*RTH* The Who - Substitute
+8
Frodo
snoopy
sowhat
Miennnn
MrJohn
Mauricedegier
Jan...
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'Substitute'
*RTH* The Who - Substitute
[09-05-2012]
uit de verzoekhoek.......
https://www.youtube.com/watch?v=eswQl-hcvU0&ob=av2e
The Who is een Engelse rockband van de jaren zestig en zeventig van de twintigste eeuw en werd opgericht in 1964 in Londen, Engeland.
De band groeide uit tot een van de bekendste rock-'n-rollbands ter wereld, die in de hoogtijdagen bestond uit zanger Roger Daltrey, gitarist Pete Townshend, bassist John Entwistle en drummer Keith Moon. The Who is met uitzondering van de periodes tussen 1983 en 1988 en tussen 1990 en 1995 vrijwel continu op tournee geweest. Wijzigingen in de samenstelling kwamen na het overlijden van Keith Moon in 1978 (die achtereenvolgens vervangen werd door Kenney Jones, Simon Phillips en Zak Starkey) en na de dood van John Entwistle in 2002 (waarvoor Pino Palladino sindsdien de honneurs waarneemt). Eind oktober 2006 maakte The Who een comeback, met hun album Endless Wire. Het is het elfde studioalbum dat de band uitbracht, maar het eerste sinds It's Hard uit 1982.
The Who is vooral bekend geworden als rockpioniers; uitvinders van de powerchords en Townshends rockopera Tommy. De vroege mod-albums van de band – met korte, soms agressieve nummers erop – zijn goede voorbeelden van hoe The Who er uitzag: Pete Townshend met zijn leidende powerchords; Keith Moon met zijn explosieve drumwerk; John Entwistle met zijn basloopjes en Roger Daltrey met zijn krachtige stem en rondvliegende microfoon. Deze albums zijn van grote invloed geweest op de ontwikkeling van de hardrock en de powerpop, terwijl de luidruchtige en agressieve concerten de weg vrijmaakten voor de komst van punkrock- en heavy metalbands, die op deze manier door The Who geïnspireerd werden.
uit de verzoekhoek.......
https://www.youtube.com/watch?v=eswQl-hcvU0&ob=av2e
The Who is een Engelse rockband van de jaren zestig en zeventig van de twintigste eeuw en werd opgericht in 1964 in Londen, Engeland.
De band groeide uit tot een van de bekendste rock-'n-rollbands ter wereld, die in de hoogtijdagen bestond uit zanger Roger Daltrey, gitarist Pete Townshend, bassist John Entwistle en drummer Keith Moon. The Who is met uitzondering van de periodes tussen 1983 en 1988 en tussen 1990 en 1995 vrijwel continu op tournee geweest. Wijzigingen in de samenstelling kwamen na het overlijden van Keith Moon in 1978 (die achtereenvolgens vervangen werd door Kenney Jones, Simon Phillips en Zak Starkey) en na de dood van John Entwistle in 2002 (waarvoor Pino Palladino sindsdien de honneurs waarneemt). Eind oktober 2006 maakte The Who een comeback, met hun album Endless Wire. Het is het elfde studioalbum dat de band uitbracht, maar het eerste sinds It's Hard uit 1982.
The Who is vooral bekend geworden als rockpioniers; uitvinders van de powerchords en Townshends rockopera Tommy. De vroege mod-albums van de band – met korte, soms agressieve nummers erop – zijn goede voorbeelden van hoe The Who er uitzag: Pete Townshend met zijn leidende powerchords; Keith Moon met zijn explosieve drumwerk; John Entwistle met zijn basloopjes en Roger Daltrey met zijn krachtige stem en rondvliegende microfoon. Deze albums zijn van grote invloed geweest op de ontwikkeling van de hardrock en de powerpop, terwijl de luidruchtige en agressieve concerten de weg vrijmaakten voor de komst van punkrock- en heavy metalbands, die op deze manier door The Who geïnspireerd werden.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Who - Substitute
Ik hou heel veel van the Who, maar dan wel the Who van voor Tommy. Tommy is op zich OK, maar de wat intelligenter kant van the Who heb ik nooit zo erg begrepen.
Ik hou wel vreselijk veel van the Who van maffe, puttige popsongs als Pictures of lily, Happy Jack, I'm a boy en uiteraard de lawaaicollage My gggg generation.
Ik zag Substitute altijd als het rustige broertje van My G. maar laatste jaren ga ik dit nummer steeds beter waarderen. Het lijkt een normaal liedje maar zit zeer inventief in elkaar. Alles klopt ook, bas, gitaar, zang, tekst en vooral de eeuwige spanning van het gekste jochie van de klas, Keith Moon.
The Who is altijd leuk om naar te kijken, in deze clip zit Keith weer te drummen als een kind net van de kleuterschool af. Heerlijk om naar te kijken. Ik heb een DVD van the Who waar de groep zich presenteert als een stel volslagen idioten. Heerlijk om naar te kijken.
Cijfer: een hele vette 10.
Ik hou wel vreselijk veel van the Who van maffe, puttige popsongs als Pictures of lily, Happy Jack, I'm a boy en uiteraard de lawaaicollage My gggg generation.
Ik zag Substitute altijd als het rustige broertje van My G. maar laatste jaren ga ik dit nummer steeds beter waarderen. Het lijkt een normaal liedje maar zit zeer inventief in elkaar. Alles klopt ook, bas, gitaar, zang, tekst en vooral de eeuwige spanning van het gekste jochie van de klas, Keith Moon.
The Who is altijd leuk om naar te kijken, in deze clip zit Keith weer te drummen als een kind net van de kleuterschool af. Heerlijk om naar te kijken. Ik heb een DVD van the Who waar de groep zich presenteert als een stel volslagen idioten. Heerlijk om naar te kijken.
Cijfer: een hele vette 10.
Laatst aangepast door jan1966 op 09.05.12 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Twijfelde tussen een 8 en een 9 , het wordt een 9 voor deze plaat van the Who. Wat een heerlijke plaat. Kan zowel het werk van voor als na Tommy zeer waarderen van de groep, het meesterwerk Tommy natuurlijk ook.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
The Who en die immense energie uit lang vervlogen tijden, die nog steeds niet gedateerd is. Aan de classics, die door anderen al genoemd zijn, wil ik nog Baba O'Riley toevoegen.
Oh ja, dit is natuurlijk een 10.
Oh ja, dit is natuurlijk een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Wat valt er nog over te zeggen? Jan zei het al zo mooi!
Een 9 van mij!!!
Ooit zei ik: Jan luistert eens naar Tommy!
Een 9 van mij!!!
Ooit zei ik: Jan luistert eens naar Tommy!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik vind het ook een mindere Who. Daarom een 6.
Leeftijd : 67
Heerlijk nummer waarbij je bijna automatisch het volume opschroeft....een 9
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Ik vind het toch wel typerend! Gooi er een oude plaat in van een vermaarde band en de cijfermachine slaat totaal op tilt. Ik wil alléén maar zeggen, ook tegenwoordig wordt er nog heel goede muziek gemaakt. Gewoon met je tijd mee gaan
Dit is een aardige song van The Who maar lang niet één van de besten (won't get fooled again en Baba O'Reilly hebben zoveel meer klasse dan dit plaatje). Ik hou het dan ook op een 6
Dit is een aardige song van The Who maar lang niet één van de besten (won't get fooled again en Baba O'Reilly hebben zoveel meer klasse dan dit plaatje). Ik hou het dan ook op een 6
Aardig plaatje, maar het haalt het niet bij de echte krakers van the Who.
Desalniettemin een 7.
Desalniettemin een 7.
Dave Evans schreef:Ik vind het toch wel typerend! Gooi er een oude plaat in van een vermaarde band en de cijfermachine slaat totaal op tilt. Ik wil alléén maar zeggen, ook tegenwoordig wordt er nog heel goede muziek gemaakt. Gewoon met je tijd mee gaan
Nou Dave, ik voel me niet aangesproken, ik rank ook hedendaagse muziek vaak erg hoog. Sommigen menen zelfs dat ik daarin te ver ga
Laatst aangepast door MrJohn op 10.05.12 17:03; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Dave, wat een onzin weer.
Als mensen iets goed vinden mogen ze toch een hoog cijfer geven? Ik vind het een prachtplaat en mensen zijn het met me eens. Er zijn ook andere meningen in dit kamp.
Ik luister liever naar iets ouds dan dat ik zonodig iets vernieuwends moet aanhoren, wat niet om aan te horen is. Zoals dat kattengejank van Muse, waar iedereen maar slaafs achteraan moet lopen.
Also sprach Zarasthustha
Als mensen iets goed vinden mogen ze toch een hoog cijfer geven? Ik vind het een prachtplaat en mensen zijn het met me eens. Er zijn ook andere meningen in dit kamp.
Ik luister liever naar iets ouds dan dat ik zonodig iets vernieuwends moet aanhoren, wat niet om aan te horen is. Zoals dat kattengejank van Muse, waar iedereen maar slaafs achteraan moet lopen.
Also sprach Zarasthustha
Jan...- Music-Master
Ik geef een 7 voor dit nummer van The Who en wel om de reden dat ik Baba O'Reilly, won't get fooled again, See Me, Feel Me en Behind blue eyes onder andere beter vind. Desalnietermin is dit natuurlijk ook 'gewoon' een goed nummer van The Who!
Gast- Gast
Ik vind dit nummer veel beter dan Babe O Reilly, dat is toch wat meer gekunsteld en artie fartie, die stomme viool aan het einde.... Substitute is meer authentiek, in your face, tikkie rommelig, lekker ouderwets.
Van dit nummer gaan mijn ballen kietelen, zoals Alex het altijd zo mooi zegt.
En altijd dat gezeur dat je met je tijd mee moet gaan. Wat een onzin zeg, dat maak ik toch ff zelf uit.
Van dit nummer gaan mijn ballen kietelen, zoals Alex het altijd zo mooi zegt.
En altijd dat gezeur dat je met je tijd mee moet gaan. Wat een onzin zeg, dat maak ik toch ff zelf uit.
Laatst aangepast door jan1966 op 11.05.12 17:36; in totaal 1 keer bewerkt
Jan...- Music-Master
Haha Jan het zit je wel dwars hé
Dave Evans schreef:Haha Jan het zit je wel dwars hé
Nee, ik vind gewoon dat als ik het er niet mee eens bent dan moet ik het zeggen. Ik heb geen zin in de eenheidsworstenshow.
Jan...- Music-Master
O ja dat zeker, belangrijkste is een eigen mening te hebben en daarvoor uit te komen!
Dave, the Who is gewoon zo ontzettend goed dat heel veel van hun nummers kwalificeren voor een 10; dat geldt ook voor the Beatles, Pink Floyd en U2 bijvoorbeeld.
Sommige bands hebben gewoon een hele constante kwaliteit over de gehele linie; dat maakt ze ook supergroepen.
Nieuwere bands moeten altijd nog maar aantonen dat ze dat constante niveau kunnen vasthouden. Das logisch zou Cruijff zeggen
Sommige bands hebben gewoon een hele constante kwaliteit over de gehele linie; dat maakt ze ook supergroepen.
Nieuwere bands moeten altijd nog maar aantonen dat ze dat constante niveau kunnen vasthouden. Das logisch zou Cruijff zeggen
Gast- Gast
Goed gezegd Katje,
Joh, ik weet zeker dat over twintig jaar dat hele Muse al is vergeten. Alleen wij zitten nog op deze site of in het bejaardentehuis dat eeuwige Muse aan te prijzen of af te branden. John zal waarschijnlijk weer over de volgende Oortrend hip doen, op zn 80ste!
Joh, ik weet zeker dat over twintig jaar dat hele Muse al is vergeten. Alleen wij zitten nog op deze site of in het bejaardentehuis dat eeuwige Muse aan te prijzen of af te branden. John zal waarschijnlijk weer over de volgende Oortrend hip doen, op zn 80ste!
Jan...- Music-Master
Renata1984 schreef:Ik geef een 7 voor dit nummer van The Who en wel om de reden dat ik Baba O'Reilly, won't get fooled again, See Me, Feel Me en Behind blue eyes onder andere beter vind. Desalnietermin is dit natuurlijk ook 'gewoon' een goed nummer van The Who!
Kan me hier helemaal bij aansluiten
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Muse is gewoon een substitute voor het zoveelste bandje. The Who is gewoon Rock and Roll van de bovenste plank en kan nu nog steeds gedraaid worden.
Je hoeft niet de nieuwe bandjes leuk te vinden om de klassiekers in de kast te laten verstoffen. Gaat prima samen. Dit even als reactie op een typische "DaveEvans reactie"
Je hoeft niet de nieuwe bandjes leuk te vinden om de klassiekers in de kast te laten verstoffen. Gaat prima samen. Dit even als reactie op een typische "DaveEvans reactie"
Gast- Gast
Ik ga mee met de 7 van Renata en Mirjam en hun motivatie.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
Ik sluit me ook aan bij de 7 en motivatie van Renata, Mirjam en Prof met die aanvulling dat My Generation ook in het rijtje thuishoort en dat Substitute er dicht tegenaan zit.
De constante kwaliteit van the Who hoor ik ergens wel maar beleef ik niet als ik naar hun albums luister. De rockopera helemaal van begin tot eind draaien, vind ik een heuse zit waarbij mijn aandacht regelmatig verslapt en dan weer wordt getrokken. Datzelfde heb ik bij andere albums die ik hoorde. Met de genoemde uitspringers-naar-boven daargelaten - See me, feel me is subliem! - zal de Who-muziek over het geheel genomen in het gedrang van mijn 60ies-superbands-met-constante-albums een flink aantal boven zich moeten dulden
De constante kwaliteit van the Who hoor ik ergens wel maar beleef ik niet als ik naar hun albums luister. De rockopera helemaal van begin tot eind draaien, vind ik een heuse zit waarbij mijn aandacht regelmatig verslapt en dan weer wordt getrokken. Datzelfde heb ik bij andere albums die ik hoorde. Met de genoemde uitspringers-naar-boven daargelaten - See me, feel me is subliem! - zal de Who-muziek over het geheel genomen in het gedrang van mijn 60ies-superbands-met-constante-albums een flink aantal boven zich moeten dulden
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: