Steunfonds 26: 24 tm 30 Juni 2012
+5
Frodo
MrJohn
Dave Evans
Mauricedegier
sowhat
9 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2012
Pagina 1 van 1
Welke van deze drie vindt jij de leukste plaat?
Steunfonds 26: 24 tm 30 Juni 2012
Jaaaaadaaaariessieweerrrrrr (en op tijd ook)
Welkom bij de zesentwintigste van 2012, en hier de uitslag van afgelopen week:
1. The La La Lies - Memory Lane 50% [ 9 stemmen ] WINNAARRR
2. Metric - Youth without Youth 33% [ 6 stemmen]STEUNPLAAAAT
3. alt-J (∆) Breezeblocks 16% [ 3 stemmen]LOSERRR
Dooorrrrr met de aller meest verse tracks van de toekomst en de steuner..
Succes met je weloverwogen keuze van de week
HEREWEGO
1. Metric - Youth without Youth
https://youtu.be/pITsgRaJxy0
2. Alanis Morissette - Guardian
https://youtu.be/gCBIG28On0o
3. We Were Evergreen - Baby Blue
https://youtu.be/H0HOsx4aaRw
Welkom bij de zesentwintigste van 2012, en hier de uitslag van afgelopen week:
1. The La La Lies - Memory Lane 50% [ 9 stemmen ] WINNAARRR
2. Metric - Youth without Youth 33% [ 6 stemmen]STEUNPLAAAAT
3. alt-J (∆) Breezeblocks 16% [ 3 stemmen]LOSERRR
Dooorrrrr met de aller meest verse tracks van de toekomst en de steuner..
Succes met je weloverwogen keuze van de week
HEREWEGO
1. Metric - Youth without Youth
https://youtu.be/pITsgRaJxy0
2. Alanis Morissette - Guardian
https://youtu.be/gCBIG28On0o
3. We Were Evergreen - Baby Blue
https://youtu.be/H0HOsx4aaRw
Gast- Gast
Re: Steunfonds 26: 24 tm 30 Juni 2012
Alanis vind ik niets, Evergreen is een slechte persiflage van Matt Bianco, dus ik blijf bij het leuke Metric, die er ver bovenuit steekt.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Metric en Evergreen zijn zeker aardig , maar kunnen natuurlijk niet tippen aan van mijn favoriete zangeressen allertijden. Waarvan Guardian een erg goede comeback plaat ook nog is.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Metric heeft een aardig begin maar zakt daarna ver weg en Sowhat heeft inderdaad een punt dat Evergreen wel wat weg heeft van Matt Bianco.
Maar Alanis Morissette is duidelijk de sterkste van deze drie. Alleraardigst popliedje
Maar Alanis Morissette is duidelijk de sterkste van deze drie. Alleraardigst popliedje
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Als 'muzikale nerd' ga ik deze week ook weer mijn (licht dus) laten schijnen op het steunfonds van week: 26!
Dit was mijn mening vorige week over de plaat van de Metric en sta ik nog steeds achter:
Metric-Youth without Youth
Energieke pulserende plaat met een hele fijne intro... Het begin is veelbelovend... Helaas wordt het zangedeelte (stem) wat monotoom naarmate de plaat vordert en eigenlijk het deuntje toch ook wel (dreint teveel door, plaat duurt waarschijnlijk net iets te lang)...Outro is wel weer erg fijn met dat 'twinkel' geluidje erin..
Alanis Morissette - Guardian
Alanis haar 'come-back' plaat hoorde ik afgelopen week tijdens het douchen voorbij komen bij 3 voor 12 radio op 3FM... Prima plaat, eindelijk weer een fris rock nummer als vanouds van wat we van haar gewend zijn (haar betere werk).. Haar nieuwe album komt trouwens in augustus uit:
"Het is alweer een tijdje geleden dat we iets hebben vernomen van Alanis Morissette. De Canadese zangeres brak in 1995 door met haar legendarische album Jagged Little Pill dat het meest succesvolle internationale debuutalbum ooit werd. Een aantal minder succesvolle albums volgde waarvan in 2008 de laatste. Nu vier jaar later is Alanis helemaal terug.
De zangeres brengt in augustus 2012 haar achtste studioalbum uit met de titel Havoc and Bright Lights. Alanis vertelt dat dit album vertolkt waar ze op dit moment door geobsedeerd is. En op haar eerste single 'Guardian' is ze duidelijk geobsedeerd door het waken over en beschermen van iemand"
We Were Evergreen - Baby Blue
Jahoor!!! Dit is er weer zo eentje: 'Happy the Peppy' plaat (feelgood-kneiter) bij uitstek... Daar hou ik van! Leuk deuntje (melodielijn), vrolijke zang... Het stormt en regent momenteel buiten, het is grauw en grijs, maar ik word hier vrolijk van!!!! Leuke clip ook met de trampolines.... Hoor ik nou ook een xylofoon in dit plaatje of is het geluid daarvan, nagebootst met een synth? Het klinkt in ieder geval heel prettig (als een twinkeling) in mijn 'muziek gevoelige' oortjes
Mijn stem deze week gaat naar 'We Were Evergreen'...! Heb even lopen wikken en wegen, want ook Alanis haar plaat kan mij zeer zeker bekoren, maar 'Baby Blue' vind ik toch wel een hele fijne vrolijke zomerse plaat!
Dit was mijn mening vorige week over de plaat van de Metric en sta ik nog steeds achter:
Metric-Youth without Youth
Energieke pulserende plaat met een hele fijne intro... Het begin is veelbelovend... Helaas wordt het zangedeelte (stem) wat monotoom naarmate de plaat vordert en eigenlijk het deuntje toch ook wel (dreint teveel door, plaat duurt waarschijnlijk net iets te lang)...Outro is wel weer erg fijn met dat 'twinkel' geluidje erin..
Alanis Morissette - Guardian
Alanis haar 'come-back' plaat hoorde ik afgelopen week tijdens het douchen voorbij komen bij 3 voor 12 radio op 3FM... Prima plaat, eindelijk weer een fris rock nummer als vanouds van wat we van haar gewend zijn (haar betere werk).. Haar nieuwe album komt trouwens in augustus uit:
"Het is alweer een tijdje geleden dat we iets hebben vernomen van Alanis Morissette. De Canadese zangeres brak in 1995 door met haar legendarische album Jagged Little Pill dat het meest succesvolle internationale debuutalbum ooit werd. Een aantal minder succesvolle albums volgde waarvan in 2008 de laatste. Nu vier jaar later is Alanis helemaal terug.
De zangeres brengt in augustus 2012 haar achtste studioalbum uit met de titel Havoc and Bright Lights. Alanis vertelt dat dit album vertolkt waar ze op dit moment door geobsedeerd is. En op haar eerste single 'Guardian' is ze duidelijk geobsedeerd door het waken over en beschermen van iemand"
We Were Evergreen - Baby Blue
Jahoor!!! Dit is er weer zo eentje: 'Happy the Peppy' plaat (feelgood-kneiter) bij uitstek... Daar hou ik van! Leuk deuntje (melodielijn), vrolijke zang... Het stormt en regent momenteel buiten, het is grauw en grijs, maar ik word hier vrolijk van!!!! Leuke clip ook met de trampolines.... Hoor ik nou ook een xylofoon in dit plaatje of is het geluid daarvan, nagebootst met een synth? Het klinkt in ieder geval heel prettig (als een twinkeling) in mijn 'muziek gevoelige' oortjes
Mijn stem deze week gaat naar 'We Were Evergreen'...! Heb even lopen wikken en wegen, want ook Alanis haar plaat kan mij zeer zeker bekoren, maar 'Baby Blue' vind ik toch wel een hele fijne vrolijke zomerse plaat!
Gast- Gast
Hey muzikale nerd, das ook mijn keuze
Hoor er ook wel Belle and Sebastian in, de song vaak draaien hoor mensen, dan komt die zomer hopelijk ook eens te voorschijn
Hoor er ook wel Belle and Sebastian in, de song vaak draaien hoor mensen, dan komt die zomer hopelijk ook eens te voorschijn
Gast- Gast
The La La Lies behaalden vorig week een imposante zege. Volkomen terecht !
Alanis Morisette laat deze week zien en horen, dat deze zangeres door de jaren heen borg staat voor een kwaliteitsimpuls. Ze heeft geen onnodige effecten nodig, noch is ze een verloren geraakte drama queen, zoals zoveel andere oppervlakkige aanbedenen van de vrouwelijke kunne in de muziekscene de laatste jaren.
Zij is sinds jaar en dag te beluisteren op mijn iPod !
Alanis it is
Alanis Morisette laat deze week zien en horen, dat deze zangeres door de jaren heen borg staat voor een kwaliteitsimpuls. Ze heeft geen onnodige effecten nodig, noch is ze een verloren geraakte drama queen, zoals zoveel andere oppervlakkige aanbedenen van de vrouwelijke kunne in de muziekscene de laatste jaren.
Zij is sinds jaar en dag te beluisteren op mijn iPod !
Alanis it is
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:
Alanis Morisette laat deze week zien en horen, dat deze zangeres door de jaren heen borg staat voor een kwaliteitsimpuls. Ze heeft geen onnodige effecten nodig, noch is ze een verloren geraakte drama queen, zoals zoveel andere oppervlakkige aanbedenen van de vrouwelijke kunne in de muziekscene de laatste jaren
Mooi commentaar John! Ben het helemaal met je eens! Alanis is idd altijd gewoon gebleven... Een nuchtere 'tuinbroek-dame'
Gast- Gast
Wow, dit is écht een fijn Steunfonds! Vorige week stak Metric er duidelijk bovenuit, maar nu staan er naast deze nog twee prima platen tegenover. Alanis Morissette: haar karakteristieke stemgeluid verveelt nog steeds niet, prima nieuwe poprocksong! En We Were Evergreen is hélemaal drie minuten puur genieten. Mijn stem gaat naar Baby Blue, maar ik heb vrede met elke uitslag van dit Steunfonds, tenzij Metric en We Were Evergreen gelijk gaan eindigen, want dan verlaten twee heel erg lekkere platen roemloos het Steunfonds (Alanis lijkt op het moment van schrijven al gewonnen te hebben).
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Laat ik ook weer eens meedoen, is er de vorige weken niet van gekomen.
We were evergreen werd al vrij snel de 1e afvaller.
Alanis heeft al zo goed als gewonnen.
Ik steun Metric
We were evergreen werd al vrij snel de 1e afvaller.
Alanis heeft al zo goed als gewonnen.
Ik steun Metric
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Jongens, wat doen jullie nou....met deze tussenstand moeten twee geweldige nummers afhaken. Dat is wel te veel eer voor Alanis hoor.
Timmus- Beheerder
De kwaliteitsimpuls van Alanis geeft terecht de doorslag
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ga jij je nou maar voorbereiden op het concert van Pearl Jam in plaats van Alanis op te hemelen...
Nog even Metric een stem gegeven, vond dat wel de lekkerste plaat :-)
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Goed bezig Kasper!
Timmus- Beheerder
Het is inmiddels na zessen, Alanis als overtuigende winnares, het leven is goed