Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me

+8
Jan...
Led-Zep
Dutchzaphod
MrJohn
sowhat
LarryMullen
sokratikos
Paul
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "gedoog me"

*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap14%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap24%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 24% 
[ 5 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap5%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap10%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap24%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 24% 
[ 5 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap0%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap5%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap14%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap0%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_lcap4%*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Vote_rcap 4% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 21

Enquête gesloten

*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty *RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me

Bericht  Gast 13.03.12 20:33

(Dinsdag 13-3-2012)

Vers Verzoekje...

Jeroen van Merwijk (Bilthoven, 11 juli 1955) is een Nederlandse cabaretier, kunstschilder en liedjesschrijver.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_van_Merwijk

https://youtu.be/sltEqi5rIHg

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty Re: *RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me

Bericht  Paul 14.03.12 1:16

Ik heb niets met Jeroen. Een 5.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5307
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

*RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me Empty Re: *RTH* Jeroen van Merwijk - Gedoog me

Bericht  sokratikos 14.03.12 3:39

De tekst staat altijd centraal in de liedjes van Jeroen van Merwijk - ken er maar een klein aantal, de muziek is ondergeschikt aan de boodschap en zijn teksten zijn gewoonlijk ijzersterk en al dan niet ook grappig. Zo ook is in dit nr de inhoud sterk, dat nog niet tot het kleine aantal nrs behoorde dat ik kende. Helaas is ´Als na mijn dood´ (over het Atlas-complex) op YouTube verwijderd, maar dit nr over de UVRM mag er ook zijn in dit tijdsgewricht:

In het licht van de UVRM is het gedogen van het bestaan van andere mensen toch wel de minimaal vereiste tolerantie van het tolerante in intersubjectieve relaties (inclusief werkrelaties) wanneer mensen hun open tolerante samenleving met nageleefde mensenrechten willen behouden. Gaat daar ´Gedoog me´ niet over? Polen en andere Oost-Europeanen in ons land vragen aan sympathisanten van de PVV-website,´gedoog me´. Moslimse NL-ers vragen aan NLse burgers die de ´islamkritiek´ en ´islamiseringsbestrijding´ van de PVV toejuichen, ´gedoog me´.

In deze RTH is de muziek als vorm ondergeschikt aan de inhoud, dus geen scheurende gitaren of opzwepende electronica maar een minimale en eenvoudige gitaarbegeleiding die op de achtergrond bllijft zodat de stem goed te verstaan is. Die vorm had wellicht muzikaal sterker gekund, maar de inhoud is sterk, waardoor het geheel uitkomt op een 7.5 die naar boven gaat
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gast 14.03.12 5:06

Hoewel er soms een milde lach mijn mond doet krullen bij het aanhoren van deze Jeroen is daar bij dit te beoordelen liedje geen sprake van.
Nu heeft Jeroen toch al het nadeel dat zijn stem vrij vlak klinkt zeg maar gerust tegen het zeikerige aan en in dit liedje wint de irritatie om die stem het.
Omdat ik weet dat hij soms verdomd leuk kan zijn toch nog een magere vijf voor dit deuntje.

Laatst aangepast door Journeyman op 14.03.12 18:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  LarryMullen 14.03.12 7:20

Zoals altijd een geweldige tekst.. met dit keer ook nog erg goede muziek erbij.. 10!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  sowhat 14.03.12 11:44

Dat ik destijds Het leven is kut in de lijst had in de versie van Hans Teeuwen in plaats van het origineel van Van Merwijk geeft aan dat ook ik vind dat hij een zeikstem heeft. De tekst hier is bovendien miskukte rijmelarij en de muziek is waardeloos. Niets positiefs, dus een 1.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  MrJohn 14.03.12 16:54

Zijn van ironie doordrenkte teksten zijn een heerlijke lekkernij in een alsmaar populistischer wordende wereld.

En daarbij, zoals Sokra al zegt, is de muziek vaak dienstig aan het woord. Ik vind de muziek hier overigens echt niet mis staan

Ik geef het met volle overtuiging een 8!
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Dutchzaphod 14.03.12 18:11

Muziek is klote, tekst is pathetisch, valse sentimenten, bah. Een dikke vette 1 voor deze door "linkse" mensen altijd opgehemelde nikskunner.
O ja, en die stem is hemeltergend irritant. Ik geef zelden een 1, maar deze komt uit de grond van mijn hart.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Led-Zep 14.03.12 20:03

Helaas ik gedoog dit niet. Op een irritante toon een nietszeggende tekst opdreunen, ondersteund door wat getokkel op een gitaar, is eigenlijk niet eens een 1 waard.

Een vette 1.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  LarryMullen 14.03.12 20:25

sokratikos schreef:De tekst staat altijd centraal in de liedjes van Jeroen van Merwijk - ken er maar een klein aantal, de muziek is ondergeschikt aan de boodschap en zijn teksten zijn gewoonlijk ijzersterk en al dan niet ook grappig. Zo ook is in dit nr de inhoud sterk, dat nog niet tot het kleine aantal nrs behoorde dat ik kende. Helaas is ´Als na mijn dood´ (over het Atlas-complex) op YouTube verwijderd, maar dit nr over de UVRM mag er ook zijn in dit tijdsgewricht:

In het licht van de UVRM is het gedogen van het bestaan van andere mensen toch wel de minimaal vereiste tolerantie van het tolerante in intersubjectieve relaties (inclusief werkrelaties) wanneer mensen hun open tolerante samenleving met nageleefde mensenrechten willen behouden. Gaat daar ´Gedoog me´ niet over? Polen en andere Oost-Europeanen in ons land vragen aan sympathisanten van de PVV-website,´gedoog me´. Moslimse NL-ers vragen aan NLse burgers die de ´islamkritiek´ en ´islamiseringsbestrijding´ van de PVV toejuichen, ´gedoog me´.

In deze RTH is de muziek als vorm ondergeschikt aan de inhoud, dus geen scheurende gitaren of opzwepende electronica maar een minimale en eenvoudige gitaarbegeleiding die op de achtergrond bllijft zodat de stem goed te verstaan is. Die vorm had wellicht muzikaal sterker gekund, maar de inhoud is sterk, waardoor het geheel uitkomt op een 7.5 die naar boven gaat

Hij staat er nog Very Happy

Zijn ook beide prachtnummers..
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Jan... 15.03.12 21:54

Dit hou ik niet vol. Een 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Frodo 15.03.12 22:04

Als het alleen om de tekst zou gaan kun je een mooie gedichtenbundel kopen, of je gaat eens naar een lezing of iets dergelijks. Oftewel: liedjes kunnen niet teren op alleen maar een vermeende goede tekst. Dat is in dit geval ook nog niet eens aan de orde, want ik vind het net als SoWhat ook mislukte rijmelarij. Van die gekunstelde zinnen die met het grote Sinterklaas-rijmwoordenboek in ieder geval nog de laatste lettergreep gemeen hebben: bah!

De muziek is dan ook nog eens van het een bedroevend niveau, terwijl de opnamekwaliteit het geheel nou niet bepaald aantrekkelijker maakt. Erg jammer allemaal, want "die kut van Van Merwijk" (zijn eigen citaat) kan veel beter dan dit.

Een 2.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Timmus 16.03.12 19:48

Dit is ten eerste een heel slechte opname; daar wordt het nummer hoe dan ook niet beter van.

Heel moeilijk om dit te ranken. Het is zo afhankelijk van je stemming; soms heb je inderdaad geen zin in een gitaarpingelaar met rare teksten, en soms word je helemaal stil van een tekstvirtuoos die begeleid wordt door een gitaar die in perfecte harmonie is met de woorden van de kunstenaar.

Ik vond het nu moeilijk om het einde uit te zitten, maar volgende week draait een presentator van Radio 1 een nummer van Van Merwijk en word ik geraakt door de tekst.

Laat ik een 8 doen, dat is wel een cijfer passend bij zijn kaliber.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gast 16.03.12 22:25

Nee, ik trek dit ook voor geen meter.. De beste man kan mijns inziens niet zingen... Ik zou dan ook onmiddelijk de radio uitzetten als dit voorbij zou komen...Het dreutelt maar door... De tekst zou misschien best goed kunnen zijn, ware het niet dat ik er niet geboeid naar kan luisteren, omdat ik de stem zo dodelijk saai en irritant vind, dat hetgeen wat Jeroen uitkraamt, ik totaal niet tot me kan nemen...

Bovendien ben ik het met Frodo eens (nadat ik nog een keer met de grootste moeite wel naar de tekst heb geluisterd, omdat sommige mensen deze zo 'fantastisch' vinden) dat:

''Als het alleen om de tekst zou gaan je een mooie gedichtenbundel kunt kopen, of je gaat eens naar een lezing of iets dergelijks. Oftewel: liedjes kunnen niet teren op alleen maar een vermeende goede tekst. Dat is in dit geval ook nog niet eens aan de orde, want ik vind het net als SoWhat ook mislukte rijmelarij. Van die gekunstelde zinnen die met het grote Sinterklaas-rijmwoordenboek in ieder geval nog de laatste lettergreep gemeen hebben: bah!

De muziek is dan ook nog eens van het een bedroevend niveau, terwijl de opnamekwaliteit het geheel nou niet bepaald aantrekkelijker maakt"

Ik geef een 2 voor dit 'gedrocht', wat dat is het in mijn ogen...

Gast
Gast

Bericht  Kasper 16.03.12 22:40

Hij had het beter kunnen schrijven en door iemand anders laten inzingen. Het is zijn stem die ik niet gedogen kan. Een Tien
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34

Bericht  Kasper 16.03.12 22:44

Kasper schreef:Hij had het beter kunnen schrijven en door iemand anders laten inzingen. Het is zijn stem die ik niet gedogen kan. Een Tien

Nog nooit meegemaakt. Ik type Tien en er komt Tien te staan. Hoeveel ik ook edit.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Bericht  Kasper 16.03.12 22:45

Kasper schreef:
Kasper schreef:Hij had het beter kunnen schrijven en door iemand anders laten inzingen. Het is zijn stem die ik niet gedogen kan. Een Tien

Nog nooit meegemaakt. Ik type Tien en er komt Tien te staan. Hoeveel ik ook edit.

Raar forum. Naja voor de duidelijkheid, ik geen een 4!
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Bericht  LarryMullen 18.03.12 20:23

Jeroen is nu op Radio 2!! (voor degenen die dat leuk vinden, en dat zijn er niet veel Razz )
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  LarryMullen 18.03.12 20:51

LarryMullen schreef:Jeroen is nu op Radio 2!! (voor degenen die dat leuk vinden, en dat zijn er niet veel Razz )

Hij blijft toch geniaal Very Happy Jesus ik en Geert! Very Happy Very Happy Very Happy
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gast 19.03.12 12:00

Ik kan zijn teksten meestal wel waarderen, maar beoordeel dit als rijmelarij van likmevestje en hij moet het nu juist van zijn teksten hebben, want zingen is zeker niet zijn ding.
Een 2.

Gast
Gast

Bericht  Gast 19.03.12 14:20

Een 2. Er is al genoeg gezegd over dit nummer.

Gast
Gast

Bericht  Vleertje 21.03.12 20:37

Ik vind Jeroen van Merwijk normaliter gewoon goed maar dit nummer van hem vind ik toch echt minder sterk. Toch kan ik er nog een nipte 5 voor opbrengen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: