Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Jefferson Airplane - Easter

+9
Frodo
sokratikos
Dutchzaphod
Joostvdaa
Dave Evans
sowhat
Jan...
MrJohn
Vleertje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor Jefferson Airplane - Easter

*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_lcap6%*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_lcap18%*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_lcap18%*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_lcap0%*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_lcap6%*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
[ 1 ]
[ 3 ]
[ 1 ]
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_lcap12%*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_lcap12%*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Vote_rcap 12% 
[ 2 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty *RTH* Jefferson Airplane - Easter

Bericht  Vleertje 31.03.13 17:22

[31-03-2013]

Jefferson Airplane was een Amerikaanse rockband uit San Francisco die werd opgericht in 1965. De band was een belangrijke vertegenwoordiger van de psychedelische rock. Later kwamen uit Jefferson Airplane de bands Hot Tuna en Jefferson Starship voort.

Jefferson Airplane was vooral actief in de tweede helft van de jaren '60. De band debuteerde op 13 augustus 1965 in de Matrix club in San Francisco. De bandleden van de oorspronkelijke bezetting waren Marty Balin (gitaar, zang), Paul Kantner (zang, gitaar), Jorma Kaukonen (gitaar, zang), Signe Anderson, Jack Casady (bas) en Skip Spence (drums). Anderson en Spence verlieten de band kort na de opnamen van het eerste album en werden vervangen door respectievelijk Grace Slick en Spencer Dryden.

Het eerste grote concert van de band vond in februari 1966 plaats in het Fillmore Auditorium in San Francisco. Daarna speelden ze nog op het Berkeley Folk Festival, Monterey Jazz Festival, Monterey Pop Festival, Woodstock, en op Altamont.

De band had groot succes op het Woodstock-festival waar ze om 7 uur 's morgens op de laatste dag van het festival het podium betraden met Slicks legendarische woorden "now you will see morning maniac music". Bij het Holland Pop Festival een jaar later was Jefferson Airplane op de eerste nacht de afsluitende act.

Het tweede album Surrealistic Pillow uit 1967 betekende de internationale doorbraak voor de band. Het album bevat hun twee bekendste nummers White Rabbit en Somebody to love. White Rabbit beschrijft de effecten van LSD in een analogie met Alice in Wonderland. Na dit album sloeg de band een meer experimentele richting in.

Het album Volunteers uit 1969 is het laatste van de band in de klassieke bezetting. In 1970 verliet Spencer Dryden de band, een jaar later gevolgd door Marty Balin. Hoewel de band in gewijzigde bezetting bleef optreden en nog twee albums uitbracht, ging Jefferson Airplane uiteindelijk in 1972 ten onder. Casady en Kaukonen gingen verder met Hot Tuna, terwijl Kantner en Slick in 1974 Jefferson Starship vormden.

In 1989 kwam de klassieke bezetting, met uitzondering van Dryden, bij elkaar voor een reünie, die resulteerde in een album en een succesvolle tournee. In 1996 werd de band opgenomen in de Rock-'n-Roll Hall of Fame.

Het te ranken nummer van vandaag is van het album Long John Silver uit 1972.

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jefferson Airplane - Easter  Empty Re: *RTH* Jefferson Airplane - Easter

Bericht  MrJohn 31.03.13 17:31

Leuk Vleer, een paassong vandaag !

En wat voor een stukje muziek. Jefferson Airplane behoort tot het mooiste uit het muzikale verleden, zowel in de psychedelische als in de meer experimentele fase, en Grace Slick is een monument Very Happy

Een 10.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 01.04.13 10:18

Prachtig plaatje, maar in mijn oren toch net iets minder dan White rabbit en Aerie; een 9.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 01.04.13 11:20

OK White rabbit en Somebody to love zijn prima nummers, maar voor de rest trek ik Jefferson Airplane en Grace Slick in het bijzonder niet. Ik vind het een irritant mens en haar stem vind ik typisch Amerikaans, zo schreeuwerig. Ik heb altijd een beetje de indruk dat Slick populair is vanwege haar reputatie dan werkelijke prestaties.

Dit nummer is ook weer zo nikszeggend en onsamenhangend. Goh, hoor ons eens lekker stoer stoned zijn! En dan heb ik het nog niet eens over de bagger die ze in de 80s zo nodig moesten maken. Toen was image en poedel en kwamen ze met drek als We built this city on rock n roll. Typisch zo'n groep die met alle populaire winden meewaaide.

Snel vergeten dit nummer en dat gekke wijf in het bijzonder. Tenslotte is het pasen.

1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  sowhat 01.04.13 12:27

Grace Slick zingt meer dan fantastisch. Haar stem raakt me altijd. Het mooie is dat ze heel veelzijdig is. Ze is ook veel meer dan Jefferson Airplane. In mijn nieuwe SW125 heb ik twee liedjes van haar staan die niets met Jefferson Airplane te maken hebben.

Dit liedje is wat rommelig en ik kan erniet meer dan een 7 voor geven.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 01.04.13 13:06

Toevallig heb ik me de laatste tijd een beetje bezig gehouden met Jefferson Airplane qua luisteren dan en eerlijk gezegd neig ik meer en meer de kant van Jan1966 op met als kleine toevoeging dat er mijns inzien nog wel een paar aardige plaatjes meer zijn dan de door hem genoemde maar echt veel zijn het er nou ook weer niet en deze RTH hoort daar ondanks dat het Pasen is er zeker en vast niet bij, een 2 voor de moeite.

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 01.04.13 13:56

Nee hoe goed Jefferson Airplane soms ook kan zijn, dit is niet zo best van ze: 3

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Joostvdaa 02.04.13 12:19

Ik trek Jefforson Airplane in het algemeen niet zo goed. Zo vind ik Somebody to love echt vreselijk. Deze RtH vind ik erg meevallen, al is het niet briljant, en krijgt een kleine 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Dutchzaphod 02.04.13 13:20

Vreselijke plaat. Vergelijk hem met Somebody to love en dan kom ik in getallen onder de nul. Nou ja, er zijn natuurlijk ergere liedjes "out there" (ik noem een U2, ik noem een Blaudzun Twisted Evil ) dus laat ik het maar bij een 3 houden.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Gast 02.04.13 17:45

Nee dit is niks. Jan heeft ook wel een beetje gelijk. Grace Slick doet wel alsof maar in feite is het gewoon een agressieve alcoholiste. Het was ook het gevolg dat Marty Balin eruitging en dat Hot Tuna ging ontstaan.

Hot Tuna is trouwens een topformatie. Ga daar eens naar luisteren mensen.

Dit gaat een 2 krijgen. Het nummer doet niet zoveel en kan zeker niet op tegen wat andere nummers dan Somebody to Love en White Rabbit. Dat laatste nummer begin ik ook al uit het zicht te verliezen om eerlijk te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast 02.04.13 17:49

Alex schreef:Nee dit is niks. Jan heeft ook wel een beetje gelijk. Grace Slick doet wel alsof maar in feite is het gewoon een agressieve alcoholiste.

Aha, ranking the person. Dan zal ik even o.a alles van The doors, Billy Joel, Black sabbath, Herman Brood, Nick Cave, Nirvana etc. etc. uit m'n lijst gooien, want dergelijke types dat kan natuurlijk niet.

Gast
Gast

Bericht  Dutchzaphod 02.04.13 17:54

katje39 schreef:
Alex schreef:Nee dit is niks. Jan heeft ook wel een beetje gelijk. Grace Slick doet wel alsof maar in feite is het gewoon een agressieve alcoholiste.

Aha, ranking the person. Dan zal ik even o.a alles van The doors, Billy Joel, Black sabbath, Herman Brood, Nick Cave, Nirvana etc. etc. uit m'n lijst gooien, want dergelijke types dat kan natuurlijk niet.

Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Gast 02.04.13 20:17

katje39 schreef:

Nee hoor, ik rank het nummer en sorry dat is helaas niet goed. Dat ik Slick ook niks kan vinden is een bijkomstigheid.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 02.04.13 22:15

Voor mij geldt precies hetzelfde. Basis is altijd het nummer en dat is nou eenmaal in mijn ogen prut. Dat dat mens een ramp is kan het versterken maar ik moet toegeven dat nummers als White Rabbit best aardig zijn.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  sokratikos 03.04.13 4:09

Gauw vergeten wat Jan zegt over Grace Slick, dat doe ik althans. Ze heeft haar reputatie opgebouwd door haar zang- en liedjesschrijf-prestaties - en niet door wie ze als mens zou zijn (wat ik niet kan beoordelen, aangezien ik haar nooit heb ontmoet oid). En Jefferson Airplane reduceren tot hun 2 bekendste hits - die Grace Slick in haar 1tje geschreven heeft, toen ze nog bij Great Society zat -, is een valstrik waarin ik ook nooit zal trappen. Al is het alleen al vanwege het ge-wel-dige Wooden Ships, waarvan de Airplane-versie stukken beter is dan de CSN-versie van dezelfde song die leden van beide bands samen schreven. Of Volunteers van hetzelfde album. Of nog veel meer nummers van deze hippie-band.

De RTH is van een geheel ander karakter. De songtekst maakt glashelder dat het hier gaat om bijtende religiekritiek gericht aan christenen die het paasfeest onnadenkend vieren. Grace zingt het dan ook niet alsof het een lief hippieliedje is. Nee, ze zingt vanuit kwaadheid, met een agressieve toon. Dat is duidelijk te horen. Daaruit valt niet af te leiden dat ze een vals kreng is. Ze bijt het de christenen toe die hun hersenen niet gebruiken om vanuit de ware betekenis het paasfeest te vieren. Die vorm past bij de religiekritische inhoud van dit nummer getiteld Easter?

Golden velvet robes on Pope Paul, he's talking
--he's stalking devils of flesh.
Rides through the streets instead of walking.
I think his holy story is a mess.

All I did last Easter all I did was paint some eggs.
It was a resurrection holy day
-- no more nails in the holy legs.

Only one true holybook in your hand.
Singing in latin nobody understands.
Licking waferspaper thin.
Ah, stupid christian isn't it grand?
Is that your reason for this day?
Do you have a little something holy
you'd like to say?
Something about a magic, sacred, holy day.

You look holy and humble on your knees,
but it looks funny when you run that way.
Pope Paul taking all your money for
turning your feet into clay (pigeon).

One man of peace dies, and a hundred wars begin.
You keep murdering people in his christian name
--I thought he said
--I thought he said that was a sin.
Soldier where have you been?

A holiday.
All I'm going to do this easter
--I'm just going to look for eggs.
It's a resurrection holy day
--no more nails in the holy legs.
No more brains in the christian.

Als ik zo vrij mag zijn de songtekst te interpreteren, richt de religiekritiek zich tegen de christenen die onnadenkend de paus en de kerk volgen in hun viering van het paasfeest en dwingt hen na te denken over wat er waarlijk heilig is aan deze ´holy day´ of ´holiday´ - een woordspeling in het Engels die refereert aan de oorspronkelijke woordbetekenis - waarop de wederopstanding van Jezus wordt gevierd. De religiekritiek richt zich evenzeer niet tegen Jezus, die ene man van vrede, maar wel tegen de vele oorlogen die christenen zijn begonnen in naam van Christus. Als voor Jezus vrede heilig is, dan hoort een christen toch geen heilige oorlog te beginnen?

Als compensatie voor de mi belachelijk lage cijfers, heb ik mijn ware cijfer voor deze RTH opgehoogd tot de al eerder gegeven compenserende 10
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Jan... 03.04.13 7:23

Ik vind het jammer dat ik weer als enige naar voren wordt gehaald, Sokratikos. Dat vind ik gewoon goedkoop en makkelijk worden. Volgens mij sta ik echt niet alleen in mijn mening.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 03.04.13 10:27

Tsja Sokra, het zal allemaal wel maar als ik nu ook al de wel of niet de zogenaamde politieke correctheid van songs moet gaan meewegen dan zullen we gauw klaar zijn met de RTH.

De manier waarop ze dit lied zingt en jouw interpretatie daarvan zal door vele christenen die de tekst tot zich nemen ook weleens geheel anders kunnen worden gezien waarbij Madame Slick inderdaad weleens voor een vals kreng kan worden gehouden en wat dan nog!!!

Zo vind ik bijvoorbeeld Ted Nugent een enorme lul van een vent vanwege zijn wapendenkbeelden en zijn constante lobby voor die wapenindustrie maar toch zet ik met enige regelmaat vol gas een van zijn live platen op en verdomd daar geniet ik ook nog eens van en geloof me maar dat ook cultureel-historisch bezien de heer Nugent nul en generlei waarde kan worden toegekend, maar net als bij Alex en Jan over Mama Grace is het feit dat Uncle Ted een volstrekte idioot is niet meer of minder dan een triviale bijkomstigheid.

Jij hoort kwaadheid in deze song ik daarentegen hoor waanzinnig gejank van een overspannen brulboei met een liedje wat ook nog eens prut is waardoor de eventuele boodschap voor mij althans volledig verloren gaat en als ik sec het liedje had moeten beoordelen dan was een 1 al teveel geweest,

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 03.04.13 13:58

Journeyman schreef:Tsja Sokra, het zal allemaal wel maar als ik nu ook al de wel of niet de zogenaamde politieke correctheid van songs moet gaan meewegen dan zullen we gauw klaar zijn met de RTH.
Waar politiek? Niks politiek. Politiek heeft dan vooral sinds nine eleven in diverse landen een hoop religiekritiek voortgebracht, maar politieke religiekritiek is heus niet de enige vorm van religiekritiek. En in de Airplane-song is de religiekritiek geheel niet politiek van karakter. Net als dat jij en ik in de RTH van Tangerine Dream de inhoud/tekst (en in dat geval het gedicht) van William Blake meewogen, zo doe ik dat hier. It´s as simple as that

jan1966 schreef:Ik vind het jammer dat ik weer als enige naar voren wordt gehaald, Sokratikos. Dat vind ik gewoon goedkoop en makkelijk worden. Volgens mij sta ik echt niet alleen in mijn mening.
Hoezo weer? Geloof niet dat het een gewoonte van mij is om specifiek jou steeds naar voren te halen. Dus nix goedkoops nergens. En bovendien, wie veelvuldig de bal kaatst, mag er zo nu en dan eens een terugverwachten.
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gast 03.04.13 14:30

sokratikos schreef:
Journeyman schreef:Tsja Sokra, het zal allemaal wel maar als ik nu ook al de wel of niet de zogenaamde politieke correctheid van songs moet gaan meewegen dan zullen we gauw klaar zijn met de RTH.
Waar politiek? Niks politiek. Politiek heeft dan vooral sinds nine eleven in diverse landen een hoop religiekritiek voortgebracht, maar politieke religiekritiek is heus niet de enige vorm van religiekritiek. En in de Airplane-song is de religiekritiek geheel niet politiek van karakter. Net als dat jij en ik in de RTH van Tangerine Dream de inhoud/tekst (en in dat geval het gedicht) van William Blake meewogen, zo doe ik dat hier. It´s as simple as that

jan1966 schreef:Ik vind het jammer dat ik weer als enige naar voren wordt gehaald, Sokratikos. Dat vind ik gewoon goedkoop en makkelijk worden. Volgens mij sta ik echt niet alleen in mijn mening.
Hoezo weer? Geloof niet dat het een gewoonte van mij is om specifiek jou steeds naar voren te halen. Dus nix goedkoops nergens. En bovendien, wie veelvuldig de bal kaatst, mag er zo nu en dan eens een terugverwachten.

Right, helder Sokra dank!!

Gast
Gast

Bericht  Jan... 03.04.13 19:58

Eigenlijk moet ik niet reageren, maar ik blijf zeggen dat ik echt totaal niet op de man zit te spelen in dit Grace Slick stukje. Dat heb ik wel een tijdje niet gedaan en dat zal ik ook niet meer doen. Daar heb ik gewoon van geleerd. En er zijn zat mensen die duidelijk maken niet van dat vreselijke mens en ja, ik ben gewoon wat uitgesproken en wat botter in dit soort discussies en dan komt het weer hard over. Dat ontstaan gewoon, maar ik kwets er toch geen mens mee. Dus ja Ok sorry voor mijn mening, ik hou het hier absoluut bij, ik heb het waarschijnlijk weer te ver doorgevoerd en op naar het volgende plaatje om van te genieten/ af te zeiken. Want een tussenweg heb ik nou eenmaal niet en dat is wel een lastig.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 03.04.13 20:11

jan1966 schreef:Eigenlijk moet ik niet reageren, maar ik blijf zeggen dat ik echt totaal niet op de man zit te spelen in dit Grace Slick stukje. Dat heb ik wel een tijdje niet gedaan en dat zal ik ook niet meer doen. Daar heb ik gewoon van geleerd. En er zijn zat mensen die duidelijk maken niet van dat vreselijke mens en ja, ik ben gewoon wat uitgesproken en wat botter in dit soort discussies en dan komt het weer hard over. Dat ontstaan gewoon, maar ik kwets er toch geen mens mee. Dus ja Ok sorry voor mijn mening, ik hou het hier absoluut bij, ik heb het waarschijnlijk weer te ver doorgevoerd en op naar het volgende plaatje om van te genieten/ af te zeiken. Want een tussenweg heb ik nou eenmaal niet en dat is wel een lastig.

Zwart en Wit zijn hele mooie kleuren overigens!! en grijze muizen lopen er al genoeg rond te sjouwen, zo weet ik nu al bijna zeker dat de RTH van George H. afgezeken gaat worden en dat mag gelukkig nog altijd!!

Gast
Gast

Bericht  Frodo 03.04.13 20:12

Het is niet fantastisch goed en ook geen bagger. Gewoon een liedje dat wel te pruimen is maar er niet boven uit steekt. Een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Led-Zep 03.04.13 20:15

Vreselijk nummer.

Een 2
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Mirrr 04.04.13 22:13

Kan niet tippen aan de andere platen van hen, een 5....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Vleertje 14.04.13 17:43

Niet zo goed als sommige andere dingen van Slick maar ook niet zo slecht als sommigen het hier laten blijken. Het blijft een bijzonder stemgeluid wat onmiskenbaar is. Je houd ervan of niet. Ik hou er wel van en waardeer dit (ook al is het minder) toch nog altijd met een 8.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud