Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

+7
Jan...
Timmus
sokratikos
MrJohn
sowhat
Dutchzaphod
Frodo
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Wiggle Waggle"?

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap0%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap0%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap19%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap19%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap6%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap6%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap0%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap19%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap25%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_lcap6%*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Gast 02.02.12 22:12

Herbert Jeffrey Hancock (Chicago, 12 april 1940) is een Amerikaans jazzpianist en -componist. Herbie Hancock wordt beschouwd als een van de meest invloedrijke jazzmuzikanten van de tweede helft van de twintigste eeuw, een status vergelijkbaar met die van zijn mentor Miles Davis. In zijn muziek gebruikt hij ook elementen uit de funk, rock, Hancock leerde op zevenjarige leeftijd piano spelen. Op zijn elfde speelde hij solo het eerste deel van een pianoconcerto van Mozart met de Chicago Symphony. Na gestudeerd te hebben aan Grinnell College werd hij in 1961 uitgenodigd door Donald Byrd en niet veel later kreeg hij contract bij Blue Note Records.
Zijn eerste soloalbum, Takin' Off, kwam uit in 1962. De verkoopcijfers van het album stegen tot grote hoogten toen datzelfde jaar Mongo Santamaria een eigen versie van Hancocks "Watermelon Man", afkomstig van dat album, uitbracht en een grote hit werd. Dit album bracht Hancock in de belangstelling bij Miles Davis. In 1963 werd hij lid van Davis' band, waar hij zo'n vijf jaar bleef. Op aanraden van Davis ging Hancock over op de Rhodes piano. Ook solo was hij succesvol. Hij componeerde belangrijke jazznummers als "Maiden Voyage" en "Cantaloupe Island".
Hancock componeerde de filmmuziek voor Michelangelo Antonioni's film Blow-Up, waarna hij vaker als filmcomponist gevraagd werd. In 1969, nadat hij de groep van Miles Davis had verlaten, bracht hij een funkalbum uit, Fat Albert Rotunda, waarop de muziek staat die hij heeft gecomponeerd voor de televisieserie Fat Albert van Bill Cosby. Ook vormt hij dat jaar een sextet. Met dit sextet experimenteerde Hancock met synthesizers en elektronische muziek. Gedurende deze tijd werkte hij soms onder de naam "Mwandishi", Swahili voor "schrijver". In 1973 hield het sextet op te bestaan.
Na het uiteenvallen van het sextet ontdekte hij het Boeddhisme. Zijn muziek raakte beïnvloed door de funk van Sly & the Family Stone, wat goed te horen is op zijn album The Headhunters uit 1973. Dit album, gemaakt voor Columbia Records, sloeg ook aan bij een poppubliek en werd een van de succesvolste jazzalbums van die tijd. In 1976 kwamen oude leden van Miles Davis' kwintet uit de jaren zestig, waaronder Hancock bij elkaar voor een reünieconcert (Miles Davis zelf wordt echter vervangen door Freddie Hubbard). Onder de naam V.S.O.P. gaven ze vanaf de jaren zeventig tot ver in de jaren negentig sporadisch tournees.
In 1983 scoorde Hancock een grote hit met de single "Rockit", een van de eerste grote hits waarop gescratched wordt. De bijbehorende videoclip wordt veelvuldig gedraaid op MTV. In 1986 bracht hij het live-album Jazz Africa uit, waarop hij samenwerkte met de Gambiaanse koraspeler Foday Musa Suso. Datzelfde jaar wint hij een Oscar voor Beste Filmmuziek voor de soundtrack van de film 'Round Midnight.
Na de dood van Miles Davis in 1991 bracht hij samen met enkele vrienden een tribuut-album uit, A Tribute to Miles. In 1998 had hij succes met het album Gershwin's World, waar hij zijn eigen kijk geeft op het werk van George en Ira Gershwin.
blues, soul, gospel en klassieke muziek. Hij speelt zowel piano, keyboard als synthesizer.

Here is track 1 from HH's 1969 album Fat Albert Rotunda trompet


https://youtu.be/AHnSh3amu8o

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Frodo 02.02.12 22:50

Ik vind het vooral zenuwachtig gedoe.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Dutchzaphod 02.02.12 23:45

Hè, dat je nou net deze periode gekozen hebt. Ik vond en vind het niks. Hij schreef deze muziek voor een show van Bill Cosby. In het begin denk je nog, hé Memphis Sound, maar daarna schiet het alle kanten op behalve de goede. Het is af en toe jazz, af en toe funky en af en toe weet ie volgens mij zelf niet meer waar ie mee bezig is. Het is te goed om er een Vanessa-achtig cijfer voor te geven, maar meer dan een 4 zit er voor mij niet in.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  sowhat 03.02.12 2:19

Ach Dutch, doe normaal: hij mag de schoenen van Vanessa niet eens poetsen: 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  MrJohn 03.02.12 2:26

Leuk Herbie met zijn vele invloeden, vette 8, dat is 8x zoveel als Vanessa, waarvan akte.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  sokratikos 03.02.12 19:04

Dutchzaphod schreef:Het is af en toe jazz, af en toe funky en af en toe weet ie volgens mij zelf niet meer waar ie mee bezig is.
Vandaar dat Herbie´s muziek gewoonlijk tot de fusion wordt gerekend, als fusie van funk en jazz.

Komt niemand de baslijn bekend voor? Die is namelijk gebruikt (net als een deel van het intro) in een bekend nr uit de 80ies...
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Timmus 03.02.12 20:20

Helemaal top dit! Dikke 9 voor deze meester.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Gast 03.02.12 20:24

sokratikos schreef:
Dutchzaphod schreef:Het is af en toe jazz, af en toe funky en af en toe weet ie volgens mij zelf niet meer waar ie mee bezig is.
Vandaar dat Herbie´s muziek gewoonlijk tot de fusion wordt gerekend, als fusie van funk en jazz.

Komt niemand de baslijn bekend voor? Die is namelijk gebruikt (net als een deel van het intro) in een bekend nr uit de 80ies...

Back by dope demand van Juan Elmzoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  sokratikos 03.02.12 20:37

Douze points a Alex

Op Youtube schreef iemand een week geleden over King Bee:
DEZE MAN WERKT BIJ THE BORDER COFFEESHOP AMSTELVEEN

Het nr komt overigens uit begin 1990 (niet 80ies)

sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Jan... 03.02.12 21:44

Ik dacht ook meteen: Back by dope demand. Dat nummer vind ik ook alleraardigst, maar deze is helemaal supergaaf zeg. Een aangename verrassing moet beloond worden, een 8.

De kritiek van Dutchzaphod snap ik niet, juist het eigenwijze karaker geeft dit nummer iets bijzonder, en volgens mij wist Herbie heel goed waar hij mee bezig was.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Mirrr 03.02.12 22:36

Nee niet mijn ding dit, een 4....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Gast 03.02.12 22:38


Ik geef deze een 6

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  PPProfessor 04.02.12 20:48

Goed zeg Jan dat je dat wist. Ik vind dit nummer helemaal mega. Als je niet echt into jazz bent, kan ik me voorstellen dat je het een nerveus riedeltje vindt. Ik vind ook lang niet alles even mooi in het genre. Maar dit is echt helemaal fantastisch wat mij betreft, toppunt van originaliteit zonder dat het in een onbestuurbaar soort pleurisgejam ontaardt. Een 9.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Timmus 04.02.12 20:51

jan1966 schreef:Ik dacht ook meteen: Back by dope demand. .

Ook die zou van mij een 9 krijgen!
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Gast 06.02.12 0:40

Een 10 natuurlijk en voor back by dope demand die ik een keer heb laten ranken hetzelfde!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Gast 06.02.12 5:08

Muzikaal-technisch gesproken zit dit nummer uitstekend in elkaar plus gespeeld door zeer goede muzikanten, helaas is dat voor mij verre van genoeg.
Muziek moet ook iets anders hebben, iets wat voor ieder geldig is en voor ieder ook net zo practisch onbenoembaar is, deze muziek heeft dat niet bij mij, ik vind dit gewoonweg veel te klinisch en te steriel.
Daar waar bv een briljant nummer als "are friends electric" er ondanks alle gebruik van diverse "koude" electronica er wel in slaagde om zowel bij liefhebbers als niet liefhebbers van het genre over te komen zoals de RTH van dat nummer onmiskenbaar aantoonde mis ik dat extra bij dit nummer van Herbie.
Wat dan overblijft stemt mij verre van vrolijk, een soort van electronische regendans wat dan ook nog eens bloednerveus makend gebracht word zo ongeveer kan ik dat wel beschrijven.
Ik ben hier geen liefhebber van maar daar waar het nummer an sich niet verder komt dan een 1 tillen het vakmanschap van de muzikanten dit cijfer omhoog want zij krijgen een 6.
Als totaal rank ik dit gedoe dus op een 3 en daar zal Herbie het mee moeten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  sokratikos 07.02.12 22:22

Heerlijk swingend nr. Was erg benieuwd naar de rankings en motivaties, vandaar mijn aanvraag. Dat dit ooit als te klinisch en te steriel zou worden ervaren, had ik nimmer kunnen bevroeden, aangezien de antithesen daarvan van toepassing zijn op mijn luisterbeleving: een nr om tijdens late uurtjes in een zweterige rokerige zaal op een vollopende dansvloer op uit je dak te gaan. Net als de goede muzikanten doen in dit nr, jazzy variërend over een swingend gestructureerde ritmesectie geaccentueerd door de blazers. Ben blij dat meerdere vv-ers prettig verrast waren door toch een zeldzaam instrumentaal nr. Voor de no. 366 uit mijn 1e Musische 1000: een 9
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Led-Zep 07.02.12 22:37

Dit is niet mijn soort muziek, ik word er kriegelig van en kom niet verder dan een 4.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Gast 07.02.12 23:46

Ahh wat een aangename verassing dit! Erg fijn nummer, zeker door de aanwezigheid van het fijne geluid dat er uit de saxofoon komt en ook door de synth, maar ook de 'jazzy' en 'funky' sound in zijn algemeenheid weet mij te bekoren. Van mij een 8

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Paul 07.02.12 23:50

Ik vind het knap maar ben er absoluut geen fan van.... Een 5.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5296
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle  Empty Re: *RTH* Herbie Hancock - Wiggle Waggle

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum