*RTH* UFO - This Kid´s (incl Between the walls)
+8
Joostvdaa
Led-Zep
Dave Evans
Jan...
MrJohn
sowhat
Ries
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "UFO - This Kid´s (incl Between the walls)" ?
*RTH* UFO - This Kid´s (incl Between the walls)
[09-08-2013]
UFO is een Britse hardrockband, met een regelmatig wijzigende bezetting. De spil is steeds zanger Phil Mogg. De belangrijkste leden zijn Peter Way en Andy Parker, met daarnaast een belangrijke rol voor Michael Schenker, die de groep weliswaar met enige regelmaat verliet, maar na kortere of langere tijd weer terugkeerde.
1969-1973
De band werd als Hocus Pocus opgericht in 1969 (met als leden zanger Phil Mogg, gitarist Mick Bolton, bassist Pete Way en drummer Andy Parker, die de eerste drummer Colin Turner verving). De naam van de groep komt van de Londense club UFO, waar onder meer de leden van Pink Floyd vaak te vinden waren. Hun muziek wordt omschreven als een middenweg tussen de rock van Led Zeppelin en de metal van NWOBHM. Vooral metalmuzikanten uit de jaren 80 en 90 noemen UFO vaak als een van de belangrijkste invloeden op hun eigen muziek. Nadat gitaristen Willis en Marsden korte tijd deel hadden uitgemaakt van de band, vormde de bezetting met de van de Scorpions overgenomen Michael Schenker het hoogtepunt in de geschiedenis van de band.
1973-1978
De band behaalde in de beginjaren vooral succes in Japan en Duitsland met spacerockachtige nummers als The Coming of Prince Kajuku. In 1976 vormde de samenstelling met Paul Raymond de klassieke UFO-bezetting. Er was toen al een haat-liefdeverhouding ontstaan met Schenker, die in 1978 vervangen werd door Chapman. Het nummer Lights Out uit 1977 werd door het vakblad Guitar World gekozen als nummer 84 in de "100 beste gitaarsolo's".
1978-1982
Met Chapman op gitaar werkte UFO verder aan het internationale succes. Daaraan kwam een eind met het vertrek van Pete Way naar zijn eigen band Waysted.
1982-1988
UFO modderde nog wat aan tot eind 1988, toen - ondanks de terugkeer van Way - de groep ermee ophield.
1991-1992
Er volgde een kortstondige reünie van Mogg en Way met nogal wat onbekende musici, die even deel mochten uitmaken van de legendarische band.
1993-2004
Als reactie op een discussie rond de rechten op de groepsnaam werd UFO opnieuw opgericht. Michael Schenker voegde zich weer bij de band. De klassieke bezetting was daarmee weer een feit. Het bleef echter een knipperlichtrelatie. Vanwege familieomstandigheden werd Parker regelmatig vervangen door onder anderen Dunbar, Dio en AC/DC-drummer Wright.
2004-heden
Met de komst van Vinnie Moore als vervanger van de steeds wispelturiger wordende Schenker leek er opnieuw enige stabiliteit in de groep te komen.
We ranken het nummer This Kid´s (including Between the Walls) van UFO´s vierde album Force It (1975). Dit album was geproduceerd door Ten Years After-bassist Leo Lyons, en een ander lid van Ten Years After, Chick Churchill, speelde toetsen - wat meteen het eerste gebruik is van het keyboard op een UFO-plaat. De platenhoes [te zien in de video] is gemaakt door de Londonse kunstontwerpgroep Hipgnosis, net als die van bijna alle andere UFO-albums, en deze was enigszins controversieel vanwege de naaktheid van het stel in de badkuip. Wie de modellen waren was jarenlang onduidelijk, maar het zijn Genesis P Orridge en zijn vriendin Cosey Fanni Tutti, die later speelden in Throbbing Gristle. De albumtitel Force It is een woordspeling, versterkt door de platenhoes.
live 1976 (vanaf 2 minuten in de video) en 1998
UFO is een Britse hardrockband, met een regelmatig wijzigende bezetting. De spil is steeds zanger Phil Mogg. De belangrijkste leden zijn Peter Way en Andy Parker, met daarnaast een belangrijke rol voor Michael Schenker, die de groep weliswaar met enige regelmaat verliet, maar na kortere of langere tijd weer terugkeerde.
1969-1973
De band werd als Hocus Pocus opgericht in 1969 (met als leden zanger Phil Mogg, gitarist Mick Bolton, bassist Pete Way en drummer Andy Parker, die de eerste drummer Colin Turner verving). De naam van de groep komt van de Londense club UFO, waar onder meer de leden van Pink Floyd vaak te vinden waren. Hun muziek wordt omschreven als een middenweg tussen de rock van Led Zeppelin en de metal van NWOBHM. Vooral metalmuzikanten uit de jaren 80 en 90 noemen UFO vaak als een van de belangrijkste invloeden op hun eigen muziek. Nadat gitaristen Willis en Marsden korte tijd deel hadden uitgemaakt van de band, vormde de bezetting met de van de Scorpions overgenomen Michael Schenker het hoogtepunt in de geschiedenis van de band.
1973-1978
De band behaalde in de beginjaren vooral succes in Japan en Duitsland met spacerockachtige nummers als The Coming of Prince Kajuku. In 1976 vormde de samenstelling met Paul Raymond de klassieke UFO-bezetting. Er was toen al een haat-liefdeverhouding ontstaan met Schenker, die in 1978 vervangen werd door Chapman. Het nummer Lights Out uit 1977 werd door het vakblad Guitar World gekozen als nummer 84 in de "100 beste gitaarsolo's".
1978-1982
Met Chapman op gitaar werkte UFO verder aan het internationale succes. Daaraan kwam een eind met het vertrek van Pete Way naar zijn eigen band Waysted.
1982-1988
UFO modderde nog wat aan tot eind 1988, toen - ondanks de terugkeer van Way - de groep ermee ophield.
1991-1992
Er volgde een kortstondige reünie van Mogg en Way met nogal wat onbekende musici, die even deel mochten uitmaken van de legendarische band.
1993-2004
Als reactie op een discussie rond de rechten op de groepsnaam werd UFO opnieuw opgericht. Michael Schenker voegde zich weer bij de band. De klassieke bezetting was daarmee weer een feit. Het bleef echter een knipperlichtrelatie. Vanwege familieomstandigheden werd Parker regelmatig vervangen door onder anderen Dunbar, Dio en AC/DC-drummer Wright.
2004-heden
Met de komst van Vinnie Moore als vervanger van de steeds wispelturiger wordende Schenker leek er opnieuw enige stabiliteit in de groep te komen.
We ranken het nummer This Kid´s (including Between the Walls) van UFO´s vierde album Force It (1975). Dit album was geproduceerd door Ten Years After-bassist Leo Lyons, en een ander lid van Ten Years After, Chick Churchill, speelde toetsen - wat meteen het eerste gebruik is van het keyboard op een UFO-plaat. De platenhoes [te zien in de video] is gemaakt door de Londonse kunstontwerpgroep Hipgnosis, net als die van bijna alle andere UFO-albums, en deze was enigszins controversieel vanwege de naaktheid van het stel in de badkuip. Wie de modellen waren was jarenlang onduidelijk, maar het zijn Genesis P Orridge en zijn vriendin Cosey Fanni Tutti, die later speelden in Throbbing Gristle. De albumtitel Force It is een woordspeling, versterkt door de platenhoes.
live 1976 (vanaf 2 minuten in de video) en 1998
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* UFO - This Kid´s (incl Between the walls)
Alleen de naam Michael Schenker zou een reden zijn om een zware onvoldoende te geven wat een verschrikkelijk over het paard getild heerschap is dat zeg! Maar goed we ranken hier UFO een bandje dat ik al ken sinds mijn puberjaren en hoewel ik best een hoofdschudder was destijds heeft deze band mij nooit kunnen bekoren! Dit nummer is behoorlijk 63 in een dozijn en scoort een mager zesje
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Idd 13 in een dozijn maar ook nog eens slappe hap: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het sluit inderdaad wel aan op TYA-invloeden. Gedegen en professioneel zonder een ware hoogvlieger te zijn.
Een 7.
Een 7.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Alles wat ik vreselijk vind aan Progrock zit hier in. Al die vreselijke tempo-wisselingkjes, jakkes. Het nummer komt erg onevenwichtig en gezocht over. En dat vind ik niet fijn naar te luisteren.
1
1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
't wordt tijd voor weer wat verzoekjes van jou Jan
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Zoals te verwachten viel scheiden hier de wegen van onze hoofdaugurk afd. zoetzuur en mijzelf, of het relevant is voor de band met en/of zonder de heer MS om deze M. Schenker verder te omschrijven als zijnde een "over het paard getild heerschap"en dat dan ook te vinden daarvan denk ik niet dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen sommige briljante nummers die hij (mede)heeft geschreven en zijn schijnbare arrogantie, wellicht word hierbij zijn terechte status als gitaargod verward met arrogantie anders kan ik het niet verklaren.
Zelf heb ik met de heer Schenker geheel andere ervaringen dienaangaande maar alla dat zal dan wel toeval zijn, enfin met deze band UFO en uiteraard vele andere bands ben ik muzikaal groot gebracht en het mag dan ook niemand verbazen dat ik voor dit fraaie stuk van een nog veel beter album een forse en bijzonder vettige 10 over heb, de overgang van rocksong naar een briljant bijna klassiek aandoend stuk is onovertroffen en laat eens te meer horen waarom Schenker als voorbeeld voor vele andere gitaristen word en is gezien en terecht natuurlijk!!
Zelf heb ik met de heer Schenker geheel andere ervaringen dienaangaande maar alla dat zal dan wel toeval zijn, enfin met deze band UFO en uiteraard vele andere bands ben ik muzikaal groot gebracht en het mag dan ook niemand verbazen dat ik voor dit fraaie stuk van een nog veel beter album een forse en bijzonder vettige 10 over heb, de overgang van rocksong naar een briljant bijna klassiek aandoend stuk is onovertroffen en laat eens te meer horen waarom Schenker als voorbeeld voor vele andere gitaristen word en is gezien en terecht natuurlijk!!
Gast- Gast
Ik kan de helemaal vinden in motivatie van Journeyman, ik rank deze derhalve ook met een dikke 10.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Het blijft keurig binnen de gebaande paden van het genre en scoort gemakkelijk een voldoende. Een hoogvlieger is het echter geenszins. Ruime 6 daarom.
Ik ken Michael Schenker niet persoonlijk, dus ik zou niet weten hoe de beste man in elkaar steekt. Wat ik wel weet is dat dit een lekker plaatje is dat goed in elkaar steekt maar nochtans niet tot de buitencategorie uitgroeit.
Een 8.
Een 8.
In andere nummers van UFO is misschien te horen dat hun muziek tussen hardrock en heavy metal in zit, maar deze RTH klinkt als vrij recht-toe-recht-aan-e hardrock waarbij de gitaarsolo in This Kid´s ruim boven de verdere middelmaat uitsteekt. Het is jammer dat de sologitaar niet wat meer van zich laat horen in Between these Walls dan de rustige riff in de door het orchestrale gemaakte ruimte. Een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Geen hoogvlieger voor mij maar nog goed genoeg voor een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Lekker tempo, dít is dan wel weer een plaat die weet hoe onderhoudend te blijven. Een naar boven afgeronde 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: