*RTH* Stereolab - French Disco
+8
Mirrr
Timmus
Keano
Led-Zep
Dave Evans
Frodo
MrJohn
sowhat
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "French Disco"?
*RTH* Stereolab - French Disco
Stereolab is een Engelse indierock-groep, geformeerd in 1990. De band werd opgericht door Tim Gane (gitaar, keyboards) en Laetitia Saedier (zang, gitaar, keyboards) die ook verantwoordelijk waren voor de meeste nummers en lange tijd een koppel waren.
Audio
https://youtu.be/_kB9LRZ0sAs
Audio
https://youtu.be/_kB9LRZ0sAs
Gast- Gast
Re: *RTH* Stereolab - French Disco
Indierock? Hoe het ook zij, dit groepje heeft met een ander liedje eenmalig in de SW1000 gestaan. Dit liedje is wel aardig: 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit is voor mij typisch een bandje wat ergens wel een klok heeft horen luiden maar werkelijk geen enkel idee heeft waar de klepel hangt, zo er al sprake is van een klepel btw.
Aan de ene kant hoor ik een dappere poging om energie in het muziek maken uit te stralen en aan de andere zijde een poging om de jaren 60 te laten herleven.
Helaas is deze poging tot combineren wat mij betreft volledig mislukt en wat over blijft is niet echt veel oftewel ik vind deze poging dapper maar niet geheel geslaagd.
Ik zou zeggen ga vooral door met het bestuderen van diverse klokken en dan vooral de klepels daarvan zo dat bij een volgende poging jullie klepel de juiste klanken uit de klok weet te halen waardoor deze, "in tegenstelling tot het hier vertoonde spel" welluidend over dorspleinen en stadsparken zal weerklinken.
Dit klokkenspel blijft hangen op 4 kleine klepels.
Aan de ene kant hoor ik een dappere poging om energie in het muziek maken uit te stralen en aan de andere zijde een poging om de jaren 60 te laten herleven.
Helaas is deze poging tot combineren wat mij betreft volledig mislukt en wat over blijft is niet echt veel oftewel ik vind deze poging dapper maar niet geheel geslaagd.
Ik zou zeggen ga vooral door met het bestuderen van diverse klokken en dan vooral de klepels daarvan zo dat bij een volgende poging jullie klepel de juiste klanken uit de klok weet te halen waardoor deze, "in tegenstelling tot het hier vertoonde spel" welluidend over dorspleinen en stadsparken zal weerklinken.
Dit klokkenspel blijft hangen op 4 kleine klepels.
Gast- Gast
Ik vind het ondanks of juist dankzij de mate van chaos wel prikkelend en onderhoudend: een 7
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik vind dit eigenlijk wel een lekker plaatje, van een voor mij weer eens onbekende band'... Het is lekker energiek, heeft een fijne sound en net als John kan ik de chaos erin ook wel waarderen!Juist het typische jaren '60 gezang, zo in combinatie met de muziek geeft een bepaalde dimensie aan deze plaat! mooi 'outrootje' ook met het geluid van 'luchtbellen'... Aangename verrassing dit! Ik geef een kleine 8!
Gast- Gast
Ik ben na het op radio Orinoco gehoord te hebben op zoek gegaan naar Indierock en kom tot de vaststelling dat dit niet echt mijn ding is maar er wel naar te luisteren valt. Maar dit lied doet me totaal niks. Een degoutante stem en monotone muzikale dreuntjes.... Een 1 (één)
Gast- Gast
Ja zonder dat dit ergens groots wordt best een heel aardig voor mij onbekend liedje. Een dikke voldoende is het me zekers waard en ik verheug me er al op als ik het op Orinoco Radio mag horen 7
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik kan hier niet echt warm voor lopen, maar het is toch ook weer geen slecht nummer.
Een 6
Een 6
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik sluit me aan bij mijn bovenbuurman.
Keano- Music-freak
- Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Zo'n nummer waar er honderden van zijn: er mankeert niets aan én er zit niets in dat geniaal is.
Ik geef een naar boven afgeronde 7,5.
Ik geef een naar boven afgeronde 7,5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Klinkt niet slecht maar het doet me ook niet zoveel, een 6...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Zo dit is op dezelfde dag de derde 7 die ik rank. Ben ik mild of is het gewoon allemaal voldoende maar net niet spannend genoeg om eruit te springen?
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Helaas moet ik dit een 3 geven. Ik vind het gewoon ruk. Zelfs op zo'n fijne zaterdagochtend. Er zijn veel betere nummers gemaakt met zo'n permanent monotoon hinderlijk snerpend achtergrondgeluid, zoals bv. Heroes.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Toen ik de term Indierock zag binnen stormen kreeg ik al pukkels over mijn hele lichaam. Ik wil dit genre samenvatten als net-niet. En dat is erger dan niet. Dit is ook weer zo'n onderkoelde, neuzelgeluid van de zoveelste neuzelband. Chaos herken ik ook niet, want het is zo braaf als mijn gedrag in een ziekenhuis. Er gebeurt helemaal niks in dit kauwnummer. Een 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wel aardig, maar niets boven het indie-maaiveld wat het zich echt laat onderscheiden. Een 6+
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Jan heeft het over "pukkels die hij krijgt van indierock", sokra spreekt van het "indiemaaiveld". Wordt Stereolab nu ook al als een indieband aangeduid?!
Ik doe een voorstel: zullen we gewoon stoppen met de nietszeggende term "indie" (inclusief alle aanverwante genres als indie rock, indie pop, indietronica en indieclassic)?
Ik doe een voorstel: zullen we gewoon stoppen met de nietszeggende term "indie" (inclusief alle aanverwante genres als indie rock, indie pop, indietronica en indieclassic)?
Timmus- Beheerder
Waarom dan, Timmus? Hoezo nietszeggend? Het is inmiddels een volledig ingeburgerde term. En stoppen met die term betekent dat er een beter alternatief is om mee te beginnen, dus: wat is dan die toepasselijkere term die de lading denkt die 'indie' aanduidt?
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Wat bedoel je precies met "volledig ingeburgerd"? De term wordt heel veel gebruikt, dat is waar. Maar tegenwoordig wordt zo'n beetje álle nieuwe muziek die niet een exacte kopie is van andere muziek als "indie" aangeduid. Dát is dus ook het punt - en daarmee kan ik stellen dat ik het antwoord op je vraag schuldig moet blijven - : Indie kan inmiddels voor zoveel verschillende muziek "staan", dat het onmogelijk is hier één term van te maken. "Muziek" zou nog het meest in de buurt komen.
Timmus- Beheerder
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Stereolab - Metronomic Underground
» *RTH* Kylie Minoque - Your Disco needs you
» Zaterdag 29 Sept.: Orinoco's Disco Night
» *RTH* Noodweer - In de Disco
» *RTH* The Trammps - Disco Inferno
» *RTH* Kylie Minoque - Your Disco needs you
» Zaterdag 29 Sept.: Orinoco's Disco Night