*RTH* Vive la Fête - Touche Pas
+7
Mirrr
Dave Evans
Jan...
Frodo
Dutchzaphod
MrJohn
sowhat
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Vive la Fête"?
*RTH* Vive la Fête - Touche Pas
Vive La Fête (Frans voor 'Lang leve het feest') is een electropopband, opgericht in 1997 en gesitueerd in Gent (België). De kern van de band bestaat uit geliefden Danny Mommens (gitaar en zang) en Els Pynoo (zang). Vive la Fêtes muziek kent enige invloeden uit de new wave.
Vive La Fête ontstond in 1997 toen Mommens (destijds spelend in dEUS) samen met Pynoo een aantal demo's opnam op hun achtsporenrecorder. De demo's werden uitgebracht als de ep Paris op het Gentse label Kinky Star, die de aandacht trok door de combinatie van jaren-tachtig-electro met pop. Het eerste succes had Vive La Fête met hun debuutplaat Attaque Surprise (2000). Ook opvolgers als Republique Populaire (2001) en Nuit Blanche (2003) trokken de aandacht, met een bijzondere schare fans in de modewereld, waaronder modekoning Karl Lagerfeld. In 2004 volgde het dubbele verzamelalbum Attaque Populaire met daarop een collectie remixen en nummers van de eerste twee cd's. Het album werd alleen op vinyl uitgebracht, oorspronkelijk in een beperkte oplage van 500 stuks, maar het label van Vive la Fête heeft in de loop der tijd een aantal herpersingen uitgegeven.
In 2005 kwam Grand Prix uit, een album dat door pers en fans minder goed ontvangen werd dan voorganger Nuit Blanche'. In 2006 is Grand Prix in beperkte oplage opnieuw uitgebracht als dubbel-cd met op de extra disk enkele remixen en live opnames. Eind 2006 volgde Vive les Remixes, een compilatie-cd met daarop eerder alleen op vinyl verkrijgbare remixen, aangevuld met een live uitvoering van Child in Time, een cover van Deep Purple.
In 2007 bracht de band een nieuw album: Jour de Chance. Op dit album wordt soms afgeweken van de electrostijl. De invloeden gaan meer naar hun live-repertoire met een betere sound.
In 2009 kwam hun album Disque D'Or uit.
https://youtu.be/hA_p9nkNmMI
Vive La Fête ontstond in 1997 toen Mommens (destijds spelend in dEUS) samen met Pynoo een aantal demo's opnam op hun achtsporenrecorder. De demo's werden uitgebracht als de ep Paris op het Gentse label Kinky Star, die de aandacht trok door de combinatie van jaren-tachtig-electro met pop. Het eerste succes had Vive La Fête met hun debuutplaat Attaque Surprise (2000). Ook opvolgers als Republique Populaire (2001) en Nuit Blanche (2003) trokken de aandacht, met een bijzondere schare fans in de modewereld, waaronder modekoning Karl Lagerfeld. In 2004 volgde het dubbele verzamelalbum Attaque Populaire met daarop een collectie remixen en nummers van de eerste twee cd's. Het album werd alleen op vinyl uitgebracht, oorspronkelijk in een beperkte oplage van 500 stuks, maar het label van Vive la Fête heeft in de loop der tijd een aantal herpersingen uitgegeven.
In 2005 kwam Grand Prix uit, een album dat door pers en fans minder goed ontvangen werd dan voorganger Nuit Blanche'. In 2006 is Grand Prix in beperkte oplage opnieuw uitgebracht als dubbel-cd met op de extra disk enkele remixen en live opnames. Eind 2006 volgde Vive les Remixes, een compilatie-cd met daarop eerder alleen op vinyl verkrijgbare remixen, aangevuld met een live uitvoering van Child in Time, een cover van Deep Purple.
In 2007 bracht de band een nieuw album: Jour de Chance. Op dit album wordt soms afgeweken van de electrostijl. De invloeden gaan meer naar hun live-repertoire met een betere sound.
In 2009 kwam hun album Disque D'Or uit.
https://youtu.be/hA_p9nkNmMI
Gast- Gast
Re: *RTH* Vive la Fête - Touche Pas
Alex vraagt deze wel eens aan. Ik vind het wel een leuk bandje. Dit liedje is wel aardig, de zang is mooi, lekker ijl: 7. Nuit blanche vind ik beter.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Jammer dat Noir Désir niet te ranken is. Hun allerbeste, de wonderschone fragiliteit van de zangeres, halverwege de song in gevecht met de stuwende kracht van de muziek, resultaat is groots en meeslepend.
Het hier te ranken lied is duidelijk minder en boeit me aboluut niet. Een beetje voorspelbaar hees geneuzel zelfs: een 4
Het hier te ranken lied is duidelijk minder en boeit me aboluut niet. Een beetje voorspelbaar hees geneuzel zelfs: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Helemaal niet slecht voor dit genre. Ik moet bekennen dat ik het niet kende. Het was een aangename verrassing. Voor mij een 8. Beter te pruimen dan de verrockte nummers Noir Désir en Nuit Blanche.
Niet extreem slecht, maar verder ook beslist niet zo dat ik dit nu nog eens vaker ga opzetten.
Een 4.
Een 4.
Ben het met Dutch eens, het nummer Noir Desir klinkt mij ook teveel als rock. Ik blijf Vive la Fete nog altijd als electro groep zien. Vandaar ook het nummer Touche Pas in de ranking, klinkt veel meer electro en het herhalende synthloopje doet het 'm toch, plus de bas die er ineens inkomt. Dan swingt het nummer helemaal. Overigens is het live allemaal iets minder electro maar ik kan je verzekeren dat ze live ook zeer goed te doen zijn. Nuit Blanche is ook een kneiter van goede plaat, trouwens.
Dit verzoek komt ook van mij, en ja ik vraag hem regelmatig bij de Orinoco aan. Ik heb goede herinneringen aan dit nummer, wie weet een vervolg aan die herinneringen, maar dat zien we wel weer. :-)
Oja cijfer, 9,5.....wordt een 10, toch?
Dit verzoek komt ook van mij, en ja ik vraag hem regelmatig bij de Orinoco aan. Ik heb goede herinneringen aan dit nummer, wie weet een vervolg aan die herinneringen, maar dat zien we wel weer. :-)
Oja cijfer, 9,5.....wordt een 10, toch?
Gast- Gast
@Dutch, toch besloten om een 9 te geven, want die zie ik wel staan, een 8 daarentegen weer niet.
Gast- Gast
Alex schreef:@Dutch, toch besloten om een 9 te geven, want die zie ik wel staan, een 8 daarentegen weer niet.
Sorry, ik had wel een stemmotivatie gegeven, maar niet gestemd. Nu alsnog rechtgezet!
Ja, dit heeft iets. Het werkt aanstekelijk en ik snap het wel, zeker wat betreft de mening van de aanvrager. Wat een lekker wijf zeg!!!! Hou het op een 7.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Bij de eerste minuut keek ik nog verwonderd naar de hoge cijfers.....
Maar goed gelukkig komt het na die minuut een beetje los en moet ik zeggen dat ik nu ook heb: hier moet ik eens wat meer van gaan beluisteren!
Voorlopig een voorzichtige maar stabiele 7!
Noir Desir zou van mij overigens een 8 krijgen.
Maar goed gelukkig komt het na die minuut een beetje los en moet ik zeggen dat ik nu ook heb: hier moet ik eens wat meer van gaan beluisteren!
Voorlopig een voorzichtige maar stabiele 7!
Noir Desir zou van mij overigens een 8 krijgen.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Alex schreef:@Dutch, toch besloten om een 9 te geven, want die zie ik wel staan, een 8 daarentegen weer niet.
It was me Alex
Gast- Gast
Vind hier toch echt niet veel aan, solly een 4
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ook van mij een acht fijn plaatje en dat hese stemmetje van haar is geweldig. Erg fijn om mee te zingen ook. Hier word vleer vrolijk van een 8!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een erg aangename verassing dit bandje, volgens mij is dit ook weer zo een liedje wat steeds leuker en beter gaat worden gelijkopgaande aan het aantal malen dat je deze mag horen.
In 1e instantie een 8 maar omdat ik het dus een echt "groeiplaatje" vind weet ik nu al dat een 9 veel meer op zijn plek is.
In 1e instantie een 8 maar omdat ik het dus een echt "groeiplaatje" vind weet ik nu al dat een 9 veel meer op zijn plek is.
Gast- Gast
Gewoon een fijne plaat.
Een 8
Een 8
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ah, erg fijne band dit. Franse electronica: heerlijk gladjes. Met Nuit Blanche, de titel van het album en tevens de openingstrack, word je wel heel erg lekker gemaakt: het niveau van dit nummer wordt later op het album niet meer overtroffen. Maar het is een lekker broeierig geheel met louter goede tracks. Ook deze, die een acht scoort.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Fijn nr. Had ooit kaartje voor een concert van Vive La Fete, maar werd in de nacht daarvoor ziek en heb ze voor een vriendenprijsje weggedaan aan vrienden. Daarom toch nooit gezien. Vind Jaloux en Je suis la, toch hun bekendste, wel iets beter dan de RTH. Maar die krijgt nog steeds een 8
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Aaahhh een aangename kennismaking voor mij met dit bandje, uit het land van onze zuiderburen, waar ik tot op heden nog nooit van had gehoord...! Net als Journey denk ik dat dit ook voor mij zeer zeker een groeiplaatje zou kunnen worden naarmate ik het vaker op zou zetten! Noir Désir, het nummer dat Mr John heeft geplaatst, klinkt ook al niet verkeerd! Alleen het 'geschreeuw' van de zangeres aan het einde vind ik wat minder... Dat deed me zowaar pijn aan de oren... Desalnietermin denk ik, dat ik mij maar even verder in dit bandje ga verdiepen! Erg leuk, en verfrissend!! Komt ook weer om de hoek kijken dat ik 'een zwak heb' voor muziek in het Frans gezongen! En in dit nummer komt het helemaal goed tot zijn recht, door de ijle hese manier waarop het ten gehore wordt gebracht! Ik zou dit nummer nu al een 8 hebben gegeven! Het stemt mij namelijk erg vrolijk! Leuk plaat, deze Franse electronica !!!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: