*RTH* Beta Band - Dry The Rain
+7
Timmus
Led-Zep
sowhat
Dutchzaphod
MrJohn
Dave Evans
Frodo
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Dry the Rain"?
*RTH* Beta Band - Dry The Rain
De Beta Band was een Britse popgroep, die actief was tussen 1997 en 2004. De groep, afkomstig uit Edinburgh, bestond uit zanger Stephen Mason, drummer Robin Jones, en DJ/sampler John Maclean. Later kwam ook bassist Richard Greentree bij de groep. Hun muziekstijl was een combinatie van folk, rock, trip hop en experimenteel jamming. De band slaagde er echter niet in groot commercieel succes te behalen.
Tussen 1997 en 1999 bracht de groep drie ep's uit. In 1999 volgde dan de eerste cd: The Beta Band. De band kraakte de cd na de release echter zelf af. Meer tevreden waren ze over Hot Shots II, die in 2001 uitkwam. Tijdens die tournee waren ze de support act van Radiohead.
In 2004 kwam hun laatste plaat uit: Heroes to Zeroes. In 2005 volgde nog een live-compilatie maar dan hield de groep het voor bekeken. De groep had een psychedelische sound (met Pink Floyd-invloeden) waarbij ze van veel samples gebruik maakten.
Deze track zit in de film High Fidelity (2000) een film die iedere muziekliefhebber eens gezien moet hebben. Rob Gordon (John Cusack) is de eigenaar van platenzaak Championship Vinyl, waar de stille Dick (Todd Louiso) en botte Barry (Jack Black) voor hem werken. Ze vullen hun dagen met het spuien van hun muzikale kennis tegen elkaar en het zichzelf verheven voelen boven de klanten door die kennis.
Dan gebeurt er dit...(meteen goede indruk van de film)
https://youtu.be/84bCWay7k3E
En dan nu de complete versie vanaf nu in the ranking..
Audio
https://youtu.be/-Sqzn29kW8U
Live
https://youtu.be/0s5xnh6t-wE
Tussen 1997 en 1999 bracht de groep drie ep's uit. In 1999 volgde dan de eerste cd: The Beta Band. De band kraakte de cd na de release echter zelf af. Meer tevreden waren ze over Hot Shots II, die in 2001 uitkwam. Tijdens die tournee waren ze de support act van Radiohead.
In 2004 kwam hun laatste plaat uit: Heroes to Zeroes. In 2005 volgde nog een live-compilatie maar dan hield de groep het voor bekeken. De groep had een psychedelische sound (met Pink Floyd-invloeden) waarbij ze van veel samples gebruik maakten.
Deze track zit in de film High Fidelity (2000) een film die iedere muziekliefhebber eens gezien moet hebben. Rob Gordon (John Cusack) is de eigenaar van platenzaak Championship Vinyl, waar de stille Dick (Todd Louiso) en botte Barry (Jack Black) voor hem werken. Ze vullen hun dagen met het spuien van hun muzikale kennis tegen elkaar en het zichzelf verheven voelen boven de klanten door die kennis.
Dan gebeurt er dit...(meteen goede indruk van de film)
https://youtu.be/84bCWay7k3E
En dan nu de complete versie vanaf nu in the ranking..
Audio
https://youtu.be/-Sqzn29kW8U
Live
https://youtu.be/0s5xnh6t-wE
Gast- Gast
Re: *RTH* Beta Band - Dry The Rain
Nummer met een lekkere sfeer! Hoe langer je naar de plaat luistert hoe leuker hij wordt! Twijfel nog even tussen een 7 en een 8, maar de film Hi Fidelity (die je als muziekliefhebber idd moet hebben gezien ) trekt me over de streep richting de 8.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Bijzonder fraaie song van een band, die in het verleden aan mijn aandacht is ontsnapt.
Met terugwerkende kracht is het zomaar vanwege de sterke sound en indrukwekkende zangpartij een 9 waard.
Met terugwerkende kracht is het zomaar vanwege de sterke sound en indrukwekkende zangpartij een 9 waard.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Prima plaatje, prima bandje een vette 9, maar, hoor ik daar zo af en toe niet iets als the Human League langsvladderen?? niet dat dat zo erg is btw!!
Gast- Gast
Een 9 lijkt me volkomen op z'n plaats. De clip van de film is briljant. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Volgens de Engelse muziekpers lijkt Django Django (zie huidig steunfonds) op The Beta Band. Ergens niet raar, bijna onvermijdelijk zelfs, want laat drummer, producer en bandoprichter Dave Maclean nou eens de jongere broer van Beta Band-lid John Maclean zijn...
Gast- Gast
Ik ben dan wel niet de Engelse muziekpers, maar ik vind Django Django een stuk frisser.
Ik vind dit saai: 3
Ik vind dit saai: 3
Leeftijd : 67
Ja top plaat dit. Toen ik in China woonde in 2000 heb ik dit nummer grijsgedraaid. Kan ook in 2001 zijn, weet niet meer wanneer ik daar de film heb gezien. Toen kon ik het nummer nog met Napster downloaden.
Op een gegeven moment namen we dit nummer mee naar de expat kroegjes. Succes verzekerd. Het nummer is zo lekker loom met een heerlijke beat. Ik draai 'm nog regelmatig. Ik ga het ook een 9 geven.
Op een gegeven moment namen we dit nummer mee naar de expat kroegjes. Succes verzekerd. Het nummer is zo lekker loom met een heerlijke beat. Ik draai 'm nog regelmatig. Ik ga het ook een 9 geven.
Gast- Gast
Ik ben niet echt onder de indruk van dit nummer, ik vind het vreselijk saai en als ik dit hoor heb ook niet de behoefte om meer van ze te gaan luisteren.
Een 5.
Een 5.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Als er bij RTH een electronicanummer dient te worden gerankt, dan worden er vaak lage cijfers gegeven omdat de nummers eentonig en zichzelf herhalend zouden zijn.
Nou, luister dan nog een keer naar dit nummer. Dit is zes minuten lang voortborduren op hetzelfde deuntje en daardoor erg saai, ook al hoor je er heus wel tussendoor dat je hier niet met een kwaliteitsloze band van doen hebt.
Ik houd het op een 5.
Nou, luister dan nog een keer naar dit nummer. Dit is zes minuten lang voortborduren op hetzelfde deuntje en daardoor erg saai, ook al hoor je er heus wel tussendoor dat je hier niet met een kwaliteitsloze band van doen hebt.
Ik houd het op een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
dit klinkt best wel goed, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik herken de klasse wel maar echt boeien kan het me niet. De beat halverwege fleurt het wel op. Wel grappig dat iemand van jullie het hebt over imponerende zang.. Nou moe!
Een 4.
Een 4.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Sfeervolle song die hoorbaar afstamt van Great Britain. Lijkt me gezellig muziekje tussendoor in een expat(riate) kroeg. Heb meteen maar het hele oeuvre van de Beta Band op mp3s op mn harddisk gezet (´oeuvre´ klinkt groot, maar zoveel maakte de BB niet tussen ´96 en ´04). Men heeft nogal uiteenlopende associaties met andere bands - de Engelse wiki zegt oa ´during the course of their career, they were hailed by both Radiohead and Oasis´. Een 7.5 wordt 8
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dave Evans schreef:Nummer met een lekkere sfeer! Hoe langer je naar de plaat luistert hoe leuker hij wordt! Twijfel nog even tussen een 7 en een 8, maar de film Hi Fidelity (die je als muziekliefhebber idd moet hebben gezien ) trekt me over de streep richting de 8.
Deze film heb ik niet gezien , maar ik ben het met Dave eens dat dit nummer een lekker sfeer weet neer te zetten en vind hem idd leuker worden naarmate ik er langer naar luister, wat idd dan weer komt door de beat halverwege die deze plaat extra op fleurt (refereerde Jan al aan)! Met de stemmen vind ik ook niks mis! Een plaat die gewoon 'lekker' weg luistert! Een dikke 7 is wel op zijn plaats voor dit nummer!
Gast- Gast
Wat een fijne plaat zeg! Ik hoor Beatles invloeden, maar dat is ook niet zo gek, want Oasis was ook erg beinvloed door the Beatles en daar heeft het ook wel iets van.
Een 9.
Een 9.
Gast- Gast
Gewoon een fijne song een 7
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Eurythmics - Here comes the rain again
» *RTH* Travis - Why does it always rain on me?
» *RTH* The Alarm - Rain In The Summertime
» *RTH* Ronettes - Walking in the rain
» *RTH* Kane - Rain down on me
» *RTH* Travis - Why does it always rain on me?
» *RTH* The Alarm - Rain In The Summertime
» *RTH* Ronettes - Walking in the rain
» *RTH* Kane - Rain down on me
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: