Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River

+8
Mirrr
sokratikos
Timmus
Joostvdaa
MrJohn
Jan...
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Green River'

*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap0%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap0%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap18%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap6%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
[ 0 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap12%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap24%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap29%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 29% 
[ 5 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap6%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_lcap5%*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Vote_rcap 5% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty *RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River

Bericht  Dave Evans 19.05.13 14:38

[19-05-2013]
Ook van de pallet af!

https://www.youtube.com/watch?v=JacHyPaEwDc

Creedence Clearwater Revival was een Amerikaanse rockband, die zijn hoogtijdagen kende in de periode 1968-1972. De bezetting bestond uit zanger, gitarist, songwriter John Fogerty (1945), zijn broer Tom Fogerty (1941-1990; gitaar), Stu Cook (1945; bas) en Doug Clifford (1945; drums). De groep speelt een karakteristieke swamp blues (moeras-blues), een mix van country, blues en rock n' roll.

'live'

https://www.youtube.com/watch?v=v9XmGf40pn4

De geschiedenis van Creedence Clearwater Revival (voor het gemak vaak afgekort tot CCR) begint eind jaren ’50, wanneer de broers Fogerty de formatie Tommy Fogerty and the Blue Velvets oprichten. Ze treden voornamelijk op in het San Francisco Bay Area en vergaren zo enige regionale bekendheid. In 1964 krijgt de groep een contract bij platenlabel Fantasy Records, op voorwaarde dat zij haar naam wijzigt in The Golliwogs. Er worden enkele singles opgenomen, maar die hebben weinig impact. In 1967 wordt nogmaals besloten tot een naamswijziging en gaat de groep voortaan door het leven als Creedence Clearwater Revival. Deze 3 elementen komen respectievelijk van Credence Newball, een vriend van Tom Fogerty, (de extra e is toegevoegd om het woord 'creed' (=credo of motto) te creëren) Clearwater komt van een tv-reclame voor Olympia beer dat de smaak van helder water ('clear water') zou hebben, Revival staat voor de nieuwe opleving van de groep, de trouw die men elkaar zweert.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty Re: *RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River

Bericht  sowhat 19.05.13 14:44

Herkenbaar als altijd, maar ik houd nu eenmaal niet van die typische CCR-sound. 4

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River Empty Re: *RTH* Creedence Clearwater Revival - Green River

Bericht  Jan... 19.05.13 15:27

Ik hou wel van de sound van CCR, maar dan alleen bij de uitschieters. Met name Suzie Q en I putt a spell. Deze hoort niet tot de uitschieters en dan wordt het snel oubollig. Echt slecht is het natuurlijk niet, dus ik rond een 5 1/2 naar boven af.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  MrJohn 19.05.13 17:59

Ik mag CCR graag horen, maar niet teveel nummers achter elkaar Smile

Bad Moon Rising en vooral de epische songs, zoals Jan ook al aangeeft, SuzieQ en I Put A Spell On You hebben dan de voorkeur.

Deze is een 7,5, die naar boven afgerond wordt Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Joostvdaa 20.05.13 13:25

Ik vond het weleens tijd worden voor deze legendarische band in de RtH. Één van mijn favoriete bands, ik hou juist erg van hun typische en altijd herkenbare sound. Bijna al hun nummers vind ik goed, zo ook Green River, dat echter net niet zo goed is als het van hetzelfde album afkomstige Bad moon rising. Niettemin een dikke 9 voor dit in al zijn eenvoud prachtige nummer.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Timmus 20.05.13 20:16

Ja, CCR is wel bij uitstek de band zonder zwakke nummers. Maar dit nummer is toch zeker geen hoogtepunt in hun oeuvre. Ik ga voor een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sokratikos 21.05.13 16:54

Hmm, ben ik toch een nummer vergeten in mijn persoonlijke rangschikking van alle CCR-nrs in 4 subgenres ( https://wallofsound.actieforum.com/t6608-beste-plaat-vanccr-2e-halve-finale#130809 ), namelijk deze RTH. Dan nu maar:

Swamp rock op z´n best in een zompige broeierige sfeer als het moeras-klimaat in de zomer in Southern USA:

Suzie Q, Run through the jungle, I heard it through the grapevine, Born on the bayou, I put a spell on you, Ninety-nine and a half, Walking on the water, Ramble tamble, Keep on chooglin, Fortunate son, Effigy, Porterville, The working man, Green River, Rude awakening #2

De RTH hoort in mijn favoriete subgenre van CCR-songs, de swamp rock, maar moet ook daarin toch wel een flink aantal nrs voor zich dulden. Een naar boven afgeronde 7

Timmus schreef:CCR is wel bij uitstek de band zonder zwakke nummers.
Niet mee eens. Ze hebben weliswaar ontzettend veel kwalitatief goede nummers, maar ook CCR heeft zwakke nummers, bijvoorbeeld dit 3-tal waarop Fogerty niet zingt: Need someone to hold, Tearin up the country en Take it like a friend.
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Dave Evans 21.05.13 18:11

sowhat schreef:Herkenbaar als altijd, maar ik houd nu eenmaal niet van die typische CCR-sound. 4

Mee eens maar dan een 3!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 21.05.13 19:01

Dampend, rockend en strak als de hel wat een heerlijke band was dit toch, zo zonde dat ik juist hun nooit live heb kunnen en mogen zien tenminste voor zover mijn geheugen gaat, want ja straatmedicatie om hele weken in totale ledigheid door te brengen en compleet onbewust van wat er allemaal om je heen gebeurde had je toen ook al.

Maar goed CCR dus lekker nummer inderdaad dit en yes men heeft betere en zelfs veel betere dan deze en dus zal dit een 8+ gaan worden en zijn.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 21.05.13 22:12

Kan hier kort over zijn (zoals ik altijd ben lol! ) een 7 (ze hebben leukere maar toch dit brengt me wel terug naar me jeugd Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Chevy 21.05.13 22:41

Timmus schreef:Ja, CCR is wel bij uitstek de band zonder zwakke nummers.
Ik zou eerder een band als The Smiths, Sigur Rós of Dire Straits willen noemen, of wat mij betreft Muse.

CCR zou ik http://www.musicmeter.nl/album/8603 (Mardi Gras) niet aan willen raden (staan wel een aantal goede nummers op hoor). Tot aan Cosmo's Factory waren ze inderdaad smetloos, wat mij betreft.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  Dutchzaphod 22.05.13 0:41

Inderdaad, CCR was ten enen male niet in staat slechte songs af te leveren. Deze waardeer ik met een 8
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Frodo 25.05.13 15:41

Ik ben een grote fan van John Fogerty en kan dus ook CCR heel erg waarderen. Met velen hier voor me vind ik ook dat CCR niet veel slechte songs heeft gemaakt, maar natuurlijk is er wel kwaliteitsverschil. Zo vind ik de covers Susie Q. I Put A Spell On You en I Heard It Through The Grapevine allemaal duidelijk minder dan de kenmerkende CCR-sound waarin de rauwe stem van John Fogerty excelleert.

Toppers uit de CCR-periode zijn wat mij betreft Fortunate Son, Travelin' Band, Sweet Hitch-Hiker en natuurlijk Long As I Can See The Light. Green River zit wat mij betreft in de middencategorie. Maar laten we wel wezen: dat is nog altijd een 8 waard!

Overigens heeft John Fogerty solo ook nog heel wat juweeltjes op zijn naam staan.

Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Vleertje 17.06.13 19:49

Tokkelt lekker weg dit nummer. Ik zeg ik geef er een 7 voor.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: