*RTH* Slimme Schemer ft Tido - Jelle
+15
Mies
Jan...
Kaj
Kasper
Mirrr
snoopy
Frodo
Berend
Joostvdaa
Dave Evans
Led-Zep
MrJohn
sowhat
carpi
Vleertje
19 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Slimme Schemer ft. Tido - Jelle
*RTH* Slimme Schemer ft Tido - Jelle
[03-03-2013]
Gisteren het origineel vandaag de parodie die toch zeker ook een flinke hit was.
Arjen Henrik Lubach (Lutjegast, 22 oktober 1979) is schrijver, cabaretier en televisiepresentator.
In 2001 scoort Lubach samen met Janine Abbring een nummer 3-hit onder het pseudoniem Slimme Schemer ft. Tido. Dit nummer ('Jelle') is als grap ontstaan rond het Noorderslagfestival en is een parodie op Stan van de Amerikaanse rapper Eminem en de Britse zangeres Dido. Het handelt over een fan, Jelle, die teleurgesteld De Kast-zanger Syb van der Ploeg toezingt en hem verwijt dat hij niet op zijn berichten reageert.
Sinds 2001 treedt Lubach op met zijn theatergezelschap Op Sterk Water en stond daarmee o.a. op Lowlands, Hard Gelach, Laughing Matters en in theaters in Nederland en België. Andere bekende (ex) Op Sterk Water-spelers zijn Roel van Velzen, Klaas van der Eerden en Daniel Koopmans.
In de zomer van 2009 speelde Arjen samen met cabaretier Tim Kamps op het reizende festival de parade met de voorstelling het Monica da Silva Trio. Ook in 2011 stond Lubach met Kamps op de Parade.
Sinds 2005 maakt Lubach - samen met Edo Schoonbeek en Pieter Jouke - de internetsite Buro Renkema, waarvan de items ook te zien waren bij Pauw & Witteman, Koppensnellers en De Wereld Draait Door. In juni 2007 dreigde ABN AMRO met stappen omdat er op internet een persiflage op het internet-bankieren van de ABN AMRO was verschenen. De bank trok zich terug toen Buro Renkema weigerde de flashvideo offline te halen.
Begin 2007 was hij te zien in de jury van het programma Lama Gezocht. Vanaf eind 2007 presenteerde hij van maandag tot en met donderdag - samen met Patrick Lodiers - De nieuwste show voor BNN. Sinds september 2009 verzorgt Lubach samen met Edo Schoonbeek onder de naam MC T-Lex de "Rapservice" voor het AVRO-programma Koefnoen. Arjen Lubach deed in 2010 mee in het tv-programma Wie is de Mol waar hij in de zevende aflevering afviel. In juni 2010 richtte hij samen met vijf vrienden de website Recensiekoning op, waarvoor hij regelmatig schrijft.
Nou ja heel interessant natuurlijk maar we zijn hier om zijn hit te ranken die hij als Slimme Schemer ft Tido gescoord heeft en dat gaan we dan ook maar eens doen!
Gisteren het origineel vandaag de parodie die toch zeker ook een flinke hit was.
Arjen Henrik Lubach (Lutjegast, 22 oktober 1979) is schrijver, cabaretier en televisiepresentator.
In 2001 scoort Lubach samen met Janine Abbring een nummer 3-hit onder het pseudoniem Slimme Schemer ft. Tido. Dit nummer ('Jelle') is als grap ontstaan rond het Noorderslagfestival en is een parodie op Stan van de Amerikaanse rapper Eminem en de Britse zangeres Dido. Het handelt over een fan, Jelle, die teleurgesteld De Kast-zanger Syb van der Ploeg toezingt en hem verwijt dat hij niet op zijn berichten reageert.
Sinds 2001 treedt Lubach op met zijn theatergezelschap Op Sterk Water en stond daarmee o.a. op Lowlands, Hard Gelach, Laughing Matters en in theaters in Nederland en België. Andere bekende (ex) Op Sterk Water-spelers zijn Roel van Velzen, Klaas van der Eerden en Daniel Koopmans.
In de zomer van 2009 speelde Arjen samen met cabaretier Tim Kamps op het reizende festival de parade met de voorstelling het Monica da Silva Trio. Ook in 2011 stond Lubach met Kamps op de Parade.
Sinds 2005 maakt Lubach - samen met Edo Schoonbeek en Pieter Jouke - de internetsite Buro Renkema, waarvan de items ook te zien waren bij Pauw & Witteman, Koppensnellers en De Wereld Draait Door. In juni 2007 dreigde ABN AMRO met stappen omdat er op internet een persiflage op het internet-bankieren van de ABN AMRO was verschenen. De bank trok zich terug toen Buro Renkema weigerde de flashvideo offline te halen.
Begin 2007 was hij te zien in de jury van het programma Lama Gezocht. Vanaf eind 2007 presenteerde hij van maandag tot en met donderdag - samen met Patrick Lodiers - De nieuwste show voor BNN. Sinds september 2009 verzorgt Lubach samen met Edo Schoonbeek onder de naam MC T-Lex de "Rapservice" voor het AVRO-programma Koefnoen. Arjen Lubach deed in 2010 mee in het tv-programma Wie is de Mol waar hij in de zevende aflevering afviel. In juni 2010 richtte hij samen met vijf vrienden de website Recensiekoning op, waarvoor hij regelmatig schrijft.
Nou ja heel interessant natuurlijk maar we zijn hier om zijn hit te ranken die hij als Slimme Schemer ft Tido gescoord heeft en dat gaan we dan ook maar eens doen!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Re: *RTH* Slimme Schemer ft Tido - Jelle
Ik heb dit dus even opgezocht bij het ranken van Eminem. Ik vind het een leuke parodie. Muzikaal natuurlijk niet van dezelfde productie/zangkwaliteit als Eminem/Dido, maar leuk bedacht/gejat. Flauw van De Kast dat ze er een rechtzaak over begonnen, dat Slimme Schemer/Tido zouden hebben meegelift op de bekendheid van De Kast - eerder op de bekendheid van Eminem, en diende het liedje alleen als extra publiciteit voor De Kast, dacht ik zelf.
Als grap zou het een 7 krijgen, als liedje toch maar een 6.
Een 6 dus.
Als grap zou het een 7 krijgen, als liedje toch maar een 6.
Een 6 dus.
carpi- Music-freak
- Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Ik vind het even ellendig als het origineel, een 1 dus.
Leeftijd : 67
Waar het origineel gisteren een flonkerend juweeltje is in de muziekwereld van alledag, ontbeert deze cover artisticiteit en smaak.
De 8 voor het origineel van zaterdag wordt dan ook gevolgd door een 4 voor deze mislukte cover of parodie of hoe je het ook wilt noemen.
De 8 voor het origineel van zaterdag wordt dan ook gevolgd door een 4 voor deze mislukte cover of parodie of hoe je het ook wilt noemen.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Hoe diep kun je afzinken??
Schijnbaar nog dieper dan ik in mijn ergste vermoedens kon vermoeden, wat een absoluut drama en muzikale droefenis, maar heel gauw vergeten deze vreselijke marteling voor een ieder met enige muzikale smaak en nooit meer aan terug denken.
Ook voor deze en op zeer eenzame hoogte staande totale baggerplaat een 1.
Gast- Gast
Leuke parodie!
Een 1
Een 1
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Henk Wijngaard stijgt opeens erg in mijn waardering Dus zou een 1 hier gerechtigd zijn. Maar omdat de parodie wel leuk bedacht is, 2 bonuspuntjes!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Een leuk bedachte parodie waar ik wel om kan lachen, maar als lied op zichzelf natuurlijk niet zo geweldig. Een 6.
Ik sluit me volledig bij Joost aan. Ook qua ranking.
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1931
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
wat een droefenis.....een 1
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Ja dit vind ik dus helemaal niks, hou hier totaal niet van, een 2 ......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Waar Dido echt een goede toevoeging is bij Stan, is de zang hier gewoon dramatisch. De rap is aardig bedacht, maar uitvoering matig. Een 2.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Leuke parodie. Genoeg geluisterd destijds om nu de url van de 'fanpagina' (die bestond overigens niet echt, ik heb er destijds uiteraard naar gezocht ) die in het nummer genoemd wordt uit mn hoofd te kennen. Websites bouwen op het tmfweb.nl-domein, waar is de tijd?
Laatst aangepast door Kaj op 05.03.13 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Het idee is erg leuk maar de manier van zingen is zo tenenkrommend slecht, dat het uiteindelijk niet geslaagd is.
3
3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Met mijn vriendin van destijds heb ik hier erg om gelachen. Vooral cavia Sybje, geweldig..Ik ga niet mee met de zuurpruimen die een hoogstaande muzikale prestatie verwachtten en hun neus ophalen voor een leuke parodie. Iedereen "moet" Eminem leuk vinden. Ik kende dit eerder dan het origineel, voor mij is het een herinnering aan een leuke tijd. Een 9 dus
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4075
Leeftijd : 58
Geslaagde parodie. De reactie van de Kast maakt die nog geslaagder. Net als het origineel een 6
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Parodie van niks, een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Bah bah bah een dikke 1
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Vreselijke stem die voor mij een voor de rest geslaagde parodie (tekst en muziek zijn ok) helemaal verkloot. Ik geef hem niet gauw, maar voor mij een dikke vette 1.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: