*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)
+5
Dromertje
sowhat
Kaj
Boontje
Dave Evans
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw stem voor 'Kite (live)'
*RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)
[09-05-2009]
Ja vreemd hé, maar U2 was tot nu toe nog niet aan bod geweest.
Ik heb gekozen voor een plaat die niet in de Top2000 staat maar volgens mij wel de moeite waard is met name door de tekst!
Ladies & Gentleman hier is KITE
Ja vreemd hé, maar U2 was tot nu toe nog niet aan bod geweest.
Ik heb gekozen voor een plaat die niet in de Top2000 staat maar volgens mij wel de moeite waard is met name door de tekst!
Ladies & Gentleman hier is KITE
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle)
Ja tekst Kippevel....geschreven voor een vriend die aan het overlijden is....
Kan niet luisteren naar dit nummer zonder emotioneel te worden
een dikke 10
Kan niet luisteren naar dit nummer zonder emotioneel te worden
een dikke 10
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Re: *RTH* U2 - Kite (live from Slane Castle
Boon!!!!!!!! we zijn het eens een supervette 10 zonder de geringste twijfel en inderdaad een fabelachtig mooie diep ontroerende tekst die ook Journeyman kippentjesvelletjes bezorgd
Gast- Gast
Geen geweldig nummer, en ook typisch zo eentje waar steeds diezelfde anekdote (door Boon hierboven ook al zag ik) weer wordt aangehaald. Tuurlijk, dat zal het vooral voor Bono een heel emotioneel nummer maken, maar mij pakt het niet speciaal. Begrijp me niet verkeerd: zeker geen slecht nummer hoor! Een 7
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Kite staat bij mij steevast in de Top 10 van beste U2 nummers. Heerlijk melancholisch gebracht en emotioneel goed gezongen door Bono. Maar vooral het heerlijk klagend gitaarspelen van Edge maakt dit nummer tot een toppertje: '9'
O ja de tekst............prachtig!
O ja de tekst............prachtig!
Dave Evans- Beheerder
Nou, zelfs ik vind dit U2-liedje te pruimen: 7
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67
Er staat daar op de achtergrond iemand verschrikkelijk mooie klanken uit de mellotron te halen. Juist dat geeft de song voor mij net dat beetje extra. Ben niet zo'n "meevoeler" als het om dit soort plaatjes gaat. Geef de voorkeur aan echte emoties, geen plaatsvervangende.
Een dikke 7.
Een dikke 7.
Gast- Gast
ik geef een 8 voor dit mooie gevoelige nummer!
Dromertje- Music-freak
- Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 56
Wellicht bent U bereid om wat meer licht te doen schijnen welke nu exact de plaatsvervangende emoties zijn in deze prachtige song ?? ik bedoel de tekst is real emotie de zang is real emotie de muziek is real emotie en ik geniet hiervan ook in real emotie dus???RadaR schreef:Er staat daar op de achtergrond iemand verschrikkelijk mooie klanken uit de mellotron te halen. Juist dat geeft de song voor mij net dat beetje extra. Ben niet zo'n "meevoeler" als het om dit soort plaatjes gaat. Geef de voorkeur aan echte emoties, geen plaatsvervangende.
Een dikke 7.
Gast- Gast
Een 9. Toch wel één van de beste nummers van U2.
Gast- Gast
Wellicht bent U bereid om wat meer licht te doen schijnen welke nu exact de plaatsvervangende emoties zijn in deze prachtige song ?? ik bedoel de tekst is real emotie de zang is real emotie de muziek is real emotie en ik geniet hiervan ook in real emotie dus???
Ik heb het over plaatsvervangende emoties bij de luisteraar.
De integriteit van Bono in twijfel trekken zie ik vooralsnog geen reden voor
NB: er bestaat anti-real-emotie zalf hoor.
Gast- Gast
Ik ben geen groot U2 fan en dus doet dit nummer mij persoonlijk niet zo heel veel. Ik vind het mooi als je als artiest een nummer kan maken die je emotie vangt en dat heeft hij dan wel mooi gedaan.
Maar muzikaal doet het me echt helemaal niets en ik geef daarom een 5.
Maar muzikaal doet het me echt helemaal niets en ik geef daarom een 5.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een 8. Niet meer, eigenlijk net iets minder, maar door afrondingsfouten kwam ik toch hier op uit.
Nee, het is wel mooi. Van hits van U2 kan ik zeker genieten, ik word alleen moe als ik te veel U2 achter elkaar luister.
Nee, het is wel mooi. Van hits van U2 kan ik zeker genieten, ik word alleen moe als ik te veel U2 achter elkaar luister.
U2, U2, altijd maar weer dat U2.
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep. Een 2e Back Street Boys groep is wat overdreven, maar je kan ze vergelijken met the Police. Alleen vind de singles van the Police wat beter en de LP's zijn nog slechter.
Ik heb ze bijna allemaal, want in de 80s wou ik nog overal bij horen, dus kocht ik ook hun platen. Vanaf Achtung baby ben ik daarmee gestopt. De beste albums zijn voor mij the Unforgetable fire en War en zelfs die zijn niet constant van niveau. Wat mij betreft zitten er 4 miskleunen in hun ouevre, een supergroep onwaardig: Rattle and hum, Zooropa, Pop en How to dismantle an atomic bomb. Hun nieuwste single vind ik trouwens weer erg goed, maar ik denk niet dat ik de hele Lp gaat beluisteren.
Dit nummer heb ik vaak beluisterd om jullie een goed oordeel te geven. Maar sorry, het raakt me echt voor geen meter. Daarom moet ik toch een 5 geven.
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep. Een 2e Back Street Boys groep is wat overdreven, maar je kan ze vergelijken met the Police. Alleen vind de singles van the Police wat beter en de LP's zijn nog slechter.
Ik heb ze bijna allemaal, want in de 80s wou ik nog overal bij horen, dus kocht ik ook hun platen. Vanaf Achtung baby ben ik daarmee gestopt. De beste albums zijn voor mij the Unforgetable fire en War en zelfs die zijn niet constant van niveau. Wat mij betreft zitten er 4 miskleunen in hun ouevre, een supergroep onwaardig: Rattle and hum, Zooropa, Pop en How to dismantle an atomic bomb. Hun nieuwste single vind ik trouwens weer erg goed, maar ik denk niet dat ik de hele Lp gaat beluisteren.
Dit nummer heb ik vaak beluisterd om jullie een goed oordeel te geven. Maar sorry, het raakt me echt voor geen meter. Daarom moet ik toch een 5 geven.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
jan4004 schreef:
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep.
Des te grappiger Jan, dat de Joshua Tree van U2 zeer vaak als beste album wordt verkozen in diverse lijsten
Zooropa & Pop vind ik ook hun twee minste albums, maar 'How to dismantle an Atomic bomb' was daarentegen weer ijzersterk!
Maar om U2 nou weer te vergelijken met the Police of bijna de Backstreet Boys gaat wel erg ver. Dat zijn bands die met rollater reünies bezig zijn, terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........
Dave Evans- Beheerder
Dave Evans schreef:jan4004 schreef:
Wat ik nu gaat zeggen, zal me best kwalijk genomen worden, maar ik vind U2 een leuke singlesgroep, maar een matige LP-groep.
Des te grappiger Jan, dat de Joshua Tree van U2 zeer vaak als beste album wordt verkozen in diverse lijsten
Zooropa & Pop vind ik ook hun twee minste albums, maar 'How to dismantle an Atomic bomb' was daarentegen weer ijzersterk!
Maar om U2 nou weer te vergelijken met the Police of bijna de Backstreet Boys gaat wel erg ver. Dat zijn bands die met rollater reünies bezig zijn, terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........
Ho ho, ik ben het volledig in deze met je eens Dave behalve wat betreft de rocking smoking rollator reunies, als oudere jongere die bijna op de rollator leeftijd is aangeland maar nog wel midden in de muzikale samenleving staat als liefhebber van bv Conny Froboess en Pat Boone om enkele van mijn all time favo's te noemen een luid en ernstig protest hiertegen dus, want wat is er mis mee als twee of meerdere rollators samen de rollatorblues herontdekken??
Gast- Gast
Zo'n soort vergelijking gaat mijn voorstellingsvermogen ook te boven. Heeft iets van een hoer op veteranenleeftijd vergelijken met
een maagd van 40.
zolang de nadruk ligt op "tracht" kan ik hier nog in mee gaan.terwijl U2 nog altijd bezig is en steeds tracht te vernieuwen...........
Gast- Gast
Sorry Dave, maar toen ik zondag naar huis ging, toen vroeg je stellig: wel kritisch blijven heh!
Kijk, dat Joshua Tree hoog in andermans lijsten staat, daar heb ik niks mee te maken. Ik vind het niks bijzonders en aangezien ik geluisterd hebt naar je eigen aanbeveling, heb ik me daaraan gehouden.
Kijk, dat Joshua Tree hoog in andermans lijsten staat, daar heb ik niks mee te maken. Ik vind het niks bijzonders en aangezien ik geluisterd hebt naar je eigen aanbeveling, heb ik me daaraan gehouden.
Dave Evans schreef:jan4004 schreef:
Jan...- Music-Master
Je weet dat ik dat waardeer Jan, maar toch ben ik het niet met je eens
Dave Evans- Beheerder
dat vind ik ook zo leuk aan je. Daarom mag ik je ook zo graag.
Dave Evans schreef: Je weet dat ik dat waardeer Jan, maar toch ben ik het niet met je eens
Jan...- Music-Master
Heb geen zin om hier woorden over vuil te maken. Vindt het drie keer niks en wordt al moe als ik het typische gitaar geluid van de gitarist hoor. 4.
Gast- Gast
Alex schreef:Heb geen zin om hier woorden over vuil te maken. Vindt het drie keer niks en wordt al moe als ik het typische gitaar geluid van de gitarist hoor. 4.
Heb je het over mij
Dave Evans- Beheerder
"En Larry spit weer wat oude RTH'tjes door"
Ik vind Go Home sowieso één van de beste dvd's van U2, Kite een erg goed nummer maarr.. ik vind de versie van Boston nóg beter, dus als die een 10 krijgt,krijgt kreeg dit van mij een 9!!
Ik vind Go Home sowieso één van de beste dvd's van U2, Kite een erg goed nummer maarr.. ik vind de versie van Boston nóg beter, dus als die een 10 krijgt,
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Dave Evans schreef:Alex schreef:Heb geen zin om hier woorden over vuil te maken. Vindt het drie keer niks en wordt al moe als ik het typische gitaar geluid van de gitarist hoor. 4.
Heb je het over mij
Zolang de drummer het maar goed...
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* In tua nua – Seven into the sea (live)
» Live - All over you
» *RTH* Taste - What's Going On (live)
» Zat. 6 aug.: Roche & Dave op Orinoco
» *RTH* Live - Run to the water
» Live - All over you
» *RTH* Taste - What's Going On (live)
» Zat. 6 aug.: Roche & Dave op Orinoco
» *RTH* Live - Run to the water
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: