Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) EmptyVandaag om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) EmptyVandaag om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) EmptyGisteren om 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) EmptyGisteren om 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) EmptyGisteren om 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

+7
Kaj
Mark
Jan...
sowhat
Dave Evans
Mauricedegier
Dromertje
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor Lithium

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap7%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap0%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap7%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap0%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap0%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap0%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap7%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap14%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap50%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 50% 
[ 7 ]
*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_lcap14%*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 14
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 08.04.09 22:40

Vandaag is het 15 jaar geleden dat Kurt Cobain dood werd aangetroffen.
Nu in *RTH* van het album NEVERMIND een grote hit from the Ninetees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Dromertje 08.04.09 22:45

Geweldig vind ik dit!!!! Pfff is het alweer zo lang geleden. Ik wilde nét naar een concert van ze en toen ineens kon het niet meer.. Sad
Is helemaal mijn ding en ik geef een héle dikke ......9!!!!!!
Dromertje
Dromertje
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 56
Woonplaats : Maarssen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Mauricedegier 08.04.09 22:53

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa heerlijk

mijn favoriete plaat van Nirvana

10
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6579
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Dave Evans 08.04.09 22:58

Ook mijn favoriete plaat van Nirvana, echter ik heb er maar een '7' voor over Smile
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  sowhat 08.04.09 23:33

Ik ben niet zo Nirvana, maar dit is een mooi liedje.
Ingetogen coupletten en wat steviger refrein. 8
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Jan... 09.04.09 0:08

I'm so happy......
Een 9!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Mark 09.04.09 0:26

Van mij ook een 9, een van de beste nummers. Very Happy
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 09.04.09 0:39

Oef Oef Oef. Wat een tijd was dat zeg. Een verademing voor mij in die tijd. Ik was helemaal bezig met techno en rock was wel zo fout. Totdat Nirvana ineens op Radio3 te horen was. Ik kan me herinneren dat bij Smells Like Teen Spirit ik eerst dacht dat het de zang van Sting was. Die stem leek er heel erg op. Ik zei dit nog tegen iemand bij de plaatselijke benzinepomp waar ik toen werkte. Destijds stond de radio aan en hoorde we Smells like......Jeetje....zowel de klant als ik vonden het toch wel heel bijzonder en vernieuwend.

Ok.....misschien draaf ik door....maar Nirvana heeft wat mij betreft een hele wereld van muziek voor mij opengetrokken. Nirvana zegt voor mij alles van ska, punk, rap, techno, hardrock...Dankzij hun ben ik echt muziek gaan beluisteren en ook andere stijlen en zelfs combinaties gaan waarderen.

Nu vermoed ik dat Dave al denkt "Huh......Kurt Cobain.....daar zit toch ook een hele hype omheen met zijn dood" Bollocks! Nirvana als trio was een gouden trio en voor zijn dood hadden zij al een mega grote stempel in de muziekwereld gedrukt.

I'm so excited,
I can't wait to meet you there,
And I don't care

en dan deze nog:

I miss you, I am not gonna crack.

Ik geef een 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 09.04.09 0:46

Zo zeg he.....ik zit hem nu pas te beluisteren. Herinneringen komen weer helemaal naar boven drijven. Wat een tijd was dat.....zo geweldig dit.

Ik weet niet wie dit nummer heeft voorgedragen voor RTH maar superbedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Dave Evans 09.04.09 0:56

Alex schreef:
Nu vermoed ik dat Dave al denkt "Huh......Kurt Cobain.....daar zit toch ook een hele hype omheen met zijn dood" Bollocks! Nirvana als trio was een gouden trio en voor zijn dood hadden zij al een mega grote stempel in de muziekwereld gedrukt.


Haha Alex, goed gezien hoor........
aardig bandje geweest Nirvana, maar echt niet meer dan dat Wink

Stelling: Dave Grohl maakt met de Foo Fighters betere muziek dan destijds met Nirvana
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 09.04.09 1:05

Gouden moment Lowlands 2008. Jan en Alex in de auto op het parkeerterrein vrijdagochtend die luisteren naar Nirvana - I am on a plain.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 09.04.09 1:06

Nee Dave. Je zit er toch naast.

Foo Fighters zijn leuk maar die kracht en energie van Nirvana is van verre terug te vinden bij de Foo Fighters.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Jan... 09.04.09 7:26

Bedankt Alex voor je enthousiaste reactie's, ik wordt hier helemaal vrolijk van. Ik kan het ook echt helemaal met je eens zijn. Ik had ook bij de eerste klanken van Smells like teen ook zoiets van: "What the hell is this?". Ik weet ook hoe geschokt ik was, toen Kurt zelfmoord pleegde, ik woonde nog bij mijn ouders en ging rond half 12 's a vonds ff lekker hard Nevermind draaien. Ik had nog een ticket voor het concert in Ahoy met mijn ex-zwager en de volgende dag ben ik naar het kaartenhuisje geweest en ben mijn geld gaan ophalen onder het motto: ik kom mijn erfernis ophalen. De vrouw van de ticket was helemaal van streek. Ja, ik herinner me ook dat we luisterden naar de JVM top 1000 en I'm on a plain langs kwam (I'm on a plain, I can't complain).

De stelling dat the Foo Fighters beter is is natuurlijk, nou ja, laat ik me maar koest houden voor degene die het indient. Hij weet nou eenmaal niet beter. Weer ben ik het helemaal eens met Alex, the Foo Fighters zijn best grappig, maar hebben gewoon niet dat extra wat Nirvana bent. Straks ga je nog zeggen, dat Creed of Nickelback ook beter was.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Kaj 09.04.09 8:13

Ik heb meer met Pearl Jam dan met Nirvana, maar kan me in retrospect wel indenken hoe de muziek van Nirvana eind jaren '80, begin jaren '90 moet zijn binnengekomen.
Laat niet na dat het muzikaal toch allemaal soms nét wat te nietszeggend is in mijn ogen, en dat het feit dat ze nú nog zo populair zijn bij veel luisteraars die ten tijde van Kurts zelfmoord nog in de luiers zaten, vooral met diens vroege dood te maken heeft - Nirvana-fan zijn is immers hartstikke cool!

Dit is op zich wel een vrij goed nummer trouwens, heb er toch wel een kleine 8 voor over Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3997
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Vleertje 09.04.09 9:23

25 Augustus 1991. Vleer was nog jong piep jong 19 jaar oud toog zij naar het belgische Pukkelpop te Hasselt. Samen met een vriendin tentje mee biertjes mee en een mooie line -up Ramones, Pogues, Sonic Youth, Frank Black (zanger Pixies) kortom dik de moeite van het reizen waard. Na een eerste rumoerige nacht op de camping sjokte vleer met vriendin naar het pukkelpop festivalterrein.

Welk bandje zou er als eerste staan Nirvana. Neverheard of Nirvana. Nou ja we gaan het beleven. En we beleefden het. De energie die van het podium afknalde staat mij bijna 18 jaar later nog in mijn geheugen gegrift. Nee Nirvana was niet zomaar een bandje. Tuurlijk is het zo dat als een artiest overlijd er altijd mensen zijn die de artiest dan ineens altijd al geweldig vonden.

3 jaar na pukkelpop is Nirvana groot en zullen ze zeker niet meer als openingsact fungeren maar als hoofdact. Ze komen naar Nederland velen om mij heen zijn door het dolle heen ze gaan eindelijk eindelijk Nirvana zien. 8 April ik ben jarig ik word 22 en ik krijg een klap in mijn gezicht als de dood van Kurt Cobain wereldnieuws wordt.

Overigens Lithium ook nog eens een pracht nummer. Ik ga er gewoon een hele dikke verdiende 9 voor geven.

Bijgaand voor de fans een opname van de openingsact pukkelpop 91. Goodmorning GOODMORNING









Laatst aangepast door Vleertje op 09.04.09 10:14; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : paar typo'tjes)
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 09.04.09 9:52

Wow, wat een enthousiasme, heeeerlijk Very Happy
Gister had ik zoals dat zo mooi heet een K*Tdag, zo'n dag dat alles fout gaat en je ff niet positief kan worden. Volgens mij heeft een ieder dat wel eens haha (anders ben ik de enige).
Anyway, moest ook nog ff een RTH plaatsen. Had al een lekkere afreageerplaat ingedachten maar zat te twijfelen tussen (iets) en Nirvana. Toen hoorde ik op 3FM dat het dus 15 jaar geleden was van Kurt. TOEVAL??? Vandaar Lithium, een hele fijne van deze groep. Een 9 van mij. Voor mij is MTV Unplugged het mooiste concert van Nirvana wat ik gezien heb. Prachtig ingetogen, terwijl je onderhuids voelt dat het enorm los kan gaan (keihard rocken) en dat dan niet gebeurt... Want wat konden ze ook lekker tekeergaan. Prachtig..
Oh ja, Foo Fighters is leuk, erg leuk, maar niet zo legendarisch als NIRVANA. Wel gaaf dat Dave Grohl het 2X flikt om enorm te scoren. Maar qua piramide van muziek klopt het precies dat hij drumde bij Nirvana Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Mark 09.04.09 12:13

Raver schreef:Voor mij is MTV Unplugged het mooiste concert van Nirvana wat ik gezien heb.
Die heb ik net een minuutje op staan nu. :O
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Miennnn 09.04.09 16:40

Van mij een 3 omdat Jan en Alex het zo'n goed nummer vinden.
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Dave Evans 09.04.09 17:27

Als.......Nirvana legendarisch is, dan is Pearl Jam dat ook!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 09.04.09 18:16

Tja, en Gerard Cox ook Very Happy
Vergelijking Pearl Jam en Nirvana is gebasseerd op het feit dat het onder noemer Grunge valt? Toch vindt ik dat appels met peren vergelijken. Dat wil niet zeggen dat Pearl Jam niet legendarisch is hoor Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  MrJohn 09.04.09 18:38

Miennnn schreef:[b]Van mij een 3 omdat Jan en Alex het zo'n goed nummer vinden.

??? Is dat een motivatie ?

Gr, MrJohn
[/b]


Laatst aangepast door MrJohn op 09.04.09 18:43; in totaal 2 keer bewerkt
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  MrJohn 09.04.09 18:40

Nirvana was als een flitsende meteoor, een totaal nieuw licht gevend aan de wereld. Kurt Cobain, een excellent artiest.

I just love this band and this song.

Dit is een 10 !

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Boontje 09.04.09 19:33

Ik doe een 9 omdat Mien het zo'n slecht nummer vindt Very Happy
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Jan... 09.04.09 20:27

Volgens mij heb je nog niet gestemd, John. Ik zie maar 1 tien in het klassement en die had Maurice al gegeven.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gast 09.04.09 21:16

Er heeft ook iemand een 1 gegeven zonder vermelding van enige rede......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - Lithium (live & loud) Empty Re: *RTH* Nirvana - Lithium (live & loud)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum