Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 08-05 Sokra zaagt door
Praag EmptyVandaag om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 12:05 van Ries

» Mei 2024
Praag EmptyVandaag om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 9:15 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 8:53 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 8:48 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 8:43 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 8:40 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Praag EmptyVandaag om 8:36 van Ries

» Introquiz Mei staat klaar
Praag EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Marsha’s jukebox (6 mei)
Praag Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
Praag Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Praag Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
Praag Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
Praag Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Praag Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Praag Empty04.05.24 12:44 van sowhat


Praag

4 plaatsers

Ga naar beneden

Praag Empty Praag

Bericht  Mark 18.04.09 0:26

Ik ben vanaf morgenochtend voor 10 dagen naar Praag. Jullie zullen me dus even moeten missen, maar daarna ben ik weer terug!
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Praag Empty Re: Praag

Bericht  Joyce 18.04.09 2:25

Veel plezier Mark !! We zien je wel weer....
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Praag Empty Re: Praag

Bericht  Vleertje 18.04.09 12:28

He Mark wat een straf zeg Wink Is een leuke stad ben er met school geweest en heb er nog altijd goeie herinneringen aan. Heel veel plezier en tot over 10 dagen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Praag Empty Re: Praag

Bericht  Mark 29.04.09 19:18

Ik ben weer terug! En met een verslagje:

Goed, wat was het verhaal ook alweer? Ik ging samen met nog een studiegenoot naar Praag, waar een internationaal event plaats zou vinden. In totaal 24 studenten uit... okee, ik ga het proberen: Nederland (2), Belgie (2), Spanje (2), Italië (1), Oostenrijk (1), Zwitserland (1), Zweden (4), Finland (1), Estland (1), Polen (2), Hongarije (1), Kroatië (1), Griekenland (1), Turkije (2) en Israel (2). 15 landen! Ik had begrepen dat we ook aardig wat bedrijven gingen bezoeken, maar dat aantal bleef beperkt tot 3 (als je de bierbrouwerijtjes en wijnkelder niet meerekent). Wat we wel veel hebben gedaan is culturele activiteiten en sociale activiteiten (die in Tsjechië eigenlijk beiden gelijk staan aan bier drinken Razz). We zouden allemaal een host toegewezen krijgen en er was een mooi programma gepland.

Zaterdagochtend vloog ik samen met mijn medeNederlander naar Praag. Daar werden we opgevangen door onze hosts en zijn we naar de dorms (dormitories, studentenhuizen) gegaan om uit te pakken en op te frissen. Die dag hebben we gevuld met rustig wat door stadsparken lopen en 's avonds het welkomsdiner.
De volgende dag gingen we meteen op een tweedaagse trip naar Karlovy Vary, een stad met waterbronnetjes (met smerig warm (tussen de 40° en 70°) mineraalwater) en hometown van een van de twee bekendste Tsjechische narigheden (=alcoholische dranken): Becherovka. De ander is Slivovice, voor de nieuwsgierigen onder ons. Daar hebben we dus water gedronken en het museum van Becherovka bezocht (met de nodige proeverijen daar). 's Avonds hadden we in een herberg het internationale diner. Iedereen maakte iets uit zijn eigen land (wij hadden pannenkoeken met stroop) en een nationale drank erbij (jenever). Die avond was een groot feest!
Op maandag terug naar Praag, wat vrije tijd en 's avonds na het diner bowlen en 's avonds stappen. Wat niet mag ontbreken is dat ik natuurlijk gewonnen heb met het hoogste puntenaantal van die avond: 137!
Die dinsdag de dag waar we allemaal op hadden gewacht: de presentaties! Rolling Eyes Allen waren ze actief in de constructie van OV netwerken of wegennetwerken. Een beetje teveel van het goede. 's Avonds hadden we gelukkig een mooi barbequefeestje met daarna een groot feest voor en door internationale studenten in Praag.
Woensdags hebben we een snelle sightseeingtour gedaan door Praag, kort maar voor mij goed genoeg omdat ik de meeste plekken ook wel kende. 's Middags gingen we naar een rope centre; een combinatie tussen wandklimmen en over touwbruggen lopen. Dat was erg gaaf en zowel mentaal als fysiek heel uitdagend en intensief. Na het diner hadden we een beerrally; een kroegentocht waarbij in elke kroeg zo snel mogelijk een alcoholisch drankje (in de officiele versie een halve liter bier, in onze versie werden we vrijgelaten en werden het dus snelle shotjes) gedronken moest worden en je met de stempels van alle vier de kroegen zo snel mogelijk naar de eindkroeg moest. En ja... mijn team won!
Donderdag begon onze tweede tweedaagse trip, dit keer naar Moravië. Daar zijn we in prachtige druipsteengrotten geweest en gingen we 's avonds naar een wijnkelder met proeverij en zuiperij. Een prachtige avond met een enorm zware ochtend erna. Wink
De volgende ochtend stonden een tropische-planten-kas, een kasteel, een Indonesië museum , een aquarium en een parkwandeling op het programma. Veel dus! Maar allemaal eigenlijk ook wel leuk. Vervolgens weer terug naar Praag om daar 's avonds tot heel vroeg uit te gaan.
Zaterdags opnieuw een tour door Praag en tijd om souvenirs te kopen. Die werd door menigeen aangegrepen om honderden kronen uit te geven! Maar leuk was het wel. 's Avonds was alweer een laatste avond als groep, die met een leuke avond werd afgesloten.
Zondag en maandag had ik nog vrije tijd, omdat mijn vliegtuig maar maandagavond weer terug vloog. Die dagen veel uitgeslapen, rustig aan gedaan en nog wat van Praag gezien.

Oja, nuttige informatie: 9 van de 10 dagen hadden we zon, de 24 deelnemers, hun hosts en het organiserend committee waren allemaal geweldige mensen en met het perfecte programma maakte dit een geweldige week!
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Praag Empty Re: Praag

Bericht  Dave Evans 29.04.09 20:02

Woww dat was flink afzien Mark bier wijn alcohol Wink
Maar erg prettig reisje als ik dat zo lees, mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Praag Empty Re: Praag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum