*RTH* Van McCoy - The Hustle
+10
Mirrr
snoopy
sokratikos
Led-Zep
Chrisje
MrJohn
Jan...
sowhat
Dutchzaphod
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'The Hustle'
*RTH* Van McCoy - The Hustle
[14-03-2012]
Even allemaal meedansen!!!
https://www.youtube.com/watch?v=wj23_nDFSfE&feature=related
Van Allen Clinton McCoy werd op 6 januari 1940 in Washington D.C. geboren als tweede zoon in een muzikaal gezin. Vanaf zijn vierde kreeg hij pianoles en later zong hij in het kerkkoor. Als kind vormde hij een duo met zijn oudere broer Norman die viool speelde en op twaalfjarige leeftijd schreef hij zijn eerste liedjes. Als tiener heeft hij een hele tijd geen aandacht besteed aan muziek, omdat hij werd gepest omdat hij piano speelde. Later vormde hij een doo-wopgroepje met zijn broer en twee schoolvrienden: Freddy Smith en Paul Comedy. Zij traden op onder de naam The Starlighters en namen in 1956 hun eerste singletje The Birdland op. Door huwelijken, militaire dienstplicht en studies viel de groep langzaam maar zeker uit elkaar. Van ging aan de universiteit psychologie studeren, maar na twee jaar brak hij zijn studie af om zich geheel op de muziek te kunnen richten.
In 1959 verhuisde McCoy naar Philadelphia en richtte daar met zijn oom het label Rockin' Records op. Hij bracht datzelfde jaar het zelfgezongen singletje Mr. DJ uit. Het label Scepter Records was hiervan zo onder indruk dat hij werd aangenomen als stafschrijver en talentscout. In 1962 schreef hij Stop the music voor The Shirelles, wat een #36-hit werd in de Billboard Hot 100. Later dat jaar ging hij werken voor de bekende producers Leiber & Stoller en gedurende de jaren zestig schreef hij veel hits voor diverse artiesten. Enkele van zijn composities zijn Giving up van Gladys Knight & the Pips, When you're young and in love van Ruby & the Romantics en Baby, I'm yours van Barbara Lewis. In 1966 neemt hij ook een eigen solo-LP met ballads op (Nighttime is a lonely time), maar deze blijft vrijwel onopgemerkt. Omdat McCoys grootste passie toch het schrijven is, blijft hij de rest van de jaren 60 muziek schrijven voor anderen.
Toen McCoy in 1971 voor The Stylistics ging schrijven, kwam hij in contact met de producers Hugo Peretti en Luigi Creatore van Avco Records. Ook ontmoet hij in die tijd zijn muzikale partner Charles Kipps. Met hen zou hij blijven samenwerken. In 1972 verschijnt er een tweede solo-LP van McCoy (Soul improvisations), maar ook deze weet geen potten te breken. Deze keer blijft hij wel als soloartiest actief en richt het orkest The Soul City Symphony op. Samen met drie zangeressen gaat hij optreden en worden er enkele albums gemaakt. Als hij voor de opnames van het album Disco baby, nog een uur studiotijd overhad, schreef hij snel het nummer The hustle, dat ter plekke werd opgenomen. Een New Yorkse diskjockey had McCoy verteld over een nieuwe dansrage, genaamd de hustle. Een vriend was gaan kijken in zijn discotheek en was erg enthousiast over de dans. Hij drong McCoy daarom aan om er een nummer over op te nemen. Tegen McCoys verwachtingen in werd The hustle een grote hit. In de Verenigde Staten werd het zelfs een nummer 1-hit en in Nederland en Vlaanderen haalde het nummer de top 5. In 1976 kreeg het nummer een Grammy voor Best Pop Instrumental Performance.
In eigen land heeft McCoy zijn grote succes niet meer kunnen evenaren. Na The hustle scoorde hij nog drie kleine hitjes: Change with the times, Night walk en Party, maar al deze nummers bleven buiten de top 40. In Nederland wist alleen Change with the times de tipparade nog te halen. Ondanks het uitblijven van succes in de Verenigde Staten, werden in 1977 in Europa Soul cha cha en The shuffle uitgebracht. Soul cha cha bereikte de zevende plaats in de Nederlandse Top 40, en in het Verenigd Koninkrijk werd The shuffle een grote hit. In diezelfde periode gaf hij in zijn eigen land aan dat hij het vervelend vond alsmaar met disco geassocieerd te worden. In 1978 schreef McCoy de soundtrack voor de film Sextette van de destijds 85-jarige actrice Mae West. Hij kreeg ook een cameo in deze film.
Op 6 juli 1979 kreeg Van McCoy in Englewood, New Jersey op 39-jarige leeftijd een hartaanval. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht, maar is niet meer bijgekomen en overleed dezelfde dag.
Even allemaal meedansen!!!
https://www.youtube.com/watch?v=wj23_nDFSfE&feature=related
Van Allen Clinton McCoy werd op 6 januari 1940 in Washington D.C. geboren als tweede zoon in een muzikaal gezin. Vanaf zijn vierde kreeg hij pianoles en later zong hij in het kerkkoor. Als kind vormde hij een duo met zijn oudere broer Norman die viool speelde en op twaalfjarige leeftijd schreef hij zijn eerste liedjes. Als tiener heeft hij een hele tijd geen aandacht besteed aan muziek, omdat hij werd gepest omdat hij piano speelde. Later vormde hij een doo-wopgroepje met zijn broer en twee schoolvrienden: Freddy Smith en Paul Comedy. Zij traden op onder de naam The Starlighters en namen in 1956 hun eerste singletje The Birdland op. Door huwelijken, militaire dienstplicht en studies viel de groep langzaam maar zeker uit elkaar. Van ging aan de universiteit psychologie studeren, maar na twee jaar brak hij zijn studie af om zich geheel op de muziek te kunnen richten.
In 1959 verhuisde McCoy naar Philadelphia en richtte daar met zijn oom het label Rockin' Records op. Hij bracht datzelfde jaar het zelfgezongen singletje Mr. DJ uit. Het label Scepter Records was hiervan zo onder indruk dat hij werd aangenomen als stafschrijver en talentscout. In 1962 schreef hij Stop the music voor The Shirelles, wat een #36-hit werd in de Billboard Hot 100. Later dat jaar ging hij werken voor de bekende producers Leiber & Stoller en gedurende de jaren zestig schreef hij veel hits voor diverse artiesten. Enkele van zijn composities zijn Giving up van Gladys Knight & the Pips, When you're young and in love van Ruby & the Romantics en Baby, I'm yours van Barbara Lewis. In 1966 neemt hij ook een eigen solo-LP met ballads op (Nighttime is a lonely time), maar deze blijft vrijwel onopgemerkt. Omdat McCoys grootste passie toch het schrijven is, blijft hij de rest van de jaren 60 muziek schrijven voor anderen.
Toen McCoy in 1971 voor The Stylistics ging schrijven, kwam hij in contact met de producers Hugo Peretti en Luigi Creatore van Avco Records. Ook ontmoet hij in die tijd zijn muzikale partner Charles Kipps. Met hen zou hij blijven samenwerken. In 1972 verschijnt er een tweede solo-LP van McCoy (Soul improvisations), maar ook deze weet geen potten te breken. Deze keer blijft hij wel als soloartiest actief en richt het orkest The Soul City Symphony op. Samen met drie zangeressen gaat hij optreden en worden er enkele albums gemaakt. Als hij voor de opnames van het album Disco baby, nog een uur studiotijd overhad, schreef hij snel het nummer The hustle, dat ter plekke werd opgenomen. Een New Yorkse diskjockey had McCoy verteld over een nieuwe dansrage, genaamd de hustle. Een vriend was gaan kijken in zijn discotheek en was erg enthousiast over de dans. Hij drong McCoy daarom aan om er een nummer over op te nemen. Tegen McCoys verwachtingen in werd The hustle een grote hit. In de Verenigde Staten werd het zelfs een nummer 1-hit en in Nederland en Vlaanderen haalde het nummer de top 5. In 1976 kreeg het nummer een Grammy voor Best Pop Instrumental Performance.
In eigen land heeft McCoy zijn grote succes niet meer kunnen evenaren. Na The hustle scoorde hij nog drie kleine hitjes: Change with the times, Night walk en Party, maar al deze nummers bleven buiten de top 40. In Nederland wist alleen Change with the times de tipparade nog te halen. Ondanks het uitblijven van succes in de Verenigde Staten, werden in 1977 in Europa Soul cha cha en The shuffle uitgebracht. Soul cha cha bereikte de zevende plaats in de Nederlandse Top 40, en in het Verenigd Koninkrijk werd The shuffle een grote hit. In diezelfde periode gaf hij in zijn eigen land aan dat hij het vervelend vond alsmaar met disco geassocieerd te worden. In 1978 schreef McCoy de soundtrack voor de film Sextette van de destijds 85-jarige actrice Mae West. Hij kreeg ook een cameo in deze film.
Op 6 juli 1979 kreeg Van McCoy in Englewood, New Jersey op 39-jarige leeftijd een hartaanval. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht, maar is niet meer bijgekomen en overleed dezelfde dag.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Van McCoy - The Hustle
Vanwege jeugdsentiment krijgt het nummer wat bonuspunten en komt daarmee op een 7. Het arrangement is helemaal zo slecht nog niet.(het zou een leuke filler kunnen zijn op Orinocoradio tijdens een niet nader te benoemen radioshow in de waarschijnlijk niet al te verre toekomst...)
Beslist gezellig. Een 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Beslist een gezellig nummer maar ook gewoon een prima plaat. Een 8
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vreselijke muziek, geschikt voor in vervallen staat geraakte uitgaansgelegenheden in een grauw achteraf-straatjes, waar erg foute vrouwen al even foute mannen ontmoeten voor onthutsend lege en banale pleziertjes: een 1
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Heerlijke lekker geile muziek, bij uitstek geschikt voor in volle bloei staande uitgaansgelegenheden gevestigd op adressen die je moet weten, waar weelderige dames het juk van vals sentiment en bevrijd van zedelijke dogma's hun ogen begerig laten vallen op mannen en dat zijn precies die mannen die dit soort weldadige en wellustige dames exact op de juiste waarde weten in te schatten, om zich gezamelijk tijdens het luisteren naar dit opzwepende kokendhete lied over te geven aan alle banale en andere lekkere lusten waar dit soort vrouwen en mannen naar hunkeren en voor leven!!
Een 9.
(overigens, met dank aan John Mr. zonder wiens guidance bovenstaande regels niet mogelijk waren geweest)
Gast- Gast
Kon niet... kan wel...
een plaat die ik onthouden heb... maar is het dan ook goed?
Een 6.
een plaat die ik onthouden heb... maar is het dan ook goed?
Een 6.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Het is misschien niet zo'n hoogstaande muziek, maar als ik het nu weer hoor wordt ik er - net als vroeger - wel weer vrolijk van.
Daarom krijgt dit nummer toch nog een 7
Daarom krijgt dit nummer toch nog een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Journeyman schreef:
Heerlijke lekker geile muziek, bij uitstek geschikt voor in volle bloei staande uitgaansgelegenheden gevestigd op adressen die je moet weten, waar weelderige dames het juk van vals sentiment en bevrijd van zedelijke dogma's hun ogen begerig laten vallen op mannen en dat zijn precies die mannen die dit soort weldadige en wellustige dames exact op de juiste waarde weten in te schatten, om zich gezamelijk tijdens het luisteren naar dit opzwepende kokendhete lied over te geven aan alle banale en andere lekkere lusten waar dit soort vrouwen en mannen naar hunkeren en voor leven!!
Een 9.
(overigens, met dank aan John Mr. zonder wiens guidance bovenstaande regels niet mogelijk waren geweest)
Graag gedaan Journey, het doet me altijd weer genoegen de medemens te helpen
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik vind dit een hoog 'Aloha' gehalte hebben, beetje lullig muziekje eigenlijk waar ik desalniettemin vrolijk van word. Met seks associeer ik dit totaal niet
Een 7.
Een 7.
Gast- Gast
Gezellig fout nr. Over wat foute vrouwen en foute mannen samen gaan doen nadat ze samen the Hustle hebben gedanst, is al voldoende vermakelijks gezegd Hoewel... misschien heet 1 van die vrouwen wel Cidonia, rookt ze van die geile sigaartjes onderweg van de Lonely Hearts Club naar haar huis in zijn auto en nemen jonkvrouwe C.Spigt en haar ridder voor die nacht, sergeant Peper, voor en na de muze-volle uitspatting in hun natte droom theater samen een sherry of whiskey luisterend naar intrigrerende muziek tot ze er beide een radiohoofd van krijgen. Een 69 ehm 6
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
gezellig pauzemuziekje....een 7
maar allemaal meedansen???? dat dan weer niet!
maar allemaal meedansen???? dat dan weer niet!
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Ja leuk jeugdsentiment dat noggoed is om aan te horen, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ongelooflijk dat ik dit destijds goed vond, want het is natuurlijk een tenenkrommend slecht deuntje. Het filmpje daarentegen is hilarisch! En samen met het niet te onderschatten jeugdsentiment geef ik dan toch maar een 6.
Hmmm, meedansen wordt 'm in elk geval niet, als ik dit hoor bij een dansgelegenheid denk ik waarschijnlijk: "M'n bierglas is nu wel lang genoeg leeg geweest". Bij de bar wieg ik toch stiekem mee. Nou vooruit, een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
De naam van de artiest en de titel van de plaat zeiden mij eerlijk gezegd niet zoveel voordat ik deze RTH instartte, maar dit is natuurlijk gewoon een klassiekertje! Gewoon een vrolijk deuntje en leuk plaatje! Verder weet ik net als Timmus niet of ik hier nou gelijk op zal gaan dansen op de dansvloer, maar ook ik zal er vast wel niet stil bij kunnen blijven staan aan de bar, als ik op dat moment net een drankje aan het halen ben
Een 7 van mij!
Een 7 van mij!
Gast- Gast
Een grandioze klassieker uit het italo-soul genre. Toonaangevende plaat geweest. Ook mooi van Van: Change with the times. Destijds vond ik The hustle beetje saai, maar het is gewoon een hele dikke 9.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Sokra als je dit opzet tijdens een partijtje naakttwister dan kun je die 69 wel op je buik schrijven. Ik word hier totaal niet opgewonden van. Wel vind ik het gezellig en daarom krijgt het dan nog net een 5 en omdat het ook een beetje lijkt op de love boat tune en dat is dermate jeugdsentiment dat het die 5 net verdiend.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: