Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear

+7
sowhat
sokratikos
Chevy
Mauricedegier
Joostvdaa
Jan...
Dave Evans
11 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Don't shed a tear'

*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap12%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap6%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap12%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap24%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap0%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 2 ]
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap29%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 29% 
[ 5 ]
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap0%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_lcap5%*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty *RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear

Bericht  Dave Evans 14.05.13 18:12

[13-03-2013]
Paul Carrack (Sheffield, 22 april 1951) is een Brits musicus, vooral beroemd om zijn unieke stemgeluid, en iets minder om zijn naam of gezicht.

https://www.youtube.com/watch?v=LJ4wa-432xQ

Carrack is een voor Grammy's genomineerde singer/songwriter/multi-instrumentalist, met wereldwijde nummer 1 hits, die ondanks dit alles in zekere anonimiteit zijn privé-leven kan leiden. Al meer dan twintig jaar zingt Carrack met, schrijft voor, treedt op met, of is bandgenoot van ontelbare artiesten. Daarmee behelst zijn repertoire dan ook alle muzikale gebieden, variërend van pop, rock tot soul. De lijst van talenten waarmee Carrack in aanraking is geweest is indrukwekkend. Hij werkte met Sting, Phil Collins, de Eagles, Elvis Costello, Roger Waters, Diana Ross, Rod Stewart, The Frankie Miller Band, Roxy Music, The Smiths, The Undertones, Madness, John Hiatt, the Pretenders, Michael McDonald, Tom Jones, BB King en velen anderen. In 1993 maakt hij een album vol covers onder de naam Spin 1ne 2wo.

De tophits die hij maakte als bandlid van Ace, met How Long, Squeeze met Tempted en Mike and the Mechanics, met de voor een Grammy genomineerde The Living Years en Over My Shoulder, zijn altijd een belangrijk onderdeel van zijn repertoire gebleven.

In 2004 is het laatste album van Mike & the Mechanics met Paul Carrack uitgekomen, genaamd 'Rewired', het eerste album van de band sinds het overlijden van 2e leadzanger Paul Young in 2000. Op het album is duidelijk de invloed te horen van met name Paul Carrack en natuurlijk oprichter Mike Rutherford (o.a. bekend van Genesis)

Zijn solocarrière, tussen de bedrijven door, bleef ook niet onopgemerkt met albums als Nightbird, Suburban Voodoo (met top 20 hit I Need You) One Good Reason (met de bekende Don't shed a tear), Groove approved (met de hit Dedicated) en het door critici bejubelde album Blue Views (met de superhits For Once In Our Lives en Eyes Of Blue). Na in 1996 getoerd te hebben met Sting was Carrack zo geïnspireerd geraakt dat hij de studio in dook samen met Toby Chapman en Garry Wallis om het album A Beautiful World op te nemen. De albums Groovin (2000) en Still Groovin (2001) volgden en ook de tournees die Carrack over de wereld maakt zijn altijd uitermate succesvol met uitverkochte zalen. Recentelijk werkte hij nog met artiesten als Elton John, Van Morrison, Eric Clapton, Simply Red, BB King, Mariah Carey, Phil Collins en Ringo Starr.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty Re: *RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear

Bericht  Jan... 14.05.13 19:10

mijn hemel, wat een ballenplaat is dit.
Blijkbaar een zeer respecteerd musicus, maar zo vlak en slap en een uitstraling van een cavia. Een hele vette 1.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

*RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear Empty Re: *RTH* Paul Carrack - Don't shed a tear

Bericht  Joostvdaa 14.05.13 20:30

Vroeger luisterde ik regelmatig naar dit soort jaren '80 muziek, maar nu ik door de jaren heen heel wat betere muziek heb ontdekt ben ik daar wel vanaf. Deze plaat maakt dat zeker niet anders. De stem is niet verkeerd, maar verder is het een gedateerd en niet bijzonder boeiend nummer.
Een 4.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Mauricedegier 14.05.13 21:46

ooit stond dit nummer in het onderste deel van mijn lijst, nu moet Carrack het doen met zijn bijdrage bij The Living years.

Dit nummer vind ik nog altijd prettig om te horen. Een 7 heb ik er wel voor over.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Chevy 16.05.13 13:00

Het 80s-gehalte met Dinosaur Jr., deze en Bonnie Tyler is hoog genoeg. Wink

Zijn instrumentale kwaliteiten staan buiten kijf, denk ik. Alleen zou hij het beter houden bij gastbijdrages bij bands die wel muziek kunnen schrijven die blijft hangen.

Dit is zo zoet dat zelfs bij mij...

4.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  sokratikos 16.05.13 17:05

Chevy schreef:Het 80s-gehalte met Dinosaur Jr., deze en Bonnie Tyler is hoog genoeg. Wink
Bonnie Tyler brak door in de jaren 70 en de RTH is uit 1978,
Dinosaur Jr was voorloper van de grunge in de 90ies,
deze te ranken hit stond in 5 weken van november en december 1987 in de top 40 en piekte op #21.
Dus eigenlijk wel mooi verdeeld ;-)

Tsja, eind ´87 kon ik dit nog verdragen als T40-luisterende 16-jarige, maar nu schaar ik het onder de slappe 80ies-meuk. Een 3
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  sowhat 16.05.13 18:23

Hele slappe 80's-meuk zelfs: 2

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 16.05.13 18:43

De man heeft een bijzonder prettig stemgeluid en daarom is het zo verdomd jammer dat hij er niet wat beters dan dit soort meuk mee produceert en heeft geproduceerd, hij kan echt zoveel beter!! een 3

Gast
Gast

Bericht  Chevy 16.05.13 20:13

sokratikos schreef:Bonnie Tyler brak door in de jaren 70 en de RTH is uit 1978,
Ja, Pink Floyd in de 60s, maar dat maakt het nog wel een 70s-band. Smile
Dinosaur Jr was voorloper van de grunge in de 90ies,
Maar is wel gewoon 80s, dus. Wink

Het maakt ook allemaal niet zoveel uit, de nummers zijn inhoudelijk wel aardig verschillend en dat lijkt me belangrijker.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  Gast 17.05.13 2:34

jan1966 schreef:mijn hemel, wat een ballenplaat is dit.
Blijkbaar een zeer respecteerd musicus, maar zo vlak en slap en een uitstraling van een cavia. Een hele vette 1.

+1 qua mening, het blijft een 1 bij mij.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 18.05.13 21:33

Leuk nummertje uit de 80's om zo af en toe te horen, een 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Timmus 20.05.13 19:42

Dit is best leuk en meezingbaar bovendien, doe maar een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Frodo 25.05.13 14:35

Het refrein is wel aardig en daar is dan al het positieve wel mee gezegd. Typisch zo'n arbeidsvitamineliedje dat niet opvalt.

Een 4.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Dutchzaphod 25.05.13 18:01

Dit is bepaald niet zijn "finest hour". Integendeel! En die stem vind ik ook al niet echt denderend (meestal een soort post-Genesis Phil Collins geluid). Ik pak mijn bordje met het cijfer 4.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: