*RTH* Clannad & Bono - In a lifetime
+11
Mirrr
Frodo
Vleertje
sokratikos
MrJohn
sowhat
Ries
Dutchzaphod
Jan...
LarryMullen
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'In a lifetime'
*RTH* Clannad & Bono - In a lifetime
[22-02-2012]
Clannad is een beroemde Ierse band. Hun muziek is afwisselend omschreven als volksmuziek, New Age, of Keltisch. Enya is een beroemd voormalig lid. De band won een Grammy Award in 1999 voor het Beste New Age album.
De naam Clannad is een samentrekking van het Ierse 'Clann as Dobhair', dat is: familie uit het dorp Gweedore. De groep werd in 1970 gevormd door de familie Brennan. Máire Brennan, Ciarán Brennan en Pól Brennan sloten zich aan bij hun ooms Noel Duggan en Pádraig Duggan en begonnen te zingen in hun vaders (Leo) herberg. De zus van Máire, Eithne Brennan, beter bekend als Enya, sloot zich aan bij de band in 1980, maar verliet de band drie jaar later (1982) om een solocarrière te beginnen.
https://www.youtube.com/watch?v=b_klil_eOEY&feature=related
Clannad brak door met het themanummer voor de film Harry's Game, in 1983. Dat nummer verscheen op het album Magical Ring. In 1985 werd er een duet opgenomen met Bono van U2. Het duet In A Lifetime verscheen op het album Macalla, en werd een wereldwijd succes. Een ander hoogtepunt werd het album Legend, speciaal opgenomen als soundtrack voor de succesvolle televisieserie Robin of Sherwood. Het album Banba uit 1993 bevatte de hitsingle I Will Find You, dat als thema voor de film Last of the Mohicans werd gebruikt. Voor het album Landmarks uit 1997 ontving Clannad een Grammy Award.
Clannad is een beroemde Ierse band. Hun muziek is afwisselend omschreven als volksmuziek, New Age, of Keltisch. Enya is een beroemd voormalig lid. De band won een Grammy Award in 1999 voor het Beste New Age album.
De naam Clannad is een samentrekking van het Ierse 'Clann as Dobhair', dat is: familie uit het dorp Gweedore. De groep werd in 1970 gevormd door de familie Brennan. Máire Brennan, Ciarán Brennan en Pól Brennan sloten zich aan bij hun ooms Noel Duggan en Pádraig Duggan en begonnen te zingen in hun vaders (Leo) herberg. De zus van Máire, Eithne Brennan, beter bekend als Enya, sloot zich aan bij de band in 1980, maar verliet de band drie jaar later (1982) om een solocarrière te beginnen.
https://www.youtube.com/watch?v=b_klil_eOEY&feature=related
Clannad brak door met het themanummer voor de film Harry's Game, in 1983. Dat nummer verscheen op het album Magical Ring. In 1985 werd er een duet opgenomen met Bono van U2. Het duet In A Lifetime verscheen op het album Macalla, en werd een wereldwijd succes. Een ander hoogtepunt werd het album Legend, speciaal opgenomen als soundtrack voor de succesvolle televisieserie Robin of Sherwood. Het album Banba uit 1993 bevatte de hitsingle I Will Find You, dat als thema voor de film Last of the Mohicans werd gebruikt. Voor het album Landmarks uit 1997 ontving Clannad een Grammy Award.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Clannad & Bono - In a lifetime
Blijft toch een prachtig nummer!
8
8
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Prachtig nummer afkomstig van een waarlijk koninklijk Album. Een 10.
Gast- Gast
Prachtig arrangement en hun stemmen passen ook erg mooi bij elkaar.
9.
9.
Gast- Gast
Nee, dit is helemaal nix jongens. Pretentieus, zogenaamd elfjes sfeertje, zo'n saxofoon die klinkt alsof ie door een neus wordt gefabriceerd en vooral die Bono die weer een imitatie van Bor de Wolf nadoet.
Typisch zo´n plaat waarvan het lijkt dat het veel voorstelt, maar het tegendeel is waar. Gewoon een slap nummer, dat zelfs Bono in de strijd plurt om de boel te redden. Tevergeefs.
Een 2.
Typisch zo´n plaat waarvan het lijkt dat het veel voorstelt, maar het tegendeel is waar. Gewoon een slap nummer, dat zelfs Bono in de strijd plurt om de boel te redden. Tevergeefs.
Een 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vind de stemmen niet samen gaan, muziek is verwarrend. Een 1
Gast- Gast
Nee mij doet het niks. Maar slecht is het natuurlijk niet. Een zesje.
Nooit zo mijn ding geweest dit en het wordt er niet beter op, een 5!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Eens met Jan, met uitzondering dan die opmerking over Bor de Wolf, want die zingt nog slechter dan Bono: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het is een fraai arrangement met twee begaafde artiesten zonder echter de vonk te doen overslaan: een magere 7
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik hou erg van keltische volksmuziek, maar niet van het newage-erige dat Clannad vaak laat horen (geef mij in vergelijking dan maar Capercaillie). In het duet met Bono is het new age-gehalte gelukkig nagenoeg afwezig. Soms klinkt het duet wat rommelig en geforceerd, dan weer gaan de stemmen mooi en vloeiend samen. Al met al: een 6je
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ja hoor die 4 komt eraan. Ik vind dit helemaal niets te ijl te zweef en inderdaad een tikkie pretentieus.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Plaat vol sfeer en twee prachtige stemmen: 9
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Technisch zowat perfect, en toch is het 't net niet. Noem het de vonk die niet overslaat of wat dan ook. Jammer, want het plaatje zit goed in elkaar.
Een zeventje.
Een zeventje.
Hou van Clannad en van Bono maar dit doet me toch niet zoveel, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Helemaal ruk dit. Een 2. Het 'kijk ons eens een mooi nummer maken' straalt er vanaf. Ik ben ook helemaal allergisch voor die Enya, daar zal het ook wel aan liggen.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ja dit is ook bout. Het gehalte 'kijk ons eens interessant doen' komt wel erg duidelijk naar voren. Het zal misschien niet zo bedoeld zijn, maar het nummer is wat mij betreft erg onsamenhangend. Een 2.
Gast- Gast
Niet allergisch voor Enya of voor Bono, maar wel een beetje voor Clannad, als het Iers moet liever de Dubliners... of anders the Pogues of the Cranberries.
Het is wel mooi hoor, maar het droomt ook weg...
In Ierland regent het elke dag, maar gelukkig niet de hele dag.
Een 6.
Het is wel mooi hoor, maar het droomt ook weg...
In Ierland regent het elke dag, maar gelukkig niet de hele dag.
Een 6.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Ik las eerst kitsch ipv Keltisch. Maar dit is een schoon nummer. Prachtige klanken en leuk om Bono eens wat minder overdreven te horen zingen (waar overigens niks mis mee is). Toch... het doet me vrij weinig. 7
Ik heb Clannad hoog zitten - vooral de Robin Hood-soundtrack is prachtig - maar dit is wel zo uitermate saai! Een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik hou wel van de Ierse/keltische muziek van bijv. Clannad... Mooie stem... Echt dat zweverige betoverende wat Ierse muziek zo mooi maakt, maar met deze samenwerking met Bono slaan ze volledig de plank mis... Laat Bono lekker met U2 zingen, dat kan hij veel beter en Clannad lekkere idyllische Ierse muziek maken! 2 stemmen die mijns inziens totaal niet bij elkaar passen.... Een 4.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: