Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers

+7
MrJohn
Dave Evans
sokratikos
sowhat
Dutchzaphod
Frodo
Led-Zep
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor 'The Sleepwalkers"?

*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap14%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap0%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap0%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap14%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap29%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 29% 
[ 4 ]
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap21%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 21% 
[ 3 ]
[ 0 ]
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap7%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_lcap7%*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 14

Enquête gesloten

*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty *RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers

Bericht  Gast 05.02.12 9:40

Van der Graaf Generator is een Engels progressieve rock band, opgericht in 1967 in Manchester. Deze plaat komt van het album Godbluff uit 1975.

Ohja een Van de Graaff generator is een elektrostatische generator die een bewegende band gebruikt om zeer hoge accumuleren voltages op een holle metalen bol op de top van de stand. Het werd uitgevonden in 1929 door de Amerikaanse fysicus Robert J. Van de Graaff. De mogelijke verschillen die in moderne Van de Graaff-generator kan 5 megavolts. De Van de Graaff generator kan worden gezien als een constante-stroombron parallel aangesloten met een condensator en een zeer grote elektrische weerstand... dan weet je dat.

Nog even terug naar de band. In de klassieke bezetting bestond de groep, naast Hammill, uit toetsenist Hugh Banton, saxofonist David Jackson en drummer Guy Evans. De band wordt vaak tot de progressieve rock gerekend maar heeft een duidelijk herkenbaar geluid dat sterk afwijkt van dat van de tijdgenoten. Het grote publiek werd nooit bereikt; alleen in Italië was Van der Graaf Generator enorm populair.

Vanaf nu kun je stemmen op deze RTH van zondag 5-02-2012.
Audio

https://youtu.be/DbepiON2u08
Live

https://youtu.be/68PwGitcMGE

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty Re: *RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers

Bericht  Led-Zep 05.02.12 10:20

Voor mij is dit het minste nummer van het album Godbluff, maar altijd nog een klein meesterwerk. Het eerste deel van dit nummer vind ik af en toe wat chaotisch klinken, het tweede deel vind ik sterker.

Al met al is dit nog wel een mooie 8 waard.

(Ik ben benieuwd wie dit nummer aangevraagd heeft)
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

*RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers Empty Re: *RTH* Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers

Bericht  Frodo 05.02.12 11:25

Het tweede deel is idd stukken beter dan het begin, waardoor ik wat zit te twijfelen over het cijfer: punten eraf voor het begin of punten erbij voor het einde.
Al met al wordt het dan maar een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gast 05.02.12 11:54

Gadverdamme wat een pokke herrie, ik vond dit vroeger al niet om aan te horen en aan die mening is helemaal niets veranderd, ik krijg hier jeuk van, allergieaanvallen, vreemde stemmingswisselingen etc. etc.
Liefhebbers zullen hier vast dol op wezen maar ik moet er spontaan van braken zo onwijs slecht als ik dit vind het is bijna te banaal voor woorden.
Het is zelfs zo erg dat ik na het aanhoren van dit pseudo-intelectuele gebraak spontaan zin krijg in een live optreden van Nick & Simon met Gordon als gast en Joling in het voorprogramma.
O ja een min 9 die opgewaardeerd word helaas omdat het niet anders kan tot de allerlaagste 1 die je maar kunt geven.
Dat dit populair was zegt alles over de Italianen, een nerveus volk schreeuwend om hun Mama met als eindresultaat gladjakker nummero uno Sylivio B. daar past dit inderdaad wel bij.

Gast
Gast

Bericht  Dutchzaphod 05.02.12 12:24

Journeyman schreef:Gadverdamme wat een pokke herrie, ik vond dit vroeger al niet om aan te horen en aan die mening is helemaal niets veranderd, ik krijg hier jeuk van, allergieaanvallen, vreemde stemmingswisselingen etc. etc.
Liefhebbers zullen hier vast dol op wezen maar ik moet er spontaan van braken zo onwijs slecht als ik dit vind het is bijna te banaal voor woorden.
Het is zelfs zo erg dat ik na het aanhoren van dit pseudo-intelectuele gebraak spontaan zin krijg in een live optreden van Nick & Simon met Gordon als gast en Joling in het voorprogramma.
O ja een min 9 die opgewaardeerd word helaas omdat het niet anders kan tot de allerlaagste 1 die je maar kunt geven.
Dat dit populair was zegt alles over de Italianen, een nerveus volk schreeuwend om hun Mama met als eindresultaat gladjakker nummero uno Sylivio B. daar past dit inderdaad wel bij.

Meestal kan ik een slechte waardering wel volgen. Smaken verschillen, zeg ik dan maar. Maar hier kan ik echt niet bij. Het is één ding om niet van progrock te houden. En toegegeven, dit is niet het beste voorbeeld. Ze zijn compositorisch en muziektechnisch het niet waardig om zelfs maar de schoenen te poetsen van een band als Gentle Giant. En het nummer zelf is ook niet om naar huis te schrijven. Maar ja, als er enen gegeven worden dan voel ik mij genoodzaakt om toch maar een 10 te geven om de boel weer (een beetje) in balans te brengen.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  sowhat 05.02.12 12:33

Na de voorgaanda commentaren wist ik dat ik er niet zou zijn met 30 seconden luisteren. Ik heb tot 8 minuten geluisterd en langer trok ik echt niet.

Volgens mij wilden ze hier een klassieker van maken, maar dat is niet gelukt. Daarvoor is het te pathetisch en veel te weinig variatie voor zo'n lang stuk. 4

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dutchzaphod 05.02.12 12:37

Als iemand nog een 8 tegenover deze 4 kan zetten dan komen we in de buurt van een 6 en dat lijkt me wel redelijk.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gast 05.02.12 13:41

Tsja Dutch je compenseert maar zal mij jeuken eerlijk gezegd, het zal me niet weerhouden in voorkomende gevallen toch echt mijn mening te geven of het nu een 1 of een 10 is.
Overigens in de progrock scene zijn er maar twee waar ik spontaan haaruitval van krijg en dat is behoudens de hier al genoemde vdGg ook dit afgrijselijke geluiden voortbrengende gezelschap die bij een eersvolgende RTH ook subiet een 1 toebedeeld zouden krijgen vanwege ongeoorloofd gemierenneuk op de vierkante millimeter............
Hier een mooi voorbeeld van deze non-muziek

Ik heb dit ooit uitgeluisterd en daarna is het dan ook echt nooit meer echt goed met me gegaan bij wijze van spreken hahahahaha

Gast
Gast

Bericht  sowhat 05.02.12 13:50

Journeyman schreef:Ik heb dit ooit uitgeluisterd en daarna is het dan ook echt nooit meer echt goed met me gegaan bij wijze van spreken hahahahaha

Laat dat Bij wijze van spreken maar weg!

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  Led-Zep 05.02.12 17:18

Dutchzaphod schreef:
.... En toegegeven, dit is niet het beste voorbeeld. Ze zijn compositorisch en muziektechnisch het niet waardig om zelfs maar de schoenen te poetsen van een band als Gentle Giant.......

Dit is natuurlijk een uitspraak die kant noch wal raakt, deze bands kun je gewoonweg niet met elkaar vergelijken, beiden hebben hun sporen in de progrock verdiend en hebben hun eigen, unieke stijl.

Luister anders maar eens naar dit meesterwerk
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Dutchzaphod 05.02.12 17:21

Sorry Led, ik was helemaal van m'n stuk gebracht door Journeyman. Mijn excuses.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gast 05.02.12 18:30

Ik kan dit echt niet aanhoren. Een 1

Gast
Gast

Bericht  Gast 05.02.12 18:36

Dutchzaphod schreef:
Journeyman schreef:Gadverdamme wat een pokke herrie, ik vond dit vroeger al niet om aan te horen en aan die mening is helemaal niets veranderd, ik krijg hier jeuk van, allergieaanvallen, vreemde stemmingswisselingen etc. etc.

Meestal kan ik een slechte waardering wel volgen. Smaken verschillen, zeg ik dan maar. Maar hier kan ik echt niet bij. Het is één ding om niet van progrock te houden. En toegegeven, dit is niet het beste voorbeeld. Ze zijn compositorisch en muziektechnisch het niet waardig om zelfs maar de schoenen te poetsen van een band als Gentle Giant. En het nummer zelf is ook niet om naar huis te schrijven. Maar ja, als er enen gegeven worden dan voel ik mij genoodzaakt om toch maar een 10 te geven om de boel weer (een beetje) in balans te brengen.

Het gaat er toch om om je eigen mening voor een bepaalde song te geven nietwaar? Niet om een song zowiezo een voldoende te geven?

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 05.02.12 18:52

Led-Zep schreef:Voor mij is dit het minste nummer van het album Godbluff, maar altijd nog een klein meesterwerk. Het eerste deel van dit nummer vind ik af en toe wat chaotisch klinken, het tweede deel vind ik sterker.

Al met al is dit nog wel een mooie 8 waard.

(Ik ben benieuwd wie dit nummer aangevraagd heeft)
Led Zep, it was I

Het wordt me steeds ietsje duidelijker wat Journey bedoelde met de voor hem ´afgrijselijke missers´ in mijn Muzische 1000 (Nirvana en Joy Division, plus dus ook VdGG en Soft Machine) die overigens gelukkig niet opwogen tegen rake keuzen Wink

Deze RTH stond no. 66 in mijn Muzische 1000. Het is voor mij, itt tot Led Zep, het mooiste nr van het veelgedraaide album Godbluff.

Doordat ik VdGG al vroeg kende, dankzij een bandje opgenomen door de baas van de chroomafdeling waar ik vakantiewerk deed als tiener, ben ik aan mijn eerste kamer gekomen. Op een kijkavond voor die kamer in Eindhoven waren maar liefst 20 mensen afgekomen en allemaal hadden van een kamerbewoner in dat huis de vraag voorgelegd gekregen of ze de muziek van Van der Graaf Generator kenden. Ik was de enige die wat nrs kon opnoemen, en werd vooral daardoor uitgekozen. Een grotere VdGG/Peter Hamill fan dan diegene die die kijkavond in handen had genomen heb ik nooit ontmoet: hij had alles tot in de vaagste bootlegs met baggergeluid en ging naar elk optreden van Hammill in NL, mede om Peter nogmaals te spreken over waar hij allemaal mee bezig was geweest. Met hem als stralend middelpunt van een groep concertbezoekers ben ik ook een keer meegeweest naar Hamill en, Journey, geloof me op grond van een meegeluisterd gesprekje, er is niets pseudo´s aan Hamill´s intellectuele capaciteiten. Zowieso is gebruik van het intellect in progrock eerder regel dan uitzondering, naar mijn idee. Maar goed, de ene krijgt van VdGG blijkbaar spontaan haaruitval of dunne kaka, de ander dankt er zijn eerste kamer aan en vele uren genieten van en meeschreeuwen met hun muziek op keihard volume.

Een naar boven afgeronde 10

Ipv The Sleepwalkers had ik ook bijna deze aangevraagd voor RTH

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Dave Evans 05.02.12 21:00

Zekers geen onaardig nummer! Kende het niet en alleen daarom is het al leuk dat hij hier staat!
Mede omdat ome Guy achter de drums zit een 6!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  MrJohn 05.02.12 21:03

Waarom zou er altijd een ogenschijnlijke varieteit moeten zijn zonder nadere argumentatie waarom dit een gemis zou zijn ? Kortom: ik begrijp echt niet de motivering van sommigen.

Prikkelende sound, intense muziek: een 9
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 05.02.12 21:42

lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! SW & Sokra !!! lol! lol! lol! lol!

Gast
Gast

Bericht  Jan... 05.02.12 23:30

Ik vind het eigenlijk af en toe best grappig, maar in het geheel kan ik mijn aandacht er niet bij vasthouden. En als ik nou een overgang waar een ranzige saxofoon in gebouwd moet worden in een soort samba-ritme, dan heb ik zoiets intelligent gefrobel, dat trek ik niet. Maar een 5 is wel op zijn plaats, volgens mij mijn hoogste ranking voor dat vreselijke geprogrock, want het viel me net op dat ik twee minuten ongestoord zat te luisteren. Bij DT gaat mijn maag al om na 10 seconden, maar dit terzijde.

Overigens vind ik nog steeds dat als iemand het niet trekt hij nog steeds een 1 mag geven. Als Vanessa een 1 krijgt, dan is dat wel goed, want dat is ordinaire tweepuntenmuziek in een sportschool? En dat gezeur over bonuspunten geven. ik dacht dat we dat allemaal al gehad hadden. Volgens mij leven we nog steeds niet in Noord Korea dus lekker ranken wat je zelf wilt.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Gast 08.02.12 0:10

Ook ik kende zowel de band als dit nummer niet... Eigenlijk kan ik er vleesch nog vis van maken... Ik vind het nogal een chaotisch nummer dat van de hak op de tak springt... Sommige gedeeltes trek ik wel, andere gedeeltes vind ik dodelijk saai en zelfs soms 'irritant'... Vooral de muzikale gedeeltes vind ik heel aardig, maar de 'gezongen' gedeeltes stukken minder... Wel ben ik het met Led Zep en Frodo eens dat het tweede gedeelte van dit nummer veel beter klinkt dan het eerst gedeelte. Ik ga er tussenin zitten en geef een 5, want geen super slecht nummer, maar toch zeker ook niet helemaal mijn ding....

Gast
Gast

Bericht  Timmus 10.02.12 19:45

Tussen de pak-'m-beet 5 en 7 minuten zit een aardig stukje, de rest van het tijd vind ik het zenuwmuziek. Erg lastig om dit helemaal uit te zitten. Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Mirrr 10.02.12 19:55

Renata1984 schreef:Ook ik kende zowel de band als dit nummer niet... Eigenlijk kan ik er vleesch nog vis van maken... Ik vind het nogal een chaotisch nummer dat van de hak op de tak springt... Sommige gedeeltes trek ik wel, andere gedeeltes vind ik dodelijk saai en zelfs soms 'irritant'... Vooral de muzikale gedeeltes vind ik heel aardig, maar de 'gezongen' gedeeltes stukken minder... Wel ben ik het met Led Zep en Frodo eens dat het tweede gedeelte van dit nummer veel beter klinkt dan het eerst gedeelte. Ik ga er tussenin zitten en geef een 5, want geen super slecht nummer, maar toch zeker ook niet helemaal mijn ding....

Renate verwoordt precies wat ik ook hiervan denk.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Mauricedegier 10.02.12 20:59

Er zitten zeker aardige stukken in, maar ook te lange gedeelten die ze makkelijk hadden kunnen/moeten schrappen. Overall moet deze plaat het doen met een 5.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: