*RTH* Silversun Pickups - Lazy Eye
+11
Mirrr
Timmus
Dutchzaphod
Dave Evans
Chrisje
Kaj
MrJohn
Joostvdaa
sowhat
Roche
sokratikos
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Silversun Pickups - Lazy Eye" ?
*RTH* Silversun Pickups - Lazy Eye
[13-03-2013]
Silversun Pickups is een alternatieve rockband uit Los Angeles die werd opgericht in 2002. De band bestaat uit Brian Aubert, Nikki Monninger, Christopher Guanlao en Joe Lester.
De band bracht hun debuut-ep, Pikul, uit in juli 2005, en hun debuut-album, Carnavas, op 26 juli 2006. Hun tweede album, Swoon, werd uitgebracht op 14 april 2009. Het derde album, Neck of the Woods, werd uitgebracht op 8 mei 2012.
De sound van de band, die vaak meerdere overdubs van vervormde gitaren bevat, wordt vaak vergeleken met die van de Smashing Pumpkins. Brian Aubert´s afwisselend zachte en schreeuwende vocale stijl wordt vaak vergeleken met Coheed and Cambria en Kill Hannah.
We ranken het nummer Lazy Eye van het debuutalbum van Silversun Pickups
de videoclip bij de singleversie
live bij Letterman 2006 (tvdebuut) en 2012
Silversun Pickups is een alternatieve rockband uit Los Angeles die werd opgericht in 2002. De band bestaat uit Brian Aubert, Nikki Monninger, Christopher Guanlao en Joe Lester.
De band bracht hun debuut-ep, Pikul, uit in juli 2005, en hun debuut-album, Carnavas, op 26 juli 2006. Hun tweede album, Swoon, werd uitgebracht op 14 april 2009. Het derde album, Neck of the Woods, werd uitgebracht op 8 mei 2012.
De sound van de band, die vaak meerdere overdubs van vervormde gitaren bevat, wordt vaak vergeleken met die van de Smashing Pumpkins. Brian Aubert´s afwisselend zachte en schreeuwende vocale stijl wordt vaak vergeleken met Coheed and Cambria en Kill Hannah.
We ranken het nummer Lazy Eye van het debuutalbum van Silversun Pickups
de videoclip bij de singleversie
live bij Letterman 2006 (tvdebuut) en 2012
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Silversun Pickups - Lazy Eye
Soms mis je iets erg lekkers....daarom een 9!
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3549
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Leuk!!! Mooie muziek en prachtige androgyne stem! Als je denkt Wel wat eentonig komt ie ook nog eens los. Gaat mee in de longlist voor de nieuwe SWlijst:8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Inderdaad een aangename verrassing! Ik heb de albumversie tweemaal geluisterd. Jammer van het schreeuwerige stuk halverwege, maar verder een erg goede plaat die ik meteen aan mijn collectie heb toegevoegd. Een 8.
Superbe muziek, de vanaf het begin opborrelende spanning, die goed vastgehouden wordt, halverwege tot uitbarsting komt dankzij een orgastisch stukje muziek en ook daarna geen seconde aan kwaliteit inboet met een fraai outro als slot.
Complimenten voor de aanvrager !
Een 9.
Complimenten voor de aanvrager !
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Jeej, Silversun Pickups, jeej! Over het geheel genomen vind ik hun tweede album iets fijner, maar deze Lazy Eye is de uitschieter van de debuutplaat. Geweldig nummer, ik geef een 9!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Ik heb de tekst even doorgenomen en helaas zijn daar enkele fileer-momenten te vinden, maar ja, waar niet?
Niemand praat meer normaal... Engels in dit geval en wat wordt bedoeld is geen touw aan vast te knopen.
Een lui oog? Als dat alles is...
Maar goed, leuk om naar te luisteren, goede opbouw, goed midden en goed einde van het liedje, maar de tekst, noem mij maar dom, ik snap er echt helemaal niets van.
Ik geef een 7.
Dichterlijke vrijheid mag hoor, maar het doel van communicatie is toch om elkaar te begrijpen?
Dat gebeurt hier in ieder geval niet!
Niemand praat meer normaal... Engels in dit geval en wat wordt bedoeld is geen touw aan vast te knopen.
Een lui oog? Als dat alles is...
Maar goed, leuk om naar te luisteren, goede opbouw, goed midden en goed einde van het liedje, maar de tekst, noem mij maar dom, ik snap er echt helemaal niets van.
Ik geef een 7.
Dichterlijke vrijheid mag hoor, maar het doel van communicatie is toch om elkaar te begrijpen?
Dat gebeurt hier in ieder geval niet!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Me like, na één keer luisteren een 8!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik vraag me af wie de 1 heeft gerankt.
MrJohn- Chief
It wasn't me MrJohn
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
I know Dave, maar ik lees alleen maar lovende commentaren en zie ineens een 1 staan.
How weird is that
How weird is that
MrJohn- Chief
Er was geen aanvrager (anders had ik er dat wel bij gezet)...MrJohn schreef:Complimenten voor de aanvrager !
sokratikos- Music-Master
In dat geval zijn dan de complimenten voor jou sokra.
Chapeau
Chapeau
MrJohn- Chief
Leuk hè, die MusicMeter-ladder?sokratikos schreef:Er was geen aanvrager (anders had ik er dat wel bij gezet)...MrJohn schreef:Complimenten voor de aanvrager !
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Inderdaad Wel enorm veel luisterwerk als je t wil bijhouden, wat dus ook niet voortdurend lukt (zeker niet als je ook nog de Prehistorische MuMe-ladder erbij doet). Maar al veel moois ontdekt, en daar profiteert ook dit muziekforum weer van - zoals hier bij deze RTHKaj schreef:Leuk hè, die MusicMeter-ladder?sokratikos schreef:Er was geen aanvrager (anders had ik er dat wel bij gezet)...MrJohn schreef:Complimenten voor de aanvrager !
sokratikos- Music-Master
Een raar bandje dat is wat dit is, een zanger/gitarist met een vreemd soort afwijking van het gewone ADHD patroon, een drummer die qua mimiek en uitstraling Animal probeert te zijn helaas lukt dat nog niet qua drummen zelf, een bassiste die als een soort herrezen Tinkerbel al blij is dat ze zo een zware bass mag en kan tillen, en last but zeker niet least den toetsenist die het "nerd" zijn weer een paar stappen omhoog heeft gebracht met zijn verschijningsvorm die tevens ook met die verschijningsvorm de komische noot van dit gezelschap verzorgd.
Iets in mij zegt dat ik dit goed moet vinden en zo niet goed dan toch wel minstens redelijk, het gekke is dat het me werkelijk totaal niet kan boeien en me ook nergens echt raakt of dat ik ervan onder de indruk ben niets van dit alles integendeel.
Eerlijk gezegd vind ik er geen ruk aan en vrij zielloos gespeeld allemaal maar oke dat kan aan mij liggen, in ieder geval kom ik met de grootst mogelijke moeite echt niet veel verder dan een kleine 3 voor dit villa kakelbontgezelschapje.
Gast- Gast
Ik ben vorig jaar pas in de Silver Sun Pickups gedoken. Ze kwamen zo vaak voorbij op mijn geliefde ThisIsMyJam site dat ik dacht er moet toch blijkbaar iets in zitten. En dat klopt. Alleen is de consistentie ver te zoeken. Prachtige nummers worden afgewisseld met draken. Dit nummer kan ik wel pruimen. Een 7.
Zonder meer zes aangename minuten. Dikke 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Tja ben wat minder uitgelaten hierin dan de meesten hier, een kleine 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik hou van Techno, Electronica, en vuige rauwe synths.
Maar dit is wel heel erg lekker. De live versies zijn beter. Vooral hun debuut bij Letterman van 2006. Op 3:11 de effecten intrappen en los gaan, jammer dat ze niet doorgingen daarna. Ik zal helemaal uit mijn plaat gaan als ik dit hoor. Een mooie rauwdauw plaat. Gaat een 8 worden.
Maar dit is wel heel erg lekker. De live versies zijn beter. Vooral hun debuut bij Letterman van 2006. Op 3:11 de effecten intrappen en los gaan, jammer dat ze niet doorgingen daarna. Ik zal helemaal uit mijn plaat gaan als ik dit hoor. Een mooie rauwdauw plaat. Gaat een 8 worden.
Gast- Gast
Ik ben net zo enthousiast als de meeste mensen voor me. Gewoon een heel lekker plaatje. De vergelijking met de Smashing Pumpkins begrijp ik heel goed!
Een 9.
Een 9.
Alex schreef:. Ik zal helemaal uit mijn plaat gaan als ik dit hoor.
Ik zie dit helemaal voor me. Ik heb wat draaibeurten nodig gehad om een juist oordeel te kunnen geven. En jawel, moet ik het toegeven, dit is goed. Het geluidje en de beat zijn hardstikke prima en onderhoudend en de uitspatting vond ik eerst niks, maar later begreep ik het wel. Dat er daarna meteen gas wordt terug genomen vind ik juist prima werken, het houdt de spanning erin. Ga ik een 8 geven voor een Indie-bandje? Echt waar? Nee, ik hou nog wat reserve, want ik ben nou eenmaal een boekhouder.
7
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een 9 erbij. Heerlijk melodieus nummer dat, wat mij betreft, behalve qua gitaarmuziek ook qua stem en qua ´villa kakelbontgezelschap´ vergeleken kan worden met de Smashing Pumpkins. Erg lekker hoe die gitaarpartij eindigt op 1:21 en 2:03. Diverse dagen al een keer 3 achter elkaar op flink volume opgezet. Enne ... is dit geen typisch V500-nummer?
sokratikos- Music-Master
Mwahhhhhhh, aardig nummer, maar ik kom niet hoger dan een 6
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
De ranking is al gesloten maar ik had er een 9 voor gegeven!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Small Faces - Lazy Sunday
» *RTH* Bruno Mars – Lazy song
» *RTH* X-Press 2 ft. David Byrne - Lazy
» *RTH* Bruno Mars – Lazy song
» *RTH* X-Press 2 ft. David Byrne - Lazy
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: