Verrukkelijke 500 - Editie 2012 - 1e Lustrum!
+36
sokocat
muis
Onweerwolf
Laxus12
noes
Timmus
Marleen
Frodo
Joyce
Joostvdaa
Roadrunner
snoopy
jrl74
forzautregivo
Marsha
sokratikos
Chrisje
Chevy
sowhat
Sjoerd
Colijn1984
Roche
Ron_
Keano
Kaj
Erwin
Vleertje
LarryMullen
Mirrr
Kasper
Dutchzaphod
MrJohn
Jorg
Dave Evans
Berend
Grafmat
40 plaatsers
Pagina 6 van 15
Pagina 6 van 15 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15
Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2012 - 1e Lustrum!
Ik ben het met roadrunner eens
Persoonlijke blijmakers in de lijst van Chevy zijn met name songs:ohia, Nick Cave (natuurlijk), Cure.
Mijn lijst nadert nu de 600 nummers nog 400 in volgorde te zetten. Ik ga blij zijn als 1 tot 10 procent van mijn lijst de uiteindelijke V500 gaat halen.
Persoonlijke blijmakers in de lijst van Chevy zijn met name songs:ohia, Nick Cave (natuurlijk), Cure.
Mijn lijst nadert nu de 600 nummers nog 400 in volgorde te zetten. Ik ga blij zijn als 1 tot 10 procent van mijn lijst de uiteindelijke V500 gaat halen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Nu weet ik niet hoe oud jij bent, maar ik ben begonnen met de Top 2000 ontdekken (2007). Die nummers hebben mijn smaak gevormd tot wat die nu is. En langzaam werk ik steeds meer toe naar een eigenzinnige lijst (veelal door MuMe). Veel nummers uit de onderste regio (251-500) beluister ik ook liever dan in de hogere regio, maar ik ben lui geweest en heb gewoon mijn Top 250 van afgelopen juni als beginpunt genomen. Wat niet wegneemt dat het overgrote deel van deel 1 (1-250) nog altijd de beste nummers zijn die ik ken. Nummers die ik honderden keren beluisterd heb. Die ik niet zomaar weghaal of vervang door nummers die ik pas net ken.Roadrunner schreef:mwah redelijk conservatieve lijst (in de top), lager in de lijst wordt het wel steeds beter!
Als je overigens mijn eerste Top 250 zou zijn (oktober 2010), dan is deze eerder progressief dan conservatief.
Het lijkt wel of ik mezelf hoor praten!Chevy schreef:Nu weet ik niet hoe oud jij bent, maar ik ben begonnen met de Top 2000 ontdekken (2007). Die nummers hebben mijn smaak gevormd tot wat die nu is. En langzaam werk ik steeds meer toe naar een eigenzinnige lijst (veelal door MuMe). Veel nummers uit de onderste regio (251-500) beluister ik ook liever dan in de hogere regio, maar ik ben lui geweest en heb gewoon mijn Top 250 van afgelopen juni als beginpunt genomen. Wat niet wegneemt dat het overgrote deel van deel 1 (1-250) nog altijd de beste nummers zijn die ik ken. Nummers die ik honderden keren beluisterd heb. Die ik niet zomaar weghaal of vervang door nummers die ik pas net ken.Roadrunner schreef:mwah redelijk conservatieve lijst (in de top), lager in de lijst wordt het wel steeds beter!
Als je overigens mijn eerste Top 250 zou zijn (oktober 2010), dan is deze eerder progressief dan conservatief.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3998
Leeftijd : 36
We hebben het er onder elkaar wel eens vaker over gehad. Maar de trend lijkt vaak dat hoe ouder iemand is [onder muziekvolgers dan] hoe progessiever de lijst wordt
Klopt ook wel, toen ik een jaartje of 20 á 30 was had ik ook enorm veel Top2000 materiaal hoog in de lijst. Inmiddels is daar veel uit verdwenen en ontdek ik nog elke dag nieuw en vooral mooi materiaal. Feit is dat vanaf de Zeroes er weer veel mooie muziek is gemaakt. Jammer dat niet iedereen dat weet [en dan doel ik even op mensen buiten allerlei muziekforums] of zelfs maar wil weten.
Klopt ook wel, toen ik een jaartje of 20 á 30 was had ik ook enorm veel Top2000 materiaal hoog in de lijst. Inmiddels is daar veel uit verdwenen en ontdek ik nog elke dag nieuw en vooral mooi materiaal. Feit is dat vanaf de Zeroes er weer veel mooie muziek is gemaakt. Jammer dat niet iedereen dat weet [en dan doel ik even op mensen buiten allerlei muziekforums] of zelfs maar wil weten.
- Aantal berichten : 25398
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Conservatief of niet, een zeer mooie lijst! Veel nummers die ik er ook in heb staan.
Dave Evans schreef:We hebben het er onder elkaar wel eens vaker over gehad. Maar de trend lijkt vaak dat hoe ouder iemand is [onder muziekvolgers dan] hoe progessiever de lijst wordt
Klopt wel Dave. Een jaar of tien a vijftien geleden zou een eventuele lijst van mij er heel anders uit hebben gezien. En dan doel ik niet alleen op de magnifieke bands uit de Zeroes, maar ook op de met terugwerkende kracht ontdekte fijnzinnige juweeltjes uit eerdere deccenia.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16691
Leeftijd : 74
jaja, het begint langzaam te regenen....
De laatste 2 dagen werd ingeleverd door enkele senior-members: Mienn, Petert, Ppprof, en good old Virdis (geen lid meer, maar redelijk bekend hier) en verder nieuweling Chevy, Orinoco-founder Kaj, Onze "dance-DJ" Raver, en zojuist ploft de lijst van Led-Zep ook in mijn mailbox...!
"Chapeau, chapeau, chapeau... En we zullen 't nooit, nooit, vergeten..."
En daarmee zitten we nu op... 48 lijstjes! Vorig jaar 34. Het verschil blijft in aantal redelijk constant. Maar alleen Chevy was nieuw bij de huidige serie inzendingen, dus procentueel gezien kruipen we iets naar mekaar toe. Wordt spannend waar we op uit gaan komen... En dus gooi ik mijn hengel nog maar eens uit
Kom maar op met die lijsten:
jlr74 (I don't take NO for an answer. 25 geweldige nummers bij mekaar harken. How hard can it be? En ik weet uit de diverse topics - zoals over The 2nd Law - nu al dat we muzikaal niet héél veel overeenkomsten zullen hebben, dus daarom doe ik dit echt niet; iedereen moet gewoon lekker meedoen!), Jan1966, frodo, DaveEvans, Grafmat, Jorg, Vleer, Sokratikos, Koekkie (ik ben benieuwd...), Kruimel, biscuit, Journeyman, Timmus, Colijn, fon1960, snoopy, Erwin, Meli, Joyce, Alex, Dutchzaphod (en Hermie natuurlijk ook, he!), Nien, Jaap2000, Marleen, Paul, Ro, Renata1984, WillemRadio, Mark, 19mirjam63, Onweerwolf, Dries, Chrisje, Mies, LarryMullen, jan, Marleen, Aliciakeysfan, forzautregivo, Paul, paapke, Tante Sjaan, karoo, Roelzz, emus, Suske, Linneke, MCCartneyfan, Emmelie, MarcoV, BoRhap, polsekoot, poldermuts, Robert B, Fuego, Boebstie, WW73, AnitaNZ, Caroline (lang niets van gehoord -> maar weer boven de oppervlakte gesignaleerd, en ze gaat een lijstje insturen. heeft ze gisteravond verzekerd), sokocat, Cowboy, DuckDJ, Boon, dromertje, noes, muissie, plekvis, Golda, carloss, roadrunner, en ben ik nú nog mensen vergeten...?
Ja, ik zie dat poolwolvinsuus, Gijs (Long time no see, goed dat je weer langskomt!!), Beckenbauer, Bramblues, Rman, Stillekracht, Surely (nee maar!), JWRedbone (jaaa, meedoen!), Duintje, bennie, bregje, Saskia, Filo, goud3634, groover, Marcus Aurelius, aard, maranda110, gould, Pe, bosmammie, Pleun, Roelzzz, tante sjaan (Jaaaaaaa, meedoen, mevrouw, meedoen... ) en eerlijk waar nog hééééél veel mensen recent weer op onze site zijn geweest. Ik denk dat we een bezoekersrecord hebben gehad de afgelopen week.
Echt hartstikke leuk dat dit evenement jullie hier weer naar toe trekt! Dus praat mee, en DOE mee, mensen!
NOG 9 DAGEN.........
De laatste 2 dagen werd ingeleverd door enkele senior-members: Mienn, Petert, Ppprof, en good old Virdis (geen lid meer, maar redelijk bekend hier) en verder nieuweling Chevy, Orinoco-founder Kaj, Onze "dance-DJ" Raver, en zojuist ploft de lijst van Led-Zep ook in mijn mailbox...!
"Chapeau, chapeau, chapeau... En we zullen 't nooit, nooit, vergeten..."
En daarmee zitten we nu op... 48 lijstjes! Vorig jaar 34. Het verschil blijft in aantal redelijk constant. Maar alleen Chevy was nieuw bij de huidige serie inzendingen, dus procentueel gezien kruipen we iets naar mekaar toe. Wordt spannend waar we op uit gaan komen... En dus gooi ik mijn hengel nog maar eens uit
Kom maar op met die lijsten:
jlr74 (I don't take NO for an answer. 25 geweldige nummers bij mekaar harken. How hard can it be? En ik weet uit de diverse topics - zoals over The 2nd Law - nu al dat we muzikaal niet héél veel overeenkomsten zullen hebben, dus daarom doe ik dit echt niet; iedereen moet gewoon lekker meedoen!), Jan1966, frodo, DaveEvans, Grafmat, Jorg, Vleer, Sokratikos, Koekkie (ik ben benieuwd...), Kruimel, biscuit, Journeyman, Timmus, Colijn, fon1960, snoopy, Erwin, Meli, Joyce, Alex, Dutchzaphod (en Hermie natuurlijk ook, he!), Nien, Jaap2000, Marleen, Paul, Ro, Renata1984, WillemRadio, Mark, 19mirjam63, Onweerwolf, Dries, Chrisje, Mies, LarryMullen, jan, Marleen, Aliciakeysfan, forzautregivo, Paul, paapke, Tante Sjaan, karoo, Roelzz, emus, Suske, Linneke, MCCartneyfan, Emmelie, MarcoV, BoRhap, polsekoot, poldermuts, Robert B, Fuego, Boebstie, WW73, AnitaNZ, Caroline (lang niets van gehoord -> maar weer boven de oppervlakte gesignaleerd, en ze gaat een lijstje insturen. heeft ze gisteravond verzekerd), sokocat, Cowboy, DuckDJ, Boon, dromertje, noes, muissie, plekvis, Golda, carloss, roadrunner, en ben ik nú nog mensen vergeten...?
Ja, ik zie dat poolwolvinsuus, Gijs (Long time no see, goed dat je weer langskomt!!), Beckenbauer, Bramblues, Rman, Stillekracht, Surely (nee maar!), JWRedbone (jaaa, meedoen!), Duintje, bennie, bregje, Saskia, Filo, goud3634, groover, Marcus Aurelius, aard, maranda110, gould, Pe, bosmammie, Pleun, Roelzzz, tante sjaan (Jaaaaaaa, meedoen, mevrouw, meedoen... ) en eerlijk waar nog hééééél veel mensen recent weer op onze site zijn geweest. Ik denk dat we een bezoekersrecord hebben gehad de afgelopen week.
Echt hartstikke leuk dat dit evenement jullie hier weer naar toe trekt! Dus praat mee, en DOE mee, mensen!
NOG 9 DAGEN.........
Laatst aangepast door Grafmat op 22.10.12 22:35; in totaal 1 keer bewerkt
En toch ik haat lijstjes maken grijze haren krijg ik ervan appels en peren vergelijken zucht steun ik zit op 600 nummers na vanavond (nog 400 te gaan) Ben ik daarmee de eerste vrouw binnen de V500 die zich, gedisciplineerd ja dat dan weer wel, tot doel heeft gesteld een top 1000 in te dienen?
Vleertje- Music-Master
Joostvdaa schreef:Conservatief of niet, een zeer mooie lijst! Veel nummers die ik er ook in heb staan.
Daar sluit ik me graag bij aan. De beste nummers moeten gewoon bovenaan staan en niet ergens onderaan omdat het, ook al is het goed, anders mainstream of conservatief is. Zo'n houding vind ik altijd zo'n onzin!!
Grafmat says: Eh sorry joyce! Ik ben moderator van dit forumonderdeel en ipv op de knop quote druk ik op de knop edit... en nou is jouw tekst pleite...
Kun je nog een keer posten...??
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Over wat de beste nummers naar des persoons smaak is kan natuurlijk stevig getwist worden Kijk Kaj die houd van Dire Straits vind het een fantastische lijst. Ik vind de Dire Straits ieuw dat kan natuurlijk. Ik vind een aantal andere nummers die hij lager plaatst persoonlijk mooier.
Vleertje- Music-Master
Chevy, het zal degenen die mij kennen niet verbazen dat ik zeg dat ik helemaal niets met je lijst heb. En staat er een keer Kent in dan is het niet eens Karin
Ik vind het wel erg leuk dat je de lijst met ons deelt en mss vinden we nog wel wat gemeenschappelijks. En het leuke van zo'n groep vind ik ook die totaal verschillende smaken.
Ik vind het wel erg leuk dat je de lijst met ons deelt en mss vinden we nog wel wat gemeenschappelijks. En het leuke van zo'n groep vind ik ook die totaal verschillende smaken.
Leeftijd : 67
We zijn zojuist door de 50 lijstjes heen gebroken. 51!
Lol..ik schreef dat ik geschrapt kan worden van de lijst...
Heb in voorgaande jaren zo veel lijstjes gemaakt ( vrnl. bij de vorige MSN groep) dat ik nu "lijstjesmoe" ben geworden.
Ik maak nog één uitzondering en dat is voor de Top2000
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Denk dat die van mij ergens op de 31ste oktober nog komt
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12270
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Vleertje schreef:Over wat de beste nummers naar des persoons smaak is kan natuurlijk stevig getwist worden .
Drukte me een beetje slecht uit: bedoelde inderdaad wat voor iemand persoonlijk de beste nummers zijn! Nu leek het net of er een standaarlijst met het predicaat 'beste nummers' is dat standaad bovenaan moet staan haha
Joyce schreef:Joyce schreef:Grafmat says: Eh sorry joyce! Ik ben moderator van dit forumonderdeel en ipv op de knop quote druk ik op de knop edit... en nou is jouw tekst pleite...
Lol..ik schreef dat ik geschrapt kan worden van de lijst...
Heb in voorgaande jaren zo veel lijstjes gemaakt ( vrnl. bij de vorige MSN groep) dat ik nu "lijstjesmoe" ben geworden.
Ik maak nog één uitzondering en dat is voor de Top2000
Kijk... haha. en mijn reactie was: Joyce, dat weet ik, want dat zeg je elk jaar, en elk jaar zet ik je gewoon weer op de lijst...
Die trend of algemene regel voor muziekvolgers klopt, vermoed ik, er vanuit gaande dat conservatief en progressief worden opgevat als resp. het bewaren en het vervangen van nrs uit de Top2000. Persoonlijk ben ik pas begonnen met het maken van een lijst met favoriete nrs - vorig jaar pas mn 1e top 1000. Als ik een lijst had gemaakt op mn 18e - dat is Chevy toch? - had die er wellicht nog conservatiever uit gezien - dan geen 18x Dire Straits maar Beatles. Want het was rond die leeftijd dat de Dead Kennedys me (op zn Kantiaans gezegd) lieten ´ontwaken uit mijn dogmatische sluimer´ en zich een grote wijdse muziekwereld toonde om te gaan ontdekken. Gedurende mijn 20er jaren heb ik als muzikale allesvreter zoveel nieuws ontdekt, ook in obscure uithoeken - van hippie, noise en gothic tot folk, middeleeuws en klassiek -, en welhaast oneindig vaak beluisterd dat vele T2000-nrs naar de achtergrond verdwenen. Ook de notie van ´aller tijden´ is danig gerelativeerd met het besef dat iets nieuws, dat bijv een jaar lang fanatiek steeds weer door mij wordt gedraaid omdat het me raakt en blijft raken, in die momentopname van groter belang zijn dan veel gedraaide nrs in de eerdere momentopnames toen de T2000-nrs prevaleerden. Is een lijst immers niet altijd een momentopname? Ik aarzel dan ook niet om nieuwe ontdekkingen die ik op het moment van lijstsamenstelling koester in mn muzikale hart een plek te geven - ook in de bovenste 250. Mijn persoonlijke blijmakers in Chevy´s lijst - ook voor mij geldt dat de onderste 250 het interessantst zijn - zijn mn: Cure, Grandaddy (He simple, he´s dumb, he´s the pilot), Yann Tiersen en Love (zelfs A house is not a motel !)Dave Evans schreef:We hebben het er onder elkaar wel eens vaker over gehad. Maar de trend lijkt vaak dat hoe ouder iemand is [onder muziekvolgers dan] hoe progessiever de lijst wordt Klopt ook wel, toen ik een jaartje of 20 á 30 was had ik ook enorm veel Top2000 materiaal hoog in de lijst. Inmiddels is daar veel uit verdwenen en ontdek ik nog elke dag nieuw en vooral mooi materiaal. ...
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10269
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik vind het wel aardig dat ik mijn lijstje twee keer in mag sturen Grafmat!
Zoals de mensen die zich al jaren met deze lijst bezig houden waarschijnlijk wel weten, mijn lijstje komt nog wel. De dag van de deadline (of die daarna) en het liefst na nog een herinnering per pm of sms. Ik zal mijn best doen dit jaar op tijd te zijn. Maar ik houd het wel wel gewoon bij een lijstje van 25 of misschien 30 nummers.
En mijn lijstje zal ook redelijk conservatief zijn vrees ik....
Zoals de mensen die zich al jaren met deze lijst bezig houden waarschijnlijk wel weten, mijn lijstje komt nog wel. De dag van de deadline (of die daarna) en het liefst na nog een herinnering per pm of sms. Ik zal mijn best doen dit jaar op tijd te zijn. Maar ik houd het wel wel gewoon bij een lijstje van 25 of misschien 30 nummers.
Marleen- Music-freak
- Aantal berichten : 176
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 34
Marleen schreef:Ik vind het wel aardig dat ik mijn lijstje twee keer in mag sturen Grafmat!
Nee hé Marleen géén Dire Straits
Sorry Dave! Je hebt het er maar mee te doen, haha Zonder Dire Straits kan het ook gewoon geen lijstje van mij zijn natuurlijk.
Marleen- Music-freak
- Aantal berichten : 176
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 34
Als het dan maar bij Telegraph Road blijft, hoor je mij niet zeuren...
Vandaag vooralsnog stilte aan het lijstjesfront. 52 lijstjes staan we op.
Vandaag vooralsnog stilte aan het lijstjesfront. 52 lijstjes staan we op.
» Verrukkelijke 500 Editie 2010
» Verrukkelijke 500 Editie 2015
» Verrukkelijke 500 (editie 2009!)
» Verrukkelijke 500 Editie 2014
» Verrukkelijke 500 - Editie 2014
» Verrukkelijke 500 Editie 2015
» Verrukkelijke 500 (editie 2009!)
» Verrukkelijke 500 Editie 2014
» Verrukkelijke 500 - Editie 2014
Pagina 6 van 15
Permissies van dit forum: