*RTH* Maria Mena - All this time
+12
Mirrr
Grafmat
Frodo
sokratikos
Miennnn
Vleertje
Dutchzaphod
Timmus
Jan...
MrJohn
sowhat
Dave Evans
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'All this time'
*RTH* Maria Mena - All this time
[Zaterdag 14 Juli 2012](wegens tijdgebrek morgen 1 dag eerder geplaatst)
Maria Viktoria (Maria) Mena (Oslo, 19 februari 1986) is een Noorse popzangeres
https://www.youtube.com/watch?v=MBH-QbN5BcQ
Haar moeder was een schrijfster van toneelstukken en haar vader Charles was drummer. Zij en haar broertje Tony zijn vernoemd naar de hoofdpersonages uit de musical West Side Story van Leonard Bernstein. Mena's moeder is van Noorse afkomst en haar vader is geboren in Nicaragua.
Mena's vader speelde in verschillende bands in Oslo. Toen ze negen jaar was, gingen haar ouders uit elkaar. Ze had als een gevolg hiervan last van depressies. Toen Mena dertien jaar oud was, verhuisde ze en ging ze bij haar vader wonen. Verschillende van haar liedjes gaan over het verdriet dat ze had als kind. Ze schreef en zong deze liedjes en nam via contacten van haar vader een aantal demo's op. Deze maakten zo'n indruk dat Mena volgens de overlevering binnen een kwartier een platencontract had. Ze vertelde één doel te hebben, namelijk andere mensen vertellen over haar problemen met haar liedjes.
Het album Another Phase verscheen in 2002. Mena vertelde dat ze hoge verwachtingen van had, maar toch bang was voor de recensies. "Veel mensen zeiden me dat ik popsongs moest gaan schrijven. 'Niemand zal toch luisteren naar je songteksten' zeiden ze, en dat maakte me vastberaden om precies te doen wat ik wilde. Het was niet de bedoeling om een nieuwe Britney te worden, omdat ik daarvoor te jong was."
Mellow was het volgende album dat Mena op de markt bracht. Dit album verscheen in 2004. Het bevatte twaalf nieuwe nummers over liefdesproblemen en problemen thuis. Het album behaalde de status 'goud' in Noorwegen haalde ook in Denemarken relatief goede verkoopcijfers. You're The Only One was een van de uitgebrachte singles. Dit nummer werd door producer Kanye West omschreven als dé zomerhit van 2004. Mena ging op tour in Amerika, maar dit resulteerde in een afgang. Bij The Late Show van David Letterman ging haar optreden niet goed en zijzelf werd in de pers bekritiseerd. Ze kreeg last van eetstoornissen en anorexia. Toen ze weer in Noorwegen was, begon ze aan haar derde album. Er werd een verzamel-cd samengesteld met nummers van Another Phase en Mellow. Dit werd in grote delen van Europa uitgebracht onder de naam White Turns Blue.
In 2005 kwam het album Apparently Unaffected uit bij Sony Music. Dit bevat veertien nummers. De hit Just Hold Me zorgde voor een doorbraak in Nederland. Omdat het nummer Miss You Love niet veel deed in Nederland, werd dit nog een keer uitgebracht. Daarna volgde de derde en tevens laatste single "Our Battles".
Mena's album Cause and Effect kwam uit in september 2008. De eerste single van dit album "All this time" kreeg daarvoor airplay op verschillende radiostations
Maria Viktoria (Maria) Mena (Oslo, 19 februari 1986) is een Noorse popzangeres
https://www.youtube.com/watch?v=MBH-QbN5BcQ
Haar moeder was een schrijfster van toneelstukken en haar vader Charles was drummer. Zij en haar broertje Tony zijn vernoemd naar de hoofdpersonages uit de musical West Side Story van Leonard Bernstein. Mena's moeder is van Noorse afkomst en haar vader is geboren in Nicaragua.
Mena's vader speelde in verschillende bands in Oslo. Toen ze negen jaar was, gingen haar ouders uit elkaar. Ze had als een gevolg hiervan last van depressies. Toen Mena dertien jaar oud was, verhuisde ze en ging ze bij haar vader wonen. Verschillende van haar liedjes gaan over het verdriet dat ze had als kind. Ze schreef en zong deze liedjes en nam via contacten van haar vader een aantal demo's op. Deze maakten zo'n indruk dat Mena volgens de overlevering binnen een kwartier een platencontract had. Ze vertelde één doel te hebben, namelijk andere mensen vertellen over haar problemen met haar liedjes.
Het album Another Phase verscheen in 2002. Mena vertelde dat ze hoge verwachtingen van had, maar toch bang was voor de recensies. "Veel mensen zeiden me dat ik popsongs moest gaan schrijven. 'Niemand zal toch luisteren naar je songteksten' zeiden ze, en dat maakte me vastberaden om precies te doen wat ik wilde. Het was niet de bedoeling om een nieuwe Britney te worden, omdat ik daarvoor te jong was."
Mellow was het volgende album dat Mena op de markt bracht. Dit album verscheen in 2004. Het bevatte twaalf nieuwe nummers over liefdesproblemen en problemen thuis. Het album behaalde de status 'goud' in Noorwegen haalde ook in Denemarken relatief goede verkoopcijfers. You're The Only One was een van de uitgebrachte singles. Dit nummer werd door producer Kanye West omschreven als dé zomerhit van 2004. Mena ging op tour in Amerika, maar dit resulteerde in een afgang. Bij The Late Show van David Letterman ging haar optreden niet goed en zijzelf werd in de pers bekritiseerd. Ze kreeg last van eetstoornissen en anorexia. Toen ze weer in Noorwegen was, begon ze aan haar derde album. Er werd een verzamel-cd samengesteld met nummers van Another Phase en Mellow. Dit werd in grote delen van Europa uitgebracht onder de naam White Turns Blue.
In 2005 kwam het album Apparently Unaffected uit bij Sony Music. Dit bevat veertien nummers. De hit Just Hold Me zorgde voor een doorbraak in Nederland. Omdat het nummer Miss You Love niet veel deed in Nederland, werd dit nog een keer uitgebracht. Daarna volgde de derde en tevens laatste single "Our Battles".
Mena's album Cause and Effect kwam uit in september 2008. De eerste single van dit album "All this time" kreeg daarvoor airplay op verschillende radiostations
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Maria Mena - All this time
Prachtig liedje van een zeer eigen zangeres: 8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een bijzonder saai, slaapverwekkend liedeke. Ik kan er niks mee.
Een 3, omdat ik mild ben nu de zon weer eens schijnt.
Een 3, omdat ik mild ben nu de zon weer eens schijnt.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Twee reacties in dezelfde minuut geplaatst. Moet een record zijn, we maken per slot van rekening een Sportzomer mee
MrJohn- Chief
Zo pulserend als een dooie kwartel. Mijn vrouw is dol op Maria maar ik wordt helemaal bleu van dat vreselijke mens. Een 2 voor de moeite.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
MrJohn schreef:Een bijzonder saai, slaapverwekkend liedeke. Ik kan er niks mee.
Een liedeke is een benaming voor twijfelachtige producten van Vlaamse B-artiesten, waar Maria Mena ernstig tekort mee wordt gedaan. Zangeres met buitengewoon veel kwaliteit.
Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Schitterende stem. Het nummer zelf, afgezien van het rifje in het woordje 'all' in het refrein, is vrij nietszeggend helaas. Een zesje.
Vraag me niet waarom, maar... Eigenlijk is dit een heel mooi liedje en prachtig gezongen ook door Maria Mena, maar op de 1 of ander manier trek ik dit liedje gewoon niet zo goed... Waarschijnlijk omdat het mij doet herinneren aan een stageplek waar ik in het verleden stage heb gelopen en waar ik een hele vervelende tijd heb gehad (vervelende stagebegeleidster die mij min of meer heeft uitgebuit) ... Ten tijde van mijn stage was dit liedje vaak (en tot vervelends aan toe) te horen op Skyradio, de radio-zender die men op mijn stageplek altijd aan had staan... Zet ik even mn gedachten uit en luister ik alleen naar de kwaliteit van dit liedje en naar de zangstem van mevrouw Mena, geef ik toch een voldoende>>>6
Gast- Gast
Ik ga mee in de meningen van Dutch en Renata.
Deze mevrouw heeft inderdaad een buitengewoon mooie stem maar maakt met dit nummer geen verschil. Vanwege de stem toch nog een 6.
Deze mevrouw heeft inderdaad een buitengewoon mooie stem maar maakt met dit nummer geen verschil. Vanwege de stem toch nog een 6.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Bbrrrrrrrrrrr, hier krijg ik kriebels van!
Leuk voor kleine meisjes!
Een 3
Leuk voor kleine meisjes!
Een 3
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik BEN geen klein meisje!
Leeftijd : 67
Mooie stem, en het liedje is best fijn - heeft iets van de schoonheid-van-de-troost - als je het niet te vaak hoort.
Een 6.5 die ik toch naar boven afrond
Een 6.5 die ik toch naar boven afrond
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dit is natuurlijk geen muziek voor kleine meisjes maar juist voor kenners Prachtige stem en dit is nog geeneens haar beste single: 8
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik ben behoorlijk allergisch voor al die op elkaar lijkende en horende zangeresjes die allemaal hetzelfde doen en slechts één kunstje beheersen: kwelen als smachtende bakvisjes. Dat dit verschijnsel het muzikale landschap heeft overwoekerd mag dan een feit zijn; dat neemt niet weg dat het natuurlijk te erg voor woorden is.
Ook ik ben in een zeer milde bui (kijk maar eens naar die prachtige cijfers die ik vandaag al heb gegeven) en dus krijgt ze zomaar een verdubbeling van de punten die ze feitelijk verdient.
Een 2.
Ook ik ben in een zeer milde bui (kijk maar eens naar die prachtige cijfers die ik vandaag al heb gegeven) en dus krijgt ze zomaar een verdubbeling van de punten die ze feitelijk verdient.
Een 2.
Dave Evans schreef:Dit is natuurlijk geen muziek voor kleine meisjes maar juist voor kenners 8
Oh mijn hemel, daar gaan we weer. Even valium inslikken.... niet laten provoceren, rustig blijven, ok het valt best wel mee
Jan...- Music-Master
Maar ehhh... wat is je cijfer, jan?
Ik vind dit bepaald niet een van Maria Mena's sterkste nummers, en ze heeft toch best heel wat leuke nummers en zelfs hele goede gemaakt. Een 6 voor deze.
Ik vind dit bepaald niet een van Maria Mena's sterkste nummers, en ze heeft toch best heel wat leuke nummers en zelfs hele goede gemaakt. Een 6 voor deze.
MrJohn- Chief
Een mooie statistische spread trouwens. En eens te meer wordt bewezen dat ons forum de breedst mogelijke smaak heeft. En dat is maar goed ook; zoals een Facebookvriend laatst opmerkte: "het zou maar een saaie boel worden als iedereen dezelfde smaak zou hebben!"
Ik vind het fijn dat jij dat zegt, zahopotje!
Dat betekent dat je wel weer relaxter bent geworden en dat is een goed teken.
Dat betekent dat je wel weer relaxter bent geworden en dat is een goed teken.
Jan...- Music-Master
Mooie stem maar verder vind ik er niks aan, een 5.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Deze krijgt een 7 van mij. Mooie stem, dit nummer spreekt me wat minder aan dan bijvoorbeeld Just hold me
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Het mag dan muziek voor kleine meisjes zijn, maar ik vind het eigenlijk wel een fijn nummer. Een 7 derhalve.
Gast- Gast
MrJohn schreef:Even terugscrollen Graf, Jan heeft het vrijdag al gerankt
Och, pfff. Excuses!
Jan...- Music-Master
Waarom vind ik dit mooi?
Die laatste zin: ik hoorde, "Just sometimes need others", mooi gebroken Noors voor "Ik kan het niet alleen".
Maar ze heeft alleen een duwtje nodig, "Just sometimes need a push", wat ik zag in de songtekst...
Wat zegt ze nou? Zo kwetsbaar, zo eigen, zo eerlijk, zegt ze dat ze geduwd moet worden.
Een duw in de goede richting
Een 10
Die laatste zin: ik hoorde, "Just sometimes need others", mooi gebroken Noors voor "Ik kan het niet alleen".
Maar ze heeft alleen een duwtje nodig, "Just sometimes need a push", wat ik zag in de songtekst...
Wat zegt ze nou? Zo kwetsbaar, zo eigen, zo eerlijk, zegt ze dat ze geduwd moet worden.
Een duw in de goede richting
Een 10
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Cyndi Lauper - Time After Time
» *RTH* Blondie - Maria
» *RTH* Nina Hagen – Ave Maria
» *RTH* Sandra – Maria Magdalena