Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyVandaag om 14:40 van Ries

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyVandaag om 13:49 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyVandaag om 0:39 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 13:13 van Timmus

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 13:03 van Timmus

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused EmptyGisteren om 11:30 van Mirrr

» Do. 9 mei. Grabbelton
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 17:54 van Roche

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 17:22 van Berend

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 12:05 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty09.05.24 9:15 van Ries


*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

+10
Grafmat
Frodo
Chevy
Mirrr
Timmus
Jan...
MrJohn
sowhat
Led-Zep
Dave Evans
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Dazed and confused'

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap5%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap15%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap0%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap0%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap0%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap0%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap20%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap20%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap10%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_lcap30%*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Dave Evans 23.03.12 18:34

[23-03-2012]
Wederom een verzoekje Smile


https://www.youtube.com/watch?v=auDv6cf2PBM

The New Yardbirds

In juli 1968 bleef Jimmy Page als enige over van The Yardbirds. Er moest contractueel nog een aantal optredens in september gespeeld worden in Scandinavië. Page wilde Terry Reid als zanger, maar die had net een nieuw platencontract, en beval Robert Plant aan. Deze bracht op zijn beurt drummer John Bonham mee. John Paul Jones, die al eerder met Page gewerkt had, werd bassist van de groep. Het allereerste nummer dat de groep samen speelde was Train kept a Rollin', een nummer dat de Yardbirds ook gespeeld hadden. De groep deed van 7 tot 17 september 1968 een achttal optredens in Denemarken, Zweden en Noorwegen onder de naam The New Yardbirds Het eerste optreden was op 7 September 1968 in de Gladsaxe Teen Club in de plaats Gladsaxe te Denemarken. Andere 'Yardbirds'-nummers die de groep speelde waren: Dazed and confused en White Summer. Het eerste was een bewerking van een nummer van Jake Holmes dat zou verschijnen op het eerste album van Led Zeppelin, het tweede was een nummer geschreven door Jimmy Page, dat op Little Games staat, een album van The Yardbirds uit 1967.

Led Zeppelin

In oktober 1968 neemt de groep zijn eerste plaat op. Vervolgens gaat de groep van 15 oktober tot 20 december 1968 onder de naam Led Zeppelin, genoemd naar Keith Moons manier om een slecht optreden te beschrijven (Goin' down like a led zeppelin), op tournee door Engeland. Daarna begint een Amerikaanse tournee van 26 december 1968 tot 8 februari 1969. De setlist bestaat voornamelijk uit songs uit het eerste album. Daarnaast speelt de groep onder andere Killing Floor, een bluesnummer van Howlin' Wolf dat later in een bewerkte versie als The Lemon Song op Led Zeppelin II terecht zal komen, en Pat's Delight, een drumsolo van John Bonham die als Moby Dick eveneens op datzelfde album zal terechtkomen.

Op 12 januari 1969 komt het eerste album Led Zeppelin uit, een album met zowel harde blues als akoestische nummers. In hetzelfde jaar komt Led Zeppelin II uit, een album waarvan de nummers op verschillende plaatsen tijdens de tournees opgenomen zijn. Op het derde album Led Zeppelin III zijn Engelse folk-invloeden te horen, een geluid dat op het vierde album Led Zeppelin IV versterkt werd. Het vierde album wordt, vanwege de in runentekens geschreven titel, ook wel The Runes Album genoemd. Op dit album staat de wereldhit (en all-time classic) Stairway to Heaven, die echter nooit als single uitgebracht werd. Drummer Bonham overleed op 25 september 1980. Eind 1980, enkele maanden na het overlijden van Bonham, hield Led Zeppelin op te bestaan. Postuum verscheen nog het album Coda, met daarop een aantal nog nooit eerder verschenen nummers uit de periode 1969-1978.

Optredens na 1980

In 1985 was er een speciaal optreden van de drie overgebleven bandleden (samen met Phil Collins en Tony Thomson van Chic op drums) op het liefdadigheidsconcert (Live Aid) in Amerika; ook bij het 25-jarig bestaan van hun platenmaatschappij in 1988 (Atlantic Records) traden ze nog een keer op, waarbij Jason Bonham, de zoon van John Bonham, drummer was.

Op 10 december 2007 was er een eenmalig optreden (ook weer met Jason Bonham op drums) in het O2-Arena stadion in Londen als eerbetoon aan hun overleden ontdekker, Ahmet Ertegün. Voor de 20.000 beschikbare kaarten zijn wereldwijd ongeveer 20 miljoen aanvragen geweest. De pers was zeer lovend over dit reünieconcert en er waren daarna geruchten over een wereldtournee. Begin 2009 werd duidelijk dat Led Zeppelin niet meer gaat toeren.


Stukkie live

https://www.youtube.com/watch?v=Lkb1R_yif9I&ob=av2n

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gast 23.03.12 18:38

Memories o sweet memories Oude RAI ja ja een 10 natuurlijk voor deze heren uit de eredivisie van de Rock.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Led-Zep 23.03.12 18:41

Eén van de beste songs van Led Zeppelin, voor dit nummer past wat mij betreft maar een cijfer en dat is een 10+

Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gast 23.03.12 18:42

Vergeet vooral niet de "griffel" bij die 10 + Zep !!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Led-Zep 23.03.12 18:44

Die griffel bewaar ik voor Achilles Last Stand en Since I've Been Loving You.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  sowhat 23.03.12 19:47

De beste van Led Zep, ook de meest freaky one, die een keer in de SWlijst stond: 8

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  MrJohn 23.03.12 19:58

D'Yer Mak'er is voor mij nog altijd de beste Led Zep, op korte afstand gevolgd door Black Dog, Immigrant Song en Kashmir.

Deze staat net iets lager: een 7
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Jan... 23.03.12 20:03

Dit is absoluut een juweel, een plaat die me altijd weer in extase brengt. Wat een heavy, psychedelic wonderproduct. Met een glansrol voor John Bonham verreweg de beste drummer ooit. Ik kan me autoritjes herinneren met dit nummer aan, heerlijk die bak herrie en even de bocht om rijden, want de plaat is nog niet afgelopen.
Cijfer een 10. Bij gebrek aan twaalfjes.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Timmus 23.03.12 20:16

Mooie opbouw, redelijk beginstuk, zeer matig en wat mij betreft overbodig intermezzo (zo rond de twee-en-een-halve minuut), heel fijne laatste +/- 3 minuten.

Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16632
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Mirrr 23.03.12 22:11

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lekker dit een dikke vette 8!! Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gast 24.03.12 9:27

Er zijn weinig andere bands die zo goed door middel van muziekinstrumenten en stem emotie kunnen overbrengen op het publiek. Ze trekken je bij elk nummer als 't ware een film in.

Dit vind ik dan ook nog een van hun absolute topplaten. Dit is echt, rauw en origineel. Vanzelfsprekend een 10.

De 1 en 2'en gevers zijn wel weer de helden van het forum Twisted Evil

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Jan... 24.03.12 10:23

katje39 schreef:De 1 en 2'en gevers zijn wel weer de helden van het forum Twisted Evil

mmm, een oude allergie breekt weer door. Best leuk zo'n stoer cijfer, maar motiveer dan ook ff. Dat doe ik toch ook altijd met acts als DT?
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Chevy 24.03.12 10:42

Leuk nummer, maar te kort. Leuk duister randje, maar in die categorie hoor ik liever Since I've Been Loving You, Kashmir of Babe, I'm Gonna Leave You. Live (waarin het nummer vaak een stuk langer duurt) al een stuk beter.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gast 24.03.12 10:55

Jan, ik had vorige week gezegd dat ik deze had aangevraagd in de chat.
Die 1 en 2 tweeen zullen dus wel 'beoordeel Katje' zijn in plaats van de plaat, vandaar ook het gebrek aan een motivatie.
' Ik vind Katje stom dus geef het door haar aangevraagde plaatje een 1 staat zo lullig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Frodo 24.03.12 11:16

Meesterlijke plaat. Voor mij is het niet belangrijk of er nog betere Led Zeppelin platen zijn (die zijn er) want ook deze zit gewoon in de categorie '10'. Waarvan akte.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Grafmat 24.03.12 11:39

Inderdaad een beetje (nou ja, een beetje...?) flauw om een ongemotiveerde 1 of 2 neer te zetten. Maar dat is een oud fenomeen...

Ik geef deze een 7. Ik weet niet wat het is, maar ik ben nooit een echte fan geworden van Led Zeppelin. Iets in de sound en de 'slordige songuitwerking' (bij gebrek aan een betere omschrijving van het gevoel dat me vaak bekruipt als ik deze band luister) staat me tegen, ondanks dat ze een aantal serieus briljante momenten hebben gehad. Ik krijg een elpee van 'the Led' ook nooit uitgeluisterd.
Led Zeppelin en Pink Floyd, ik weet dat ik ze geweldig behoor te vinden, en tóch wil het echte vuur maar niet ontbranden...

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Dave Evans 24.03.12 12:05

Ik heb niet zoveel met deze coverband en van mij is dan ook een 2! Ik vind het 'gruizige' muziek waar mijn oortjes iig niet aan kunnen wennen.
Zoals zo vaak ben ik blijkbaar een buitenstaander hahaha

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gast 24.03.12 12:13

Dave, je bent een Held!! weliswaar eentje waar ik het qua deze song volledig mee oneens ben maar jij durft in ieder geval wel aan te geven wat en waarom je dit slecht vind hulde en respect!!
Ben benieuwd of er nog meer niet-liefhebbers uit de kast durven komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  MrJohn 24.03.12 12:19

katje39 schreef:Jan, ik had vorige week gezegd dat ik deze had aangevraagd in de chat.
Die 1 en 2 tweeen zullen dus wel 'beoordeel Katje' zijn in plaats van de plaat, vandaar ook het gebrek aan een motivatie.
' Ik vind Katje stom dus geef het door haar aangevraagde plaatje een 1 staat zo lullig Very Happy

Nou nou Katje, ga je nu alles op jezelf betrekken ? Lijkt me een vermoeiend leven Razz
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Jan... 24.03.12 12:23

katje39 schreef:Jan, ik had vorige week gezegd dat ik deze had aangevraagd in de chat.
Die 1 en 2 tweeen zullen dus wel 'beoordeel Katje' zijn in plaats van de plaat, vandaar ook het gebrek aan een motivatie.
' Ik vind Katje stom dus geef het door haar aangevraagde plaatje een 1 staat zo lullig Very Happy

Sorry Katje, maar wat is dit nou voor Calimero-gedrag? Ik vind deze reactie eerlijk gezegd bespottelijk en hoop dat dit lollig bedoeld is en niet serieus. Voor de rest kan ik de mening van John volledig begrijpen.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gast 24.03.12 12:24

Nee joh, was echt een geintje Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Jan... 24.03.12 12:49

katje39 schreef:Nee joh, was echt een geintje Very Happy
OK Gelukkig maar
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gast 24.03.12 12:52

Ik ben wel een egocentrisch gestoorde Jan, maar zo bont maak ik het zelfs niet. De baron Von Munchhausen loert natuurlijk altijd om het hoekje Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  sokratikos 24.03.12 17:50

Heerlijk nr van Led Zeppelin, het 9e van de 13 Zep-nrs in mijn 1e Musische 1000 waarvan de bovenste 3 zijn: Since I´ve been loving you, Lemon Song en Babe, I´m gonna leave you. Deze RTH krijgt een naar boven afgeronde 9
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Vleertje 24.03.12 18:19

Het is gewoon een hele dikke 8 natuurlijk maar ter compensatie jaja flauw I know van ongemotiveerde 1 en 2 die gegeven zijn rond ik de dikke 8 naar boven af tot een 9. Een zeldzaam lekker nummer dit en daar mag ik dan een dikke 8 voor naar boven aftonden (het is namelijk een 8,5 dus)
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused Empty Re: *RTH* Led Zeppelin - Dazed and confused

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum