*RTH* Air - Electronic performers
+9
Led-Zep
Dutchzaphod
Miennnn
Frodo
Jan...
sowhat
Joostvdaa
MrJohn
sokratikos
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Air - Electronic performers" ?
*RTH* Air - Electronic performers
[25-02-2013]
Electro-verzoekje
Air is een band uit Frankrijk (ze worden ook wel Air French Band genoemd), bestaand uit twee leden, Nicolas Godin en Jean-Benoît Dunckel.
Air werd opgericht in 1995. Hun zeer gewaardeerde tweede album Moon Safari zorgde voor hun doorbraak. Dit album werd gevolgd door de albums The Virgin Suicides (soundtrack), 10000Hz Legend en Talkie Walkie. Hun eerste album, Premiers Symptomes, werd direct na het succes van Moon Safari opnieuw uitgebracht.
Air staat vooral bekend om hun warme geluid, afkomstig uit allerlei vintage synthesizers uit de jaren 70 en andere oude instrumenten (onder andere Minimoog, Korg MS20, Solina String Ensemble, Wurlitzer en Rhodes). Ze halen hun invloeden uit bands/artiesten zoals Jean Michel Jarre, Vangelis, Pink Floyd, Burt Bacharach, Tangerine Dream, The Cars, Tomita en Serge Gainsbourg. Air heeft hier en daar ook duidelijke jazzinvloeden, ze zijn in elk geval niet vies van een stukje improvisatie als ze live optreden.
Voordat Air opgericht werd speelden Godin en Dunckel in de band Orange met namen als Alex Gopher, Xavier Jamaux en Etienne de Crécy. Deze namen komen later ook weer terug in remixen van Airs nummers.
De muziek van Air wordt vaak gebruikt in documentaires en films als achtergrondmuziek. Er bestaan nog vijf andere bands of artiesten die opereren onder de naam Air.
We ranken het nr Electronic Performers,
het openingsnr van het 3e Air-album 10000 Hz Legend (2001)
Electro-verzoekje
Air is een band uit Frankrijk (ze worden ook wel Air French Band genoemd), bestaand uit twee leden, Nicolas Godin en Jean-Benoît Dunckel.
Air werd opgericht in 1995. Hun zeer gewaardeerde tweede album Moon Safari zorgde voor hun doorbraak. Dit album werd gevolgd door de albums The Virgin Suicides (soundtrack), 10000Hz Legend en Talkie Walkie. Hun eerste album, Premiers Symptomes, werd direct na het succes van Moon Safari opnieuw uitgebracht.
Air staat vooral bekend om hun warme geluid, afkomstig uit allerlei vintage synthesizers uit de jaren 70 en andere oude instrumenten (onder andere Minimoog, Korg MS20, Solina String Ensemble, Wurlitzer en Rhodes). Ze halen hun invloeden uit bands/artiesten zoals Jean Michel Jarre, Vangelis, Pink Floyd, Burt Bacharach, Tangerine Dream, The Cars, Tomita en Serge Gainsbourg. Air heeft hier en daar ook duidelijke jazzinvloeden, ze zijn in elk geval niet vies van een stukje improvisatie als ze live optreden.
Voordat Air opgericht werd speelden Godin en Dunckel in de band Orange met namen als Alex Gopher, Xavier Jamaux en Etienne de Crécy. Deze namen komen later ook weer terug in remixen van Airs nummers.
De muziek van Air wordt vaak gebruikt in documentaires en films als achtergrondmuziek. Er bestaan nog vijf andere bands of artiesten die opereren onder de naam Air.
We ranken het nr Electronic Performers,
het openingsnr van het 3e Air-album 10000 Hz Legend (2001)
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Air - Electronic performers
Ik heb geen verstand van synthesizers, maar deze muziek is subliem.
Gedragen ritme met verschillende invloeden.
Zo mooi, Raver en Timmus hebben het al vaker gehad over Air. Ik moet me er eens meer in gaan verdiepen.
Een 9.
Gedragen ritme met verschillende invloeden.
Zo mooi, Raver en Timmus hebben het al vaker gehad over Air. Ik moet me er eens meer in gaan verdiepen.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik ben wel een fan van Air, maar vind het album waar deze RtH vandaan komt één van hun mindere. Dit is dan wel weer één van de betere nummers daarvan, vooral door de mooie opening en het prachtige einde. Het middenstuk met de 'zang'/stem vind ik minder geslaagd. Toch moet ik dit album maar weer eens luisteren, want ik vind het beter dan het in mijn herinnering was al haalt het bij lange na niet het niveau van Moon safari. Een kleine 7 voor deze RtH.
Ik vind dit te lang en te eentonig. 3
All I need met die leuke zangeres vind ik dan wel weer leuk.
Leeftijd : 67
Het begin is best aarrdig maar als het zang (?) gedeelte komt, dan zakt het peil heel diep. Jammer, een 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een nogal wisselend plaatje. Het intro vond ik sterk, de overgang na een ruime minuut ronduit bagger. Waarom de zang vervormd wordt is mij een raadsel; ik kan het iig niet waarderen. Het laatste stukje met het outro is weer heel mooi.
Na wikken en wegen wordt het samen een 6.
sowhat schreef:Ik vind dit te lang en te eentonig. 3
Helemaal met Sowhat eens!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik ben (nog) geen kenner, maar ik durf te stellen dat ik inmiddels wel een beetje het kaf van het koren kan scheiden en dit zijn volle korenaren hoor! Voor mij een 8
Ook ik ben geen kenner en als ik deze plaat hoor kan ik daar alleen maar verschrikkelijk blij om zijn want dat zou betekenen dat ik nog veel meer van deze mij tot de grenzen van de gekte brengende herrie had moeten luisteren.
Of ik dit nu gewoon beluister, in een vierkant, ondersteboven of in een rondje maakt allemaal geen moer uit ik kan hier niets maar dan ook echt niets in ontdekken waarvan ik zeg ja dit vind ik leuk of mooi o.i.d..
Voor deze "natte droom" van iedere electronica boer heb ik dan ook niet meer dan een vette 1 over zo en dan nu maar gauw naar de beste singles van de Stones uit de sixties luisteren voordat er ergens kortsluiting in mijn hersenpan ontstaat door deze meuk van Air.
Of ik dit nu gewoon beluister, in een vierkant, ondersteboven of in een rondje maakt allemaal geen moer uit ik kan hier niets maar dan ook echt niets in ontdekken waarvan ik zeg ja dit vind ik leuk of mooi o.i.d..
Voor deze "natte droom" van iedere electronica boer heb ik dan ook niet meer dan een vette 1 over zo en dan nu maar gauw naar de beste singles van de Stones uit de sixties luisteren voordat er ergens kortsluiting in mijn hersenpan ontstaat door deze meuk van Air.
Gast- Gast
sowhat schreef:Ik vind dit te lang en te eentonig. 3
I beg to differ, qua muzikale creatie en innovatie heeft dit veel meer te bieden dan de eindeloos voortkabbelende stem in All I Need. Het is niet altijd alleen maar goed, omdat er een vrouw te horen is he
MrJohn- Chief
Sorry Johnnie Boy, maar ik vind het een beetje lullig commentaar naar So What. We kennen allemaal SW zijn voorliefde voor vrouwenpop, daar is niks mee. All I need is juist zo'n smaakvol nummer geworden door een evenwichtige combinatie van een vrouwenstem en begeleidende en warme synths. Dit nummer is veel en veels te grillig en te onevenwichtig. Dus wat mij betreft had SW (en Mien) gewoon gelijk.
Dit is mijn favo trouwens, vooral door de supergave en vooral lekkere video-clip,
mijn god wat een lekker wijf. oh sorry...
Dit is mijn favo trouwens, vooral door de supergave en vooral lekkere video-clip,
mijn god wat een lekker wijf. oh sorry...
Jan...- Music-Master
Ach schei toch uit Jan. Juist jij met je felle aanvallen op alles en iedereen, die van Muse, allerlei Indie bands en nog meer aanwinsten uit de Zeroes houdt, zou deze amusante noot moeten kunnen begrijpen
Trouwens, sowhat is heus wel mans genoeg om zichzelf te verweren, als hij zich miskend zou voelen.
Trouwens, sowhat is heus wel mans genoeg om zichzelf te verweren, als hij zich miskend zou voelen.
MrJohn- Chief
Dit is niet aan mij besteed.
Een 2
Een 2
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
OK John, ik vind deze reactie echt nergens over gaan. Je zit een paar ouwe koeien uit de sloot te halen, daar wordt ik misselijk van. Daarom heb ik besloten hiermee te stoppen. Bekijk het maar.
Jan...- Music-Master
Frodo schreef:Een nogal wisselend plaatje. Het intro vond ik sterk, de overgang na een ruime minuut ronduit bagger. Waarom de zang vervormd wordt is mij een raadsel; ik kan het iig niet waarderen. Het laatste stukje met het outro is weer heel mooi.
Daar kan ik mij in vinden, overigens wel na het nummer een aantal keren gehoord te hebben, na de eerste keer kwam ik nog niet tot een voldoende!
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Inderdaad, mooie intro en outtro, middenstuk verpest het, een 5.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Nou MrJohn. Je praat nu echt een beetje onzin.
Het nummer All I need, kabbelt niet voort. En ja, die zangeres heeft een fucking mooie stem. Juist die combinatie met dat einde waar de Korg MS 20 filter helemaal opengetrokken wordt, maakt dat nummer zo krachtig. De rauwheid en ruis uit die MS20 met die zuiverheid van de zangeres maakt het nummer mooi.
Dat kan ik uit dit nummer echt niet horen. Dit nummer heeft een mooi intro. Maar bij het intro denk ik wel, ok, laat die bassdrum kick er maar in komen. Dat gebeurd dus niet en het valt als een plumppudding in elkaar. Dit nummer is te snel in elkaar gezet, zit geen bezieling in. Klinkt ontzettend glad want ik kan geen grommende rauwe synth meer horen.
Dit nummer gaat gewoon een 3 krijgen.
Overigens, een Korg MS10 heeft een nog vuigere filter, maar die heeft maar 1 oscillator. Ik werk nog steeds met beide synths. Heb er altijd plezier van.
Het nummer All I need, kabbelt niet voort. En ja, die zangeres heeft een fucking mooie stem. Juist die combinatie met dat einde waar de Korg MS 20 filter helemaal opengetrokken wordt, maakt dat nummer zo krachtig. De rauwheid en ruis uit die MS20 met die zuiverheid van de zangeres maakt het nummer mooi.
Dat kan ik uit dit nummer echt niet horen. Dit nummer heeft een mooi intro. Maar bij het intro denk ik wel, ok, laat die bassdrum kick er maar in komen. Dat gebeurd dus niet en het valt als een plumppudding in elkaar. Dit nummer is te snel in elkaar gezet, zit geen bezieling in. Klinkt ontzettend glad want ik kan geen grommende rauwe synth meer horen.
Dit nummer gaat gewoon een 3 krijgen.
Overigens, een Korg MS10 heeft een nog vuigere filter, maar die heeft maar 1 oscillator. Ik werk nog steeds met beide synths. Heb er altijd plezier van.
Gast- Gast
Ik sluit me aan bij de kritische commentatoren. Vierpunter.
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Het middenstuk is idd minder, vooral door die vervormde stem (kan mooi zijn maar is het hier niet). Het beginstuk maar vooral het eindstuk wel goed. Ik kom wikkend en wegend tot een naar boven afgeronde 7
Wat een verdeeldheid: alle cijfers zijn al gegeven
Wat een verdeeldheid: alle cijfers zijn al gegeven
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Moon Safari is onovertroffen, maar 10 000 Hz Legend is ook een uitstekend album.
De gemiddelde speelduur van de nummers op laatstgenoemde plaat is ook beduidend langer. En dat is meteen de kern van deze plaat: er staan geen briljantjes op a la All I Need, maar ze nemen de tijd voor hun nummers, wat uitmondt in een uiterst verzorgde en gedoseerde opbouw.
Een 9 voor deze prima albumopener.
De gemiddelde speelduur van de nummers op laatstgenoemde plaat is ook beduidend langer. En dat is meteen de kern van deze plaat: er staan geen briljantjes op a la All I Need, maar ze nemen de tijd voor hun nummers, wat uitmondt in een uiterst verzorgde en gedoseerde opbouw.
Een 9 voor deze prima albumopener.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: