niet. En hoe simpel kan het zijn, het is altijd nu.
Een 7.
Een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16857
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
De ouwe dEUS van Roses en Suds & Soda vind ik stukken beter. De RTH is met een gevleugelde uitdrukking ´wel aardig´, niet bijzonder. Een naar boven afgeronde 6.5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Het kabbelt me iets te veel voort voor een echt hoge waardering. Een kleine 7, en dan ben ik best gul.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* k.d. lang - Constant Craving
» *RTH* Soggy Bottom Boys - I'm a man of constant sorrow
» *RTH* dEUS - Roses
» *RTH* dEUS - Instant Street (live)
» *RTH* Soggy Bottom Boys - I'm a man of constant sorrow
» *RTH* dEUS - Roses
» *RTH* dEUS - Instant Street (live)