*RTH* Rammstein - Feuer Frei
+3
sowhat
MrJohn
Dave Evans
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Feuer Frei'
*RTH* Rammstein - Feuer Frei
[geplaatst 18-02-2009]
Zo even een ander genre
Fans genoeg hier volgens mij, dus het wordt Bang Bang time:
Rammstein met Feuer Frei !
Zo even een ander genre
Fans genoeg hier volgens mij, dus het wordt Bang Bang time:
Rammstein met Feuer Frei !
Laatst aangepast door Dave Evans op 18.02.09 20:09; in totaal 2 keer bewerkt
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Rammstein - Feuer Frei
Rammstein grijpt me altijd naar de keel. Een ware onderdompeling in euforie en een muziekstorm met soms gelaagde teksten in hochdeutsch, die ik altijd met vreugde tegemoet zie. De live dvd "Volkerball" is een meer dan excellente weergave van dit alles.
Overigens vind ik "Feuer Frei" zeker niet hun meest memorabele bijdrage. Ik denk dan meer aan bijvoorbeeld Mutter, Sehnsucht, Engel, die Sonne, Mein Herz Brennt, Ich Will etc.
De score voor "Feuer Frei" is toch een 8 vanwege de prikkelende en tegelijk heel stilistische rauwheid.
Gr, MrJohn
Overigens vind ik "Feuer Frei" zeker niet hun meest memorabele bijdrage. Ik denk dan meer aan bijvoorbeeld Mutter, Sehnsucht, Engel, die Sonne, Mein Herz Brennt, Ich Will etc.
De score voor "Feuer Frei" is toch een 8 vanwege de prikkelende en tegelijk heel stilistische rauwheid.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik merk, dat er ook een 2 is gestemd, maar de persoon in kwestie blijkbaar liever anoniem blijft en geen motivering heeft gegeven. Lijkt me niet helemaal de bedoeling van dit topic en komt ook erg slap over. Als je zo flink bent om een 2 te scoren, zeg het dan ook.
MrJohn- Chief
7, veel energie, best leuk.
Ik ben het helemaal met MrJohn eens, sterker: bij een vorig liedje waar een 2 was, heb ik hetzelfde gezegd.
Dus kom uit de kast! Zelf geef ik ook wel eens 2en en 1nen, maar dan motiveer ik ze ook.
Groet, Sowhat
Ik ben het helemaal met MrJohn eens, sterker: bij een vorig liedje waar een 2 was, heb ik hetzelfde gezegd.
Dus kom uit de kast! Zelf geef ik ook wel eens 2en en 1nen, maar dan motiveer ik ze ook.
Groet, Sowhat
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Ik sta niet echt bekend als een groot fan van Rammstein, maar deze plaat kan ik redelijk hebben. Vind ze eigenlijk ook niet slecht, maar ook weer niet goed (tja wat wil je nu eigenlijk Dave )...........daarom een '6' voor Feier Frei !!!
Dave Evans- Beheerder
Sorry heren Rammstein kan mij niet bekoren
Ik ga in heel veel muzieksoorten mee en laat me vrij makkelijk meeslepen in de passie van anderen
Maar Rammstein
Toch een 5 gegeven omdat mijn vrienden er zo van houden
Ik ga in heel veel muzieksoorten mee en laat me vrij makkelijk meeslepen in de passie van anderen
Maar Rammstein
Toch een 5 gegeven omdat mijn vrienden er zo van houden
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Ik heb een 5 gegeven. omdat ik hem toch helemaal afgekeken/geluisterd heb. Wil heel wat zeggen.
tekst was volgens mij niks mis mee, weet niet zeker want ik versta niet alles.
Zoals jullie weten ben ik geen Rammsteinfan.
tekst was volgens mij niks mis mee, weet niet zeker want ik versta niet alles.
Zoals jullie weten ben ik geen Rammsteinfan.
Volgens mij wordt het tijd dat je 'brother' Roche optrommeld voor een mooi cijfertje Mr John, anders kon het weleens gaan tegenvallen
Dave Evans- Beheerder
Ik was anti Rammstein. Daar weet Mr.John alles van . Nu heb ik als dj in sl in de nodige rockclubs gewerkt. Wat ik draaide noemde ik dark rock. Anderen zullen het garage rock noemen, of Gothic, of hardrock, of heavy methal. Dan kom je ineens namen tegen als The Clutch, Evanescence, maar ook Judas Priest, AC/DC. Heel populair en heel goed is Ozzy Osbourne. Wát een stem heeft die man, geweldig.
Zo heb ik Rammstein leren kennen, het is een genot om ze te draaien. Dankzij MrJohn en Rammstein heb ik geleerd om niet meer zo bevooroordeeld over nummers te zijn. Eerst die nummers maar eens ervaren en uitvinden waarom anderen het goed of niet goed vinden.
Ik durf zelfs te stellen dat top 2000 niet compleet is zonder Rammstein. Want waarom wel AC/DC of Guns and Roses in de lijst. Rammstein is jonger, frisser, vernieuwend. Tenminste niet oud, met een baard van tig jaar. Durf eens iets nieuws te proberen. De muziek hield niet op aan einde van zeventiger of tachtiger jaren (zie top 10 van top 2000).
Oh, en MrJohn... De Bietels (The Beatles) is nog steeds het meest overgewaardeerde boybandje allertijden
Zo heb ik Rammstein leren kennen, het is een genot om ze te draaien. Dankzij MrJohn en Rammstein heb ik geleerd om niet meer zo bevooroordeeld over nummers te zijn. Eerst die nummers maar eens ervaren en uitvinden waarom anderen het goed of niet goed vinden.
Ik durf zelfs te stellen dat top 2000 niet compleet is zonder Rammstein. Want waarom wel AC/DC of Guns and Roses in de lijst. Rammstein is jonger, frisser, vernieuwend. Tenminste niet oud, met een baard van tig jaar. Durf eens iets nieuws te proberen. De muziek hield niet op aan einde van zeventiger of tachtiger jaren (zie top 10 van top 2000).
Oh, en MrJohn... De Bietels (The Beatles) is nog steeds het meest overgewaardeerde boybandje allertijden
Gast- Gast
Lol Cow, ik mag je humor wel Maar ff serieus over de Beatles, alhoewel dit hier offtopic is, maar Dave zal het me wel vergeven.
Je moet wat de Beatles betreft twee perioden onderscheiden. De eerste, pakweg van 1962 tot 1966, kenmerkte zich voor die tijd in een verfrissende en meeslepende beat. Daar was onze generatie echt aan toe. Nu veertig later is die muziek nog steeds aardig, maar ook enigszins gedateerd.
De tweede periode, 1966-1970, kenmerkte zich door creativiteit en innovatie, zeker als men zich bewust is van de beperkte muzikale mogelijkheden in die dagen. De albums Rubber Soul, Revolver, Sgt Pepper, de dubbel "The Beatles" (ook wel de White Double genoemd), Let It Be en Abbey Road, zijn een mijlpaal geweest voor modern music. Ga er eens naar luisteren, als je er tijd voor hebt en probeer er onbevooroordeeld naar te kijken. Niet alle songs zijn natuurlijk exclusief, maar al de genoemde albums bevatten talloze juweeltjes.
En dan terug naar Rammstein. Het blijft een omstreden band, maar je hebt de stilistische schoonheid te midden van hun wall of sound herkend. Rake songs, soms erg gewaagd, maar kunst is er ook om grenzen te verkennen. En in een voortreffelijk hochdeutsch, waarbij Goethe, Thomas Mann en Boll, om maar enkele Duitse schrijvers uit een ver en een meer nabij verleden te noemen, goedkeurend zouden knikken.
Laat ik afsluiten met Engel van Rammstein.
Gr, MrJohn
Je moet wat de Beatles betreft twee perioden onderscheiden. De eerste, pakweg van 1962 tot 1966, kenmerkte zich voor die tijd in een verfrissende en meeslepende beat. Daar was onze generatie echt aan toe. Nu veertig later is die muziek nog steeds aardig, maar ook enigszins gedateerd.
De tweede periode, 1966-1970, kenmerkte zich door creativiteit en innovatie, zeker als men zich bewust is van de beperkte muzikale mogelijkheden in die dagen. De albums Rubber Soul, Revolver, Sgt Pepper, de dubbel "The Beatles" (ook wel de White Double genoemd), Let It Be en Abbey Road, zijn een mijlpaal geweest voor modern music. Ga er eens naar luisteren, als je er tijd voor hebt en probeer er onbevooroordeeld naar te kijken. Niet alle songs zijn natuurlijk exclusief, maar al de genoemde albums bevatten talloze juweeltjes.
En dan terug naar Rammstein. Het blijft een omstreden band, maar je hebt de stilistische schoonheid te midden van hun wall of sound herkend. Rake songs, soms erg gewaagd, maar kunst is er ook om grenzen te verkennen. En in een voortreffelijk hochdeutsch, waarbij Goethe, Thomas Mann en Boll, om maar enkele Duitse schrijvers uit een ver en een meer nabij verleden te noemen, goedkeurend zouden knikken.
Laat ik afsluiten met Engel van Rammstein.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Ik ben een erg grote fan van de nachtgaaltjes uit Duitsland, maar dit nummer vind ik niet sterk. Een 5
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Rammstein - Feuer Frei
gemiddelde: 5.67
stemmers: 9
gemiddelde: 5.67
stemmers: 9
Dave Evans- Beheerder