Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Oktober 2024
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyVandaag om 1:18 van Grafmat

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 19:36 van Flyboy

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 16:23 van sokratikos

» *RTH* Muse - Sunburn
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 16:10 van sokratikos

» *RTH* Genesis - Tonight Tonight Tonight
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 15:57 van sokratikos

» *RTH* T. Rex - Jeepster
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 15:36 van sokratikos

» *RTH* Jim Diamond - I Should Have Known Better
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 14:59 van sokratikos

» *RTH* Gal Costa - Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais de Mim)
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 14:40 van sokratikos

» *RTH* Gerry & The Pacemakers - It's Gonna Be Alright
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 14:19 van sokratikos

» *RTH* The Telescopes - Flying
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:26 van sowhat

» *RTH* Captain & Tennille - Love Will Keep Us Together
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:24 van sowhat

» *RTH* Suzie - Johnny Loves Me
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:23 van sowhat

» *RTH* Brownie Dutch – Stupid kind of lover (live)
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:18 van sowhat

» *RTH* Sjef van Oekel – Zuurkool met vette jus
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:16 van sowhat

» *RTH* Dandy Warhols – Everyday should be a holiday
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:14 van sowhat

» *RTH* Billie Eilish – No time to die
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:12 van sowhat

» *RTH* Paul de Leeuw - Bejaarden
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:06 van sowhat

» *RTH* First class - Beach baby
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown EmptyGisteren om 12:03 van sowhat

» Introquiz Oktober staat klaar
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty04.10.24 22:31 van Mies

» Za. 5 oktober: Orinoco Weekendsjoowww
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty04.10.24 20:51 van Grafmat


*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

+4
Joostvdaa
sowhat
Chevy
sokratikos
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown" ?

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap0%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap0%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap0%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap0%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap0%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap9%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap36%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 36% 
[ 4 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap27%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap18%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_lcap9%*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  sokratikos 06.09.13 13:06

[08-09-2013]

Verzoekje

Asaf Avidan (Hebreeuws: אסף אבידן) (Jeruzalem, 23 maart 1980) is een Israëlische singer-songwriter en muzikant. Hij is tevens frontman van de folkrock-band Asaf Avidan & The Mojos. Zijn stem wordt vaak vergeleken met die van Janis Joplin en Robert Plant.

Avidan werd in Jeruzalem geboren in 1980. Zijn ouders waren diplomaten voor het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken. Zijn kinderjaren bracht hij door op Jamaica. Na zijn dienstplicht in Israël studeerde hij aan de Bezalel Academy of Art and Design in Israël. Na zijn studie verhuisde hij naar Tel Aviv en werkte daar als animator. Nadat zijn relatie met zijn vriendin was verbroken nam hij ontslag en keerde weer terug naar Jeruzalem en richtte zich op zijn hobby, muziek. In 2006 richtte hij de band Asaf Avidan & The Mojos op. The Mojos bestaan uit bassist Ran Nir, drummer Yoni Sheleg, gitarist Roi Peled en cellospeler Hadas Kleinman. De band bracht drie albums uit. In 2012 werd hij ook in Nederland en Vlaanderen bekend nadat de Duitse house- en techno-dj Wankelmut (Jacob Dilßner) een remix-versie maakte van het nummer The reckoning. De remix One day / Reckoning song (Wankelmut rmx) genaamd, werd een nummer 1 hit in de Nederlandse Single Top 100, de Nederlandse Top 40 en in de Vlaamse Ultratop 50. Ook in Duitsland en Wallonië werd de single een nummer 1 hit.


We ranken My Favorite Clown van Poor Boy/Lucky Man (2009), het tweede album van Asaf Avidan & The Mojos (de opvolger van het debuutalbum The Reckoning uit 2008).

sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Chevy 06.09.13 14:43

Asaf Avidan, de Israëlische muzikant met een unieke stem in de regio Neil Young, Joanna Newsom en Tom Waits. Op dit nummer is dat unieke overigens vrij beperkt (vergelijk het met een Tom Waits op Martha of een Neil Young op Heart of Gold).

Wél is dit nummer een prachtige.. ballad? Ja, doe maar een ballad..

Lieflijk, troostend en vol met smart, zo zie ik My Favorite Clown.

Een zeldzaam goed folkpopachtig nummer. Inmiddels te vinden bij de bovenste 100 van mijn lijst! zanger
 
Schitterend refrein ook:
We go marching
through these scorching times
our lungs are filled with dirt
but no amount of hurt
will stop us trying
We go marching
through these parching times
rain will come again
and just like distant friend
we'll both be crying
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  sowhat 06.09.13 15:00

Idd mooie, aparte stem. Chevy, met Tom Waits en Neil Young kan ik meegaan, maar het breekbare van Joanna Newsom, die ik ook heel hoog heb zitten, hoor ik beslist niet terug. Ik geef een 7.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Gast 06.09.13 15:08

Altijd weer leuk om iets nieuws te ontdekken en dan helemaal als het nog eens een prachtplaat is ook.

Deze Asaf heeft geen enkele vergelijking meer nodig met wie dan ook want zijn stem is gewoon uniek en de muziek is geweldig, een bijzonder prettige opleving van een tot nu toe weinig verheffende vrijdag een 10 natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Joostvdaa 06.09.13 16:38

Ook voor mij een nieuwe ontdekking en inderdaad een mooie plaat. Een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Chevy 06.09.13 17:07

sowhat schreef:maar het breekbare van Joanna Newsom, die ik ook heel hoog heb zitten, hoor ik beslist niet terug. Ik geef een 7.
Zoals ik al zei is dit een vrij tam (qua productie) liedje. Probeer anders eens Devil's Dance, afgelopen week nog in de uitzendingen van... Roche? Smile
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  MrJohn 06.09.13 17:40

Ontroerende, breekbare stem, omlijst met prachtige muziek.

Een 8.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16691
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Frodo 08.09.13 20:22

Ik ken de beste man niet dus dat hij op andere plaatjes laat horen dat hij een geweldige stem heeft moet ik dan maar aannemen. Wat wel een feit is is dat de zangprestatie op dit liedje niets bijzonders is. En daarmee bedoel ik niet dat het lelijk is, maar het ontstijgt domweg niet het maaiveld. Dat geldt ook voor de andere stem. De compositie komt ook al niet veel verder dan rustgevend getokkel voor bij haardvuur. Kortom: het irriteert nergens maar ik schat de kans dat ik dit nog eens ga opzetten vrij laag in.

Een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Mirrr 10.09.13 20:52

Kende dit niet maar is best wel mooi, een 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Timmus 13.09.13 18:52

Onverwacht mooi liedje, een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16793
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  sokratikos 24.09.13 13:47

Stukken mooier dan de hedendaagse folkpop van Mumford & Sons en diens navolgers, fijne stem(men), sfeervol, prettig luisterbaar, maar grijpt me toch niet genoeg om voor de hogere cijfers in aanmerking te komen. Een dikke 7
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown Empty Re: *RTH* Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum