*RTH* The Sound - Winning
+10
Jan...
Frodo
Kasper
Chevy
Mirrr
Joostvdaa
MrJohn
Vleertje
sowhat
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Winning'
*RTH* The Sound - Winning
[10-09-2013]
The Sound was een Britse newwaveband die werd opgericht door Adrian Borland en bestond van 1979 tot 1987.
Vaak wordt The Sound in één adem genoemd met Joy Division en Echo & the Bunnymen. The Sound maakte melancholieke songs die soms tegelijkertijd ook opbeurend waren. De steeds verwachte doorbraak naar een groot publiek bleef uit. Zanger en mede-songwriter Adrian Borland pleegde op 26 april 1999 zelfmoord. Hij gooide zichzelf voor de trein op Wimbledon Station.
live
The Sound was een Britse newwaveband die werd opgericht door Adrian Borland en bestond van 1979 tot 1987.
Vaak wordt The Sound in één adem genoemd met Joy Division en Echo & the Bunnymen. The Sound maakte melancholieke songs die soms tegelijkertijd ook opbeurend waren. De steeds verwachte doorbraak naar een groot publiek bleef uit. Zanger en mede-songwriter Adrian Borland pleegde op 26 april 1999 zelfmoord. Hij gooide zichzelf voor de trein op Wimbledon Station.
live
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Sound - Winning
Ik houd niet van dit soort treurig makende muziek. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Helemaal goed deze. Ik hou hier dan weer wel enorm van. Zeer dansbaar en deze is nog hoopvol ook. Een 10 voor dit ondergewaardeerde meesterwerk.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Inderdaad een positieve tekst, die allerwegen hoopvolle verwachtingen uitstraalt. Mooi ingekaderd door staccato muziek en prima stem.
Een 9.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Heerlijk nummer, met name door die steeds doordeinende (is dat een woord?) synths en een lekker basloopje. Prima zang ook, dus eigenlijk weinig mis aan dit nummer. Een naar boven afgeronde 9.
Ontdekking via Vleertje en goed voor een dikke 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
The Sound, een mooie cultband die begin jaren '80 mooi spul uitgebracht heeft. Waarvan dit één van hun betere is. Persoonlijk vind ik New Dark Age en Judgement nóg mooier, maar voor deze ook zeker nog een 8.
Vooral die synth klinkt erg melodieus. Ofschoon ik dit ook eerder hoopgevend dan treurigmakend vind.
Ik zie trouwens één 3 en..
Vooral die synth klinkt erg melodieus. Ofschoon ik dit ook eerder hoopgevend dan treurigmakend vind.
Ik zie trouwens één 3 en..
Lekkere stevige plaat die altijd wel kan, maar geen meesterwerk. Daarbij hoort een 7
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Kijk, nou weet ik eindelijk hoe de band heet. Ik ken dit plaatje namelijk, het wordt zeer veelvuldig gedraaid (wat steevast tot luidruchtige waardering leidt) op de feestjes die ik af en toe frequenteer. Nu ik de naam van de band ken kan ik hem meteen toevoegen aan mijn persoonlijke lijst.
Oh ja, een 10 natuurlijk.
Oh ja, een 10 natuurlijk.
Hier is die andere mopperpot. Ik geef hier ook een 3 voor. Het zal best kwaliteit hebben maar ik hou hier niet van. Het zanikt en het dreint maar monotonerig door. Wat ik echt niet begrijp is de dansbaarheid van dit nummer. Wat moet ik daar onder verstaan? Een beetje fladderen ofzo? Sorry Vleer, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Ik zal waarschijnlijk aan de kant staan wanneer dit wordt gedraaid.
Ik wil met jou wel dansen maar mien voeten doen zo zeer.
Ik wil met jou wel dansen maar mien voeten doen zo zeer.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Uitstekende plaat die ook "live" overeind blijft, en dat basloopje is idd geweldig een 9.
Gast- Gast
Jan ik nodig je van harte uit om een keer met me te gaan dansen Dan dans ik hem graag een keertje voor voor je. Ach ja hoe dans je hierop zoals ik op veel dans kennelijk is dat energiek, expressief en elegant hahaha. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar uit overlevering.
Vleertje- Music-Master
Ook met die smiley's heb ik er nu schoon genoeg van. Niet doorzuigen nu.Chevy schreef:Ik zie trouwens één 3 en..
Jan pak die uitnodiging, mij is ie goed bevallen! Niet dat mijn danceskills zo goed zijn, maar ja je kunt er goed op dansen
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
hap hapsowhat schreef:Ook met die smiley's heb ik er nu schoon genoeg van. Niet doorzuigen nu.Chevy schreef:Ik zie trouwens één 3 en..
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Goed idee Vleer, afspraak staat. Dansen we daarna samen de polonaiseVleertje schreef:Jan ik nodig je van harte uit om een keer met me te gaan dansen :)Dan dans ik hem graag een keertje voor voor je. Ach ja hoe dans je hierop zoals ik op veel dans kennelijk is dat energiek, expressief en elegant hahaha. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar uit overlevering.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vleertje- Music-Master
Ik heb dit al tijden niet meer gehoord, maar het blijft toch een lekker nummer.
een 8
een 8
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik vraag me soms serieus af of jij nou écht op alles kan dansen of dat je gewoon als een dronken idioot danst (iedereen kent ze wel van het uitgaan).Vleertje schreef:Jan ik nodig je van harte uit om een keer met me te gaan dansen :)Dan dans ik hem graag een keertje voor voor je. Ach ja hoe dans je hierop zoals ik op veel dans kennelijk is dat energiek, expressief en elegant hahaha. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar uit overlevering.
Ik kan echt op vrijwel alles dansen (behalve r&b denk ik) en ik ben eigenlijk nooit dronken dus nee ik dans niet als een dronken idioot.
Vleertje- Music-Master
Chevy schreef:Ik vraag me soms serieus af of jij nou écht op alles kan dansen of dat je gewoon als een dronken idioot danst (iedereen kent ze wel van het uitgaan).Vleertje schreef:Jan ik nodig je van harte uit om een keer met me te gaan dansen :)Dan dans ik hem graag een keertje voor voor je. Ach ja hoe dans je hierop zoals ik op veel dans kennelijk is dat energiek, expressief en elegant hahaha. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar uit overlevering.
Zit daar dan verschil tussen?? vraagt de oude dronken idioot die ook al elegant kan zitten zich af.
Gast- Gast
New wave zoals new wave bedoeld is, een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Vleer heeft alles al gezegd, en ik denk wel dat ze kan begrijpen dat dit mijn ding is. Jan, wakker worden joh! Ga met Vleer dansen en luister, het is niet alleen melancholieke drama en zelfmoord, het is onderbuik gevoelens.
Oja cijfer. Een 9 hoor.
Oja cijfer. Een 9 hoor.
Gast- Gast
Heeeerlijk wave-nummer dat vanuit de duistere ellende de hoopvolle uitweg verklankt. Lekkere baslijn, heerlijke synths, goeie gitaarmelodie daarbij. Erg dansbaar idd - sta naast Vleer maandelijks op dezelfde 80ies new wave dansvloer (vanavond is t weer ). De afgelopen jaren gegroeid naar een dikke 10
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Zero 7 - Warm Sound
» *RTH* The sound of music - Edelweiss
» *RTH* Inxs - Hear that sound
» *RTH* Dayton - The sound of music
» *RTH* Infadels - Murder that sound
» *RTH* The sound of music - Edelweiss
» *RTH* Inxs - Hear that sound