*RTH* Spinvis - Koning Alcohol
+13
Mauricedegier
Timmus
Mirrr
Chrisje
PPProfessor
kiske
Jan...
MrJohn
Joostvdaa
Frodo
Led-Zep
sowhat
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'Koning Alcohol'
*RTH* Spinvis - Koning Alcohol
[07-11-2013]
Spinvis is de eenmansband van Erik de Jong (Spijkenisse, 2 februari 1961).
Tot ziens, Justine Keller is het muziekalbum uit 2011 van Spinvis. Het album werd opgenomen in Het Vaticaan te Nieuwegein gedurende de periode december 2010 tot en met augustus 2011. Het is een soort conceptalbum over een terugdenken aan vakantie/geluk. Spinvis gaf aan dat zijn belangrijkste wapen de melodie is, de melodie wordt ondersteund door een soort minimal music overgezet naar de popmuziek. Spinvis zang heeft veel weg van mijmeren. Spinvis verteld niet wie Justine Keller is. Het nummer Oostende refereert aan Marvin Gaye, niet alleen voor wat betreft de tekst, maar ook de zwoele muziek. Oostende en Kom terug verschenen als single, die laatste stond vier weken in de onderste regionen van de singlelijst. Kom terug verscheen eerder onder de titel Beautiful (1995).
Het boekwerkje werd voorzien van tekeningen van Hanco Kolk.
Koning Alcohol is de tiende track op het album.
live
Spinvis is de eenmansband van Erik de Jong (Spijkenisse, 2 februari 1961).
Tot ziens, Justine Keller is het muziekalbum uit 2011 van Spinvis. Het album werd opgenomen in Het Vaticaan te Nieuwegein gedurende de periode december 2010 tot en met augustus 2011. Het is een soort conceptalbum over een terugdenken aan vakantie/geluk. Spinvis gaf aan dat zijn belangrijkste wapen de melodie is, de melodie wordt ondersteund door een soort minimal music overgezet naar de popmuziek. Spinvis zang heeft veel weg van mijmeren. Spinvis verteld niet wie Justine Keller is. Het nummer Oostende refereert aan Marvin Gaye, niet alleen voor wat betreft de tekst, maar ook de zwoele muziek. Oostende en Kom terug verschenen als single, die laatste stond vier weken in de onderste regionen van de singlelijst. Kom terug verscheen eerder onder de titel Beautiful (1995).
Het boekwerkje werd voorzien van tekeningen van Hanco Kolk.
Koning Alcohol is de tiende track op het album.
live
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Spinvis - Koning Alcohol
Ja, ik houd er wel van, van de teksten en dat zeurderige zingen. Deze krijgt een 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Afgrijselijk dat stompzinnige geneuzel op de vierkante centimeter volgepropt met van die pseudo intellectuele tekstjes die normaal uit een gestoord zwartoorpenseelaapje zijn penseeltje komen tijdens wat zwakzinnige rijmelarij zoals vaak benodigd is bij het door vele overbodig geachte St. Nicolaas festijn.
Om over de rest van deze absolute baggerproductie maar te zwijgen een 1 is al teveel eer.
Gast- Gast
Wat een doffe ellende!
Een 1
Een 1
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Het kan niet tippen aan krakers als Ik wil alleen maar zwemmen, Wespen of de appeltaart of Smalfilm, maar is wel een leuk nummer. Je moet er van houden, maar ik vind het wel leuk. Altijd goede teksten en aardige melodieën. Dat de beste man eigenlijk niet kan zingen, neem ik voor lief.
Voor deze een ruime 7. Mooie titel voor een nummer ook.
Voor deze een ruime 7. Mooie titel voor een nummer ook.
Smalfilm, Ronnie gaat naar huis en Bagagedrager zijn briljante nummers met briljante teksten. Dit album is echt helemaal niks. En helaas dit nummer helemaal niet. Dit wordt een 2.
Gast- Gast
Smalfilm, Ronnie gaat naar huis en Bagagedrager zijn briljante nummers met briljante teksten. Dit album is echt helemaal niks. En helaas dit nummer helemaal niet. Dit wordt een 2.
Gast- Gast
Kunst is niet altijd kunst, ook als het als zodanig gezien wordt door de goegemeente.
Een 3.
Een 3.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Jullie zitten dit te recenseren alsof er een volgende New Dutch Organ Group of BZN is! Dit is veel te streng. Ik vind zijn stem in dit nummer aangenaam en het onderwerp is heel herkenbaar en wordt soms wel eens gemist door ondergetekende. Absoluut geen 1-en en 3-en plaat maar een kleurige 7
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wat een bagger is dit, niet om aan te horen een 1
kiske- Music-freak
- Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Hele originele boef, die Spinvis. Hij weet altijd te verrassen, nummer mooi afwisselend ook, maar een heel album trek ik dan weer niet. Daarvoor is het te genre-loos misschien. Wel een 7 voor Koning Alcohol.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Alles in mijn hoofd zei nee tegen Spinvis, maar gelukkig ken ik koning alcohol... en ik vind dit een mooi liedje...
Zal ik een 8 geven of toch maar een 7...
Een 7 dan maar!
Ik ga niet naar concerten van Spinvis, ik koop geen platen van Spinvis, wat er op de radio gedraaid wordt van Spinvis vind ik niet leuk, maar dit vind ik redelijk... dus een 7.
Zal ik een 8 geven of toch maar een 7...
Een 7 dan maar!
Ik ga niet naar concerten van Spinvis, ik koop geen platen van Spinvis, wat er op de radio gedraaid wordt van Spinvis vind ik niet leuk, maar dit vind ik redelijk... dus een 7.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Kom Terug vind ik een prachtig lied maar dit vind ik niet veel aan, een 4...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Jammer dat het toch weer enen regent bij dit bijzondere nummer. Maar, misschien is RTH niet het juiste podium voor een artiest als Spinvis. Dit nummer is namelijk niet direct prettig om naar te luisteren en hoge zang- dan wel speelkwaliteiten hoef je er niet voor te hebben. Maar een dergelijke compositie is bijtend, treffend, kloppend en zo nog wel heel wat tegenwoordige deelwoorden meer. Een 1 hiervoor geven is pure armoe en niet de wil hebben écht te luisteren.
Een 8.
Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Wat een gelul weer!!, deze discussie is al tig maal gevoerd.Timmus schreef:Jammer dat het toch weer enen regent bij dit bijzondere nummer. Maar, misschien is RTH niet het juiste podium voor een artiest als Spinvis. Dit nummer is namelijk niet direct prettig om naar te luisteren en hoge zang- dan wel speelkwaliteiten hoef je er niet voor te hebben. Maar een dergelijke compositie is bijtend, treffend, kloppend en zo nog wel heel wat tegenwoordige deelwoorden meer. Een 1 hiervoor geven is pure armoe en niet de wil hebben écht te luisteren.
Een 8.
En ik ben niet armoedig en luister ook nog eens echt en nog steeds vind ik die Spinvis bagger van de bovenste plank, het zou eigenlijk verboden moeten worden dat deze man nog iets met muziek zou mogen doen en ik vind iedere gegeven 1 nog veel en veel te veel eer voor dit wanproduct wat ik dan volgens velen als kunst met grote K dien te beschouwen, welnu ik blijf het kut herrie vinden al naar gelang met grote of kleine k.
Laat de man omscholen en voortaan lekker mayonaise-emmertjes vol keilen bij de Remia of misschien kan hij zijn giegel gaan steken in de controle van tenalady's in plaats van de zogenaamde artiest uit te hangen met dat kinderlijke geneuzel en gedreutel.
Gast- Gast
Jammerlijke en vooral bijzonder puberale en onvolwassen reactie.Journeyman schreef:
Laat de man omscholen en voortaan lekker mayonaise-emmertjes vol keilen bij de Remia of misschien kan hij zijn giegel gaan steken in de controle van tenalady's in plaats van de zogenaamde artiest uit te hangen met dat kinderlijke geneuzel en gedreutel.
Laat die man vooral doen waar hij mee bezig is en velen mee een glimlach op het gezicht kan toveren.
Timmus- Beheerder
Dat kan ook gezegd worden van jouw reactie dat mensen die een 1 geven geen wil hebben om te luisteren.Timmus schreef:Jammerlijke en vooral bijzonder puberale en onvolwassen reactie.Journeyman schreef:....
Als jij een reactie met tenalady's en mayonaise-emmers gelijk wil stellen aan mijn reactie, ga je gang.Frodo schreef:Dat kan ook gezegd worden van jouw reactie dat mensen die een 1 geven geen wil hebben om te luisteren.Timmus schreef:Jammerlijke en vooral bijzonder puberale en onvolwassen reactie.Journeyman schreef:....
Timmus- Beheerder
Ik heb er begrip voor dat je niet blij bent met de reactie van Journey. Ik ga er van uit dat je er ook begrip voor hebt dat andere mensen niet blij zijn met jouw eerdere reactie. De overeenkomst is het persoonlijke karakter van de reacties. What goes around comes around.Timmus schreef:Als jij een reactie met tenalady's en mayonaise-emmers gelijk wil stellen aan mijn reactie, ga je gang.
Spinvisgate!
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Kom terug van een jaar of 2 terug vond ik nog best een aardige plaat om te horen, maar dit (en veel andere tracks) van Spinvis vind ik meer geneuzel op muziek.
Ik kan er ook niet meer dan een 3 voor geven.
Ik kan er ook niet meer dan een 3 voor geven.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Proost, een 9. Blijkbaar hate it or love it artiest. Live intiem (mannetje of 100) meegemaakt in schouwburg, prachtig!
Gast- Gast
Ik heb er écht naar geluisterd (2x) en ga dan toch de armoedzaaier uithangen en een dikke 1 geven. Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat zo'n man de ruimte krijgt om zijn 'muziek' te verkondigen. Doe mij ook eens even een platencontract, ik heb ook een vlotte pen en kan ook niet zingen. Een gevalletje 'kijk mij eens artistiek proberen te zijn'. Schandalig, ga lekker op je zolderkamer musiceren en val ons er niet mee lastig
Nou Ivo ik geeft toe, dat ik eerst ook zo'n kijk op Spinvis had (vraag Markraver maar na!). Maar sinds zijn laatste cd en pas het concert wat ik meegemaakt heb kijk ik er toch wel even anders tegen aan. Het is namelijk één en al muzikaliteit wat die man uitstraalt met zijn band. Hoe ze op een soms minimale manier muziek kunnen maken vind ik knap. En nee okee hij heeft niet de meest begenadigde stem, maar samen met de rest van zijn prima band klinkt het in het theater toch best goed hoor! Maar ja inderdaad, je moet er van houden
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Peter de Koning - Het is altijd lente
» *RTH* Dr Feelgood - Milk & Alcohol
» *RTH* Spinvis - Kom Terug
» *RTH* Spinvis - Smalfilm
» *RTH* Dr Feelgood - Milk & Alcohol
» *RTH* Spinvis - Kom Terug
» *RTH* Spinvis - Smalfilm