*RTH* Boxer Rebellion - Diamonds
+8
Chevy
Vleertje
Timmus
Joostvdaa
MrJohn
Mirrr
Frodo
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Boxer Rebellion - Diamonds" ?
*RTH* Boxer Rebellion - Diamonds
[27-08-2013]
Verzoekje
The Boxer Rebellion is een alternatieve-rockband die rond 2001 ontstond in Londen.
In 2000 verhuisde zanger Nathan Nicholson van de Verenigde Staten naar Londen na de dood van zijn moeder. Hij leerde gitarist Todd Howe kennen via het internet, hetgeen leidde tot een hechte vriendschap en de eerste stappen naar een band.
Al gauw leerden ze drummer Piers Hewitt kennen, met wie ze hun eerste project "Slippermen" startten. Rob Loflin, een vriend van Nicholson uit Tennessee, was de bassist tijdens de eerste sessies. Toen deze de band verliet, werd hij vervangen door de huidige bassist Adam Harrison, die samen met Hewitt was afgestudeerd aan de London Music School. Als "Slippermen" maakten ze een single en een ep.
Nadat ze de band hadden hernoemd tot The Boxer Rebellion en hun geluid fors hadden aangepast, speelden ze in juni 2003 op het Glastonbury Festival. In de "New Bands" tent speelden ze voorafgaand aan Keane. Kort na hun optreden tekenden ze bij het platenlabel Poptones.
Na het uitbrengen van hun debuut-ep zou de band gaan toeren met The Killers, maar tijdens een tour met The Raveonettes werd Nicholson ernstig ziek. Na een blindedarmperforatie onderging hij een operatie van vijf uur, waarna een herstelperiode van enkele maanden volgde. De aanstaande tour moesten ze afzeggen.
In 2005 kwam het debuutalbum Exits uit. Twee weken later hield het label Poptones op te bestaan, waarna de band hun optredens in heel Europa zelf financierden. Terwijl ze voorprogramma's verzorgden voor Editors, Lenny Kravitz en Gary Numan ging de band door met het schrijven en opnemen van nummers.
Hun tweede, zelf gefinancierde, album Union kwam uit op iTunes in januari 2009.
In mei 2011 heeft het Nederlandse online magazine ZUBB in collaboratie met de band straatopnamen gemaakt van de nummers 'Memo', 'Step Out Of The Car' en 'Locked In The Basement' en uitgebracht op YouTube onder de naam ZUBBsessions.
Op 17 mei 2013 verschijnt hun vierde studioalbum Promises, zowel op LP als CD.
We ranken Diamonds, de 1e single van het album Promises (2013)
Verzoekje
The Boxer Rebellion is een alternatieve-rockband die rond 2001 ontstond in Londen.
In 2000 verhuisde zanger Nathan Nicholson van de Verenigde Staten naar Londen na de dood van zijn moeder. Hij leerde gitarist Todd Howe kennen via het internet, hetgeen leidde tot een hechte vriendschap en de eerste stappen naar een band.
Al gauw leerden ze drummer Piers Hewitt kennen, met wie ze hun eerste project "Slippermen" startten. Rob Loflin, een vriend van Nicholson uit Tennessee, was de bassist tijdens de eerste sessies. Toen deze de band verliet, werd hij vervangen door de huidige bassist Adam Harrison, die samen met Hewitt was afgestudeerd aan de London Music School. Als "Slippermen" maakten ze een single en een ep.
Nadat ze de band hadden hernoemd tot The Boxer Rebellion en hun geluid fors hadden aangepast, speelden ze in juni 2003 op het Glastonbury Festival. In de "New Bands" tent speelden ze voorafgaand aan Keane. Kort na hun optreden tekenden ze bij het platenlabel Poptones.
Na het uitbrengen van hun debuut-ep zou de band gaan toeren met The Killers, maar tijdens een tour met The Raveonettes werd Nicholson ernstig ziek. Na een blindedarmperforatie onderging hij een operatie van vijf uur, waarna een herstelperiode van enkele maanden volgde. De aanstaande tour moesten ze afzeggen.
In 2005 kwam het debuutalbum Exits uit. Twee weken later hield het label Poptones op te bestaan, waarna de band hun optredens in heel Europa zelf financierden. Terwijl ze voorprogramma's verzorgden voor Editors, Lenny Kravitz en Gary Numan ging de band door met het schrijven en opnemen van nummers.
Hun tweede, zelf gefinancierde, album Union kwam uit op iTunes in januari 2009.
In mei 2011 heeft het Nederlandse online magazine ZUBB in collaboratie met de band straatopnamen gemaakt van de nummers 'Memo', 'Step Out Of The Car' en 'Locked In The Basement' en uitgebracht op YouTube onder de naam ZUBBsessions.
Op 17 mei 2013 verschijnt hun vierde studioalbum Promises, zowel op LP als CD.
We ranken Diamonds, de 1e single van het album Promises (2013)
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Boxer Rebellion - Diamonds
Het begin vind ik niet bepaald sterk. Gelukkig wordt het beter naarmate het einde nadert.
Een 7.
Een 7.
Erg goeie plaat dit, een 8!!
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Fijne stem en een mooie opbouw. Ik doe met je mee Mirjam, ook hier een 8
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Eén van mijn betere ontdekkingen van dit jaar. Vind dit tot nu toe duidelijk hun beste nummer van wat ik ken. Lekker strak geluid en een mooi nummer. Een 9.
Helemaal niets mis mee althans niet iets wat ik zou kunnen verzinnen, prima band, prima nummer en een meer dan uitstekende zanger leveren een 9 op.
Gast- Gast
Haha grappig, ik heb eerder dit jaar nog overwogen deze plaat in het Steunfonds te zetten.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik begin hier niet meteen van te juichen. Het is prima productie hoor daar kan ik niets over zeggen maar het is voor mij beetje 3fm 13 in een dozijn muziek. Eigenlijk hoor ik dat het best een zeven waard is maar mijn smaak en hart zeggen dat een zes voldoende is.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Hét nummer van 2013 voor mij, samen met Get Lucky (Daft Punk) en Pink Rabbits (The National).
Jammer dat het album niet meer is, zoals dit. Typisch The Boxer Rebellion.
Ik ben er bij, 17 sept. a.s., in Paradiso.
Groeiplaat; ik zit inmiddels op een dikke 8...
Timmus- Beheerder
zo, recente plaat in RTH.
Ook voor mij een 8. Goede plaat. (Nog) niet zo goed als The Runner.
Ook voor mij een 8. Goede plaat. (Nog) niet zo goed als The Runner.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Sfeervol in de opbouw, een plaatje met sober begin en in de staart merk je dat het een compleet geheel is geworden.
Mooie single die volledig zeswaardig is en tegen een kleine 7 aanhangt.
Mooie single die volledig zeswaardig is en tegen een kleine 7 aanhangt.
Gast- Gast
Eens, een ruime 6Vleertje schreef:Ik begin hier niet meteen van te juichen. Het is prima productie hoor daar kan ik niets over zeggen maar het is voor mij beetje 3fm 13 in een dozijn muziek. Eigenlijk hoor ik dat het best een zeven waard is maar mijn smaak en hart zeggen dat een zes voldoende is.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
De drie door Chevy genoemde nummers staan ook op mijn shortlist voor single van het jaar. En de RTH misschien zelfs wel in de top3. Fantastisch nummer. Een dikke 9!Chevy schreef:Hét nummer van 2013 voor mij, samen met Get Lucky (Daft Punk) en Pink Rabbits (The National).
Keano- Music-freak
- Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Eh, mijn echtgenote gaat ook, vrijdag 13 september. Ik neem aan dat je inderdaad de dertiende bedoelt en op deze manier het onheil van vrijdag de dertiende wilt bezweren.Chevy schreef:
(jullie beiden feliciteer ik overigens met een goede keus!)
Eh, het is maar goed dat ik dat niet heb gedaan, want dan stond de plaat twee keer in het Steunfonds dit jaarTimmus schreef:Haha grappig, ik heb eerder dit jaar nog overwogen deze plaat in het Steunfonds te zetten.
Timmus- Beheerder
Timmus vinden dit bericht leuk
Ja lekker deuntje dit, hoorde hem geloof ik vorige week zaterdag voor het eerst bij Grafmat, daarna nog regelmatig geluisterd! Een 8!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Hoe was het optreden, ik ga ze nl 8 Oktober in Tivoli zien.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Joan Baez - Diamonds and Rust
» Album Jukebox
» *RTH* Simon & Garfunkel - The Boxer
» *RTH* Rihanna - Diamonds
» *RTH* Blue Diamonds - Ramona
» Album Jukebox
» *RTH* Simon & Garfunkel - The Boxer
» *RTH* Rihanna - Diamonds
» *RTH* Blue Diamonds - Ramona
Pagina 1 van 1