Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain EmptyVandaag om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain EmptyVandaag om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain EmptyGisteren om 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain EmptyGisteren om 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain EmptyGisteren om 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* James Taylor - Fire And Rain

+7
Miennnn
Jan...
Mauricedegier
sowhat
sokratikos
Chrisje
MrJohn
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Fire and Rain"?

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap0%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap7%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap0%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap0%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap7%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap0%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap43%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 43% 
[ 6 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap7%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap29%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 29% 
[ 4 ]
*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_lcap7%*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 14
 
 
Enquête gesloten

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Gast 21.05.12 21:32

(Maandag 21-05-2012)

James Vernon Taylor (Boston, 12 maart 1948) is een Amerikaanse zanger.
James Taylor werd geboren als zoon van Isaac en Gertrude Taylor. In 1966 begon hij met Danny Kortchmar en Joel O'Brien de band The Flying Machine. Ze namen een album op maar dit zou pas vier jaar na het uit elkaar gaan van de band uitkomen onder de naam James Taylor and the Original Flying Machine.
In 1968, een jaar na het uiteenvallen van The Flying Machine, vertrok Taylor naar Londen waar hij een platencontract aangeboden kreeg door Apple Records. Later dat jaar kwam de elpee James Taylor uit in Engeland. Omdat dit album weinig succes bleek te hebben ging Taylor weer terug naar Amerika. Begin 1969 werd hetzelfde album daar ook uitgebracht. Ook tekende hij een platencontract bij Warner Music. In 1971 scoorde James Taylor zijn grootste hit met het - door Carole King geschreven - nummer You've got a friend.
Op 3 november 1972 trouwde hij met Carly Simon met wie hij twee kinderen kreeg.
Na het uitkomen van het album Sweet Baby James kreeg hij meer succes. Het album bereikte nummer 1 en bleef twee jaar lang een enorme bestseller. Hierna volgden nog enkele succesvolle albums waaronder zijn Greatest Hits. In 1976 stapte hij over van Warner Music naar Columbia Records.
In februari 1978 won Taylor een Grammy Award voor het nummer Handyman. In de jaren die volgden deed hij verschillende tournees en bracht hij albums uit als Dad Loves His Work en Flag.
In 1982 scheidde hij van Carly Simon en daarna werd het iets rustiger rond James Taylor. In oktober 1985 verscheen pas zijn nieuwe album That's Why I'm Here. Ook trouwde hij in dat jaar met Kathryn Walker. In mei 1995 ontving James Taylor een eredoctoraat in muziek van de Berklee College of Music in Boston, Massachusetts. Het jaar daarop scheidde hij van Kathryn Walker.
Ook deed hij een duet met Mark Knopfler op zijn in september 2000 verschenen album Sailing to Philadelphia,
In het najaar van 2007 verscheen het live album "One Man Band", een registratie van zijn gelijknamige concert tour toen hij akoestisch speelde met alleen pianist Larry Golgings als ondersteuning. Als onderdeel van het Europese deel van deze tournee speelde James Taylor op 5 april 2008 in de Heineken Music Hall in Amsterdam.
In 2008 kwam ook zijn nieuwe cover-cd uit, logischerwijs Covers genaamd, waarop hij o.a. Leonard Cohens Suzanne, The Temptations' It's Growing en nog 10 andere covers uitbracht. Deze werden studio-live opgenomen in de schuur van Taylor in januari 2008 met topmuzikanten waaronder Louis Conte, Steve Gadd en Lou Marini. In 2009 bracht Taylor een extra cd uit met de niet eerder uitgebrachte liedjes die waren opgenomen tijdens de zelfde sessie. Hieronder zijn Chuck Berry's Memphis en Tom Waits' Shiver Me Timbers.
In de toekomst wil Taylor nog meerdere keren op deze manier opnemen, wellicht een Covers 2, of een album met zijn eigen nummers ondersteund door een symfonieorkest. Zijn prioriteit ligt echter waarschijnlijk bij een nieuw album met nieuwe liedjes in 2009 of 2010, waarvoor hij nu in een "schrijfsessie" zit.
Taylor speelde in het voorjaar van 2011 een kleine gastrol in de zesde aflevering van de sitcom Mr. Sunshine. Hierin zong hij samen met Allison Janney het door Leon Russell geschreven lied "A Song for You".
Het eerste optreden dat Taylor in Nederland gaf was midden jaren '80 in Theater Carré in Amsterdam.

Al 12X stond deze plaat in de top 2000 en nu mag ie ook hier als RTH Arrow

AUDIO

https://youtu.be/C3uaXCJcRrE
LIVE

https://youtu.be/-T35WXFOmwI

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  MrJohn 21.05.12 22:23

Vorige week was er een mooie muziekdocu op Nederland 2 over concertzaal Troubadour in Los Angeles, waar o.a. Crosby, Dylan, Joini Mitchell, de niet te vergeten eminente singer/songwriter Carole King en hijzelf destijds optraden.

Een bijzonder mooie episode in de geschiedenis van de popmuziek.

Dit is sereen, overtuigend en waarachtig, kortom een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Chrisje 21.05.12 22:29

En hij lijkt een beetje op surely, een dikke 10!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3358
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  sokratikos 21.05.12 22:50

Ik zag ook de muziekdocu waar John t over heeft en heb op t topic daarvan tijdens de uitzending reeds dit nr gepost als een opvallende song. Heerlijk rustige song met prima tekst. Een 8
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  sowhat 21.05.12 22:59

Wel chill: 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Mauricedegier 21.05.12 23:00

Prachtig nummer, mooie tekst . Ik geef er een 9 voor.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6579
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Jan... 22.05.12 19:25

Typische Amsterdam Grachtengordelmuziek met een wit wijntje. Ik onderken de kwaliteit er wel van, maar ik hou hier totaal niet van. Het wordt op gegeven moment te saai voor mij en wat heeft die man een vreselijke zeikstem. Er zit totaal geen franje en emotie in die stem. Een 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Miennnn 22.05.12 20:12

Ik hou wel van James Taylor!
Daarom een 7
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Mirrr 22.05.12 20:36

Deze vind ik ook mooi, zeker een dikke 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Dave Evans 22.05.12 21:34

Eigenlijk had ik eerst niet zoveel met deze plaat. Maar nadat ik een keer de uitleg erover in Top2000aGogo heb gehoord, is hij me toch meer gaan pakken: vooralsnog een 7

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Gast 24.05.12 21:16

Dit prachtige nummer was een beetje aan mn aandacht ontsnapt... Na het beluisteren ervan, kwam de herkenning van dit nummer wel terug... Onbegrijpelijk dat ik het min of meer was 'vergeten'... Tekst en het verhaal erachter zonet gelezen... Gewoon een 9 waard!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Timmus 25.05.12 18:56

Hij heeft een mooie stem, maar het blijft erg saai. Net geen voldoende, een 5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Frodo 26.05.12 12:16

Na Otis alweer een fantastische zanger. En ook nu met een prachtige melancholieke compositie. Pure klasse. Als kritische noot wil ik er aan toevoegen dat ik meestal jeuk krijg als ik langer dan 20 minuten naar James Taylor moet luisteren. Maar met een los nummer heb ik daar geen last van.

Een 9.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*  James Taylor - Fire And Rain Empty Re: *RTH* James Taylor - Fire And Rain

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum