*RTH* Gary Brooker - No more fear of flying
+7
MrJohn
Frodo
Miennnn
Jan...
Joostvdaa
sowhat
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'No more fear of flying'
*RTH* Gary Brooker - No more fear of flying
[28-09-2013]
Gary Brooker (Londen, 29 mei 1945) is een Engels zanger, componist, pianist en oprichter van de legendarische rockband Procol Harum. Brooker werd op 14 juni 2003 benoemd tot Member of the Order of the British Empire ter waardering van zijn inspanningen voor liefdadigheidsorganisaties. Dit is zijn grootste solohit in Nederland: No more fear of flying!
Gary Brooker is een Britse zanger, songschrijver en pianist die vooral bekend is vanwege zijn band Procol Harum die hij in 1966 opricht. Wanneer die groep stopt in 1977 gaat Brooker bij Eric Clapton in de band spelen. Hij werkt daarna ook samen met Alan Parsons, Ringo Starr en Bill Wyman. Met een nieuwe incarnatie van Procol Harum boekt de zanger en pianist nog immer livesucces.
Enorme hit
Nadat Brooker’s eerste band The Paramounts uit elkaar valt, richt hij in 1967 samen met tekstschrijver Keith Reid Procol Harum op. De groep scoort meteen een enorme hit met ‘A Whiter Shade Of Pale’. Tot en met 1977 maakt de groep nog tien albums vol progressieve rock, maar daarna valt het doek. Brooker gaat aan de slag als solo-artiest en debuteert in die hoedanigheid in 1979 met het album No More Fear Of Flying. Hij speelt daarnaast ook in de begeleidingsband van Eric Clapton en neemt een nummer op met Alan Parsons.
Naast No more fear of flying heeft Brooker in Nederland nog bescheiden hitjes met The angler en Two fools in love [duet met Lori Spee].
Ringo Starr
Gedurende de jaren ’80 legt Brooker zich toe op een ander soort muziek en schrijft veel voor balletvoorstellingen. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en Procol Harum begint in 1991 aan een tweede leven. Verder treedt hij in de jaren ’90 op als lid van Ringo Starr’s All Starr-Band en is hij lid van Bill Wyman’s Rhythm Kings
Gary Brooker (Londen, 29 mei 1945) is een Engels zanger, componist, pianist en oprichter van de legendarische rockband Procol Harum. Brooker werd op 14 juni 2003 benoemd tot Member of the Order of the British Empire ter waardering van zijn inspanningen voor liefdadigheidsorganisaties. Dit is zijn grootste solohit in Nederland: No more fear of flying!
Gary Brooker is een Britse zanger, songschrijver en pianist die vooral bekend is vanwege zijn band Procol Harum die hij in 1966 opricht. Wanneer die groep stopt in 1977 gaat Brooker bij Eric Clapton in de band spelen. Hij werkt daarna ook samen met Alan Parsons, Ringo Starr en Bill Wyman. Met een nieuwe incarnatie van Procol Harum boekt de zanger en pianist nog immer livesucces.
Enorme hit
Nadat Brooker’s eerste band The Paramounts uit elkaar valt, richt hij in 1967 samen met tekstschrijver Keith Reid Procol Harum op. De groep scoort meteen een enorme hit met ‘A Whiter Shade Of Pale’. Tot en met 1977 maakt de groep nog tien albums vol progressieve rock, maar daarna valt het doek. Brooker gaat aan de slag als solo-artiest en debuteert in die hoedanigheid in 1979 met het album No More Fear Of Flying. Hij speelt daarnaast ook in de begeleidingsband van Eric Clapton en neemt een nummer op met Alan Parsons.
Naast No more fear of flying heeft Brooker in Nederland nog bescheiden hitjes met The angler en Two fools in love [duet met Lori Spee].
Ringo Starr
Gedurende de jaren ’80 legt Brooker zich toe op een ander soort muziek en schrijft veel voor balletvoorstellingen. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en Procol Harum begint in 1991 aan een tweede leven. Verder treedt hij in de jaren ’90 op als lid van Ringo Starr’s All Starr-Band en is hij lid van Bill Wyman’s Rhythm Kings
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Gary Brooker - No more fear of flying
Aangenaam behang: 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Erg leuke plaat, heeft mijn top 300-inzending dit jaar net niet gehaald. Een aanstekelijk nummer dat altijd in m'n hoofd blijft zitten en dat vind ik geenszins vervelend. Misschien heeft het niet de kwaliteit van het beste werk met Procol Harum, maar wat doet het ertoe. Het hoeft niet altijd hoogstaand te zijn.
Een naar boven afgeronde 9.
Een naar boven afgeronde 9.
kleurloze meuk, jammer dat de man van A white shade of pale en Homburg zoiets nikszeggends moest maken. 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik heb dit eigenlijk altijd al als een verschrikkelijke meukplaat beschouwd en daar doet de hernieuwde kennismaking niets aan af, zielloos gedreutel van een nivo waar ik spontaan van in een depressie zou kunnen gaan geraken, hopeloos een 1.
Gast- Gast
Helemaal GEEN meukplaat, gewoon lekker!!!
Heerlijk voor de zondagmiddag! Een 8!
Heerlijk voor de zondagmiddag! Een 8!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik kan me in de meeste commentaren vinden: het is nikszeggend, hij heeft betere gemaakt met Procul Harum, maar toch is het ook wel lekker. Ik kan me het meeste vinden in het commentaar van SoWhat: aangenaam behang.
Een 6.
Een 6.
Niet de gebruikelijke standaard van Procol Harum, maar gewoon een lekker muziekje op zijn tijd.
Een 7.
Een 7.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Hee leuk om deze weer eens te horen, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Weinig smaak en erg zouteloos. Geen power, niks. Een 3.
Gast- Gast
Dit is zo'n typisch eind december nummer, vind er niet heel veel aan maar superslecht is het natuurlijk ook niet, dein eigenlijk altijd wel mee met die deuntje, een 6!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Volgens mij is er in 1979 alleen maar bagger gemaakt; dan vind ik dit daarvan nog een vd beste platen
Vind het een hele fijne meezinger dus krijgt gewoon een 7,6 van mij; een 8 dus.
Vind het een hele fijne meezinger dus krijgt gewoon een 7,6 van mij; een 8 dus.
Gast- Gast
Gaat wel,
Een 7
Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Geheel correct HJ-makker, voor mij ook een 6.Richie39 schreef:Dit is zo'n typisch eind december nummer, vind er niet heel veel aan maar superslecht is het natuurlijk ook niet, dein eigenlijk altijd wel mee met die deuntje, een 6!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Doves - There Goes The Fear
» *RTH* Lily Allen - The Fear
» *RTH* The Telescopes - Flying
» *RTH* Flying Colors - Kayla
» *RTH* Blue Oyster Cult - Don't fear the reaper
» *RTH* Lily Allen - The Fear
» *RTH* The Telescopes - Flying