Steunfonds 14: 6 - 12 april 2013
+11
Dave Evans
LarryMullen
Joostvdaa
Mirrr
Jorg
Dutchzaphod
Marsha
Vleertje
MrJohn
sowhat
Timmus
15 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2013
Pagina 1 van 1
Welke plaat uit Steunfonds 14 is de beste?
Steunfonds 14: 6 - 12 april 2013
JAAAAA daar zijn we weer. Of wacht, ik kan beter zeggen: YEAH YEAH YEAH daar zijn we weer. Daarmee is de winnaar van het dertiende Steunfonds wel duidelijk .
Uitslag Steunfonds 13:
Yeah Yeah Yeahs - Sacrilege 44%
Frank Turner - Recovery 33%
Audio Adam - City of sins 22%
En net als vorige week verlaat de Steunplaat ons: Audio Adam is nu definitief uit het muzikale Hof van Eden verwijderd ; Frank Turner mag proberen om alsnog een overwinning te herontdekken.
En meneer Turner gaat Steunfonds 14 in met drie nieuwe platen, jawel! Ga er maar eens lekker voor zitten. Of staan, of liggen, doe waar je zin in hebt.
Plaat numero uno heeft het Steunfonds gehaald dankzij onze moderator en DJ Dave, die dit nummer bij "Nieuwste Kneiters" deponeerde. Een mooi stemmig nummer waarin stevigheid en melancholie elkaar afwisselen. De nieuwe single van The Boxer Rebellion
1. Boxer Rebellion - Diamonds
Frank Turner dan voor poging 2.
2. Frank Turner - Recovery
Maar dan...een plaat van zes minuten, dat is wellicht een lange zit voor menig Steunfondsdeelnemer. Maar maak die zes minuten wel vol, want met de helft heb je geen goed beeld van de plaat. Dit is een groeiplaat die ik nu zelf twee keer gehoord heb en ik zal daar zeker een x aantal luisterbeurten aan toevoegen. Met lekker TheCure-achtig-gitaartje.
3. Weekend - Mirror
En dan ook nog een nummer waarop de ietwat verkrachte term "catchy" voorzeker op van toepassing is: lekkere synthpop met fijne riffjes van een moeilijk uit te spreken bandnaam (niet te verwarren met het Blaenavon Male Voice Choir dat een kerkversie van Bohemian Rhapsody maakte).
4. Blaenavon - Into the night
Veel luister- en stemplezier!
Uitslag Steunfonds 13:
Yeah Yeah Yeahs - Sacrilege 44%
Frank Turner - Recovery 33%
Audio Adam - City of sins 22%
En net als vorige week verlaat de Steunplaat ons: Audio Adam is nu definitief uit het muzikale Hof van Eden verwijderd ; Frank Turner mag proberen om alsnog een overwinning te herontdekken.
En meneer Turner gaat Steunfonds 14 in met drie nieuwe platen, jawel! Ga er maar eens lekker voor zitten. Of staan, of liggen, doe waar je zin in hebt.
Plaat numero uno heeft het Steunfonds gehaald dankzij onze moderator en DJ Dave, die dit nummer bij "Nieuwste Kneiters" deponeerde. Een mooi stemmig nummer waarin stevigheid en melancholie elkaar afwisselen. De nieuwe single van The Boxer Rebellion
1. Boxer Rebellion - Diamonds
Frank Turner dan voor poging 2.
2. Frank Turner - Recovery
Maar dan...een plaat van zes minuten, dat is wellicht een lange zit voor menig Steunfondsdeelnemer. Maar maak die zes minuten wel vol, want met de helft heb je geen goed beeld van de plaat. Dit is een groeiplaat die ik nu zelf twee keer gehoord heb en ik zal daar zeker een x aantal luisterbeurten aan toevoegen. Met lekker TheCure-achtig-gitaartje.
3. Weekend - Mirror
En dan ook nog een nummer waarop de ietwat verkrachte term "catchy" voorzeker op van toepassing is: lekkere synthpop met fijne riffjes van een moeilijk uit te spreken bandnaam (niet te verwarren met het Blaenavon Male Voice Choir dat een kerkversie van Bohemian Rhapsody maakte).
4. Blaenavon - Into the night
Veel luister- en stemplezier!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: Steunfonds 14: 6 - 12 april 2013
Timmus, ik plaats even een andere van Blaenavon, want die van jou geeft alleen maar haperingen.
En het zou jammer zijn als mensen om die reden er niet op zouden stemmen. Want Blaeavon steekt er met kop en schouders bovenuit. Het is inderdaad lekker catchy en lekker fris, erg leuk Het enige bezwaar is, en dat geldt ook voor Turner, waar ik vorige week nog op gestemd heb, dat er wat meer variatiein had mogen zitten.
Over de twee andere deelnemers kan ik kort zijn. Boxer Rebellion vind ik nog steeds niets aan. Weekend heeft een knip- en plakwerkje gemaakt gebaseerd op de Cure met een saaie stem er doorheen.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik heb helemaal geen haperingen bij de door Timmus geplaatste clip sowhat of is het een originele manier om jou favo te promoten
By the way, uniek muziekje won afgelopen week het Steunfonds. Zal lang in onze herinnering blijven, the Yeah Yeah Yeahs
By the way, uniek muziekje won afgelopen week het Steunfonds. Zal lang in onze herinnering blijven, the Yeah Yeah Yeahs
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Nee hoor. Die wint het wel op eigen kracht. Ik weet alleen dat het niet aan mijn computer ligt. De andere drie speelde ik in 1 keer probleemloos af, deze liep steeds vast, ik werd er kutjedol van. Het kan er aan liggen dat veel mensen op dat moment op youtube het clipje bekeken. Nu doet ie het goed.
En je bent erg snel tevreden met betrekking tot Yeah Yeah Yeahs want ze kunnen veel beter. Luister bijvoorbeeld eens naar Heads will roll.
En je bent erg snel tevreden met betrekking tot Yeah Yeah Yeahs want ze kunnen veel beter. Luister bijvoorbeeld eens naar Heads will roll.
Leeftijd : 67
Bedankt voor het opnieuw plaatsen sowhat!
Timmus- Beheerder
tis WEEKEND dus die wint
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Marsha- Beheerder
- Aantal berichten : 3562
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
Iene miene mutte
Eerste afvaller: Blaenavon
Tweede afvaller: Weekend
Derde afvaller: Frank Turner
Blijft over: Boxer Rebellion
Eerste afvaller: Blaenavon
Tweede afvaller: Weekend
Derde afvaller: Frank Turner
Blijft over: Boxer Rebellion
Ongetwijfeld zal The Boxer Rebellion dit op eigen kracht wel redden en deze RTH glansrijk winnen en terecht want het is een prachtplaat, tijd dus voor een Noord-Koreaansachtig spoedoverleg op de burelen van Huize Journey om te zien of het strategische herberaad over deze RTH leid tot geheel andere inzichten.
Het lichtend pad der Natie, Hij die de zon door zijn verschijning doet verschrompelen tot een waxinelichtje, Degene zonder wie de Aarde nog plat was, De grote meester die met een subtiel handgebaar Naties kan laten verdwijnen en laten ontstaan, het grote voorbeeld als enig echte roerganger op het schip dat de woelige baren van het glorierijke rijk Noord-Korea bevaart de man veel groter nog dan alle goden samen zijnde de enige echte Kim-il-Yuk-Yong-Journey de reusachtige I t/m XXIV, deze man dus heeft besloten om maar eens strategisch te stemmen en wel op Blaenavon waarvan de leden niet weten dat dit lied uiteraard door de grote leider zelf al vele decennia geleden is gecomponeerd.
Gast- Gast
Ik ga ook voor het donkere Weekend dat me in de verte wel wat doet denken aan Joy Division.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Moet keuze maken tussen Weekend en Boxer Rebellion, de eerste wint het net van de tweede
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Niet moeilijk deze week, de intrigerende wel haast sinistere muziek van Weekend is het juweeltje van de week. Mooi, die aangehouden spanning.
Weekend dus
Weekend dus
MrJohn- Chief
Ik wil allereerst een compliment aan Timmus uitdelen, aangezien ik constateer dat het steunfonds de laatste tijd in het algemeen, zeker sinds de beroemde steunfondsdiscussie, bijzonder kwaliteitsvol is. Zo ook deze week, een uitermate lastige keuze.
Jammer dat Frank Turner het vorige week uiteindelijk toch heeft afgelegd, ik vind dat een bijzonder goede plaat met een fris geluid. Lekker catchy ook. Maar ook Boxer Rebellion is een meer dan uitstekend nummer. Alsof dat nog niet genoeg is vind ik ook Weekend een prachtige duistere plaat. Goed opgebouwd en inderdaad ergens wat Joy Division en The Cure gelijkenissen, zonder dat het een kloon daarvan is. De eerste afvaller wordt Blaenavon, terwijl ik ook dat een goede plaat vind. Alle vier de platen ga ik aan m'n collectie toevoegen, maar er zal toch een keuze moeten worden gemaakt.. Die valt uiteindelijk toch weer op Frank Turner, misschien omdat ik die inmiddels al vaker heb gehoord en goed blijft.
Jammer dat Frank Turner het vorige week uiteindelijk toch heeft afgelegd, ik vind dat een bijzonder goede plaat met een fris geluid. Lekker catchy ook. Maar ook Boxer Rebellion is een meer dan uitstekend nummer. Alsof dat nog niet genoeg is vind ik ook Weekend een prachtige duistere plaat. Goed opgebouwd en inderdaad ergens wat Joy Division en The Cure gelijkenissen, zonder dat het een kloon daarvan is. De eerste afvaller wordt Blaenavon, terwijl ik ook dat een goede plaat vind. Alle vier de platen ga ik aan m'n collectie toevoegen, maar er zal toch een keuze moeten worden gemaakt.. Die valt uiteindelijk toch weer op Frank Turner, misschien omdat ik die inmiddels al vaker heb gehoord en goed blijft.
Ik heb ze allemaal 1 keer geluisterd. Enkel plaatje 2 is meteen afgevallen; uit de rest kan ik nog niet kiezen. Vind ze alle drie heel sterk.
Ga ze van de week nogmaals beluisteren.
Ga ze van de week nogmaals beluisteren.
Gast- Gast
ik heb er geeneen geluisterd en ga dat morgen doen..
oh en ik heb op boxer rebellion gestemd, thanks dave
oh en ik heb op boxer rebellion gestemd, thanks dave
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Een waarlijk erg sterk Steunfonds! 4 Plaatjes die elk in hun eigen categorie tot de betere horen die er op dit moment zijn verschenen. Maar goed ik moet keuzes maken en dan valt toch Blaenavon als eerste af. Ook Frank Turner groeit niet meer door maar blijft wel de moeite waard! Weekend heeft een lekkere sound en scoort zekers een achtje maar kan bij mij toch niet op tegen de Boxer Rebellion. Komt vooral omdat die sound mij na aan het hart ligt! Een diamantje dus!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Op dit moment Boxer Rebellion en Weekend samen aan de leiding...wie zal er winnen
Timmus- Beheerder
Laten we de spanning er weer helemaal in brengen. Ik vind Boxer rebellion en Weekend allebei erg lekker, en Blaenavon is ook gewoon leuk. Kortom: goed Steunfonds deze week. Ik heb eigenlijk nog geen uitgesproken voorkeur tussen Boxer Rebbellion en Weekend, maar ach... 6-6 vind ik gewoon leuk...
Blaenavon is niet slecht, Weekend is zeer aardig zelfs maar wat mij betreft staan Boxer Rebellion en Frank Turner er toch net wat boven.
Moet toch een keus maken tussen de twee. Frank Turner gaat het helaas niet meer redden. Mijn stem gaat naar Boxer Rebellion. Echt een ontdekking door Orinocoradio.
Blaenavon is niet slecht, Weekend is zeer aardig zelfs maar wat mij betreft staan Boxer Rebellion en Frank Turner er toch net wat boven.
Moet toch een keus maken tussen de twee. Frank Turner gaat het helaas niet meer redden. Mijn stem gaat naar Boxer Rebellion. Echt een ontdekking door Orinocoradio.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
7-7 is leuker he?
Nee, ik vind Weekend gewoon het lekkerste nummer!
Goed steunfonds
Nee, ik vind Weekend gewoon het lekkerste nummer!
Goed steunfonds
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Cool Sokra
MrJohn- Chief
Heb een keer eerder op Frank gestemd - blijft leuk, maar tijd voor iets nieuws. Weekend... mm, leuk voor even, maar 6 minuten Cure trek ik beter.
Ondanks de Cessna-achtige gitaren (kennen jullie ze nog? ;-) Finse indieband), wint Blaenavon het toch niet deze week - 2e plek. Ik vind Boxer Rebellion gewoon te mooi!
Diamonds dus.
Ondanks de Cessna-achtige gitaren (kennen jullie ze nog? ;-) Finse indieband), wint Blaenavon het toch niet deze week - 2e plek. Ik vind Boxer Rebellion gewoon te mooi!
Diamonds dus.
carpi- Music-freak
- Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Timmus- Beheerder
Soortgelijke onderwerpen
» Steunfonds 15: 13 - 19 april 2013
» Steunfonds 16: 20 - 26 april 2013