Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 08-05 Sokra zaagt door
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 12:05 van Ries

» Mei 2024
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 9:15 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 8:53 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 8:48 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 8:43 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 8:40 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Mastermixer Ben Liebrand EmptyVandaag om 8:36 van Ries

» Introquiz Mei staat klaar
Mastermixer Ben Liebrand EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Marsha’s jukebox (6 mei)
Mastermixer Ben Liebrand Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
Mastermixer Ben Liebrand Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Mastermixer Ben Liebrand Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
Mastermixer Ben Liebrand Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
Mastermixer Ben Liebrand Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Mastermixer Ben Liebrand Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Mastermixer Ben Liebrand Empty04.05.24 12:44 van sowhat


Mastermixer Ben Liebrand

Ga naar beneden

Mastermixer Ben Liebrand Empty Mastermixer Ben Liebrand

Bericht  sokocat 31.03.09 1:30

Hoi allemaal,
Kennen jullie hem nog: Ben Liebrand? Maakt "In The Mix" op Radio Veronica. Weliswaar zijn het twee uur non-stop mixen (80's of 90's plaatjes aan elkaar 'gelast') , maar toch..
Hetgeen waar Ben het meest bekend mee is, zijn toch wel zijn roemruchte wekelijkse Minimixen en Grandmixen aan het eind van ieder jaar. De Minimix is tegenwoordig iedere zaterdagavond te horen om 'twee platen over negen' in het programma "Disco Inferno" van DJ Sven op Radio Veronica.
In de jaren '80 maakte Ben ook al minimixen, toen werden ze altijd uitgezonden op hetzelfde tijdstip op de vrijdagavond. Ik geloof, begonnen bij "Bart en de Zwart", later ook verder gegaan in de programma's "Curry & Van Inkel", "Stenders & Van Inkel" , "Dinges/Staverman & Van Inkel" en ga zo maar door. In oktober 1991 maakte Ben Liebrand gebruik van een zgn. 'Boordcomputer'. Op een vrijdagavond werden luisteraars opgeroepen om een naam voor zijn Boordcomputer te verzinnen. De week daarop zat ik aan de radio gekluisterd, want ik had ook een 'naam' ingezonden..'voor de grap'. En ja hoor, na wat gegraaf in een enorme postzak door Jeroen van Inkel, werd uitgerekend míjn inzending er nog uitgevist ook...! Later datzelfde jaar kwam ik ze tegen in Escape in Amsterdam, tijdens de Veronica House Party op 27 december, waar ik kaarten voor gewonnen had.. (die werden in okt.'91 in het programma van Jeroen weggegeven). Sta je daar ineens oog in oog met je radiohelden..! Zat ik pasgeleden nog dance muziek te draaien..midden in de nacht..kom ik op een idee voor een minimix. Dacht: Nou, laat ik Ben maar ff mailen..(ik kon het niet laten het e.e.a erbij te melden, waaronder het feit, dat ik veel dance muziek op cd maxisingle had verzameld... kijk ik nietsvermoedend de volgende dag: Ja hoor..een reactie! Van de enige echte Mastermixer, -velen kennen hem wel van de Grandmixen - Ben Liebrand...! Wat blijkt? Hij is nog naarstig op zoek naar muziek uit de jaren '90, met name uit de tweede helft van de jaren '90...!!! Zoals Ben himself mailde naar mij: "..En nou schrijf jij dat je precies datgene tijden lang hebt verzameld. De nummers die je noemt heb ik niet op cd en precies daar zou je mij kunnen helpen...."
Kortom: .. ik mag door mijn hele cdmaxi-single verzameling "wroeten", op zoek naar geschikte muziek uit de jaren '90, dat dan allemaal door Ben 'ingelezen' gaat worden op zijn computer systeem in zijn studio..(zodat hij het kan gebruiken voor óf een Minimix, óf dat sommige versies op cd komen te staan...) .. Ik hoefde geen lijst te maken, met de Buma rechten zit alles wel snor.. en wie weet zit ik straks koffie te drinken aldaar, met de Mastermixer himself...!
Ik hou jullie op de hoogte ... was getekend: een gelukkige cat Sokocat cat
sokocat
sokocat
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1012
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 50
Woonplaats : Culemborg

Terug naar boven Ga naar beneden

Mastermixer Ben Liebrand Empty Re: Mastermixer Ben Liebrand

Bericht  Gast 31.03.09 8:13

Music Jazeker, ken ik Ben Liebrand DJ 2

Zie maar eens op deze site "In the Spotlight" van 15-1 tot 22-1 Very Happy

Leuk verhaal dat je hem mischien gaat ontmoeten. Ik heb hem ook een keer een hand mogen geven. Hij stond te draaien in Meppel (zomers openlucht), toen moest ik toch ff naar hem toe. Ik heb Ben bedankt voor mijn "music-wake-up" toen ik de Grandmix 1986 hoorde.

Wacht zijn mix-cd weer af, mischien staan er fragmenten van jouw CD-singles op haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mastermixer Ben Liebrand Empty Mastermixer Ben Liebrand

Bericht  sokocat 31.03.09 23:02

Ha Raver,

Dank voor je reactie! Ik heb idd jouw Spotlight gelezen..(..nú pas..? Embarassed ), (ben getipt door Dave Evans trouwens..)..en ik maar denken dat mijn verhaal aan de lange kant was...!
Ik moet alleen nog alle filmpjes gaan bekijken van You-Tube die je er allemaal tussen hebt geplakt... (helemaal toppie trouwens..!) maar dat ga ik zeker doen. (Wie weet ga ik ze nog allemaal opslaan op mijn pc ook nog.)
Tja, ik weet niet of er eventueel muziekwerk uit mijn collectie een cd of 'in the mix' uitzending gaat halen.. (uiteraard hoop ik van wel..) maar ik heb Master Ben al laten weten uitgesorteerd te zijn en wacht nu op een reactie...dus dat wordt nog wat....met zo'n 700(!!!) cd-maxisingles uit de jaren '90... DJ
sokocat
sokocat
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1012
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 50
Woonplaats : Culemborg

Terug naar boven Ga naar beneden

Mastermixer Ben Liebrand Empty Re: Mastermixer Ben Liebrand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum