*RTH* The Fray - Say When
+10
Chevy
Jan...
Miennnn
Kasper
Joostvdaa
sokratikos
MrJohn
Frodo
sowhat
Vleertje
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "The Fray - Say When"
*RTH* The Fray - Say When
(09-03-2013)
Weer 1 van het palletje afgestreept.
The Fray is een Amerikaanse rock-band uit Denver, Colorado, en bestaat uit vier groepsleden. Ze werden bekend dankzij hun single Over My Head (Cable Car), die in de top tien van de Billboard Hot 100 terecht kwam. De opvolger How to Save a Life werd een nog succesvollere single dat de band definitief in de mainstream bracht. Het moederalbum How to Save a Life werd meerdere malen platina. Vier jaar later kwam het tweede studioalbum The Fray uit, dat met You Found Me niet het succes van het vorig album en diens singles behaalde maar het toch goed deed. In 2012 kwam derde studioalbum Scars & Stories uit.
De band werd gevormd in 2002 en bestaat uit Isaac Slade (zanger en pianist), Joe King (gitaar en zang), Dave Welsh (gitaar) en Ben Wysocki (drum en percussie). De band heeft geen echte bassist en maakt gebruik van tourbandleden. Zij worden wel eens vergeleken met Coldplay, maar zelf zeggen ze veel invloeden te hebben ondergaan van U2, Better Than Ezra en Counting Crows. Ze benadrukken dat ze zichzelf geen Christelijke band noemen, hoewel er dikwijls vergelijkingen in die richting worden gemaakt.
Van het tweede album van The Fray uit 2009 genaamd The Fray ranken we vanavond het nummer Say When.
Weer 1 van het palletje afgestreept.
The Fray is een Amerikaanse rock-band uit Denver, Colorado, en bestaat uit vier groepsleden. Ze werden bekend dankzij hun single Over My Head (Cable Car), die in de top tien van de Billboard Hot 100 terecht kwam. De opvolger How to Save a Life werd een nog succesvollere single dat de band definitief in de mainstream bracht. Het moederalbum How to Save a Life werd meerdere malen platina. Vier jaar later kwam het tweede studioalbum The Fray uit, dat met You Found Me niet het succes van het vorig album en diens singles behaalde maar het toch goed deed. In 2012 kwam derde studioalbum Scars & Stories uit.
De band werd gevormd in 2002 en bestaat uit Isaac Slade (zanger en pianist), Joe King (gitaar en zang), Dave Welsh (gitaar) en Ben Wysocki (drum en percussie). De band heeft geen echte bassist en maakt gebruik van tourbandleden. Zij worden wel eens vergeleken met Coldplay, maar zelf zeggen ze veel invloeden te hebben ondergaan van U2, Better Than Ezra en Counting Crows. Ze benadrukken dat ze zichzelf geen Christelijke band noemen, hoewel er dikwijls vergelijkingen in die richting worden gemaakt.
Van het tweede album van The Fray uit 2009 genaamd The Fray ranken we vanavond het nummer Say When.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67
Re: *RTH* The Fray - Say When
Ik kan me wel wat voorstellen bij de gemaakte vergelijkingen, maar ondanks dat ik het niet heel echt slecht vind constateer ik ook een kwaliteitsverschil met bands als U2, Coldplay en Counting Crows.
Het is wel aardig gedaan maar nergens wordt het echt heel goed.
Een 6.
Het is wel aardig gedaan maar nergens wordt het echt heel goed.
Een 6.
Goed verzorgde muziek, waar ik overigens niet lyrisch van word. Een mager zesje.
De vergelijking met U2 is absurd. Ze zouden wel willen, maar ze mogen nog niet eens de voeten kussen van Bono en zijn kompanen.
De vergelijking met U2 is absurd. Ze zouden wel willen, maar ze mogen nog niet eens de voeten kussen van Bono en zijn kompanen.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Lees de meningen van SoWhat, Frodo en MrJohn en dan is mijn magere 4 verklaarbaar
Gast- Gast
Sluit me ook aan bij de vorige meningsuitingen. Inspiratie van U2 kan ik in dit nummer nergens herkennen. Wel iets van Counting Crows in de wat zeurderige zangstem. Vergelijken met Coldplay is wel terecht, maar het is wel kwalitatief minder en/of anders weinig onderscheidend daarvan. Niet de 13e maar wel 1tje in het dozijn der Coldplay-klonen. Een kleine 5
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Degelijke plaat, maar niet meer dan dat. Ik waardeer het wel iets hoger dan mijn voorgangers met een kleine 7. Duurt even voordat de plaat op gang komt maar dan luistert het prima weg. How to safe a life vind ik wel stukken beter.
Weet niet wat het is met dit plaatje en waar het in zit, maar het triggert me elke keer compleet. Als ik een ander uit moet leggen wat ik hier 'zo geweldig' aan vind, dan kan ik dat gewoonweg niet. Maar feit is dat ik er compleet weg van ben. Elke keer weer. Een 10.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
The Fray doet mij altijd aan Coldplay denken!
En aangezien ik daar ook niet van houdt, geef ik een 4
En aangezien ik daar ook niet van houdt, geef ik een 4
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
wat een wisselvallig nummer. Sommige gedeelten klinken echt helemaal ruk maar halverwege kleurd het nummer best aardig. 5-je
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wat een magere reacties op zo'n fantastisch nummer!
U2? Een grapje zeker? Ik hoor nog meer U2 in Michael Jackson.
Counting Crows? Die band ken ik niet goed genoeg, maar als August and Everything After een beetje een indicatie is...
Coldplay? Nee, dat hoor ik er ook totaal niet in. Say When is een echt rocknummer, daar waar Coldplay toch meer poppy rock is.
How to Save a Life (die kent iedereen hier wel), dat is richting Keane/Coldplay, ja. Dit niet.
Twee gitaristen en dat is goed te horen hier. Een stevige basis en een nummer dat nergens overdreven hoeft te doen om te imponeren. Gewoon één van de vele goede rocknummers.
U2? Een grapje zeker? Ik hoor nog meer U2 in Michael Jackson.
Counting Crows? Die band ken ik niet goed genoeg, maar als August and Everything After een beetje een indicatie is...
Coldplay? Nee, dat hoor ik er ook totaal niet in. Say When is een echt rocknummer, daar waar Coldplay toch meer poppy rock is.
How to Save a Life (die kent iedereen hier wel), dat is richting Keane/Coldplay, ja. Dit niet.
Twee gitaristen en dat is goed te horen hier. Een stevige basis en een nummer dat nergens overdreven hoeft te doen om te imponeren. Gewoon één van de vele goede rocknummers.
Ik vind het heel erg saai, maar ze kunnen wel spelen, voor dit nummer een 3, juist daarom!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Zeikerig nummer, slap aftreksel van hier al eerder genoemde bands.
Een 3.
Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Goh wat een lage cijfers hier, vind dit wel een dikke 7 waard......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: