*RTH* Buzzcocks - What do I get
+6
Frodo
Chrisje
Mirrr
Timmus
sowhat
MrJohn
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Buzzcocks"?
*RTH* Buzzcocks - What do I get
(Dinsdag 22-05-2012)
Buzzcocks is een Britse punkband, opgericht in Bolton in 1975 door Howard Devoto en Pete Shelley.
Howard Devoto (artiestennaam voor Howard Trafford) plaatst in '75 een oproep voor het vormen van een band op het prikbord van de Universiteit van Bolton, waarop Pete Shelley (artiestennaam voor Peter McNeish) reageert. Samen starten ze, geïnspireerd op de Sex Pistols, de band Buzzcocks. Ze maken snel naam in de punk scene van Manchester. Devoto verlaat de band na twee jaar. Hij start de band Magazine. Met die band neemt hij de post-punk klassieker Shot By Both Sides op, een nummer dat hij samen met Shelley schreef. Buzzcocks bestaat nog steeds. Leidende rollen zijn voor zanger/gitarist/tekstschrijver Shelley en gitarist/zanger/tekstschrijver Steve Diggle.
Van de LP Another Music in a Different Kitchen komt deze RTH
https://youtu.be/-EEPvXlTUnU
Buzzcocks is een Britse punkband, opgericht in Bolton in 1975 door Howard Devoto en Pete Shelley.
Howard Devoto (artiestennaam voor Howard Trafford) plaatst in '75 een oproep voor het vormen van een band op het prikbord van de Universiteit van Bolton, waarop Pete Shelley (artiestennaam voor Peter McNeish) reageert. Samen starten ze, geïnspireerd op de Sex Pistols, de band Buzzcocks. Ze maken snel naam in de punk scene van Manchester. Devoto verlaat de band na twee jaar. Hij start de band Magazine. Met die band neemt hij de post-punk klassieker Shot By Both Sides op, een nummer dat hij samen met Shelley schreef. Buzzcocks bestaat nog steeds. Leidende rollen zijn voor zanger/gitarist/tekstschrijver Shelley en gitarist/zanger/tekstschrijver Steve Diggle.
Van de LP Another Music in a Different Kitchen komt deze RTH
https://youtu.be/-EEPvXlTUnU
Gast- Gast
Re: *RTH* Buzzcocks - What do I get
Hmm een beetje een 'zozo' plaat... Slecht vind ik het niet, maar veel doet het me ook niet... Teveel tekstuele hehalingen in een plaat hou ik ook nooit zo van (in deze dus met dat 'What Do I Get')... Conclussie een krappe 6.
Gast- Gast
Geinspireerd door de Sex Pistols, maar helaas niet van hetzelfde niveau. Aardig zonder tot grote hoogte te stijgen.
Een mager zeventje.
Een mager zeventje.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Te braaf voor punk. Verder wel gezellig. Ook van mij een mager zeventje.
Leeftijd : 67
MrJohn schreef:Geinspireerd door de Sex Pistols, maar helaas niet van hetzelfde niveau. Aardig zonder tot grote hoogte te stijgen.
Een mager zeventje.
Ik ga mee met deze motivatie, en met het cijfer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Timmus schreef:MrJohn schreef:Geinspireerd door de Sex Pistols, maar helaas niet van hetzelfde niveau. Aardig zonder tot grote hoogte te stijgen.
Een mager zeventje.
Ik ga mee met deze motivatie, en met het cijfer.
Ga hier ook in mee, maar van mij dan een 6-je.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Hmm moet ik zeggen dat ik Sex Pistols ook niet echt punk vindt. Tuurlijk een goede plaat gemaakt, maar wel een gimmick op zichzelf.
Dit is wel een aardig plaatje. Van de week nog een paar nummers van ze gehoord. Gewoon een aardig plaatje, dus een 7.
Dit is wel een aardig plaatje. Van de week nog een paar nummers van ze gehoord. Gewoon een aardig plaatje, dus een 7.
Gast- Gast
Doet me denken aan the Dickies, met hun geweldige cover van Nights in White Satin... ik denk dat de Dickies ietsje later waren... niets aan de hand punk.
Ehhhhhhhhhh... een 7.
Ehhhhhhhhhh... een 7.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
(The Dickies waren in dezelfde periode actief als the Buzzcocks. Het eerste album van the Buzzcocks kwam wel ietsje eerder uit dan het debuut van the Dickies.)
Het probleem voor the Buzzcocks met dit plaatje is dat ze nog niet doorgebroken waren (het komt dan ook NIET van Another Music in a Different Kitchen), waardoor ze zich naar de grillen van de platenmaatschappij moesten voegen. En die wilden natuurlijk wel geld verdienen aan punkmuziek maar snapten niet hoe het moest klinken.
En dan krijg je dit soort producties, waarvan je kan horen dat ze dezelfde potentie hebben als Sex Pistols-klassiekers, maar waarvan in de eindmix er een bescheten versie in het vinyl werd geperst. Om the Buzzcocks goed te kunnen beoordelen zou je dus eigenlijk vooral naar de echt rauwe live-versies moeten luisteren (iets wat voor vrijwel elke punkband van de jaren 70 geldt).
Al met al vind ik dit dus een lekker plaatje, al haalt het het niet bij Buzzcocks-klassiekers als Ever Fallen In Love, Fast Cars en I Don't Mind). Uiteindelijk rond ik mijn 7 toch af naar een 8.
Het probleem voor the Buzzcocks met dit plaatje is dat ze nog niet doorgebroken waren (het komt dan ook NIET van Another Music in a Different Kitchen), waardoor ze zich naar de grillen van de platenmaatschappij moesten voegen. En die wilden natuurlijk wel geld verdienen aan punkmuziek maar snapten niet hoe het moest klinken.
En dan krijg je dit soort producties, waarvan je kan horen dat ze dezelfde potentie hebben als Sex Pistols-klassiekers, maar waarvan in de eindmix er een bescheten versie in het vinyl werd geperst. Om the Buzzcocks goed te kunnen beoordelen zou je dus eigenlijk vooral naar de echt rauwe live-versies moeten luisteren (iets wat voor vrijwel elke punkband van de jaren 70 geldt).
Al met al vind ik dit dus een lekker plaatje, al haalt het het niet bij Buzzcocks-klassiekers als Ever Fallen In Love, Fast Cars en I Don't Mind). Uiteindelijk rond ik mijn 7 toch af naar een 8.
Is dit punk? Ik vind het een beetje heel erg lief gedoe, dit. Kan me niet boeien, een 4.
Heb ooit een revival van de Sex Pistols gezien op Lowlands, maar was volgens mij binnen 5 seconden weer buiten. Wat een drama was dat zeg.
Heb ooit een revival van de Sex Pistols gezien op Lowlands, maar was volgens mij binnen 5 seconden weer buiten. Wat een drama was dat zeg.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
'Ever Fallen In Love' had op een dikke 9 kunnen rekenen bij mij, maar deze heeft het net niet. Een 6
Keano- Music-freak
- Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Samen met Fast Cars vind ik de RTH horen tot de beste nrs van de Buzzcocks. Ben t geheel eens met wat Frodo zegt over de brave studioversies, zo zijn er wel meer goede punknrs naar de knoppen geholpen die live veel vetter en ruiger en harder klinken zoals punk behoort te klinken. What do I get heb ik ontelbaar vaak op dansvloeren horen knallen in kraakpanden en kleine donkere tentjes, meestal in een liveversie door djs die t snapten. Het herhalen van de titelfrase werkt in dit nr prima door de wisselende contexten. Op een degelijke punkverzamelaar kan deze klassieker - liefst dus in de liveversie - volgens mij niet ontbreken. Een 8
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik vind Howard Devoto en Kornuiten zeker zo goed als de Sex Pistols (zo niet nog beter) en ben het ook niet eens met het zogenaamde braaf verhaal. Ik ga qua cijfer mee met Sokra met een 8!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: